Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The "Bright Ethno" project will be implemented by Haskovo Municipality, in partnership with 10 multi- ethnic schools in the region and 6-well- established non-profit organizations. The foreseen activities are targetted at students and their families, in order to adapt them to the  educational process and to preserve and develop their cultural identity in intergrated multicultural and tolerant environment, fostering the relations of openness, positiveness, interest to differences and value of diversity. This will result in building respect and creating an atmosphere, in which all students will feel accepted, respected and identified with their own identity and culture. 
The project activities will be implemented in Haskovo Municipality, for 24 months and are logically connected in order to achieve the project objectives. Public festive project activities, representing the culture of different ethnic groups, will strenghten diversity as a major value and make school more attractive to students and their parents. The leisure activities /extracurricular and outsourced trainings/ are an important stimulus for personal development, to address the problems of children for their social inclusion; transforming schools into a desired and friendly place. In this sense, they are particularly important in achieving the goals of educational integration of students from ethnic minorities. Other activities foreseen with the PP are for information and publicity, as well as information campaigns aimed at tackling discrimination on grounds of race, ethnic origin or religion among the local community. The project provides both new and probed activities, complements and develops the effect of other EU initiatives implemented in previous projects and initiatives of the partnering organizations. The project fully complies with the National Strategy of Bulgaria for Roma inclusion 2012-2020 and the adopted plan for integration of Bulgarian citizens of Roma origin in Haskovo Municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проект за образователна интеграция за учениците от етническите малцинства и/ или търсещи или получили международна закрила : Тази въвеждаща дейност цели да осигури подходяща среда за гладко изпълнение, добър мениджмънт и координация на проектните дейности. Дейността е пряко свързана с успешната реализация на проектното предложение и постигане на заложените цели и ще се осъществи съгласно предложена методология от Координационен съвет и Екип за управление на проекта /ЕУП/. Координационният съвет за изпълнение на проекта ще включва представители на община Хасково, неправителствените организации и училища- партньори по настоящия проект, на ръководно и експертно ниво. Неговата задача ще бъде да разпределя ролите и отговорностите сред основните участници в изпълнението на проекта, да осигурява ефективна координация в провеждането на дейностите, да преглежда и ревизира работата на Ръководителя на проекта, да извършва оперативна оценка на напредъка по проекта и при необходимост да набелязва необходимите корективни действия. За изпълнението на проекта се предвиждат екип от експерти, чието включване е необходимо за изпълнението на конкретни задачи описани по- долу в кратки длъжностни характеристики: Ръководител на проекта: • Отговаря за управлението на проекта съгласно условията на договора сключен с УО • Представлява кандидата на срещи с институции, медии, организации и обществеността, свързани с изпълнението на проекта • Управлява и контролира всяка една дейност по проекта • Контролира за спазване на законосъобразността и целесъобразността на извършените по проекта разходи • Разпределя, делегира и упражнява оперативен контрол на задачите на останалите членове от екипа за управление • Съблюдава изпълнението на времевите графици • Участва в изготвянето на оперативните доклади по проекта • Контролира отчетността, проверява и наблюдава работата на под-изпълнителите Администратор на проекта: • Отговарят за техническите въпроси и организацията на работата през цялото времетрене на проекта • Подпомагат технически и административно Ръководителя и другите членове на ЕУП • Подготвя и изпраща кореспонденция свързана с проекта • Подготвя информационни материали, съобщения за медиите • Осигурява логистика на провежданите мероприятия • Подготвя документи и информация и изпълнява други административни задачи Финансов експерт: • Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените по проекта бюджетни разходи • Регистрира и документира всеки разход и свързаните с него счетоводни документи • Подготвя ведомости и финансови доклади съгласно