Дейност 1 "Извършване на обследвания, заснемане и технически паспорт": Наличието на енергийно и техническо обследване (включително сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация и технически паспорт) е
предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура.
Мерки за енергийна ефективност ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на съответната сграда. Обследването за енергийна ефективност следва да бъде придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени съгласно действащата към момента на кандидатстване Наредба по реда на чл. 48 от ЗЕЕ.
Техническите характеристики на сградите при изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ и обследването за енергийна ефективност следва да бъдат установявани и чрез архитектурно заснемане и/или налична техническа документация на сградата/блок-секцията/групата от блок-секции в степен достатъчно обосноваваща нейния обемно-планировъчен характер.
Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата сред документите, които са представени от СС към проектното предложение са:
- Обследване за енергийна ефективност (доклад и резюме) и валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
- Обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 от ЗУТ;
- Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите;
- Архитектурно заснемане; |
16 786.55
|
0.00
|
Дейност 2 "Изпълнение на инженеринг": Дейност 2 е основната дейност по проекта и включва изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за енергийна ефективност посочени в енергийното обследване, в т. ч. всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките.
Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП, като инженеринга ще включва – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР на обекта на интервенция по проекта.
На избраният изпълнител ще бъдат представени наличната към момента техническа документация за обекта:
- архитектурно заснемане на сградата;
- доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с изискванията по чл.169, ал.1, т.1-5 и ал.2 от ЗУТ;
- обследване за енергийна ефективност на сградите, вкл. сертификат;
- технически паспорт;
Проектирането ще осигури изготвянето на инвестиционни проекти за обекта, като те следва да съдържат:
- всички енергоспестяващи мерки, предписани като задължителни в обследването за енергийна ефективност, които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност и постигане на клас „В“ на енергопотребление на сградата или по-висок, както и постигане на минимум 30% спестяване за обновяване на жилищната сграда;
- всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на предписаните енергоспестяващи мерки,
Работните проекти ще бъдат изготвени при стриктно спазване на ЗУТ, Наредба No 4 за обхвата и съдържанието на инв. проекти. Работният проект за нуждите на енергийното обновяване следва да съдържа само части и мерки, които са допустими за финансиране по процедурата.
На база одобрени и съгласувани инвестиционни проекти ще бъдат издадени Разрешително за строеж за обекта по проекта.
Изпълнението на СМР ще се осъществява при спазване на изготвените работни проекти за обекта на интервенция по проекта, за което ще бъде отговорен екипът от проектанти, чрез извършване на авторски надзор.
Изпълнителят на инженеринг ще бъде длъжен да включи в инвестиционните проекти и съответно в рамките на поддейност СМР, да изпълни всички предписани енергоспестяващи мерки (ЕСМ) в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. и необходимите съпътстващи СМР, а именно:
- ЕСМ 1 Топлинно изолиране на външни стени;
- ЕСМ 2 Подмяна на външни прозорци и врати;
- ЕСМ 3 Топлинно изолиране на покрив;
- ЕСМ 4 Топлинно изолиране на под;
- Съпътстващи СМР, необходими за изпълнения на всяка едно от предписаните ЕСМ;
Целта е постигане на нормативния коефициент на топлопреминаване от Наредба №РД-02-30-3/09.11.2022г. на елементите на сградата - външни стени, покрив, прозорци и подове;
Съгласно доклада от техническото обследване за обекта не се налага и не се предвиждат дейности по конструктивно укрепване. Достъпната архитектурна среда на сградата ще бъде осигурена до входа на жилищната сграда, в случай че е предписана като задължителна в техническия паспорт;
Към техн. документацията към проектното предложение са изготвени КСС по окрупнени показатели за изпълнение на предвидените ЕСМ, както и съпътстващите и необходими СМР към мерките.
Тъй като в сградата има самостоятелни обекти със стопанско предназначение, към проектното предложение са приложени изготвени от Водещия партньор следните КСС по окрупнени показатели:
- КСС обобщена за цялата жилищна сграда;
- КСС за самостоятелните обекти със жилищно предназначение;
- КСС за самостоятелните обекти със стопанско предназначение.
Детайлно КСС за тях ще бъде изготвени от изпълнителя на Дейност 2 на етап разработване на работен проект.
