Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The current proposal foresees the implementation of a group of activities, estimated to increase the energy efficiency in "Zavod za optika" JSC according to the recommendations made in the conducted energy survey, synthesized in the Energy Efficiency Report, prepared by  Technical University ("TU-Sofia") in accordance with Ordinance No. E-RD-04-05 of 09/08/2016.

The following measures, the cumulative result of which will be a significant optimization of electricity consumption at maximum production load in the plant, will be implemented as part of the project:

(1) Replacement of morally and physically obsolete assets - 7 polishing facilities, with two new energy-efficient machines, which will increase productivity, reduce energy consumption, respectively inflict a positive impact on energy consumption and generated emissions;
(2) Introduction of a general exchange ventilation system with a recovery unit for the utilization of waste heat, which will ensure an optimal production environment by achieving effective control of the microclimate and improved circularity of the processes;
(3) Installation of an energy management system, which will ensure traceability, predictability and timely control over energy consumption, incl. opportunities for modelling of different approaches for energy saving and resource optimization.

The implementation of the project has a direct contribution to the achievement of the goals of the procedure, as it will lead to a significant increase in the efficiency of industrial processes and improved competitiveness of "Zavod za optika" JSC. At the same time, the cooperation with Norsk Energi - a leading consulting company in the field of energy efficiency, will improve the applicant's capacity both in terms of the qualitative implementation of the investment and in the context of the sustainability of the achieved results and the specific approaches for their future upscale.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Цели: - успешна реализация на проекта, заложените цели, дейности и индикатори за успех; - установяване на комуникационна рамка с ясно дефинирани механизми за взаимодействие между координатора и партньора по проекта с цел предвидимост, ефективност и навременност на намесата; - изграждане на система за управление на риска и преодоляване на съществени проблеми, възникнали при реализацията на проекта; Задача 1: Осигуряване на условия за осъществяване на инвестицията – формиране на проектен екип, обезпечаване на оборудване, консумативи и външни услуги Изпълнението на тази задача е задължителна предпоставка за постигане на проектните цели. Необходими са между 3-5 месеца за доставката и монтажа на дълготрайните материални активи поради което тяхната систематизация, подбор и заявяване следва да се осъществи в първите проектни месеци. Интегриран е и буферен период с оглед възможни потенциални забавяния. Крайният резултат ще бъде наличието на необходимите активи/ услуги и обезпечена готовност за постигане на заложените целеви стойности по отделните индикатори. - Подготовка на възлагателни процедури, проучвания на пазара, преговори с компании - доставчици (1-2 проектен месец) В рамките на дейността ще се подготви необходимата документация – технически спецификации, договори, изисквания към изпълнителите и др., необходими за коректното възлагане и изпълнение на доставките и услугите. Ще се осъществят проучвания на пазара (уеб сайтове на утвърдени компании в конкретните сфери, консултации и др.). - Управление на доставките/услугите Дейността включва сключването на договори и събиране на изискуемите документи/декларации от страна на изпълнителите (4-6 месец), проследяване на изпълнението на договорните задължения, идентифициране на рискове при изпълнението, анализ на настъпили непредвидени обстоятелства и дефиниране на съответните корективни мерки, контрол върху качеството и др. Задача 2: Административно и техническо управление и отчитане на проекта (1-12 месец) Задачата е необходима с оглед успешното изпълнение на проекта и постигането на посочените цели и индикатори с необходимото качество и в предварително зададения срок. Тя обхваща изготвянето на регулярни вътрешно административни и технически отчети, измерващи прогреса на проекта; координиране на всички необходими промени в хода на проекта, настъпили поради вътрешни и външни фактори и засягащи графика, бюджета, дейностите и други ключови аспекти. - Текущо административно управление Настоящата дейност включва текущо административно управление, в това число управление на човешките ресурси и финансите на проекта, както и комуникация с финансиращия орган и партньора по проекта. Разработване на детайлен времеви график с разпределение на задачи, отговорници и срокове за изпълнение на дейностите и задачите по проекта. - Подготовка на доклади Подготовка на вътрешни междинни и финален доклад за извършени дейности и финансови доклади по проекта. - Провеждане на координационни срещи Провеждане на месечни оперативни срещи (на живо или при необходимост, онлайн) на екипите по проекта. Задача 3: Риск мениджмънт Следене на идентифицираните рискови фактори и на ефекта от тяхното проявление върху целите на проекта, установяване на нови рискове, появяващи се в хода на проекта, формулиране на корективни мерки и оценка на ефективността на предприетите действия за намаляване и избягване на риска. Основните рискове пред управлението на проекта са свързани с некачествено планиране, неангажиран персонал с липса на подходяща квалификация, проблематична комуникация с партньора и т.н. Рисковете са минимизирани чрез прилагането на ефективна методология на управлението, подбор на доказан основен персонал със значителен опит, както и преходен опит на участниците в консорциума. 15 335.00 4 289.00