изискванията на договора с УО • Взема отношение по финансовите въпроси свързани с договорите за услуги и доставки • Процедира всички първични счетоводни документи • Подготвя и извършва плащания към доставчици • Изготвя документи съгласно методите за финансово управление на проекта Юрист • Съблюдава за законосъобразното изпълнение на проекта. • Има водеща роля при изготвянето на графика на планираните обществени поръчки, тръжната документация и свързани с проекта заповеди • Участва в оценителните комисии • Следи за коректното изпълнение на договорите от страна на външните изпълнители • Подготвя протоколите за предаване и приемане на извършените поръчки • Следи за недопускане на нередности при управлението и изпълнението на проектните дейности. Чрез включването и участието на посочените по-горе страни, Община Хасково се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. Също така ще бъдат разработени и индивидуални списъци със задачи, времеви графици с конкретни персонално разпределени отговорности за отделните дейности и срокове за изпълнение. Редовни срещи на екипа на проекта ще отчитат постигнатия напредък и ще набелязват корективни действия при необходимост. 72 258.90 56 264.87
"Магията на словото"- допълнителни занимания по Български език и реализиране на допълнителни езикови занимания по групи: Българският език според конститутицията е официален език в Република България. Това е езикът на институциите, на средствата за масово осведомяване. Това е език на междуличностните и междукултурните контакти между различни етноси в България. Овладяването на българския език е условие, без което не може да се осъществи интегрирането на учениците с различен етнически произход в обществото, тяхното пълноценно интелектуално и емоционално развитие като личности. На територията на община Хасково съжителстват три основни етноса- българи, турци и роми. Една част от тях живеят в затворени общности, където се говори на майчин език, различен от българския. Родителите са млади, с ниско образование, работят в чужбина, а децата обикновено биват отглеждани от баби и дядовци. Така на учениците не им се помага да учат, нито биват насърчавани за това. При проведено проучване сред педагогическия персонал на десетте училища /фокус групи с общо 80 участника/, включени в настоящото проекто предложение, като основна спънка за успешна интеграция и пълноценна социализация в образователната система и обществото се явява не доброто владеене на български език и бедния речник на учениците. Най- подходящата среда и достъпно място за развиване на устната и писмена езикова култура и знания по български език е училището, посредством използването на иновативни и интерактивни методи на обучение по български език, които ще позволят на учениците да се упражняват и развиват по непосредствен атрактивен и психологически безопасен начин. За по- добрата интеграция, в заниманията ще бъдат включени и ученици от български етнос. Обучението по български език ще се води с различни методи в зависимост от възрастовата група на учениците и ще бъде реализирано в различни формати, които са привлекателни за тях и правят ученето достъпно и мотивиращо. В изпълнението на настоящата дейност ще бъдат сформирани 10 клуба, които ще обхванат ученици от основен и прогимназиален етап на обучение. 103 584.00 72 872.53
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства: Учениците от етническите малцинства срещат недостатъчно разбиране от родителите и учителите им за необходимостта от интегрирано обучение. Като следствие на това тяхната мотивация спада, което води до трудна или дори невъзможна реализация след средно образование. В тази връзка, проектът цели предизвикването на повече интерес към образователния процес чрез предоставяне на допълнителни занимания, съобразени с интересите и желанията на учениците от малцинствата, които ще са предпоставка за по-висока самооценка, себеутвърждаване и повишаване на социалната интеграция и реализация. В рамките на настоящата дейност се планира въвеждането на допълнителни, извънкласни интерактивни методи на обучение, които засягат същността на взаимодействието между обучавани и обучаващ и позволяват разчупване на традиционната форма на преподаване, активират потенциала на всеки ученик, поощряват самостоятелното вземане на решение и поемането на отговорност, и имат изработени ясни правила и екипност в работата. Дейност 3 ще включва следните интерактивни извънкласни дейности за ученици от 1-10 клас : 1. Kлуб "С любов към природата". Създаването на клуба е провокирано от желанието да се изградят и развият в учениците личности с гражданско поведение, с активна и отговорна позиция по екологичните и здравни въпроси. Ще бъдат сформирани 3 клуба към следните училища: ОУ "Христо Ботев", с. Войводово, НЧ "Н.