В договора с изпълнителя на инженеринг ще бъде включена клауза за изпълнение на задълженията на участниците в строително-инвестиционния процес за спазване на законовите изисквания за рециклиране и оползотворяване на строителните отпадъци. |
831 678.07
|
0.00
|
Дейност 3 "Строителен надзор и оценка на съответствието" : В резултат на изпълнение на първия етап от Дейност 2 се очаква изпълнителя на инженеринг да изготви работен инвестиционен проект за жилищната сграда, обект на интервенция по проекта.
Съгласно Наредба 1 / 30.07.2003г. за номенклатурата на видовете строежи се очаква сградата/строежа да е от четвърта категория.
Съгласно чл.142 от ЗУТ инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж.
Всички проектни части на инвестиционните проекти се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Оценката обхваща проверка за съответствие на изготвените инвестиционни проекти с: правилата и нормативите за устройство на територията; взаимната съгласуваност между частите на проекта; пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обектите има такива и други.
За издаване на Разрешително за строеж за обекта е необходимо да има изготвен комплексен доклад за Оценка на съответствието на основание чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и Оценка на съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради.
Оценката се извършва от регистрирана и лицензирана фирма-консултант/строителен надзор, който има специалисти по всички специалности. Тези специалисти преглеждат представения проект, проверяват количеството и качеството на представената проектна документация и с подписите си гарантират, че проекта отговаря на техническите и нормативните изисквания. На база изготвените от специалистите проверки и становища, строителният надзор/консултанта изготвя Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, който се входира заедно с проектите по всички изготвени части за издаване Разрешение за строеж.
В рамките на дейността ще бъде извършен и строителен надзор по време на строителството, в обхват съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, в съответствие с изискванията на Възложителя и с останалите нормативните правила.
Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност най-малко за следното:
• законосъобразно започване на строежа;
• осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
• спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; от ЗУТ
• осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
• недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
• подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
• изготвяне на окончателен доклад до Възложителя.
• изготвяне и окомплектоване на документация за въвеждане на обекта в експлоатация в съответствие с действащото законодателство; |
13 801.56
|
0.00
|
Дейност 4 "Изготвяне на независима експертна оценка": За целите на отчитането на постигнатите резултати (индикатори) по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Водещият партньор Община Гоце Делчев да представи независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура.
Избраният изпълнител ще бъде длъжен да изготви оценката, съгласно утвърдения по процедурата ПРИЛОЖЕНИЕ №13 - Образци на доклад и протокол от извършена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение.
Независимата експертна оценка ще бъде изготвена след приключване на дейностите по изпълнение на СМР и въвеждането на обекта в експлоатация, в рамките на продължителността на проекта. |
3 209.66
|
0.00
|
Дейност 5 "Информация и публичност и управление на проекта": Дейността по управление е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му.
Екипът за управлението на проекта ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за финансиране - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Екипът се състои от членове на следните длъжности: Ръководител проект, Координатор проект, Счетоводител проект, Инженер по проекта, Експерт "Обществени поръчки".
Екипът за управление на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, включително ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. Ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на мостово финансиране от банки или фондове/кредитни институции, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнители, както и други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани от финансиращата програма.
Тъй като повечето от дейностите по проекта ще се изпълняват от външни подизпълнители, избрани по приложимия ред по ЗОП, в екипа за управление на проекта е включен Експерт "Обществени поръчки", който ще е отговорен за подготовката на документациите за възлагане на обществените поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. В подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки ще участва и инженерът на екипа, който ще разработва техническите спецификации по поръчките за инженеринг, строителен надзор и др., като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа също ще подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си.
Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на финансиращата програма. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от компетентните контролни и одитни органи.
Екипът за управление на проекта ще бъде отговорен за изпълнението на всички мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, а именно:
- в уеб сайта на общината ще бъде включено кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС;
- във всеки документ, свързан с изпълнението на инвестицията, се посочва финансовата подкрепа от ЕС;
- монтиране на временна информационна табела по време на изпълнение на строителството за оповестяване на приноса на МВУ;
- монтиране на постоянна обяснителна табела (плака) до една седмица след приключване на СМР дейностите;
- представяне на проекта в организирани и проведени 2 публични информационни събития - в началото и края на проекта;
- посочване на финансовата подкрепа на ЕС във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта; |
14 424.60
|
0.00
|