The project "Care at home in Harmanli Municipality" project is aimed at providing support for the full inclusion in the economic and social life of at least 136 elderly people unable to care for themselves and persons with disabilities, by taking adequate innovative measures in relation to the identified needs of the target groups.
The project proposal envisages the implementation of activities for:
1. Provision of hourly mobile integrated health and social services at homes and psychological support for elderly people unable to care for themselves and persons with disabilities.
2. Delivery of food, foodstuffs and basic necessities, as well as providing transport to the personnel providing the services from/to the homes of the individuals. Paying household bills, requesting and receiving urgent administrative and household services (with user funds).
3. Providing the persons from the target group with information on prevention and prevention of health and socially significant diseases, including consultations with other specialists if necessary.
4. Providing supervision and training to employees providing hourly mobile integrated health and social services in a home environment.
Implementation of the activities will be carried out by a team/unit formed under the previous project "Patronage care for the elderly and persons with disabilities - Component 2. The team will take care of the approved persons from the target group, consisting of 1 head of the service, 1 coordinator/dispatcher, 1 social worker, 1 driver, 3 medical personnel, 1 psychologist, 24 domestic helpers.
The project will help ensure adequate social protection and overcome social exclusion by ensuring access to integrated social services.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Предоставяне на грижи в дома в община Харманли: Дейността ще осигури качествено предоставяне на мобилни интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа. С цел осигуряване на интегрирани услуги в доамшна среда, както и здравословни и безопасни условия на живот, минимум 136 потребители ще получат социална, психологическа и здравна подкрепа в зависимост от своята индивидуална потребност. За всеки потребител ще има оформено досие с необх.документация - заявление, инд. оценка на потребностите, план за здр.грижи и план за соц. дейности, карта за участие и др.
Самата дейност ще включва:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
3. Предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с други специалисти при необходимост.
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда..
Дейностите по проекта ще обхванат всички населени места в общината, където е установена нужда от интегрирана грижа.
С настоящия проект се предвижда да бъдат продължени дейностите по Проект BG05M9OP001-2.119-0034 Патронажна грижа + в община Харманли- Компонент 3 , който приключва на 05.04.2023г. По този начин ще се надгради вече работещия и устойчив механизъм за подкрепа на възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. За целта, звеното сформирано още по проект Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 2, и Компонент 4, продължило дейноста си по проект " Патронажна грижа + в община Харманли, ще изпълнява и дейностите по настоящия проект. Звеното/ екипът се помещава на адрес: гр. Харманли, ул. "Янко Сакъзов" №16, където е обособен диспечерският пункт с необходимото оборудване за изпълние дейностите по проекта.
Екипът се състои от :
1 ръководител на услугата - 23 месеца като първите 2 месеца са на непълно работно време- 4 часа, а останалите 21 месеца са на 8 часов работен ден.
1 координатор/диспечер- 23 месеца
1 социален сътрудник- 23 месеца, който е служител на бенефициента ще бъде на непълно работно време- 4 часа
1 психолог- 21 месеца, ще бъде на непълно работно време- 4 часа
3 мед.сестри- 21месеца, ще бъде на непълно работно време- 4 часа
24 дом. помощници - 21м.
1 шофьор- 21м.
По време на изпълнение на дейността ще се съблюдава за осигуряване на безопасни условия на труд за лицата, предоставящи услуги по проекта.
Със заповед на кмета на община Харманли ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, който ще отговаря за отчитането, архивирането и реализирането на дейностите по проекта.Той ще разработи "Методика за предоставяне на интегрирана здрано-социална услуга "Грижа в дома". Изпълнението на дейността ще бъде възложено на определен отдел от общината чрез акт за възлагане на услуга от общ икономически интерес.
1 271 743.33
994 816.01
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN