Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

To fulfill the objectives under Art. 31, par 1, p 2 of the WMA, the Municipalities ofKrichim and Perushtitsa in partnership is constructing  a green / garden and wood waste composting instalation, located in the Suh Dil area, city Krichim, in which the green waste generated by the population and the public parks on the territory of the two municipalities is being processed in order to produce a high-quality "compost" product. The instalation is designed with a capacity of 2 300 t/y.
For the functioning of the installation is envisaged the construction of an accompanying infrastructure - a road link that will provide the entrance to the composting instalation to the municipal road PAZ 1041/III-375/, Biaga-Isperihovo-Kozarsko-Krichim /III -866 / is 14.42 m long and external power supply is 360.23 m long.
It is envisaged the construction of an open composting installation in covered lines with chutes and forced aeration with the following distinct zones: control zone (entrance zone), storage area of the input material, crushing and homogenization zone, composting zone, area for cribbling of the product after the intensive phase, the area for completion, storage area of the finished product "compost", storage area of the machines and equipment and administrative building.
Under the project proposal, mobile equipment will be purchased according to the attached list (described by type and quantity), including  truck for the separate collection of green waste each of 16 m3, serving only the installation, in order to create a guarantee for the cleanliness of the green waste in the entrance of the instalation.
Green waste will be collected separately, on schedule. Green waste will be collected separately at the source of its formation, the households will leavie it to the side of the so-called a "gray bucket" for collecting mixed waste and green waste from public areas will be accumulated at one end of the treated area from which it will be collected and transported.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление : За ефективното изпълнение на проектa ЕУП следва да изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проекта: координация и мениджмънт на проектните дейности; изготвяне на план за мониторинг; техническа и финансова отчетност по проекта; подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжни процедури, съгласно приложимото законодателство; управление, комуникация и организация между заинтересованите страни в проекта - екипа за управление, бенефициент/възложител, административни структури на бенефициента, изпълнители и др.; прозрачно изпълнение; организация на отчитането на проектните дейности. ЕУП ще бъде сформиран, както следва: 1. Ръководител на проекта (външно лице, избрано по реда на ЗОП); 2. Счетоводител (служител на община Кричим); 3. Юрист (служител на община Кричим) ; 4. Експерт "Мониторинг и контрол“ (служител на община Кричим); 5.Технически асистент и архивар (служител на община Кричим); 6.Координатор (служител на община Перущица); Разпределението на задълженията и функциите в ЕУП е съобразено с изискванията по отношение на организацията и управлението, включени в насоките за кандидатстване, а именно: - Представената структура на организация и управление във връзка с изпълнението ясно очертава необходимата професионална квалификация и отговорностите на отделните членове на ЕУП. - Не се смесват и припокриват функциите и задачите между отделните членове в екипа. По този начин предвидената организационна структура за управление на проекта демонстрира ясно разделение на функциите в ЕУП. Кандидатът е предвидил надеждни механизми за контрол при управлението на проекта. Членовете на екипа, ще отчитат извършената работа ежемесечно чрез доклади пред Ръководителя, който приема и одобрява работата им, а той от своя страна ще докладва своята работа пред кметовете на двете общини ежемесечно. Кметът на водещата общината ще приема и одобрява работата му. Ръководителят приема работата на външни изпълнители, одобрявайки представяни отчетни документи за дейностите, приложими към всяко искане за плащане. Плащане се извършва въз основа на контролен лист за извършена проверка относно основанието за плащането, включително изискуемостта му, както и качеството и обема на извършената работа и необходимата отчетна документация Експертите, включени в ЕУП ще следят за изпълнението на договорите, сключени с избраните изпълнители на дейностите по проекта, като всеки от тях ще осъществява контрол в рамките на своите компетенции. Ще се прилагат следните правила, процедури и методи на комуникация, докладване и контрол: - Процедури за верификация, осчетоводяване на извършените разходи, разплащания с изпълнителите и подготовка на искания за средства на ниво проект; - Процедури за мониторинг (проверки на място) и докладване; - Процедури за администриране и докладване на нередности; - Процедура за осигуряване на информация и комуникация; - Процедури за съхранение на документи; 110 436.64 110 436.64
