Подготовка на предложението за изпълнение на инвестиция: Дейността, свързана с подготовка на предложението за изпълнение на инвестиция, включва следните поддейности:
1) Изготвяне на технически проект, съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата, който е в съответствие със ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
2) Изготвяне на Комплексен доклад от независим строителен надзор;
3) Изготвяне на обследване за енергийна ефективност, придружено с валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
4) Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 142, ал. 11 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради;
5) Изготвяне на технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите;
6) Вземане на решение на Общински съвет-Враца за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция;
7) Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС;
8) Одобряване на Част ПБЗ и Част ПУСО на техническия проект от Главния архитект на Община Враца;
9) Одобряване на инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. |
36 948.00
|
0.00
|
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори.
Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители.
В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности:
1) Изпълнение на СМР;
2) Упражняване на строителен надзор;
3) Упражняване на авторски надзор;
4) Доставка на оборудване и обзавеждане;
5) Геодезическо заснемане на самостоятелни обекти в сграда;
6) Организация, управление и информация и комуникация по проекта.
|
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на СМР : Дейностите по СМР засягат основната сграда в имота и отговарят на мерките, предписани в техническото и енергийно обследване на сградата. Преустройството засяга основно втори и трети етаж от сградата, където стаите за настаняване на стари хора ще бъдат преустроени в единични и двойни стаи, с което ще бъде намален капацитетът на сградата за настаняване от 50 на 40 души. За да бъде компенсиран недостигът на помещения за настаняване, към основната сграда с топла връзка ще бъдат пристроени две типови едноетажни сгради с капацитет общо 10 души, като по този начин се запазва общият капацитет на Дома за стари хора „Зора“. Преустройството налага и изграждане на ограда от север, поради несъответствие на съществуващата, която попада в съседния имот. Това налага и изместване на съществуващия северен вход от запад с подход за автомобили. Пред сградата от западната страна има съществуващ паркинг с 8 паркоместа. Около сградата има обходна улица, която ще бъде прекъсната от допълнителното застрояване от северната страна, но ще бъде изградено обръщало 12х12м в североизточната част на имота, което ще бъде свързано с обходната улица от юг и така ще бъде осигурен достъпът за противопожарни нужди.
Дейността включва следните поддейности:
- Цялостен ремонт на помещенията – под, стени, таван;
- Цялостен ремонт на всички санитарни помещения и подяна на санитарно оборудване и инсталации;
- Демонтаж на съществуваща външна топлоизолация и монтаж на нова и внедряване на мерки за енергийна ефективност в цялата сграда, в съответствие с извършеното енергийно обследване и избраният пакет енергоспестяващи мерки;
- Пристрояване на две типови къщи за настаняване, свързани с топла връзка с основната сграда;
- Изграждане на нова ограда по северната регулационна линия и изместване на главния вход на сградата от запад;
- Разделяне на две свързани стаи в отделни помещения за настаняване на един и двама ползватели;
- Преустройство на санитарно помещение на първи етаж в стая за срещи с близки на потребителите;
- Обособяване на кухненски боксове в помещенията на междинните стълбищни площадки;
- Понижаване нивото на тавана на общото помещение на втори етаж;
- Ремонт и подмяна на отоплителна и вентилационна система, електрическа инсталация, водопровод и канал;
- Подмяна на газовия котел с нов, кондензен;
- Предвиждане на допълнителни мерки за пожарна безопасност спрямо увеличената площ на застрояването;
- Преместване на външното осветление и цялостно обновяване на съществуващото;
- Подмяна на покривно покритие, улуци и покриване на покривна тераса.
Изготвени са технически проекти по частите Архитектурна, Конструктивна, Електроинсталации, ОВК, ВиК, ПБ, Геодезия, ВП и ПБЗ от правоспособни технически лица.
|
2 943 147.54
|
0.00
|
Упражняване на авторски надзор: При изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл.162 от ЗУТ и договора за изпълнение, който ще бъде сключен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право за точното спазване на инвестиционния проект се вписват в заповедната книга на обекта и са задължителни за останалите участници в строителството.
Дейността на проектанта при осъществяване на авторски надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор ще се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация.
|
30 000.00
|
0.00
|
Упражняване на строителен надзор : Ще се упражни строителен надзор по време на изпълнение на СМР от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, съгласно действащото законодателство и с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация.
Обхватът на договора за строителен надзор включва:
• извършване на оценка на съответствието;
• упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация;
• изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите;
• заверяване на екзекутивна документация;
• контролиране цялостния строителен процес;
• отговорност за качеството на използваните материали;
• изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за въвеждане в експлоатация на обекта. |
90 621.29
|
0.00
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Тази дейност е съобразена изцяло с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги, която определя стандарти и критерии за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст без увреждания.
Предвидено е извършването на доставка на обзавеждане и оборудване за следните помещения:
- 22 броя стаи за настаняване в съществуващата сграда;
- 22 броя бани;
- Стая за среща с близки;
- Столова и прилежащ кухненски бокс;
- Разливна станция и миялно помещение;
- Кабинет на психолог;
- Кабинет на социален работник;
- Работно помещение на домакин, счетоводител и касиер
- Архив;
- Стая на директор;
- Чайна;
- Стая за отдих на персонала;
- Перално помещение;
- Склаводо помещение за чисто бельо;
- Фоайе, информация;
- Съблекалня за персонала;
- Стая за инструменти;
- Медицински кабинет;
- Дневни помещения на етаж 2 и етаж 3;
- Пристройка с 6 броя стаи за настаняване за 10 потребители;
- 6 броя бани.
Предвидено е и закупуването на специализирано оборудване – 1 брой електрически пациентски лифтер за инвалиди XХL за повдигане и транспортиране на пациенти със затруднени движения от и до легла, столове, вани.
Обзавеждането и оборудването, обект на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е подбрано така, че да удовлетвори в максимална степен нуждите на потребителите на социалната услуга и да осигури благоприятна среда за живот и социализация.
В раздел 10 на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е прикачен подробен остойностен списък с предвиденото обзавеждане и оборудване.
|
437 554.20
|
0.00
|
Въвеждане на обекта в експлоатация: Завършването на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация се извършва по реда на ЗУТ. |
3 360.00
|
0.00
|
Организация и управление, информация и комуникация: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за БФП, както и с принципите за добро управление.
Екипът ще бъде избран по реда на ЗОП и ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки.
За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения:
-упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Бенефициента;
-предава информация от Бенефициента за СНД;
-организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП;
-контролира под-договарянето;
-контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици;
-провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта;
-организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност;
-повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности;
-контролира първичните счетоводни документи;
-следи за спазване на установените срокове;
-следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта;
-комуникира със заинтересовани страни;
-съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта.
В хода на изпълнение на проекта ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора.
Тази дейност включва и осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности.
В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.
Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най-голям брой заинтерсовани страни.
На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. |
106 248.93
|
0.00
|