Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project aims to improve the working environment in the company candidate by providing better and safer working conditions, as well as through the introduction of effective and innovative forms of work organization and management of human resources, which in turn will improve quality of jobs directly and will reflect positively on labor productivity in enterprises. Existing and introduction of new organizational practices, models and systems for human resources management, investing in safe and healthy working conditions, and ensuring social benefits of employees in the enterprise aims to provide a more productive, safe and healthy working conditions.
Achieving the intended objectives and indicators of the project will be achieved by implementing the described project activities below:
Organization and Project Management
Development, adaptation and implementation of systems for human resource development.
Providing a safe and healthy working conditions
Provide means of collective protection
 Purchase of PPE and special clothing.
Implementation and certification of standard BS OHSAS 18001: 2007;
Providing benefits for workers in the enterprise;
Implementation of project activities will result in the introduction of new processes for safe and healthy working conditions, and will allow implementation of new systems, practices, tools to develop human resources and labor organization in the enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Сформирането на квалифициран и опитен екип от експерти, изцяло отговарящ на специфичното изпълнение на проектното предложение, е ключов момент за успешното управление на проекта. Работата в екип, която се изразява в много точно разпределение на задачите и отговорностите между всеки един от членовете на екипа, в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, е важен фактор за успешното реализиране а проекта. С оглед обезпечаване изпълнението на настоящия проект и с цел създаване на необходимите предпоставки за ефективно проектно управление, „Сиби” ООД ще сформира екип за управление на проекта, съставен от специалисти с адекватно на предложените им по проекта длъжности образование, с дългогодишен специфичен професионален опит. Екипът за управление ще се състои от Ръководител на проекта, Координатор, Счетоводител с вменена финансова отговорност, Специалист тръжни процедури. Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите от екипа ще се събират периодично на работни срещи. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. В случай на необходимост, ръководителят на екипа или всеки друг негов член ще има възможността да свиква извънредни срещи. Основни функционални характеристики на екипа ще обхващат: да ръководи цялостното изпълнение на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; да организира и съхранява документацията по проекта; организирането на счетоводната отчетност по проекта; изготвянето своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; целесъобразното използване на финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; координацията на финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап; организиране на съхранението на финансовата документация по проекта. 44 000.00 31 005.74
Разработване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси и модели за организация на труда в „Сиби”ООД: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в „Сиби”ООД. Понастоящем в дружеството работят 186 души, от които 28 лица над 54-годишна възраст и това е стратегическа цел на фирмата, пряко свързана с успешното и бъдещо развитие и повишаването на производителността на труда. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на" „Сиби”ООД, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на системи за заплащане на труда. Поставените цели ще бъдат постигнати посредством комплекс от мерки в рамките на тази дейност, включително: 1. Разработване и въвеждане на система за управление на човешките ресурси, ориентирана към потребностите на предприятието и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаването на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г., за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени и за други категории работещи, като родители на малки деца, млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. За лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност от работещите над 54-годишна възраст и ще предвижда мерки за тяхното задържане в заетост, като ангажирането им в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труда в производството. Към момента в „Сиби”ООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата. 2. Закупуване и въвеждане в практика на специализиран софтуеър за управление на човешките ресурси, с какъвто дружеството не разполага. Софтуеърът ще позволи да се прилагат по-ефективно всички елементи на новата система за управление на човешките ресурси, а от друга страна ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието. Софтуеърът трябва да включва редица елементи, които да позволяват по-голяма гъвкавост в организацията на труда по отношение на работното време, локализацията на работното място, трудовите задължения и системите за заплащане, както и автоматизация на редица административни процеси, свързани с трудовите правоотношения. 29 900.00 29 900.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло.: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по ефективни ЛПС и СРО за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвидените по дейността закупуване на нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Работещите в „Сиби”ООД са осигурени с лични предпазни средства, съобразени с рисковете при работа на постоянни и временни работни места. Някои от средствата, обаче, към настоящия момент са с изтичащ срок на експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло е първата стъпка в тази посока. Планираните материали са с качествено по-добри параметри от наличните, много по-леки и комфортни за носене, максимално опростени, което автоматично ще доведе до повишаване производителността на целевата група. Във връзка с реализацията настоящата проектна дейност, „Сиби”ООД представя утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на защитно ЛПС и СРО от най-висок клас е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа с тежки предмети, на открито и други подобни. С доставката на ЛПС и СРО (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най-доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Ново-закупените предпазни средства ще имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място. 153 670.00 72 565.51
Внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System): Изпълнението на дейността е в пълен унисон с предвидените цели на проекта, съответно с целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством внедряването и сертифициране на Стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в дружеството кандидат и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Стандартизирането на работните процеси в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007 ще направи възможно осъществяването на непрекъснат контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в дружеството, както и тяхното непрекъснато подобряване. Това от своя страна ще гарантира надежден механизъм за управление и мониторинг на равнището на здравословни и безопасни условия на труд във фирмата. Чрез въвеждането на стандарта за здраве и безопасност при работа ще се постигне по-нататъшно усъвършенстване на организацията на трудовата дейност, по-безопасна работна среда и защита на персонала от трудови злополуки. Ръководството ще има възможност да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители. Внедряването и сертифициране на стандарт, кореспондира пряко с поставените цели пред дружеството за непрекъснато развитие и усъвършенстване на условията на труд на служителите в пълно съответствие с приложимите правни и регулаторни изисквания . Предвидените по дейността внедряване и сертифициране на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Едновременно с това ще се спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда. Въвеждането на международния стандарт ще гарантира изграждането на устойчива система за контрол на безопасните условия на труд в предприятието, ще изгради у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда 29 900.00 29 900.00
Осигуряване на средства за колективна защита във „Сиби” ООД;: Дейността ще допринесе за постигане на целите на проекта, респективно целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като посредством осигуряване на средства за колективна защита – реконструкция и модернизация на вентилация и климатизация в полирен цех; осигуряването на работни столове за лицата назначени на позиции ръчни шлайф, полир. машини и др.; закупуване на столове за работещите с монитори, както и осигуряването на климатици в административната част на дружеството ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда. Производственият микроклимат като физическа характеристика на работната среда оказва влиянието върху функционалните възможности на човешкия организъм. Дейността включва реконструкция и модернизация на вентилация и климатизация в полирен цех. Към настоящия момент вентилацията и климатизацията в полирния цел е силно амортизирана и не ефективна. Не позволява цялостно отвеждане на микрочастиците извън работните помещения. Предвид отделянето на твърди микрочастици, прах и химични вещества, вредни за здравето на работниците, при липса на добра вентилационна система, вредните вещества и отделените прахови частици не се отвеждат от производственото помещение, и работниците са изложени на сериозно вредно въздействие. Твърдите частици отделени в процеса на обработване на продукцията се засмукват от вентилационната инсталация и се отвеждат от работните помещения, което не позволя тяхното вдишване и осигурява превенция на заболявания на дихателните органи, като намалява риска от трудови злополуки. По този начин се възпрепятства вдишването от работещите в цеха на вредни микрочастици и твърди частици, което води до намаляване на професионалните заболявания и повишаване на производителността на труда. Чрез осигуряването на климатизация в полирен цех и климатици в административните помещения на дружество ще се осигури подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата), чрез постигането на по-подходящи фактори температурата в помещенията. Пребиването в работни помещения на служителите, предполага определени изисквания и към физичното състояние на работната среда (микроклимата), тъй като неблагоприятните фактори се отразяват на здравето на служителите и рефлектират в повишена заболеваемост през студените месеци и в дългосрочен план биха могли да се отразят неблагоприятно на заетите при хронифициране на определени заболявания на белия дроб и мускулно-скелетния апарат. По дейността се предвижда също да се закупят и доставят столове. Столовете се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, които са в следствие на продължителна работа в седнало положение.Част от служителите на „Сиби” ООД работят продължително време в седнало положение на тялото. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални ергономични столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите 155 450.00 0.00
Обособяване и оборудване на места за отдих и почивка за служителите на „Сиби” ООД : С изпълнението на дейността се очаква да се подобри качеството на работните места и да се осигурят по-добри условия за създаване устойчива заетост на заетите лица в предприятието, което е в пряко съответствие с постигане на целите на проекта/процедурата за предоставяне на БФП. С осигуряването социална придобивка под формата на обезпечаване на места за отдих и почивка за работниците в работните целхове на дружествотоо ще се осигури й постигането на индикаторите, предвидени в настоящото проектно предложение. Ще бъдат чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Осигуряването на социална придобивка (места за отдих и почивка за) отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. По дейността се предвижда да бъдат обособени и оборудвани места за одтих, почивка и хранене в отделните цехове и административната част на предприятието. Предприятието разполага с галваничен цех; цех шлайф-полир; леярен цех; механичен цех; инструментален цех; 66 130.00 0.00
Информиране и публичност: Целта на дейността е популяризация на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. „Сиби” ООД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта. 4 700.00 4 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).