Й. Вапцаров и НУ "Г. С. Раковски" 2. Клуб "Опознай Родината", с цел да се насърчи любознателността и родолюбието сред учениците от етническите малцинства, ще бъдат сформирани 4 групи към ОУ Христо Ботев, с. Войводово, НУ "Г. С. Раковски", гр. Хасково, " СУ "Стефан Караджа", гр. Хасково и ОУ Христо Ботев, с. Динево 3. Курс "Предприемач". Обучението по предприемачество не само ще допринесе за създаването на нови социални предприятия и за започването на бизнес, но също така ще повиши пригодността за заетост на младите хора и ще ги направи по-предприемчиви при работата им във вече изградени организации в социалния, публичния и частния сектор. Отговорен партньор: Фондация "Каузи" 4. Клуб "Спорт за всички" , като уникален метод и инструмент за интеграция в обществото. Спортът интегрира и играе важна роля в насърчаването на умения и ценности, които ще бъдат полезни за по–успешната реализация в живота като цяло. Ще бъдат реализирани 2 групи- футбол и плуване с отговорен партньор СК Слънце. 76 128.00 59 706.76
„Ще оставим две следи": „Ще оставим две следи" е дейност, насочена към подобряване на образователната среда в училища извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства чрез тяхното активно включване в живота на местната общност. Идеята на дейността е развитие на доброволчеството сред учениците в Община Хасково и осъществяване на граждански инициативи с интеркултурна насоченост. Ще бъдат сформирани доброволчески клубове, в които ученици ще се обучават регулярно и ще осъществяват инициативи в полза на местната общност. Дейността ще се реализира в 5 групи- в СОУ „П.Хилендарски”, СУ „Ст. Караджа” , ОУ „Н. Вапцаров”, ОУ „Хр. Ботев”- Войводово и ОП Младежки център към община Хасково. Целта на дейността е да обедини учениците от различни етнически групи чрез интересни и полезни дейности, които допринасят за благополучието на училищата и общината. Учениците ще изследват местни проблеми, ще ги анализират и ще дават предложения за решаването им. Ще разработват малки доброволчески проекти, които ще реализират на практика. Заедно, работещи за местните общности, реализиращи полезни доброволчески инициативи, учениците от малцинствени групи с подкрепата на своите съученици от мнозинството ще се социализират по- успешно. Дейността "Ще оставим две следи" ще помогне на учениците от етнически малцинства да се подготвят за житейска и за професионална реализация. Дейността ще развие техните социални умения, умения за работа в екип, организационни и презентационни умения- всички те необходими и важни за социализацията на младите хора. 31 210.00 12 764.08
"Ръка за ръка"- подобряване на образователната среда в училища извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано ученици от етническите малцинства. : Толерантността се определя като една от най-важните социални компетентности – готовност и способност на човек да живее и конструктивно да действа в многообразния свят. Толерантността е един от основните принципи за интеграцията като процес, в който участват децата от етническите малцинства и от мнозинството и който ангажира цялата училищна общност в неговото осъществяване. Утвърждаването в училище на атмосфера за междукултурно опознаване, сътрудничество и сближаване и за повишаване на междукултурната диалогичност в училищна среда е неизменна част от интеграционната политика на настоящото проектно предложение. С тази цел ще бъде проведен курс "Ръка за ръка" към Педагогическо сдружение "Креатив", който ще бъде насочен към преодоляване на прояви на расизъм, дискриминация, ксенофобия и джендър неравнопоставеност в българските училища и острия дефицит на гражданска култура, социални умения, разбиране на Другия и уважение към различните. 8 520.00 3 732.87
'Различни в традициите- приятели в училище"- дейности, насочени към съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства и техните връстници в интеграционна и мултикултурна среда: С изпълнението на настоящата дейност се цели опознаване на културата на етническите и религиозни общности, приемане и утвърждаване на етническата идентичност чрез проучване и изследване на специфичните културни образци. Представянето на културното многообразие ще спомогне за опознаване и духовно развитие на учениците и създаването на атмосфера на взаимно уважение, толерантност и разбирателство. Основен акцент ще бъде поставен върху засилването на връзките между образованието и културата, за да бъде улеснено и подобрено интегрирането на етническите малцинства, за разширяване на възможностите за придобиване на нови знания и умения, необходими за активно участие в обществения живот. За постигане на заложените цели, ще бъдат сформирани следните клубове по интереси: 1. Клуб "Разказите на дайрето", който има за цел учениците от различните етнически групи да опознаят по-добре изкуството на техните предци, посредством слушане на музика, изпълнение на популярни мелодии, детски фолклорни танци и хорови песни, съчиняване на ритмични съпроводи и импровизация на танцови умения, като по този начин ще преоткрият своята културна идентичност и ще развиват и проявяват толерантност по отношение на различията, както и ще разширят възможностите за интеркултурно образование в училище чрез музиката и танца. 