Придобиване на дълготрайни нематериални активи, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност - 2 бр. CNC машини за полиране: В рамките на дейности 2 и 3 ще се осъществи въвеждане в експлоатация на новите дълготрайни материални активи, предмет на инвестицията, които ще имат съществен принос към повишаване на ефективността на индустриалните процеси в производството и конкурентоспособността на предприятието. Ще бъде поръчано, доставено, изпитано и пуснато в експлоатация следното оборудване: 2 бр. CNC машини за полиране, 1 бр. вентилационна система с рекуперативен блок и система за енергиен мениджмънт (хардуер и софтуер) - 1 бр. Инвестицията в обхвата на дейности 2 и 3 се отнася до мерки 1-3 от енергийното обследване. Активите напълно отговарят на европейските стандарти, цифровизират производствените процеси и правят възможно ефективното проследяване на качеството на зададените параметри в реално време. Същевременно, ще сведат до минимум отпадните суровини, материали и консумативи и ще редуцират риска от неоползотворяване на създадени количества поради брак, дефекти и др. Мярка 1: Подмяна на морално и физически остарели активи - 7 полиращи съоражения, с две нови енергийно ефективни машини, което ще повиши производителността, понижи консумацията на енергия, респективно ще окаже положително въздействие върху енергийния разход и генерираните емисии. Полирането е последната операция в оптико-механичната обработка, следвайки финното фрезоване (лепинговане) или финното шлайфане. Към настоящия момент операцията се реализира на 7 броя машини за полиране (9ШП50-2бр.; 6ШП200 - 1бр.; РМ1 - 4бр.) с обща инсталирана мощност 23,9 kW. Съществуващото оборудване е физическо и морално остаряло, няма автоматизация и компютърен контрол на процесите. Необходими са постоянни грижи за поддръжката на машините от квалифициран сервизен персонал, електро-механик с умения за поддръжка на механично оборудване без ЦПУ (CNC), налагат се чести ремонти и разходите за резервни части и консумативи са относително високи без това да води да промяна на възможностите на машините. Налага се необходимост от квалифициран персонал за управление на механични машини, където квалификацията и опита на оператора оказва съществено влияние върху резултата от процеса. Старото оборудване има високо потребление на спомагателни материали, високо ниво на шум, генериран от двигателите, големи габаритни размери и заема голяма работна площ, в която трябва да се поддържа контролирана работна среда. Единичната производителност на старото оборудване за полиране на оптично стъкло е определена на база измерване, счетоводни документи и опита на предприятието. Средно с наличните машини се обработват 3,3 бр/ч., а в годишен план - 9 610 бр. На база на основните технически параметри и режима на експлоатация на съществуващите съоръжения е изчислено потребление на енергия в размер на 69 596,8 kWh/r. Предвижда се замяна на съществуващите 7 броя машини с обща мощност 23,9 kW с две нови високопроизводителни машини с обща инсталирана мощност 14 kW. Старите машини няма да се използват и ще останат в резерв. На база на основните технически параметри и режима на експлоатация на новите съоръжения е изчислено потребление на енергия в размер на 40 768,00 kWh/r. Единичната производителност на новото оборудване - 81 536 бр./час е определена на база измервания и анализи на фирмата производител, и опита на предприятието, както и с оглед на техническите и функционални характеристики от оборудването, което ще бъде доставено и въведено в експлоатация в рамките на проекта. Очакванията по отношение на спестени въглеродни емисии възлизат на 648,71t CO2/год. 468 499.52 140 549.86
Придобиване на дълготрайни нематериални активи, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност - Общообменна вентилационна система с рекуперационен блок и Система за енергиен мениджмънт: Мярка 2. Въвеждане на общообменна вентилационна система с рекуперационен блок за оползотворяване на отпадна топлина, което ще осигури оптимална производствена среда чрез постигане на ефективен контрол на микроклимата и подобрена кръговост на процесите В производствената зона има съществуваща стара общообменна вентилация без възможност за оползотворяване на отпадна топлина. Измереният дебит на съществуващата вентилация е 500m3/ч, който е еднократен и отговаря на изискванията на чл.306, Раздел III (Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005г. Източника на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. В табл. 5.5 от Доклада са представени основните параметри и необходима информация за изчисляване на разхода на енергия. Обектът се намира в климатична зона 7, гр. Панагюрище и всички средно-месечни температури са съобразени с тази зона. Настоящият годишен разход на енергия възлиза на 4 214 kWh, а генерираните емисии СО2 възлизат на 4,97 ton/y. Предвижда се изграждане на система