Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project will prepare 110 people /P/ from South Central Region, having ideas with potential for business development, supported in the process “From the idea to the money” through provided professional education and consultancy from highly qualified experts with experience in developing entrepreneurial skills  and effective start-ups, transforming every viable innovation from idea,  in concrete, active enterprise in the local market. It contributes to the smart growth and economy, based on knowledge. With its completion there will be 110 prepared receivers of the financial instruments / FI/, provided by OP HRD 2014 -2020. 
The candidate will fulfill in Plovdiv and Pazardzhik a package of activities.  The applicant has a proven experience in Activity 3. 

The Target group consists of 110 participants in working age, from which 77 unemployed (incl. IA103- 38P). 88 P from vulnerable group A, 22P – Group B, described in details in section 11.4. 
During project`s implementation, a motivational campaign will be organized and conducted (25 meetings/on-line performances), for selection of  110 P with entrepreneurial attitude and business ideas, eligible final beneficiaries of  FI. Every person from the TG will undergo trough 40 h individual consultations –Module I "Institutional phase". The  output of Module I will be- applicants for financing  with  “Microloan with shared risk”, prepared with developed business plan and documents for application. With completion of Module 1 – 72P will be included in Module II and will undergo 180 h Training in part of profession 3450501-SME /in groups of 9P/.

The project is secured financially, organizationally and technically - taking into consideration the requirements for information and publicity on the aid provided by ESF. The three mandatory horizontal principles are implemented.  
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност1-МОТИВАЦИОННА КАМПАНИЯ за мотивиране и включване на 110 лица от ЮЦР за участие в проекта [Целева група: 110 лица; Възлагане на услуга на външен изпълнител- 2 процедури по реда на ПМС160]: Цели: Формиране на целева група от 110 лица/Л/ в трудоспособна възраст от ЮЦР. Набиране на 110 ИДЕИ, С ПОТЕНЦИАЛ. Привличане на 88 лица в трудоспособна възраст към уязвима група А и 22 лица група Б за участие в проекта, които ще бъдат подпомогнати в процеса "ОТ ИДЕИЯТА ДО ПАРИТЕ" за развитие от една тяхна бизнес идея, съдържаща степен на иновативност до една работеща бизнес единица. Дейност 1 включва задачи по информиране, мотивиране и набиране на безработни или заети лица, желаещи да развиват собствен бизнес с насърчаване на предприемачеството чрез провеждане на мотивационна кампания сред не по-малко от 500 участника за формирана целева група от 110Л в трудоспособна възраст, допустими крайни получатели на ФИ-Микрокредит, обединени в 2 групи: -Уязвима група А/88Л/, в състав:6Л с увреждания; 39Л безработни повече от 6 мес; 43 младежи до 29г, от които 38 безработни; -Група Б: 22Л заети над 29г.; Кампанията обхваща изпълнение едновременно, в единство на две направления: Инфо дни и Интернет кампания в първите 10месеца. Планувано е да бъдат привлечени над 500 участника в събития, дискусии и да бъдат изготвени и раздадени агитационни материали по Университети, професионални училища и ДБТ в област Пловдив и Пазарджик. Ще бъде проведено активно онлайн представяне и мотивиране с организиране на форум "въпроси/отговори" в уеб и facebook страницата на кандидата. Дейност1 ще бъде изпълнена от кандидата и включва реализация на задачи в направления: I. ИНФО ДНИ, която обхваща провеждане от кандидата на мотивиращи срещи/събития в област Пловдив и гр.Пазарджик с работна програма за 4 ч/събитие. С изпълнение на задачите в направлението ще бъдат ангажирани 2/двама/ служителя на кандидата, които ще участват в процеса по изготвена презентация, визуални материали, организация на събитията и привличане на участници. Ще бъдат наети конферентни зали с 40 места, за 4 ч/събитие. В програмата на срещите ще бъдат включени теми за представяне на възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, информиране за финансов инструмент-"микрокредити със споделен риск", програма "Техностарт" и други донорски схеми за финансиране, етапите по разработване на бизнес идея с потенциал и възможностите на проект «ОТ ИДЕЯТА ДО ПАРИТЕ» с АНДОЛИТО КОНСУЛТ БЪЛГАРИЯ ЕООД. Срещите ще се проведат в първите 10 месеца от реализацията на проекта до включване на 110Л, отговарящи на условията за допустимост