Инженеринг -проектиране, СМР, доставка на оборудване и механизация и осъществяване на авторски надзор в изпълнение на проектa: 1. Изготвяне на Работен проект, съгласно ПИП, при спазване на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Проектът ще бъде съобразен с избраната технология, както следва: - контролно- пропусквателна зона (приемна зона), която включва изграждане на: ограда за ограничаване достъпа до обекта, бариера, кантар и площадка за измиване на гумите; зона за съхранение на входящия материал - площадка, на която да се съхранява постъпилият зелен отпадък; зона за дробене и хомогенизиране, на която ще се раздробява зеленият отпадък или остатъкът - едрите частици не разградили се при процеса на компостиране; зона за компостиране (оформяне на купове компост) - след дробенето и хомогенизирането, следва оформянето на куповете за основния интензивния процес на компостиране; зона за пресява на продукта след интензивната фаза; зона за доузряване; зона за съхранение на готовия продукт "компост" - закрит навес; зона за съхранение на машините и оборудването; административна сграда - битовка. Проектът обхваща и изграждането на съпътстваща инфраструктура - пътна връзка, която да осигурява вход-изходът към компостиращата инсталация към общински път PAZ 1041/III-375/, Бяга-Исперихово-Козарско-Кричим/III-866/ с дължина (14.42м ) и външно ел.захранване е с дължина – 360.23 м. Работният проект ще бъде съобразен и ще отговаря на: - Наредба № 7 за изискванията, на които трябва да отговарят площадките за разполагане на съоръжения за третиране на отпадъци; - Наредба № 6 за условията и изискванията за изграждане и експлоатация на депа и на други съоръжения и инсталации за оползотворяване и обезвреждане на отпадъци; Проектирането ще стартира през шести проектен месец и ще продължи два календарни месеца т.е ще се извършва през шести и седми проектен месец. Изработеният проект ще се съгласува със съответните институции и ще бъде издадено разрешение за строеж, което се предвижда да се случи в рамките на четири календарни месеца т.е. в периода от осми до единадесети проектен месец. 2. Строително - монтажните работи с обхват всички дейности свързани с изграждане на инсталация за компостиране на разделно събран зелен/градински/дървесен отпадък, включително необходимата инфраструктура за експлоатация на съоръжението, вкл. довеждащата инфраструктура, съгласно представено ПИП; Предвижда се СМР дейностите да са в рамките на осем календарни месеца (дванадесети-деветнадесети проектен месец,) след което е предвиден срок от 2 календарни месеца за изработката на доклада на строителния надзор /двадесети и двадесет и първи проектен месец/ и въвеждане на инсталацията в експлоатация през двадесет и осми и двадесет и девети проектен месец. 3.Осъществяване на авторски надзор по време на строителството - съгласно действащото българско законодателство стартира с откриването на строителната площадка и продължава до въвеждането на инсталацията в експлоатация, което означава дванадесети-двадесет и девети проектен месец; 4.Доставка и монтаж на необходимото стационарно оборудване, както следва: Закупуване, доставка и монтаж на оборудване, съоръжения и обзавеждане (трайно закрепени) - 1. Доставка и монтаж на релса с ролка 1 бр. 2. Геотекстилно платнище 2 бр. 3. Вентилатори от неръждаема стомана 2 бр. 4. Сонда със сензори за измерване на съдържанието на кислород 2 бр. 5. Сонда със сензори за измерване на температура 2 бр. 6. Аериращи тръби - 108 м. 7. Контролно табло + контролер за измерване и управление - 2 бр. 8.кантар-1бр., 9.бариера-1 бр., 10. автоматична пароструйка за измиване на сметосъбиращите коли-1бр. 5. Закупуване/осигуряване на софтуер. 6. Закупуване на мобилно оборудване- Преносим компютър с радио модул с антена с операционна система WIN 8-1 бр. Доставката и монтажа на посоченото оборудване и мобилна техника се планира като паралелен процес със СМР дейностите. 7. Избор на оператор на компостиращата инсталация. 2 476 780.11 2 553 964.08