за общообменна вентилация в работната зона на производственото хале, с което се гарантира поддържане на контролирани параметри на микроклимата. Поддържането на точни температурни параметри е в пряка функция с качеството на произвежданата продукция. Системата ще бъде осигурена с високоефективен рекуперационен блок за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност - 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии СО2; - Опазване на околната среда; Разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 1 053,4 kWh, а генерираните емисии СО2 възлизат на 1,24 ton/y. Мярка 3: Изграждане на система за енергиен мениджмънт, с което ще се обезпечи проследимост, предвидимост и възможност за оказване на навременен контрол върху енергопотреблението, вкл. моделиране на различни варианти за икономия на енергия и оптимизацията на ресурсите Към момента в завода няма изградена система за енергиен мениджмънт. Използва се един тип енергоносител - електрическа енергия. Необходимото количество се доставя от местното електроразпределително дружество като потреблението се удостоверява чрез търговските прибори на доставчика. Предлаганата мярка предвижда монтирането на прибори за измерване на потребената енергия от отделните системи и консуматори в завода, монтиране хардуер, чрез който да се събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на потреблението на енергия, както и на производствените процеси. Въвеждането на система за енергиен мениджмънт е съвременно решение и крайно звено в една интегрирана инвестиция, която да допринесе за енергийната ефективност на дейността на „Завод за Оптика“ АД. Въвеждането на мониторингова система осигурява следните ползи: - Намаляване на разходите на и за електроенергия с минимум 5 %; - Контрол на работния процес и режима на работа на машините в т.ч технологични параметри - Спестяване на електроенергия от машини в авариен режим; - Спестяване на разходи от ремонти; - Предотвратяване на аварии; - Контрол на техническите лица отговарящи за експлоатация на машините; - Измерване на активна и реактивна енергия. 26 565.58 14 461.10
Обмен на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, обучение, предоставени от Партньора. Дейности за информираност и публичност.Одит. : Задача 1: Обмен на опит, добри практики и провеждане на специализирано обучение в областта на енергийната ефективност Настоящата задача ще бъде ръководена от Norsk Energi и е ориентирана към подобряване на съществуващия капацитет на кандидата за формулирането на цялостна стратегическа визия и конкретни мерки за енергийна ефективност, интегрирането им в планове за действие и успешната последваща практическа реализация. Същевременно, сътрудничеството е подчинено на целта за обмен на добри практики и изграждане на рамка за продължителни и надграждащи съвместни действиия с висок потенциал да бъдат репликирани от други заинтересовани лица. Norsk Energi е водеща консултантска компания в областта на енергийната ефективност, която притежава всеобхватен опит както с норвежки, така и с международни клиенти в областта на провеждането на специализирани консултации, инженеринг, инспекция, оценки на ефективността, обучения за изграждане на капацитет и др. Дружеството притежава и предходен опит в рамките на Норвежкия финансов механизъм и е осъществявало съвместни инициативи с български предприятия за формулирането на програми за енергийна ефективност, както и създаването на необходимия инструментариум за постигането им. В този контекст, партньорът ще реализира следните дейности: - Осъществяване на оценка/snapshot на нуждите, производствените специфики, визията и посоката на развитие на "Завод за оптика" в областта на повишаване на конкурентоспособността чрез имплементация на мерки за енергийна ефективност. Това е процес, който ще продължи няколко месеца и макар, че ще бъде ръководен от експерти на Norsk Energi, изисква активна комуникация и структурирано взаимодействие с проектния екип. Крайният резултат ще бъде кратък енергиен обзор и визия за развитието на предприятието, включващ както добри практики и възможности за награждане на вече осъщественото, така и подходи за поддържане на реализираната инвестиция, работа с бизнеса и партньорски организации и др. - Структуриране на tailor-made capacity building program за подобряване на уменията на служителите на "Завод за оптика" за идентифициране на подходящи възможности, средства и подходи за постигане на енергийна ефективност на индустриалните процеси на предприятието. Включват се както подготовката на обучителни и презентационни материали, така и провеждане на обучение (1.5 дни) на място в рамките на което експертите на Norsk Energi ще споделят опит, добри практики и друга полезна информация в унисон с нуждите и спецификите на производствената ситуация на кандидата. Задача 2: Дейности за информираност и публичност В рамките на задачата ще се осъществи набор от мерки за гарантиране на визуализацията и публичността на проекта в съответствие с изискванията на програмата, както и Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвегия за периода 2014-2021 г., които включват: информационни събития (2), промоционални видеоматериали (1), публикации в медиите (4), подстраница на проекта (1), брошури, плакати, информационни стикери и др. Детайлно описание на комуникационните похвати, целевите групи и предвидените за изпълнение дейности е предоставено в Плана за информираност и публичност във Формуляра за кандидатстване в точка „Допълнителна информация, необходима за оценка на проектното предложение“. Задача 3: Одит на проекта Включва се избор на изпълнител за осъществяване на одит на проекта в съответствие с чл. 42, ал. 4 от Общите условия към договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който поставя изискване за прилагане на доклад за финансов одит, изготвен от външен одитор, към финалния отчет. 40 680.00 744.00
