Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 089 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project "Development of the cultural infrastructure in Municipality of Lom" has a set of activities planned in accordance with identified needs for sustainable development of the cultural infrastructure in the town of Lom, in unison with the approval of the IPGVR and Municipal Development Plan of Lom 2014-2020, as well as the objectives of the current procedure for the grant. Within the project planned measures related to innovation and comprehensive modernization of the Historical Museum-Lom, formerly I-st Girls School and Museum "Dimitar Ginin" through activities including major repairs and reconstruction of buildings and surrounding area, as well as delivery of the necessary equipment. Thanks to the major reconstruction of the buildings and the modern equipment, a significant increase in the interest and attendance of cultural sites is expected, which is crucial to the cultural identity of the city and its inhabitants.
The following activities are planned:
ACTIVITY 1.Development of the cultural infrastructure through construction and installation works, reconstruction, renovation, equipment and furnishing
- Sub-activity 1.1 .:Construction and installation work for renovation of the complex "Historical Museum-Lom", including major repairs and reconstruction of the building of the Historical Museum Lom, building of the former I "Girls' School" and adjacent yard
- Sub-activity 1.2 .:Construction and installation work for the revival of the Dimitar Ginin Museum
- Sub-activity 1.3: Supply of facilities, furniture and equipment as part of the overall modernization and water to improve the service supply
- Sub-activity 1.4: Storage of copyright supervision information
- Sub-activity 1.5: Maintenance of construction supervision
- Sub-activity 1.6 .: Elaboration of a thematic-exposition plan
- Sub-activity 1.7 .: Commissioning of sites
ACTIVITY 2. Project audit
ACTIVITY 3. Information and communication
ACTIVITY 4. Organization and management of the project
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на културна инфраструктура чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане, Поддейност 1.1.: СМР за обновяване на комплекс "Исторически музей-Лом", включващи основен ремонт и реконструкция на сградата на Исторически музей Лом, сграда на бивше I "Девическо училище" и прилежащо дворно пространство: Поддейността включва: 1. Обновяване на сградата на Исторически музей - Лом: 1.1. Реставрация на фасадата на сградата, която е паметник на културата с национално значение, чрез: - Ремонт на цокъл и фасади - Възстановяване на епиграфи - Подмяна на дограма с точни копия по оригиналния образец - Ремонти и възстановяване на входна врата в автентичен вид 1.2. Основен ремонт на сградата: - Ремонт покрив – подмяна на покривно покритие, дъсчена обшивка, хидро и топлоизолация и отводняване - Ремонт и подмяна на врати - Преградни стени - Изграждане на санитарни помещения, в т.ч. за хора с увреждания - Шпакловане и боядисване по стени и тавани - Почистване на съществуващи настилки, циклене и лакиране на дюшеме и паркет - Направа на рампа за достъп от вътрешния двор за хора с увреждания; - Нова електроинсталация – проводи, ел. табла, слаботокова и силова; - Видеонаблюдение - Пожароизвестяване - Отопление с термопомпен агрегат и конвектори - Вентилация - Подмяна на вътрешна и външна водопроводни инсталации Достъпната архитектурна среда ще бъде осигурена, чрез направа на рампа от вътрешния двор и доставка на устройство за изкачване на стълби за инвалидни колички. Ще се изгради и тоалетна за хора с увреждания. 2. Преустройство на сграда на бивше I „Девическо училище“ към Историческия музей: - Ремонт покрив – подмяна на покривно покритие, дъсчена обшивка, хидро и топлоизолация и отводняване - Ремонт и подмяна на врати и прозорци - Ремонт на цокъл и фасади - Топлоизолация - Преградни стени - Изграждане на санитарни помещения, в т.ч. за хора с увреждания - Шпакловане и боядисване по стени и тавани - Нови настилки по подове - Нова електроинсталация – проводи, ел. табла, слаботокова и силова; - Отопление - Подмяна на вътрешна и външна водопроводни инсталации 3. Прилежащо дворно пространство към сградата на Исторически музей - гр. Лом: Целта е дворът на сградата да се превърне в една зала на открито, като спокойно и уютно дворно пространство. За целта проектът включва: Премахване на навес и летен бар; Дренаж на стените на сградата на музея; Изграждането на поставянето на дренажни канали в траншеи, измазване на основите с непропусклива мазилка, измазване с хидроизолационен материал, поставяне на дренажните тръби с наклон мин. 0.5-1% и отвеждането им до уличната канализационна мрежа; Изграждането на бетонови стенички, облицовани с цепени каменни плочи, съобразени със съществуващата денивелация на двора за засаждане на вечно зелени и цъфтящи растения; Полагане на бетонови основи на дворното пространство пред сградата на музея, даване на наклони за водооттичане извън основите на сградата и облицоване на настилката с цепени каменни плочи от демонтаж и нови в същия размер и дебелина и фугиране с водонепропусклив материал; Облицоване с цепени каменни плочи по старите бетонови площадки, като предварително се прави замазка за наклон за водооттичане; Облицоване на стъпалата към сградата на Бившето Девическо училище с цепени каменни плочи; Поставяне на парапет по стъпалата на Бившето Девическо училище; Почистване на каменните зидове от прах, рушаща се фугировка и растения и фугиране с подходящ материали и т.н. 1 013 828.90 1 398 574.91