6 клуба "Разкази на дайрето" ще бъдат сформира при следните партньори: община Хасково, НУ "Г. С. Раковски", ОУ Любен Каравелов, с. Узунджово, ОУ "Христо Ботев", с. Войводово, ОУ "Христо Ботев", с. Долно Големанци и ОУ "Н.Й. Вапцаров 2. Клуб "Заедно на масата". Храната е неразделна част не само от ежедневието на един народ, но с нея са свързани и неговите традиции, празници и обреди, неговата културна история. Настоящата дейност е с празничен и позитивен характер, изучаваща и развиваща културната идентичност на различните общности в региона. Посредством нея се цели да се запознаят учениците с традиционната кухня и обичаи на етническите и културни общности, което неминуемо ще допринесе за подобряването на интеграция на децата и учениците от етническите малцинства и развитие на междукултурна образователна среда чрез нетрадиционни и атрактивни подходи и методи. Ще бъдат открити 5 клуба към ОУ "Св. св. Кирил и Методий, с. Конуш, НЧ "Н. Й. Вапцаров", гр. Хасково, ОУ "Христо Ботев", с. Войводово, ОУ "Хр. Ботев", с. Динево, ОУ "Христо Ботев", с. Долно Големанци. 3. Клуб "Различията в бита ни обогатяват и сплотяват". Най- лесният начин за преодоляване на отчуждението е докосването до чудесата на изкуството, участието в съвместни художествени форми, общото обучение и решаването на общи творчески задачи. В рамките на клуба ще се цели опознаване изкуството на нашите предци, показано в архитектурата, литературата и бита като част от културната идентичност. Дейността обхваща прочит и слушане на легенди и приказки на различни етноси- ромски,турски и др., участия в драматизация, проучване и пресъздаване на декоративните елементи в приложните изкуства на различните етноси, като се обърне специално внимание на накитите, носиите, шевиците характерни за различните етноси. Ще се осъществи проучване и пресъздаване на декоративни елементи, характерни в стенописите на етносите и по религиозните храмове, съдове свързани с традициите и обичаите, съпътстващи живота им. Посредством езикът на фотографията ще се улови всичко което ни сближава и разделя и да дава реален шанс за среща на хора от различни социални и етнически среди и условия. Девет партньори са заяви участие в клуба: община Хасково, НУ "Г. С. Раковски", "Св. св. Кирил и Методий, с. Конуш, ОУ "Н.Й. Вапцаров", ОУ "Св. Св. Кирил и Методий", с. Малево, ОУ "Христо Ботев", с. Войводово, ОУ "Христо Ботев", с. Долно Големанци, ОУ "Христо Ботев", с. Динево, СУ "Стефан Караджа" . 187 156.00 142 102.37
Психологическа подкрепа чрез групова работа за личностно развитие и социални умения: Идеята на настоящата дейност е учениците да развиват социалните си умения чрез групова работа и групови психологични консултации. Чрез групова работа се цели развитието на умения за общуване, емпатичност, асертивност, себеутвърждаващо поведение и др. Предвиденото обучение ще се провежда чрез интерактивни методи и включва следните теми: комуникативни умения; умения за справяне с проблеми и решаване на конфликти чрез сътрудничество; себепознание; развитие на силните страни на личността; приемане на различията; противопоставяне на насилието и тормоза, асертивно поведение, справяне с проблеми и др. Основният вид методи, които ще се използват по време на обучителните модули, са интерактивните методи- методи на взаимодействието, които подпомагат личностното развитие на участниците на основата на съпреживяване, диалог, съвместно решаване на проблеми и обратна връзка. Обученията ще бъдат на принципа на груповата работа. Групата е мощен стимул за личностно развитие и подобряване на уменията за общуване и справяне с проблеми и конфликти. При учениците от целевата група тези методи на обучение са уместни, защото предполагат спокойна и доверителна атмосфера, внимание към всеки един, зачитане на чувствата, проблемите, валидизиране на постиженията, непосредствено и приятелско общуване . Конкретните интерактивни методи, които ще бъдат използвани са: ролево проиграване; симулации; обучение чрез преживяване, експеримент; дебати, дискусии, обсъждане, образователен театър, кооперативно учене и др. 37 320.00 9 998.88