Activity 1: Project Management (English Translation): Objectives: - successful implementation of the project, set goals, activities and success indicators; - establishment of a communication framework with clearly defined mechanisms for interaction between the coordinator and the project partner for the purpose of predictability, efficiency and timeliness of the intervention; - building a risk management system and overcoming significant problems that arose during the implementation of the project; Task 1: Ensuring conditions for the implementation of the investment - formation of a project team, provision of equipment, consumables and external services Completion of this task is a mandatory prerequisite for achieving project goals. Between 3-5 months are needed for the delivery and installation of durable material assets, therefore their systematization, selection and application should be carried out in the first project months. A buffer period is also integrated in view of possible potential delays. The end result will be the availability of the necessary assets/services and guaranteed readiness to achieve the set target values ​​for the individual indicators. - Preparation of procurement procedures, market research, negotiations with supplier companies (1-2 project months) Within the framework of the activity, the necessary documentation will be prepared - technical specifications, contracts, requirements for contractors, etc., necessary for the correct assignment and performance of supplies and services. Market research will be carried out (websites of established companies in the specific fields, consultations, etc.). - Supply/Service Management The activity includes the conclusion of contracts and collection of the required documents/declarations by the contractors (4-6 months), monitoring of the fulfillment of contractual obligations, identification of risks during the implementation, analysis of unforeseen circumstances and definition of the relevant corrective measures, quality control etc. Task 2: Administrative and technical management and reporting of the project (1-12 months) The task is necessary in view of the successful implementation of the project and the achievement of the specified goals and indicators with the required quality and within the predetermined time. It covers the preparation of regular internal administrative and technical reports measuring the progress of the project; coordinating all necessary changes in the course of the project due to internal and external factors and affecting the schedule, budget, activities and other key aspects. - Current administrative management The current activity involves day-to-day administrative management, including the management of human resources and project finances, as well as communication with the funding body and the project partner. Development of a detailed time schedule with allocation of tasks, responsibilities and deadlines for the implementation of the activities and tasks of the project. - Preparation of reports Preparation of internal interim and final report on completed activities and financial reports on the project. - Holding coordination meetings Conducting monthly operational meetings (live or, if necessary, online) of the project teams. Task 3: Risk management Monitoring the identified risk factors and the effect of their manifestation on the project objectives, establishing new risks appearing in the course of the project, formulating corrective measures and evaluating the effectiveness of the actions taken to reduce and avoid the risk. The main risks to project management are related to poor planning, disengaged personnel with lack of appropriate qualifications, problematic communication with the partner, etc. The risks are minimized by the application of effective management methodology, selection of proven key personnel with significant experience, as well as transitional experience of the consortium participants. 0.00 0.00
Activity 2: Acquisition of durable intangible assets necessary for the implementation of the measures included in the energy efficiency report - 2 pcs. CNC polishing machines (English Translation).: Within the framework of activities 2 and 3, the commissioning of the new long-lasting tangible assets, the subject of the investment, will take place, which will make a significant contribution to increasing the efficiency of industrial processes in production and the competitiveness of the enterprise. The following equipment will be ordered, delivered, tested and commissioned: 2 pcs. CNC polishing machines, 1 pc. ventilation system with recuperative unit and energy management system (hardware and software) - 1 pc. The investment in the scope of activities 2 and 3 refers to measures 1-3 of the energy survey. The assets