Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

Chuprene Municipality is composed of 8 settlements - Varbovo, Gorni Lom., Dolni Lom, Protopopintsi, Replyana, Sredogriv, Targovishte and Chuprene. The total population of the municipality according to the last census of NSI of 2011 is 2 038 inhabitants. In recent years there has been a reduction in the number of the population due to negative natural and mechanical growth, while simultaneously increasing average age, leading to aging of the residents, depopulation and more difficult communication. This trend is driven by difficult economic conditions and lack of employment opportunities. Chuprene Municipality is located in northwestern Bulgaria, one of the regions in the EU, with the largest number of permanently unemployed. The remoteness of the Municipality from the major transportation corridors and cities further hinders the employment opportunities and access to social and health services for the population.
By the insured under the scheme access to integrated services, psychological or other support, the users will be able to overcome the daily restrictions and to receive aid corresponding to their specific needs.
The created under the project new Center for hourly service provision will be located in the ground floor of the building of Chuprene Municipality, for this purpose reparation of the room will be carried out. Two working cabinets will be made with a total area of ​​32 square meters, which will be connected by a corridor, separated from the rest of the floor of the building by an entrance door.
 The repairs include deviding of the room, replacement of flooring, placement of plaster and painting of the walls, installation of doors, making of new electrical wiring, installation of radiators. After completion of the repairs, the rooms will be furnished with the necessary equipment and devices. For ofering better services under the project a needs assessment for the persons who will use the services, as well as rules for the Centre will be developed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, счетоводител с доказан експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за функциониране на Център за услуги в домашна среда състоящ се от социални работници за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори. - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. - Провеждане на ежемесечни екипни срещи. - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. 27 510.00 27 715.63
Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. За всеки потребител ще се попълни социална анкета, която представлява основание за разработване на Индивидуален план за грижа и определяне на видовете услуги, които ще се ползват в рамките на проекта. Имайки предвид получената оценка се предлага броя на часовете и вида на услугата, предоставяна. Ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016 г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема „Нови алтернативи“. 3 840.00 2 240.00
Създаване на Център за почасово предоставяне на услуги: Център за почасово предоставяне на услуги се създава с цел подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, както и с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Съгласно предварително проучване на потребностите в Община Чупрене, както и в сравнителен анализ с данните от изпълнението на проект по схема „Нови алтернативи“ стана ясно следното: 210 лица в неравностойно положение, 120 лица над 65 год. възраст и 15 души, които към момента получават услуги по „Нови алтернативи“. Това означава, че бройката на лицата, които ще бъдат бенефициенти по настоящия проект ще бъде събрана от описаните по-горе 230 души, към които след 04.2016г. ще се присъединят задължително 15те души. Последното ще се случи след повторна оценка на потребностите, за да се актуализират данните. Изпълнението на тази дейност ще включва комплекс от няколко поддейности, чието изпълнение ще допринесе в цялост за реализирането на проектната идея. 1. СМР - текущ ремонт и доставка на оборудване; Създаденият по проекта нов Център за почасово предоставяне на услугите ще се разположи в приземен етаж от сградата на община Чупрене, като за целта се налага извършването на текущ ремонт на помещението. Ще се обособят два работни кабинета с обща площ 32 кв.м., които ще са свързани с коридор, отделен от останалата етажна част на сградата с входна врата. Ремонтните дейности предвиждат преграждане на помещението, подмяна на подова настилка, направа на мазилка и боядисване на стени, монтиране на врати,направа на нова ел.инсталация,монтиране на радиатори. Обосновка: Предвид видът на услугата, която ще се предоставя и факта, че ще се работи пряко с хора, в т.ч. предоставяне на професионална психологическа подкрепа, необходимо е помещението в рамките на малък текущ ремонт да се приведе в адекватен за целите на проекта вид. Допълнително, за да се обособи помещение, където да се провеждат лични консултации в предразполагаща обстановка се налага преграждането на помещението. След приключване на ремонта, помещенията ще бъдат обзаведени с необходимото обзавеждане, оборудване и техника, за възможното функциониране на проекта, както следва: - Работен стол с регулиране височината на седене. Регулиране на височината на наклона на облегалката с възможност за фиксиране в желана позиция. Наличие на подлакътници -3 бр. - Посетителски стол -20бр. - Бюро с размер 180/70/74 – 3 бр. - Контейнер с размери 41/51/65 – 3 бр. - Компютърна кутия с размер 29/50/13 – 3 бр. - Заседателна маса 10 души с размер 210/100/74 -1 бр. - Метален шкаф за класьори с вградена ключалка със секретен ключс размер 90/40/196- 3 бр. - Стелаж с размер 38/76/200 с 2/5 от площа заети от вратички – 4 бр. - Закачалка метална – 3 бр. - Мека мебел с размер 15/75865 – 1 бр. 2. Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда За функционирането на центъра е необходимо да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. При изготвянето им ще бъдат съобразени с направената оценка на потребностите на лицата, които ще ползват услугата. 24 493.87 24 457.87
Създаване на екип за предоставяне на услуги . Обучение на персонала за предоставяне на социални услуги. : В рамките на тази дейност ще се изготви подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица. По предварителна статистическа информация от населените места в рамките на Община Чупрене ще се наложи ангажирането на 40 души за предоставяне на почасовите услуги. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда. При подбора на представителите на услуги ще се цели включването на експерти, които да имат различен профил на компетентността си – социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите. По този начин надградения набор от услуги ще позволи на ползвателите не само да покриват своите собствени потребности, но и ще допринесе за тяхната обществена интеграция. Първичният подбор ще се осъществи по документ. Следваща стъпка е провеждането на интервю с цел определяне мотивацията на кандидатите за работа, нагласите към предоставянето на грижи в домашни условия за различните целеви групи и потребностите от обучение и квалификация. Ще се изготвят и подпишат договори с 42 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в домашна среда. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. 427 627.59 372 641.38
Изготвяне на последваща оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема „Нови алтернативи“. 0.00 1 600.00
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог. 6 192.00 3 360.98
Информиране и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: - Провеждане на пресконференция за стартиране - Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; - Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 60 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; - Изготвяне на информационна табела за Център за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ; - Публикации в местната преса – 2 броя - Телевизионен репортаж в местна телевизия - Периодично публикуване на страницата на Община Чупрене информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат 4 946.10 5 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).