Обучение и създаване на клубове за училищна медиация и консултиране на връстници: Участниците ще бъдат обучавани чрез интерактивни методи в училищна медиация като метод за ефективно и ненасилствено решаване на ежедневни ученически конфликти. Ще се учат да решават конфликти чрез посредничество, ще придобият умения на медиатори на училищни конфликти. Втория тип обучение- за консултиране на връстници, е насочено към умения за помагане на връстници при техни ежедневни проблеми, връстниково „консултиране”. В ОП 'Младежки център" към община Хасково ще бъдe създаден 1 пилотен ученически център по медиация и консултиране на връстници. В него учениците ще продължат да се обучават по темите и ще влизат в ролята на медиатори и консултанти и ще помагат на своите връстници при решаване на някои техни ежедневни конфликти и проблеми /такива, които могат да бъдат решени на принципа „връстници помагат на връстници”/. Идеята на дейността се опира на утвърдената в психологията теза, че най-лесно и безболезнено при ежедневни конфрликти и проблеми си помагат хора на една и съща възраст. Това важи особено силно при учениците в горна училищна степен. 30 024.00 7 890.56
Обучение на родители: В изпълнение на дейността ще бъде проведено обучение на родители на ученици от 5 училища от различни етнически общности чрез модулно обучение, както и към ОП "Младежки център" към община Хасково. Обучението ще бъде проведено от експерти от партньорските неправителствени организации с необходимата квалификация . Дейността е насочена към подобряване на родителския капацитет на родители от участващите училища и ОП Младежки център към община Хасково. Родителите ще получат практически знания и умения в областта на възрастоватата психологията и възпитанието на децата, както и базисни правни познания. Дейността цели също така развитие на сътрудничеството между родителите и училищата с цел по-добра адаптация на учениците към училището. Дейността включва модулно обучение на родители, което ще се осъществява в участващите училища и Младежки център. След заявяването на интерес към обучението, родителите ще предлагат темите и проблемите, по които ще бъде провеждано обучение. Примерни модули, които могат да бъдат заявявани за обучение от родителите в областта на психологията и възпитанието са: - Възрастови особености на учениците от начален, прогимназиален и гимназиален етап; - Трудности при адаптацията на учениците от малцинствени общности към училищната среда; - Добрият родител - как да бъда такъв?; - Как да мотивирам детето си да се развива професионално; - Правни знания, необходими за ефективно родителство и образователна интеграция и др. 18 628.00 6 806.90
"Пъстро етно"- кампания за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност : Предвижда се организирането и провеждането на 7 мултикултурни събития, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход и религиозна принадлежност. Ще бъдат свързани с честването на Международен ден на културното многообразие за диалог и развитие (21 май), Ден на толерантността (16 ноември), Международен ден на мира (21 септември) и Ден на борбата за ликвидиране на расовата дискриминация (21 март). Празниците ще представят работата и резултатите на групите по проекта, като ще присъстват ученици, деца, родители, местна общност, местни образователни власти. Родителите ще имат подкрепящи доброволчески функции по подготовката и реализирането на празниците. Основни дейности по време на празниците: 1. Конкурс за есе на теми "Магията на словото" и "Шарен свят", с връчване на 8 награди на участниците. Най- добрите есета ще бъдат публикувани в брошура за разпространение сред местната общност; 2. Форум "Смели стъпки в предприемачеството", който ще се проведе е рамките на Деня на предизвикателството /17 Май/, с участието на ученици, учители, предприемачи, представители на бизнеса и неправителствения сектор. Тази инициатива ще вдъхновява появата на следващото поколение предприемачи. Те ще придобиват познания, умения и социални контакти, необходими за създаването и поддържането на иновативни, устойчиви предприятия, които ще имат положителен ефект върху техния живот, семейства и общности. Тя ще даде брилянтен пример за това какво може да се постигне, когато различни идеи и култури се обединяват около идеята за предприемачеството. 