fully comply with European standards, digitize the production processes and make it possible to effectively track the quality of the set parameters in real time. At the same time, they will minimize the waste of raw materials and consumables and reduce the risk of non-utilization of created quantities due to defects. Measure 1: Replacement of morally and physically obsolete assets - 7 polishing facilities, with two new energy-efficient machines, which will increase productivity, reduce energy consumption, respectively have a positive impact on energy consumption and generated emissions. Polishing is the last operation in optical-mechanical processing, following fine milling (lapping) or fine grinding. Currently, the operation is carried out on 7 polishing machines (9ШП50-2 pcs.; 6ШП200 - 1 pcs.; РМ1 - 4 pcs.) with a total installed power of 23.9 kW. The existing equipment is physically and morally obsolete, there is no automation and computer control of the processes. Constant care is required to maintain the machines by qualified service personnel, electro-mechanic with skills in maintenance of non-CNC mechanical equipment, frequent repairs are required, and the cost of spare parts and consumables is relatively high without resulting in a change of the capabilities of machines. There is a need for qualified personnel to operate mechanical machinery, where the operator's qualification and experience have a significant impact on the outcome of the process. The old equipment has a high consumption of auxiliary materials, a high level of noise generated by the motors, large overall dimensions and occupies a large working area in which a controlled working environment must be maintained. The unit productivity of the old optical glass polishing equipment is determined based on measurement, accounting documents and enterprise experience. On average, with the available machines, 3.3 pcs/h are processed, and on an annual basis - 9,610 pcs. Based on the main technical parameters and the mode of operation of the existing facilities, an energy consumption of 69,596.8 kWh/r was calculated. It is planned to replace the existing 7 machines with a total power of 23.9 kW with two new high-performance machines with a total installed power of 14 kW. The old machines will not be used and will remain in reserve. Based on the main technical parameters and the mode of operation of the new facilities, an energy consumption of 40,768.00 kWh/r was calculated. The unit productivity of the new equipment - 81,536 units/hour was determined on the basis of measurements and analyzes of the manufacturing company and the experience of the enterprise, as well as in view of the technical and functional characteristics of the equipment that will be delivered and put into operation within of the project. Expectations in terms of saved carbon emissions amount to 648.71t CO2/year. 0.00 0.00
Activity 3: Acquisition of durable intangible assets necessary for the implementation of the measures included in the energy efficiency report - General exchange ventilation system with recovery unit and Energy Management System (English Translation): Measure 2. Introduction of a general exchange ventilation system with a recovery unit for the recovery of waste heat, which will ensure an optimal production environment by achieving effective control of the microclimate and improved circularity of the processes In the production area, there is existing old general exchange ventilation without the possibility of waste heat recovery. The measured flow rate of the existing ventilation is 500m3/h, which is one-time and meets the requirements of Art. 306, Section III (Mechanical ventilation) of Ordinance No. 15 of 28.07.2005. The source of energy that heats the air is electrical energy. When simulating energy consumption, all parameters are taken into account according to the methodology of Ordinance No. 7 for energy efficiency of buildings. In the table 5.5 of the Report presents the main parameters and necessary information for calculating energy consumption. The facility is located in climate zone 7, Panagyurishte, and all average monthly temperatures are in accordance with this zone. The current annual energy consumption is 4,214 kWh and the CO2 emissions generated are 4.97 ton/y. It is planned to build a system for general exchange ventilation in the working area of ​​the production hall, which guarantees the maintenance of controlled microclimate parameters. Maintaining accurate temperature parameters is in direct function of the quality of the produced product. The system will be provided with a highly efficient recovery unit for the recovery of waste heat from the exhaust air of the working area. The advantages of the ventilation system with recovery are the following: - Control of the fresh air supply temperature within narrow limits; - High energy efficiency - 75%; - Low energy consumption for processing the outside air; - CO2 emissions saved; - Environmental protection; Energy consumption after ESM amounts to 1,053.4 kWh, and generated CO2 emissions amount to 1.24 ton/y. Measure 3: Construction of an energy management system, which will ensure traceability, predictability and the ability to provide timely control over energy consumption, incl. modeling of different options for energy saving