Закупуване, доставка и монтаж на мобилна техника и машини : В рамките на дейността ще бъде осигурено: - закупуване, доставка и монтаж на мобилна техника, необходима за разделното събиране и транспортиране на зелени и/или биоразградими битови отпадъци, вкл. разходи за обучения на персонала, ангажиран с разделното събиране, а именно Специализиран автомобил за събиране на зелени отпадъци и обучение на персонала -1 брой 16 куб.м полезен товар, който ще бъде използван единствено за обслужване на компостиращата инсталация и ще се използва само за разделно събиране на зелените отпадъци, генерирани на територията на общините Кричим и Перущица; - Закупуване, доставка и монтаж на мобилна техника и машини, необходими за площадката на компостиращата инсталация, вкл. разходи за обучения на персонала, ангажиран с разделното събиране, както следва: 1. Мобилна машина за раздробяване на дървесни отпадъци и хомогенизиране - 1 бр. 2. Челен товарач - 1 бр. 3. пресевна машина за компост - 1 бр. 4. Компактна преносима лаборатория за изпитване качеството на компоста - 1 бр Доставката на мобилната техника ще се извърши след приключване на провежданата процедура за възлагане по реда на ЗОП и сключване на договор с избрания изпълнител, което се предвижда, да се осъществи в периода от двадесет и трети до двадесет и шести проектен месец. 672 220.80 672 220.80
Строителен надзор и оценка на съответствието : Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности: 1. Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обектите и въвеждането им в експлоатация. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на възложителя. Обхватът на дейностите по изработване на доклада за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с: • Предвижданията на ПУП; • Изискванията по чл. 169 на ЗУТ • Правилата и нормативите за устройство на територията; • Взаимна съгласуваност между отделните части на работния проект; • Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; • Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; • Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; 2. Упражняване на СН по време на строителството, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - Осъществен СН, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството - Гарантиране качественото изпълнение на предвидените СМР, в т.ч. качество на влаганите строителни материали, количественото съответствие между действително извършените и описаните работи, спазването на технологични правила и др.; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда; - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на закона; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес; - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за строителство в съответствие с линейния календарен график на изпълнителите на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок; - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта; - Отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници в строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - Обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват СМР; - Отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на РДНСК в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - Определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от Наредба № 2. КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба № 2 - Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на СМР дейности. 49 680.00 49 680.00
Предварителни дейности, необходими за изготвяне на проектното предложение и кандидатстване : В тази дейност се включва изпълнението на следните поддейности: 1. Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) и анализ на инфраструктурата за управление на отпадъците, проучване на нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, към разделното събиране на биоразградими отпадъци, за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими отпадъци, изготвени от "Енерджи- Инвест" ДЗЗД 2. Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) за компостиращата инсталация и съпътстващата я инфраструктура, изготвени от "Енерджи- Инвест" ДЗЗД; 3. Изработване на документи, свързани с управлението на компоста: План за използване на получения краен продукт - компост, Схема за контролна качеството на компоста и План за третиране на остатъчния отпадък, изготвени от "Енерджи- Инвест" ДЗЗД; 4. Изготвяне на анализ разходи-ползи, изготвени от "Енерджи- Инвест" ДЗЗД; 5. Заплащане на такси във връзка с получаване на разрешителни и регистрационни актове при подготовка на проектното предложение; 6. Провеждане на геофизично проучване във връзка проучвателна дейност по изграждане на сондаж. Хидрогеоложко проучване, изграждане на пробен сондаж и изготвяне на детайлна обосновка за хидрогеоложките условия на терена и експлоатационния ресурс на кладенеца, извършено от "Геотехтекст" ЕООД; 7. В рамките на тези дейност е извършена и актуализация и преработка на изготвени документи към проектно предложение „Изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, включително осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци в община Кричим”, изготвено по предходно кандидатстване на община Кричим, самостоятелно по процедурата. Актуализацията на документите е извършена с цел подготовката на ново проектно предложение „Проектиране и изграждане на територията на община Кричим на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, генерирани от Община Кричим и община Перущица, включително осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци” по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16M1OP002-2.005 „Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци“ по приоритетна Ос 2 „Отпадъци“ на ОПОС 2014-2020 г. , с което общините Перущица и Кричим да участват в партньорство“. Актуализирани са следните документи: - Прогнози за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс), която да отразява прогнозите за общините Кричим и Перущица - Анализ от проведено проучване на нагласите на населението на територията на общините Перущица и Кричим, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране, по отношение на разделното събиране на биоразградимите отпадъци, за нагласата на населението към употребата на компост, за степента на осведоменост на населението от нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци - Прединвестиционно проучване (ПИП), за проектирането и изграждането на компостираща инсталация на територията на община Кричим, която ще обслужва генерираните зелени отпадъци от домакинствата и от поддържането на общинските зелени площи на територията на общините Кричим и Перущица - План за използването на получения краен продукт-компост - Схема за контрол на качеството на компоста - План за третиране на остатъчния отпадък - Анализ разходи-ползи 103 335.00 103 335.00
Информация и комуникация : Дейностите по информация, комуникация и визуализация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията, съгласно условията на ОПОС 2014-2020 г.", ДБФП , Националната комуникационна стратегия и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: 1. Изработка на печатни материали (брошури, дипляни)-200 броя.Брошурите представят проекта, дейностите и сроковете, размерът на финансирането, финансовите източници 2. Поставяне на билборд - 1 брой. , в съответствие с изискванията за публичност и информация, както и в съответствие с изискванията на Възложителя и Инженера. Проектът и местоположението на билборда следва да се съгласува предварително с Възложителя и да се одобри по надлежния ред (съгласно изискванията на ЗУТ). Билбордът се поставя на подходящо място на или в близост до строителната площадка. Монтажът трябва да бъде извършен преди официалната церемония „Първа копка“ и/или при стартиране на изпълнението на дейностите по проекта. Бенефициентът следва да информира УО за дизайна и мястото на поставянето му. Билбордът се отстраняват не по-късно от три месеца след приключване на работата по проекта и се заменят с постоянни обяснителни табели. 3. Постоянни обяснителни табели - 1 брой. 4. Информационни стикери за закупените по проекта ДМА 5. Организиране на публични събития - 2 конференции за представяне на проекта към момента на стартирането и на приключването му. Началната конференция може да съвпадне с церемонията по първа копка. Дейността предвижда в рамките на всяка една от конференциите: - Изпращане на информационни съобщения за предстоящата пресконференция до средства за масово осведомяване; - Публикуване на съобщенията за предстоящите пресконференции в интернет страниците на общините - Подготовка на информационни материали (презентации) за целите на пресконференциите - Предварителната информация за публичното събитие се изпраща на УО и на най-близкия офис от мрежата информационни центрове. - След приключване на събитието се изготвя и разпространява прессъобщение, в което резюмирано се представя информацията за проекта. Текстът се публикува и на интернет- страницата на общините. УО се уведомява за датата на провеждането на събитието. 6. Официални церемонии – „първа копка“ предвижда: Изпращане на писма - покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на общините. УО се уведомява за датата на провеждане на събитието 7. Официална церемония – „откриване на обекта” Изпращане на писма - покани до официални лица, представляващи заинтересованите страни, както и на информационно съобщение до средства за масово осведомяване, с цел медийно отразяване на събитието; Публикуване на съобщенията за събитието в интернет страницата на общините Подготовка на терена за събитието, вкл. обезпечаване на подходяща ритуална церемония; 8. Публикации/ съобщения в местен печат или телевизия - 4 броя 9. Разработване на интернет банер - 1 брой 20 328.00 11 972.29

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).