3. Празник "Опознай ме" ще включва богата двудневна програма за представяне на обичаите и културата на различните етнически общества. В рамките на програмата ще бъдат включени групите от клуб "Разказите на дайрето", "Заедно на масата" и "Различията в бита ни обогатяват и сплотяват" и имат за цел да представят и запознаят широката публика с песните и танците на етносите, традиционни и празнични ястия и рецепти. Посредством драматизация ще бъде представена литературата и бита като част от културната идентичност. Декоративните елементи в приложните изкуства на различните етноси ще бъдат показани посредством изложба на разработени от децата накити, носии, шевици характерни за различните етноси. Посредством фотографии ще бъдат показани различни елементи от ежедневието и битието на мултикултурното общество. В рамките на дейността ще бъде компилиран диск с най- популярните и характерни песни на различните етноси за разпространение сред широката общественост, както и справочник, в който ще са отразени празниците, обичаите и традициите на различните етноси, ще запознават с интересни личности от етническите малцинства- музиканти, писатели, занаятчии, др. Учениците сами ще събират материалите за изданието, чрез провеждане на интервюта с представители на местните етнически общности. 4. Викторина "Моята родина- мултикултурен дом" ще обхване деца, участници от клуба по родинознание и ще има състезателен характер. Ще бъдат отпечатани патриотични тетрадки с изобразени на кориците исторически личности и специални послания за приемане на различията в мултикултурното общество. 5. "Градина на толерантността" е дейност насочена към опазването на околната среда, като ученици от различни етноси съвместно ще засядат подходящи за сезона растения, предоставени от ОП "Екопрогрес". 6. "Под един покрив" ще представлява своеобразна експозици на снимки, материали, облекла и др. от "долапа на баба", както и ще бъдат изложени предмети, изработени от учениците в различните групи по етнография, организирани в рамките на проекта. 7. Кръгла маса по въпросите на интеграцията и дискриминацията и представени ползите от провеждане на местни политики в областта на недопускане на дискриминация и възможностите за работа в процеса на образователна интеграция в училищата. Всички участници в "ПЪСТРО ЕТНО" ще получат специално изработени, гравирани значки и бъфчета (кърпи/шалчета) за глава. 117 415.00 37 907.51
"Всички заедно в игрите" : В рамките на настоящата дейност се планира провеждането на ученически приключенски и спортни лагери за учениците от различни етнически общности от включените в проектното предложение 10 училища и ОП Младежки център към община Хасково, с които се цели съхраняване и развиване на културната идентичност на учениците от етническите малцинства в интеграционна мултикултурна среда. Приключенските и спортни лагери ще допринесат за развитие на междукултурното общуване, стимулиране на толерантността и разбирателството между ученици от различни етнически и културни групи в училищата и в общината като цяло. По време на лагерите ще се прилага основно моделът "Обучение чрез приключение", тъй като той работи успешно за сплотяване, приемане на различията, личностно развитие и придобиване на чувство за принадлежност към училищата и общността като цяло. Учениците ще бъдат поставяни в различни ситуации на приключение, като по този начин децата ще се научат да си взаимодействат ефективно помежду си, да мислят екипно, да се справят с различни трудности, да приемат предизвикателствата, да мислят позитивно. По лек и естествен начин, в игрова приятелска среда, те ще усвоят ценности като доверие, приятелство, смелост, отговорност, умения за вземане на решения, съпричастност. Този вид обучение е мотивиращо, атрактивно и развиващо детската личност. Извършва се на открито, сред природата и чрез природата. 112 604.00 95 999.75
Информиране, публичност и визуализация на проекта : По време на изпълнението на проекта, масовата публика и участващите организации ще следят отблизо развитието на проекта чрез участия в публични мероприятия и разработването и разпространението на промоционални и информационни материали, относно планираните и постигнати проектни целите и дейности. Те ще бъдат насочени към информиране на хората и създаване на продукт свързан с характеристиките на проекта, неговата устойчивост и резултати. Целта на екипа по проекта е да осведомява публиката за развитието на проекта и да им помогне да разберат неговата същност. Всички предприети дейности за информираност, публичност и визуализация на проекта ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С изпълнението на дейността си поставяме задачата както да стигнем до широк кръг публики така и да привлечем вниманието служители от публичната администрация и вземащите решения в лицето на областенн управител, РИО- Хасково, Агенция по социално подпомагане, преставители на различни културни и научни институции и др. 7 086.00 2 475.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).