and the optimization of resources Currently, the plant does not have an energy management system. One type of energy carrier is used - electrical energy. The required quantity is supplied by the local electricity distribution company and the consumption is verified by the commercial appliances of the supplier. The proposed measure envisages the installation of instruments for measuring the energy used by individual systems and consumers in the plant, the installation of hardware to collect the information from the measuring instruments and the installation of software for processing the information. Information from measuring devices will be collected and processed automatically. Based on the analysis of the accumulated information for the relevant periods /day, week, month, year/, it will be possible to make quick and adequate decisions to optimize energy consumption, as well as production processes. The introduction of an energy management system is a modern solution and the final link in an integrated investment that will contribute to the energy efficiency of the operation of Zavod za Optika AD. The introduction of a monitoring system provides the following benefits: - Reducing the costs of and for electricity by a minimum of 5%; - Control of the work process and the mode of operation of the machines, including technological parameters - Saving electricity from machines in emergency mode; - Saving costs from repairs; - Accident prevention; - Control of the technical persons responsible for the operation of the machines; - Measurement of active and reactive energy. 0.00 0.00
Activity 4: Exchange of experience, knowledge and best practices at management and expert level, training provided by the Partner. Awareness and publicity activities. Audit. (English Translation).: Task 1: Exchange of experience, good practices and conducting specialized training in the field of energy efficiency The current assignment will be led by Norsk Energi and is oriented towards improving the applicant's existing capacity to formulate an overall strategic vision and specific energy efficiency measures, integrate them into action plans and their subsequent successful practical implementation. At the same time, the cooperation is subordinated to the goal of exchanging good practices and building a framework for continuous joint actions with a high potential to be replicated by other interested parties. Norsk Energi is a leading energy efficiency consultancy company with comprehensive experience with both Norwegian and international clients and specialist consultancy, engineering, inspection, performance assessments, capacity building trainings, etc. The company also has previous experience within the framework of the Norwegian financial mechanism and has carried out joint initiatives with Bulgarian enterprises for the formulation of energy efficiency programs, as well as the creation of the necessary tools for their achievement. In this context, the partner will implement the following activities: - Brief snapshot of the needs, production specifics, vision and direction of development of the enterprise in the field of increasing competitiveness through the implementation of energy efficiency measures. This is a process that will last several months, and although it will be led by Norsk Energi experts, it requires active communication and structured interaction with the project team. The end result will be a completed overview and vision for the energy efficient development of the enterprise, including both good practices and opportunities for rewarding what has already been accomplished, as well as approaches for maintaining the realized investment. - Structuring a tailor-made capacity building program to improve the skills of the employees of the enterprise to identify appropriate opportunities, means and approaches to achieve energy efficiency of its industrial processes. Includes both the preparation of training and presentation materials, as well as conducting training (1.5 days) on site, within which Norsk Energi experts will share experience, good practices and other useful information in line with the needs and specifics of the applicant's production situation . Task 2: Awareness and publicity activities Within the framework of the task, a set of measures will be implemented to ensure the visualization and publicity of the project in accordance with the requirements of the program, as well as the EEA and Norway FM Communication and Design Guide for the period 2014-2021, which include: information events (2), promotional video materials (1), media publications (4), project subpage (1), brochures, posters, information stickers, etc. A detailed description of the communication strategies, target groups and activities planned for implementation is provided in the Awareness and Publicity Plan in the Application Form in section "Additional information required for the evaluation of the project proposal". Task 3: Project Audit It includes the selection of a contractor to carry out an audit of the project in accordance with Art. 42, para. 4 of the General Terms and Conditions for a grant contract, which requires the application of a financial audit report prepared by an external auditor to the final report. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).