Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The present project proposal aims at developing and improving the coordination mechanism between the competent authorities in the field of integration at central, regional and local level in Republic of Bulgaria, as well as to build a capacity among the responsible institutions for application of integration policies and programmes for beneficiaries under international protection and third country nationals. Those aims are designed to be achieved through a set of complex and well-balanced activities such as:
- Review of the implementation of Bulgarian secondary legislation concerning the procedures for conducting application and termination of integration agreements
- Conduct of six regional workshops
- Conduct of three training seminars 
- Drafting of a Manual with best practices and recommendations for application of integration policies and organization of international conference in Sofia, Bulgaria.

In the addition of the above mentioned activities there are planned activities for project management and information and publicity. The target group of the present proposal are the competent authorities and institutions in the field of integration at central, regional and local level (NGOs, international organisations, State authorities and Public institutions, regions and municipalities). The envisaged activities are expected to reach directly 270 representatives of the target groups whereas to the dissemination and publicity activities as well as through multiplication and sustainability measures further 430 persons will be reached, and in total minimum of 700 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да осигури ефективно и безпроблемно управление на проекта, което включва съгласуване на общи насоки за управлението, ранно идентифициране на възможни рискове и стратегия за преодоляването им, изготвяне на междинни и крайни отчети и др. Ще бъде разработена вътрешна стратегия и план за действие относно управлението и администрирането на проекта, включващи разпределение на отговорностите, срокове и необходими инструменти. Съществен принос за успешното изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и индикатори ще има екипът за управление: ръководител на проекта, координатор и финансов експерт. Сформираният екип на проекта има дългогодишен опит в управлението на проекти (включително в големи международни консорциуми) и е достатъчно компетентен, за да предотврати евентуални слабости при изпълнението. Екипът ще осигурява постоянен вътрешен контрол и ще бъде в непрекъсната комуникация помежду си и с ангажираните външни експерти и подизпълнители. 20 032.43 23 843.66
Дейност 2: Преглед на изпълнението на „Наредбата за условията и реда за сключване, изпълнение и прекратяване на споразумението за интеграция на чужденците с предоставено убежище или международна закрила”: В рамките на тази дейност ще бъде направен пълен преглед на приложението на „Наредбата за условията и реда за сключване, изпълнение и прекратяване на споразумението за интеграция на чужденците с предоставено убежище или международна закрила” (приета с ПМС № 144 от 19.07.2017 г., обн., ДВ, бр. 60 от 25.07.2017 г., в сила от 25.07.2017 г.). Към момента на започване на проекта ще бъдат анализирани подписаните до момента споразумения за интеграция между чужденци с предоставено убежище или международна закрила в Република България и кметове на общини, както и постигнатите резултати от страна на всички заинтересовани институции и ефективността на сътрудничеството между тях. Ще бъдат отчетени фактори, които възпрепятстват приложението на Наредбата, като например институционален капацитет и подготвеност, както и настроенията и обществените нагласи, информираност и толерантност на приемащото общество. Целта на тази дейност е да бъдат идентифицирани ключови проблеми, съществуващи и потенциални трудности и на тази база да бъде осъществена задълбочена подготовка за изпълнението на последващите дейности по проекта. Аналитичният преглед ще бъде публикуван впоследствие онлайн на интернет страницата на Европейския институт, със свободен достъп. 10 450.00 8 700.00
Дейност 3: Провеждане на шест регионални работни срещи (работилници): Ще бъдат проведени шест еднодневни регионални работи срещи (работилници) с представители на местната власт (кметове, общински съветници, администрация), неправителствени и граждански организации, медии и граждани. Във всяка една среща ще участват най-малко 20 участника. Целта на тези многостранни събития е ефективен обмен на опит и добри практики с други представители на държавни-членки. В тази връзка, като ключови лектори ще бъдат поканени трима експерти от други страни от ЕС и международни организации, които да представят интеграционния опит на Германия (провинция Бавария), Белгия, Малта, Португалия, Франция и Швеция. Ще се представят добри практики на успешни интеграционни модели в редица общини в посочените страни от ЕС, начини за стимулиране на местното управление и преодоляване на анти- имигрантските настроения и страхове у населението. Ще бъде поставен акцент върху представяне на услугите, които мигрантите получават в отделните страни, участието на представителите на местната власт, ще бъдат разгледани конкретни казуси и успешни примери. Презентациите на гост-лекторите ще бъдат последвани от дискусии за проблемите, които срещат представителите на местната власт в работата си и с обществеността. Ще бъде даден отговор на въпроси като: - Как най-добре да се използват ресурсите? - Как може местните власти, съвместно с работодателите на местно ниво, да подкрепят и да интегрират имигранти, техните семейства и същевременно да приложат устойчив подход, който да съвпада с най-прилаганите политики в тази сфера? - Каква е ролята на местните партньорства в решаването на тези проблеми и къде трябва да е техният фокус? 87 254.68 75 582.90