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на културна инфраструктура чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане, Поддейност 1.2.: СМР за възраждане на Музей «Димитър Гинин»: СМР дейностите ще включват: - Подмяна на всички настилки в основните помещения; - Направа на основен ремонт на санитарен възел, в т.ч. за хора с увреждания; - Подмяна на дограми – вътрешни, външни врати и прозорци по всички етажи; - Основен ремонт на покривната конструкция, направа на дъсчена обшивка, топлоизолация от минералната вата над плоча на втория етаж; - Възстановяване на компрометирани мазилки, шпакловане и боядисване; - Ремонт на външни стъпала; - Нова електроинсталация; - Нова ВиК инсталация; - Нова ОВ инсталация; Благоустрояване: Предвижда се направа на нови огради по детайл, нови врати и втори вход от запад, с врата за пешеходци и за достъп на обслужващ автомобил. Оградата ще е по същество масивна от бетонов цокъл колони и зидария от север и юг и с метални решетки между колоните от изток и запад. Предвижда се алея с настилка от естествен камък. Достъпна архитектурна среда: Достъпна среда за обслужването на лица с увреждания ще се изгради до първо ниво през дворна алея от запад до първо ниво на обекта. Пред входа ще се монтира сглобяема рампа, а до оградата на имота достъпът ще е чрез понижаване на бордюра с 15 см. до нивото на тротоара. Ще се монтира и метален парапет от двете страни на стъпалата от към входа от изток. 259 736.87 393 912.61
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на културна инфраструктура чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане, Поддейност 1.3.: Доставка на съоръжения, обзавеждане и оборудване, като част от цялостната модернизация и водеща до подобряване качеството на предоставяната услуга: В рамките на тази дейност се предвижда да бъдат доставени съоръжения, обзавеждане и оборудване като част от цялостната модернизация на културната инфраструктура, обект на настоящия проект - необходима предпоставка за пълноценното й функциониране и допринасящо за значително подобряване качеството на предоставяните от културните обекти услуги. Предвижда се да бъде доставено експозиционно оборудване, което ще даде възможност да бъдат излагани експозиционните обекти, мултимедийно оборудване и оборудване, обезпечаващо дигитализация и интерактивност, които ще създадат необходимите технологични предпоставки за провеждане на събития, както и обзавеждане, в т.ч. маси, столове и др. Това обзавеждане и оборудване ще спомогне да се разнообразят предоставяните от обектите услуги и да се повиши интереса към тях. 75 351.95 90 422.34
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на културна инфраструктура чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане, Поддейност 1.4.: Осъществяване на авторски надзор : Ще бъде осъществен авторски надзор съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя. Предвиденият за обектите авторски надзор ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности: 1. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта. 2. Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта. 3. Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта. 4. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи. 5. Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството при необходимост; 6.Извършване на допустими от закона промени в проекта - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. 7. Участия в комисии и съставяне на протоколи. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на културна инфраструктура чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане, Поддейност 1.5.: Осъществяване на строителен надзор: Дейността включва осъществяване на строителен надзор на предвидените строително монтажни работи. Упражняването на строителния надзор ще бъде в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като услугата ще бъде възложена на външен изпълнител след провеждане на съответната процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. Чрез осъществяването на строителен надзор ще бъде обезпечено: законосъобразното започване и цялостно протичане на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на културна инфраструктура чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане, Поддейност 1.6.: Изработване на тематико-експозиционен план: Музейната експозиция е основна форма на музейна комуникация, чиито образователни и възпитателни цели се осъществяват чрез демонстрация на музейните предмети, организирани, обяснени и разположени в съответствие с разработена музейна научна концепция и съвременните принципи на архитектурно-художествените решения. Създаването на тематико-експозиционните комплекси разкрива по-пълно същността и съдържанието на даден музеен уникат, а от там и на цялата музейна колекция, като я представя комплексно в експозицията. В тази връзка проектът предвижда изработване на тематико-експозиционен план за музейните експозиции в културните обекти, включени в настоящия проект. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 1: Развитие на културна инфраструктура чрез СМР дейности, реконструкция, обновяване, оборудване и обзавеждане, Поддейност 1.7: Въвеждане на обектите в експлоатация: В рамките на тази поддейност ще бъдат извършени всички необходими действия, свързани с въвеждане на обектите в експлоатация. Срок за изпълнение: планира се обектите "Исторически музей-Лом" и сградата на бивше I "Девическо училище" да бъдат въведени в експлоатация 25 - ти проектен месец, а Музей «Димитър Гинин» - 17 - ти проектен месец. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 2. Одит на проекта: Главната цел на одита е да се предоставят констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи са действително извършени, точни и не превишават допустимата норма на финансиране. Тази дейност ще се извършва през целия период на проекта, съобразно изготвянето на междинните и финален отчети и междинните и финално плащания по проекта. Одиторският екип ще предостави доклад за фактически констатации. Разходите за одит на проекта ще бъдат извършени във връзка с необходимостта от предоставянето на доклади за външен одит на счетоводната документация по проекта, извършен от регистриран одитор, който следва ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Допустимостта на разходите се определя като правилно и целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът следва да докаже, че всички декларирани разходи са действително извършени, допустими и целесъобразни, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите. Одитът представлява система от набиране, архивиране и проверка на данни с цел доказване на достоверността и правилното изразходване на безвъзмездната финансова помощ по Договор. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят до разхода, който следва да оправдават; Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 3. Информация и комуникация: Дейността ще бъде изпълнена съгласно чл. 6 от Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г, като бенефициентът е предвидил комплекс от дейности за информация и комуникация, насочени към популяризиране на проекта и отчитане на приноса на ЕФРР, както следва: 1. Изработка и поставяне на видимо за обществеността място на билборд с размери 4 х 3 м.- 2 бр., поставени на подходящо място на или в близост до обектите.Единият ще бъде поставен на подходящо място на или в близост до комплекс "Исторически музей-Лом", включващ в себе си два от обектите: Историческия музей – Лом и Бившето девическо училище, разположено в двора на музея, а другият на третия обект – Музей „Димитър Гинин“. 2. Изработка и поставяне на видимо за обществеността място на постоянна обяснителна табела с размери 50 х 70 см.- 3 бр. Те ще бъдат поставени не по-късно от 3 месеца след приключване на проекта, не по-късно от 1 седмица след отстраняване на временните билборди, като такава табела ще бъде поставена и на трите обекта. 3. Организиране на публични събития Ще бъдат организирани 2 пресконференции (начална и заключителна). Пресконференциите ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщения до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медия. Предварителна информация за събитията ще бъде публикувана и на интернет страницата на общината, както и ще бъде изпратена на УО и на Областен информационен център – Монтана. След края им ще бъдат изготвени и разпространени прессъобщения. 4. Организиране на официални церемонии–4 бр. 4.1. За ефективния старт на проекта „Първа копка“ - 2 бр. за обектите, в които ще се изпълняват строително-монтажни дейности, като едната ще бъде в комплекс "Исторически музей-Лом", включващ в себе си два от обектите: Историческия музей – Лом и Бившето девическо училище, разположено в двора на музея, а другата - на третия обект – Музей „Димитър Гинин“. 4.2. За откриване на обектите – 2 бр. - в комплекс "Исторически музей-Лом", включващ в себе си два от обектите: Историческия музей – Лом и Бившето девическо училище, разположено в двора на музея, а другата - на третия обект – Музей „Димитър Гинин“. Официалните церемонии ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщения до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медия. Предварителна информация за официалните церемонии ще бъде публикувана и на интернет страницата на общината, както и ще бъде изпратена на УО и на Областен информационен център – Монтана. След края им ще бъдат изготвени и разпространени прессъобщения. 5. Изработка на банер–1 бр., който ще бъде поставян по време на всички информационни събития. 6. Информационни стикери–500 бр., поставени на подходящо място на повърхността на доставеното в рамките на проекта оборудване. 7. Информационни дипляни–300 бр. 8. Публикации в местни медии–2 бр. Ще бъдат направени 2 публикации в местни медии - непосредствено след подписване на договора и след приключване на проекта. 9. По време на осъществяването на проекта, Община Лом ще информира обществеността за получената подкрепа като включи на подходящо място на своята интернет страница подробна информация за одобрения за финансиране проект. Публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. 10. Наред с това, във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще бъде посочена информация за проекта и за финансовата подкрепа от ЕС чрез ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. 0.00 0.00
ДЕЙНОСТ 4. Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност е планирано и осигуряването на ефективна организация, текущ и последващ мониторинг и контрол на изпълнението на проектните дейности и законосъобразното изпълнение на настоящия комплексен инвестиционен проект. Планирано е възлагане на дейностите по организация и управление на външен изпълнител, като той ще трябва да осигури експерти с необходимата квалификация и опит, съобразени със спецификата и обема на планираните дейности, както и с опит в дейности по управлението и/или изпълнение, координация, контрола и администриране на проекти в сферата на заеманата позиция, с цел качествено управление на проекта. Екипът ще се състои от: - Ръководител на проект - Финансов експерт (счетоводител) - Технически експерт Екипът по проекта ще трябва да осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по изпълнение на проекта и предвидените в неговите рамки дейности, ще бъде отговорен за навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите на проекта и заложените резултати. Екипът ще ръководи, организира и контролира изпълнението на проектните дейности и ще отговаря пряко за постигане на заложените цели, за законосъобразното проектно изпълнение и целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Екипът, също така, ще бъде отговорен за: Осъществяване на текущ мониторинг, изготвяне, поддържане и съхраняване на необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на Договарящия орган, изготвяне и представяне на междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставяне на информация на Договарящия орган, контролиране провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).