Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project is prepared with the aim of providing support to overcome the main identified deprivations of food and basic materials and to ensure normal living conditions, incl. satisfying the basic need for food of people who live in extreme poverty, experience severe material deprivation and live in social isolation in the territory of Mineralni Bani municipality.
The implementation of this project will support a minimum of 500 persons from the target groups to cope with material deprivation by providing food and implementing accompanying measures that support their social inclusion.
A hot lunch for those most in need will be provided year-round, in response to identified ongoing and/or urgent needs. The service will also reach more remote places where people experience even more serious difficulties in securing a livelihood.
The preparation and delivery of a hot lunch is outsourced. The Municipality of Mineralni Bani will ensure that the prepared food is tailored to the needs of consumers, is diverse and meets the national standards and norms for nutrition, and for this purpose a varied weekly menu will be provided to ensure a balanced diet in compliance with the requirements for food safety.
Project activities will be provided to the most needy persons free of charge and while preserving their dignity and respecting their privacy in the period between 1st of March 2023 to 30th ot September 2025.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Продължителността на тази дейност ще е в периода от 01.03.2023 г. до 30.09.2025 г., съгласно т.3.2.1. от Изискванията за кандидатстване по процедурата. Общ брой работни дни - 648. Приготвянето на храната за лица, ползващи услугата „Топъл обяд” на територията на община Минерални бани, ще се извършва по седмични менюта, имайки предвид, че дневното меню на всеки от потребителите следва да включва супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично и десерт. По целесъобразност менютата ще се изготвят на база Сборник рецепти за заведения за обществено хранене, в който са указани и количествата от влаганите продукти, за да се гарантира качеството на приготвяната храна. Топъл обяд ще се предоставя в работните дни (648) за период от 31 месеца, както следва: - 2023 г. (от 01.03.2023 до 31.12.2023) = 207 работни дни * 500 потребители * 3,20 лв. с ДДС = 331 200 лв. - 2024 г. (от 01.01.2024 до 31.12.2024) = 252 работни дни * 500 потребители * 3,20 лв. с ДДС = 403 200 лв. - 2025 г. (от 01.01.2025 до 30.09.2025) = 189 работни дни * 500 * 3,20 лв. с ДДС = 302 400 лв. Дейността по приготвяне на топъл обяд е възложена на външен изпълнител - ЕТ ТАНО-НИКОЛАЙ ТРАИЛОВ, ЕИК 126163482. Крайният срок на договора с избрания изпълнител е 30.09.2025 г. ЕТ”ТАНО-Николай Траилов” гр. Хасково разполага с кухня-кетъринг, регистрирана по чл.12 от ЗБХ с Удостоверение № 014 / 09.01.2013г., издадено от ОДБХ-гр.Хасково. Помещението, където се намира кухнята, е наето от Делена ДД ЕООД съгласно договор за наем и е със застроена площ 316 кв.м. Адрес град Хасково, бул.”Васил Левски” № 13. ЕТ ”ТАНО-Николай Траилов” разполага с необходимите инструменти, съоръжения и техническо оборудване, които ще бъдат на разположение за изпълнение на договора, а именно: Хладилни камери-3 бр.; Конвектомат-5 бр.; Тестомесачка; Пасатор-2 бр.; Картофобелачка; Електрически казани-2 бр.; Везна 30 кг. - 5 бр.; Зеленчукорезачка; Съдомиялна машина за едра кухненска посуда - 2 бр.; Нискотемпературен хладилник, диапазон от -15С до 22С - 4 бр. Обособени са 7 зони за работа в кухнята: Санитарно- битова зона, Зона за съхранение на продуктите, Зони за подготовка на: зеленчуци, пакетирани храни, бели и червени меса, млечни продукти; Зона за топлинна обработка, Зона за разлив, Зона за пакетаж, Зона за експедиция. Във фирмата са наети 59 лица; Готвачи- 14, Работник кухня-19, Помощник кухня-7,Помощник готвач-3, Салонен управител-1,Сервитьор- 4, Технолог-3,Диетолог-1, Продавач разнос-1, Технически сътрудник-2, Шофьор-3, Гл.Счетоводител-1. Закупуването на хранителни продукти ще се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. 1 036 800.00 366 400.00
Предоставяне на топъл обяд: Предвижда се доставянето на храната да се извършва в изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната й температура с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни съгласно Наредба № 2/23.01.2008 и № 3/04.06.2007 г. на Министерството на здравеопазването и Министерството на околната среда и водите. Топъл обяд ще се доставя до разкритите пунктове с автомобили с рег. № „Фиат Диабло” рег.№ Х 54 62 КН „Форд Транзит” рег.№ Х 21 64 КН „Фолксваген Транспортер” рег.№ Х 88 39 ВА „Фолксваген Кади” рег.№ Х 20 31 КР „Фолксваген Кади” рег.№ Х 83 60 АС „Нисан Ванет” рег.№ Х 84 51 ВН „Дачия Логан” рег.№ Х 43 25 ВВ Ще се спазват всички изисквания на Закона за храните по отношение на транспортирането на храни. Специализираните транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 от Закона за ветеринарномедицинската дейност и чл. 6 от Регламент (ЕО) № 852/2004 72 576.00 25 648.00
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на договора и изцяло ще бъдат съобразени с специфичните нужди на най-нуждаещите се лица, включително децата, и ще подпомагат социалното им приобщаване. Предвидени са дейности в допълнение към предоставянето на топъл обяд с цел справяне със социалното изключване и допринасяне към изкореняването на бедността на потребителите. Съпътстващите мерки се изразяват индикативно в индивидуално и групово консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Ще бъдат разработени и прилагани механизмите за отчитане на резултатите от предоставените съпътстващи мерки, съгласно Ръководство на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договори по Операция BG05SFPR003-1.001 „Топъл обяд“. При раздаването на топъл обяд в обособените пунктове, представители на община Минерални бани ще комуникират с целевите група и при необходимост ще ги насочват към съответната социална помощ, от която лицата имат нужда. Представителите на общината ще бъдат в пряка връзка с експерти от дирекция "Социално подпомагане". 72 576.00 25 648.00
Определяне на целевите групи: Приоритетно топъл обяд се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-голям кръг от нуждаещи се лица, община Минерални бани ще използва всички възможни източници на информация - доставчици на социални услуги, институции, сигнали на граждани, информация от кметовете и кметските наместници в населените места на територията на общината, информация от ДСП - Хасково и от РЗИ-Хасково. Лицата, които ще бъдат включени в проекта, ще трябва да отговарят на една от следните характеристики: Основна целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Топъл обяд ще се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната, ако е приложимо. Водещ критерий ще бъде степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от ДСП - Хасково преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топъл обяд. Дейността ще стартира преди началото на изпълнението на договора и ще се реализира през целия период на действието му. Целта е да бъдат обхванати минимум 500 лица, на които да се осигури топъл обяд за периода на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).