Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

Within the framework of the current investment proposal, the target object on the territory of the municipality of Vratsa is "Zora" Nursing Home, located in the town of Vratsa, 5 Belasitsa Str. The planned activities are in accordance with the requirements of the Ordinance for the quality of social services, and include two main interventions: 1) expansion of the material-technical base by building two houses with a capacity of 5 users and 2) renovation and reconstruction of the existing building.
The communication of the newly built houses with the main building will be through the construction of a hot line.
Each of the newly constructed houses will contain one single room with a private bathroom, designed for a user with mobility disabilities; two double rooms with private bathrooms each for two users; laundry room; room for common use with living room, dining room and kitchenette; vestibule and corridor.
Regarding the existing building, energy efficiency measures will be introduced on facades, roof and heating installation; roof repair; construction of a new shed above the terrace at roof level with a wooden design; complete renovation of all sanitary premises; replacement of flooring; replacing the windows; replacement of lighting fixtures; new furniture; construction of a ventilation system for the sanitary premises and drainage to the roof; construction of new equipment for the gas boiler room; replacement of defective sections of the pipe distribution heating network; replacement or addition of radiators; build a warning system for the users.
The replacement of the yard fence is planned, as well as the construction of park lighting.
The activities included in the current proposal will contribute to the development of a specialized environment for the provision of residential care for elderly people in a beyond retirement age, which offers suitable and sustainable living conditions and the opportunities of effective support for users.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на предложението за изпълнение на инвестиция: Дейността, свързана с подготовка на предложението за изпълнение на инвестиция, включва следните поддейности: 1) Изготвяне на технически проект, съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата, който е в съответствие със ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; 2) Изготвяне на Комплексен доклад от независим строителен надзор; 3) Изготвяне на обследване за енергийна ефективност, придружено с валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ; 4) Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 142, ал. 11 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради; 5) Изготвяне на технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите; 6) Вземане на решение на Общински съвет-Враца за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция; 7) Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС; 8) Одобряване на Част ПБЗ и Част ПУСО на техническия проект от Главния архитект на Община Враца; 9) Одобряване на инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. 36 948.00 0.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности: 1) Изпълнение на СМР; 2) Упражняване на строителен надзор; 3) Упражняване на авторски надзор; 4) Доставка на оборудване и обзавеждане; 5) Геодезическо заснемане на самостоятелни обекти в сграда; 6) Организация, управление и информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР : Дейностите по СМР засягат основната сграда в имота и отговарят на мерките, предписани в техническото и енергийно обследване на сградата. Преустройството засяга основно втори и трети етаж от сградата, където стаите за настаняване на стари хора ще бъдат преустроени в единични и двойни стаи, с което ще бъде намален капацитетът на сградата за настаняване от 50 на 40 души. За да бъде компенсиран недостигът на помещения за настаняване, към основната сграда с топла връзка ще бъдат пристроени две типови едноетажни сгради с капацитет общо 10 души, като по този начин се запазва общият капацитет на Дома за стари хора „Зора“. Преустройството налага и изграждане на ограда от север, поради несъответствие на съществуващата, която попада в съседния имот. Това налага и изместване на съществуващия северен вход от запад с подход за автомобили. Пред сградата от западната страна има съществуващ паркинг с 8 паркоместа. Около сградата има обходна улица, която ще бъде прекъсната от допълнителното застрояване от северната страна, но ще бъде изградено обръщало 12х12м в североизточната част на имота, което ще бъде свързано с обходната улица от юг и така ще бъде осигурен достъпът за противопожарни нужди. Дейността включва следните поддейности: - Цялостен ремонт на помещенията – под, стени, таван; - Цялостен ремонт на всички санитарни помещения и подяна на санитарно оборудване и инсталации; - Демонтаж на съществуваща външна топлоизолация и монтаж на нова и внедряване на мерки за енергийна ефективност в цялата сграда, в съответствие с извършеното енергийно обследване и избраният пакет енергоспестяващи мерки; - Пристрояване на две типови къщи за настаняване, свързани с топла връзка с основната сграда; - Изграждане на нова ограда по северната регулационна линия и изместване на главния вход на сградата от запад; - Разделяне на две свързани стаи в отделни помещения за настаняване на един и двама ползватели; - Преустройство на санитарно помещение на първи етаж в стая за срещи с близки на потребителите; - Обособяване на кухненски боксове в помещенията на междинните стълбищни площадки; - Понижаване нивото на тавана на общото помещение на втори етаж; - Ремонт и подмяна на отоплителна и вентилационна система, електрическа инсталация, водопровод и канал; - Подмяна на газовия котел с нов, кондензен; - Предвиждане на допълнителни мерки за пожарна безопасност спрямо увеличената площ на застрояването; - Преместване на външното осветление и цялостно обновяване на съществуващото; - Подмяна на покривно покритие, улуци и покриване на покривна тераса. Изготвени са технически проекти по частите Архитектурна, Конструктивна, Електроинсталации, ОВК, ВиК, ПБ, Геодезия, ВП и ПБЗ от правоспособни технически лица. 2 943 147.54 0.00
Упражняване на авторски надзор: При изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл.162 от ЗУТ и договора за изпълнение, който ще бъде сключен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право за точното спазване на инвестиционния проект се вписват в заповедната книга на обекта и са задължителни за останалите участници в строителството. Дейността на проектанта при осъществяване на авторски надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор ще се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 30 000.00 0.00
Упражняване на строителен надзор : Ще се упражни строителен надзор по време на изпълнение на СМР от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, съгласно действащото законодателство и с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Обхватът на договора за строителен надзор включва: • извършване на оценка на съответствието; • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за въвеждане в експлоатация на обекта. 90 621.29 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Тази дейност е съобразена изцяло с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги, която определя стандарти и критерии за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст без увреждания. Предвидено е извършването на доставка на обзавеждане и оборудване за следните помещения: - 22 броя стаи за настаняване в съществуващата сграда; - 22 броя бани; - Стая за среща с близки; - Столова и прилежащ кухненски бокс; - Разливна станция и миялно помещение; - Кабинет на психолог; - Кабинет на социален работник; - Работно помещение на домакин, счетоводител и касиер - Архив; - Стая на директор; - Чайна; - Стая за отдих на персонала; - Перално помещение; - Склаводо помещение за чисто бельо; - Фоайе, информация; - Съблекалня за персонала; - Стая за инструменти; - Медицински кабинет; - Дневни помещения на етаж 2 и етаж 3; - Пристройка с 6 броя стаи за настаняване за 10 потребители; - 6 броя бани. Предвидено е и закупуването на специализирано оборудване – 1 брой електрически пациентски лифтер за инвалиди XХL за повдигане и транспортиране на пациенти със затруднени движения от и до легла, столове, вани. Обзавеждането и оборудването, обект на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е подбрано така, че да удовлетвори в максимална степен нуждите на потребителите на социалната услуга и да осигури благоприятна среда за живот и социализация. В раздел 10 на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е прикачен подробен остойностен списък с предвиденото обзавеждане и оборудване. 437 554.20 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Завършването на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация се извършва по реда на ЗУТ. 3 360.00 0.00
Организация и управление, информация и комуникация: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за БФП, както и с принципите за добро управление. Екипът ще бъде избран по реда на ЗОП и ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки. За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Бенефициента; -предава информация от Бенефициента за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; -провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта; -организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност; -повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Тази дейност включва и осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности. В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най-голям брой заинтерсовани страни. На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. 106 248.93 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).