Дейност 4: Провеждане на три обучителни семинари: Изпълнението на тази дейност ще бъде предхождано от подготвителна съдържателна работа, чиято цел е разработване на набор от обучителни материали. Ще бъдат проведени три тридневни обучителни семинари в локации, които позволяват отделяне от градската и трудова среда. Във всеки един обучителен семинар ще участват най-малко 30 участника, представители на институциите, които имат отношение към изпълнението на „Наредбата за условията и реда за сключване, изпълнение и прекратяване на споразумението за интеграция на чужденците с предоставено убежище или международна закрила”, а именно: - Органите на местната власт в Р България; - Държавната агенция за бежанците при Министерския съвет; - Министерството на образованието и науката; - Министерството на труда и социалната политика/Агенция за социално подпомагане; Агенцията по заетостта - Министерството на вътрешните работи; - Министерството на младежта и спорта; - Министерството на здравеопазването. Целта на тези интердисциплинарни обучителни семинари е създаване и развиване на капацитет за изпълнение на интеграционни политики и програми и подобряване на координационния механизъм сред компетентните институции в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво. Обученията ще бъдат водени от екипа от външни експерти по проекта, в това число и гост-лекторите от други страни-членки и международни организации. Фокусът на обучението ще бъде върху теми като: - Добри практики и ефективно действащи механизми за съгласуваност на политиките и координация на програмите на ниво ЕС (според MIPEX -Индекс на политиката за интеграция на мигрантите); - Модели и добри практики за взаимодействие между институциите на централно ниво и местната власт в различни общини - Съответствия на уменията на мигрантите спрямо изискванията на трудовия пазар; - Проблеми и предизвикателства пред интеграцията на уязвими групи като деца (вкл. и непридружени малолетни) и жени; - Интеграцията на децата-бежанци в образователната система; - Преодоляване на негативни нагласи и предразсъдъци сред приемащото общество; - Справяне с рискове от радикализация сред мигрантите и приемащото общество; - Предизвикателства и трудности пред изпълнението на решението за разселване на бежанци, търсещи убежище; - Провеждане на информационни кампании за представяне на методиката и условията за сключване и изпълнение на споразумения за интеграция; - Разработване на модели на споразумения за интеграция. 52 292.47 46 725.38
Дейност 5: Разработване на наръчник с добри практики и препоръки за прилагане на интеграционни политики и провеждане на Международна конференция -София: Изпълнението на тази дейност ще бъде фокусирано върху разработване на Наръчник с добри практики и препоръки за прилагане на интеграционни политики. Наръчникът ще бъде съставен на база на заключенията от доклада по Дейност 2, споделените добри практики от Дейност 3 и обучителните материали, разработени по Дейност 4. Този Наръчник ще съдържа и набор от конкретни препоръки за ефективна координация сред компетентните институции в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво. Впоследствие Наръчникът и съдържащите се в него препоръки ще бъдат официално представени на международна конференция, която Европейският институт ще организира в гр. София. Тя ще бъде еднодневна и участие в нея ще вземат най-малко 60 участника, представители на различни заинтересовани страни и институции, широката общественост, медии и НПО. Ще бъдат поканени представители на ЕК, международни организации, Върховният комисариат за бежанците на ООН и др. Лектори на конференцията ще бъдат международните експерти, членове на екипа по проекта, както и представители на различни институции в Р България. Целта на Наръчника, международната конференция и семинарите е подобряване на координационния механизъм сред компетентните институции в областта на интеграцията на централно, регионално и местно ниво. За постигане на по-добра устойчивост и мултиплициращ ефект Наръчникът ще бъде издаден в тираж 700 бр. и ще бъда достъпен свободно онлайн на интернет страницата на Европейския институт. 22 650.00 25 526.05
Дейност 6: Информация и публичност: Дейностите по информация и публичност ще включват използването на традиционни и онлайн медии (национални и регионални), социални медии, информационни събития, разпространение на информация чрез партньорски мрежи/структури и специализирани организации, информационни и рекламни материали и др. Европейският институт има изградени контакти с различни местни и национални медии, интернет медии, вестници, радиостанции, телевизии. Изградените и ефективно работещи през годините медийни партньорства ще спомогнат за качеството и навременно отразяване на всички дейности по проекта и най-вече за ефективното изпълнение на Дейност 3 и Дейност 5. Те ще са от важно значение и за разпространение на информация относно целите и приоритетите на ФУМИ. Сред основните медии, с които Европейският институт работи традиционно, са: България Он Еър, „Телевизия Европа“, в-к „Сега”,, Дневник.bg, MEDIAPOOL, Българското национално радио (БНР), регионалните станции на Дарик радио и др. Експертите, ангажирани по проекта, ще дават интервюта относно актуални теми, свързани с националната политика в сферата на миграцията, както и относно предстоящи инициативи по проекта. Дейностите ще бъдат популяризирани в максимална степен чрез публикуване на съобщения до медиите и покани за събития, репортажи, интервюта и други журналистически форми. За осъществяване на комуникационните дейности по проекта ще бъдат използвани и електронни канали за предоставяне на информация. На сайтовете, поддържани от Европейския институт, редовно ще се публикуват новини, свързани с темата и дейностите на проекта. За достигане на по-широк кръг от заинтересовани ще бъдат използвани активно и страниците в социалните медии на Европейския институт (http://bit.ly/2bQbbs0; https://www.facebook.com/EuropeDirect.Sofia/; https://www.facebook.com/EuropeDirect.IC.Ruse/) (Фейсбук страниците на Европейския институт към настоящия момент имат повече от 7 500 потребители). Ще се разпространява и информация за приоритетите на националната политика в областта на миграцията. Ще бъдат споделяни и новини, свързани с политиката на ЕС в сферата на правосъдието и вътрешните работи. В рамките на проекта ще бъдат изработени: рекламен банер на проекта (1 бр.); комплект промоционални материали (включващ папка, торба, химикал и тефтер) (700 бр.). Ще бъде съставена и информационна брошура (700 бр.) и рекламни флаери (700 бр.). Върху всички печатни, електронни и рекламни материали, изработени по проекта, ще бъдат поставени името и логото на финансиращия орган, както и всички форми за идентификация, съгласно определените изисквания за визуализация и публичност (и съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията). Върху материалите ще бъде посочено, че дейността е съфинансирана от ФУМИ. Всяка публикация по проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа текст за ограничение на отговорността (disclaimer), съгласно изискванията. 29 320.42 23 790.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).