на краен получател на ФИ-"микрокредит със споделен риск", от които 12Л от гр. Пазарджик. Ще се проведат общо 25 срещи, от които 22 в област Пловдив и 3 в гр. Пазарджик. Ще бъдат изработени и раздадени агитационни материали/1000флаера и 40плаката/, чрез които ще бъдат представени инфо дни и интернет кампания. Участниците в събитията ще попълнят Анкетни карти. В Бюджета е плануван р-д за общо 510 ч./ангажираност на 2-ма служителя на кандидата/, разпределени в схема: 100 ч/Л за организация на мотивационни срещи; 100ч/Л за промотиране на програмата в срещите; 55ч/Л за подготовка на презентация и агитационни материали за събитията. II. ИНТЕРНЕТ КАМПАНИЯ. Вграждане на възможности за бързо позициониране и достигане на младежката аудитория в интернет. В тази насока от значение е популяризирането на проекта и добавяне и администриране на дискусинен форум на фирмен сайт и на facebook страницата на кандидата. Ще бъде обновен фирмения сайт на кандидата с добавяне на нова страница, която представя проекта и добавяне на дискусионен форум "въпроси/отговори", даващ възможности на заинтересовани да задават въпроси и да се регистрират он-лайл за включване в проекта. Задачите ще се изпълнят от кандидата. В Бюджета е плануван р-д от общо 160ч=100ч.-актуализация на фирмен сайт и 60ч-работа в дискусионни форуми "въпроси/отговори". Индикатор за успешно изпълнение на Дейност1 е включени 110Л в ЦГ на проекта. Подборът на лицата ще е съобразен с 1.условията за допустимост по ФИ по ОП РЧР и 2.иновативност на идеята. 9 803.14 9 603.14
Дейност 2-Модул II.Интелигентен растеж- Обучение по част от професия 3450501 "Сътрудник малък и среден бизнес" за 180 ч в група [Целева група: 72Л; Възлагане на доставка/услуга на външен изпълнител- 2 процедури по реда на ПМС160]: ЦЕЛ: ИНТЕЛИГЕНТНАТА СПЕЦИАЛИЗАЦИЯ и УСТОЙЧИВОСТ на стартъп предприятие, основано на знание чрез обучение, обвързано с бизнес реализация и оценена/заявена необходимост . Планувано е Дейност 3 и да обхване 72Л от ЦГ, които ще бъдат обучени по част от професия "Сътрудник малък и среден бизнес", код 3450501 за 180ч в група. Всяко лице на ЦГ ще бъде включено в проекта с участие в Дейност3 и съставяне на индивидуална карта. С приключване на участие в Дейност3, лицето ще е кандидатствало пред финансов посредник за ФИ-микрокредит и с включено обучение в Индивидуалната карта ще може да се включи в Дейност2 . Мотивите за тази поредност и включването на ЦГ в Дейност 3 след Дейност2 са описани подробно в т.11. Обучението ще бъде изпълнено от външна обучителна организация с лиценз в НАПОО, избрана по правилата на ПМС160. През обучение ще преминат 72Л, разпределени в 8 групи с по 9 Л/допустими вариции на група мин. бр.обучаеми 5Л, мах бр.-10Л/. Допустими курсове в област Пловдив и в гр.Пазарджик. Учебните помещения и помагалата, ще бъдат осигурени от кандидата, който ще организира процедура по ПМС160/2016. Хорариумът на обучението е общо 180 уч.ч. Обучението ще се извършва в срок от 6 седмици с 5 уч.дни по 6часа дневно. В зависимост от желанието на участниците и с оглед на включване и на заети лица се предвижда организиране на дневна/вечерна или съботно-неделна форма на обучение. Конкретен график за обученията ще бъде представян при набиране на група от мин 6Л за стартиране на обучението. Учебната програма включва 10 модула, подробно описани в приета от ЦПО план-програма на част от професия. Модули, вкл. в учебното съдържание са: 1.Вие като предприемач- 30уч.ч(теория/Т/-20ч и практика/П/-10ч) Теми:Предприемачеството като основа на пазарната икономика, елементи на пазара-индивидуално търсене, производствени разходи и обем на производство; Въведение в Микро и Макро икономиката, целева ориентация и пазарни цени, Производствени фактори и Държавна намеса; 2.Форми на търговска дейност-12 уч.ч(Т-8ч и П-4ч)Теми: Основи на правото, видовете право и по конкретно Търговското, търговци и тяхното регистриране/вписване и прекратяване, ЗЗД; 3.Персонал правни отговорности и застраховки 12 уч.ч(Т-9ч и П-3ч) Теми:Безопасни условия на труд и оказване на първа помощ на пострадал; Състав и структура на персонала, производителност; Организация на заплащането, осигуряване и застраховане; 4.Умения за дистанционно обучение-6 уч.ч(Т-3ч и П-3ч).Теми: Форми и видове дистанционни и интерактивни с-ми и платформи. Цели за развие на компетенции за ползване на тези платформи. 5.Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план-9 уч.ч(Т-6ч и П-3ч) Теми: Бюджетиране, планиране и методи за мониторинг на рисковете; 6.Капитал и видове източници-12 уч.ч(Т-4ч и П-8ч) Теми: Видове собствен капитал и източници за акумулиране; източници на привлечения капитал. 7.Финансово планиране-42 уч.ч(Т-14ч и П-28ч) Теми: Балансова структура на предприятието, разчети с контрагенти, данъчни, осигурителни и застрахователни организации; Отчет за приходите и разходите и Парични потоци в предприятието, връзките между отчетите за финансовото планиране на дейността. 8.Енергийна ефективност-6 уч.ч(Т-4ч и П-2ч) 9.Екология-6 уч.ч(Т-4ч и П-2ч)Модули 8 и 9 целят формирането на самосъзнание и нови модели на поведение в обществото, с които да се допринесе за правилното разбиране на екологичните проблеми, за опазването на ресурсите и средата, в която живеем. 10.Бизнес планиране-(Т-0ч и П-45ч) Всеки обучаем в Дейност2 ще получи комплект от помощни материали, включващ учебно помагало, тетрадка и химикал. Обучението приключва с полагане на изпит по теория и практика на професията. Хорариум на обучението:180 уч.ч с продължителност на уч.час от 45мин за дневен и 40мин за вечерен, включващ теория-72уч.ч и практика-108уч.ч. Брой обучаеми-72Л/8 групи по 9 Л/ Документ, при завършено обучение: Удостоверение за професионално обучение, Обр. 3-37 12 266.71 12 186.81
Дейност 3-Модул I.Институционална фаза-Предоставяне на пакет от 40ч. индивидуални консултантски услуги на 110Л за подготовка на самостоятелна стопанска дейност [Целева група: 110Л; Възлагане на услуга на външен изпълнител- 3 процедури по реда на ПМС160]: ЦЕЛИ:110 ИДЕИ ЗА ФИНАНСИРАНЕ. 110 подготвени КП/крайни получатели/ на ФИ- "микрокредит". 75 нови предприятия, кандидатствали за ФИ при напускане на процедурата.Преценена необходима подкрепа, описана в Индивидуална карта на лице от ЦГ. Участниците се включват в проекта с участие първо в Дейност3 с подаване на Анкетна карта и съставяне на Индивидуален план, в който се преценява необходимата за лицето подкрепа и съдържа насочване към финансов/и посредник/ци за кандидатстване по ФИ-Микрокредит, съфинансиран от ОП РЧР или друга финансираща програма. В Дейност 3 се преценява необходимостта от помощ и обучение за всяко лице. Тя е е помощ за 110Л от ЦГ в Учредителната/Институционална фаза на самостоятелна дейност с предоставени консултантски услуги по регистрация на търговци по ТЗ, по разкриване на банкова сметка, по разработване жизнен бизнес план и приложения за кандидатстване за ФИ-микрокредит. Заложено е Дейност3 да обхване Модул I от учредителната фаза на стартьп предприятие с предоставяне на ПАКЕТ ОТ 40Ч. ИНДИВИДУАЛНИ КОНСУЛТАНТСКИ УСЛУГИ на 110Л за институционална подготовка на самостоятелна стопанска дейност и насочване към ФИ. •Предоставяне на пакет услуги "40 ч.МОДУЛ I", включващ индивидуални консултации на 110Л Дейност 3-Модул I ще бъде реализирана от кандидата, притежаващ повече от 5г опит в подпомагане на стартъп предприятия с предлаганите от дружеството-кандидат консултации в областта на стопанското управление. Планувано на входа на Дейност 3 да постъпят 110 бизнес идеи, с потенциал, на 110Л от ЦГ. На изхода на Дейност 3: -да са налице 110 подготвени КП на ФИ-Микрокредит, съфинансиран по ОП РЧР до 6м от стартиране на подкрепата по тази дейност за всеки участник; -75 вписани нови микропредприятия в АВ, одобрени от финансов посредник КП на ФИ. Дейност 3 ще бъде изпълнена от кандидата чрез включване на 3-ма Експерта, служители на кандидата, с Висше образование, с над 7г банков опит или опит в областта на счетоводство и отчетност. Пакет услуги "40 ч.МОДУЛ I" от общо 40 ч индивидуални консултации до 6мес. от включване в участие на лице от ЦГ: 1.Консултации за разработване на жизнена бизнес идея, съобразена с индивидуалните умения и възможности на всеки участник-2ч 2.Консултации за разработване на сравнителен анализ за преценка на новост/иновативност-2ч 3.Консултации за допустими дейности и разходи по ФИ-микрокредит, нередност на КП във връзка с ФИ-3ч. 3.Консултации в подготовка на качествен, жизнеспособен БИЗНЕС ПЛАН-14ч 4.Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране от налични финансови източници, в т.ч. ФИ-"Микрокредит"-4ч 5.Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност и вписване на търговец в АВ-4ч 6.Подготовка на пакет от документи за деклариране на обстоятелства за допустимост на КП и "de minimis"-4ч При изход от Модул I всеки участник ще разполага: -актуален Индивидуален план -БИЗНЕС ПЛАН и комплект декларации и приложения за допустимостта на КП на ФИ-Микрокредит. •Планувано е да бъде добавена страница "40ч.МОДУЛ I" в уеб сайта на кандидата,чрез която може да се подава онлайн заявка за график-часове по Модул I, получаване/актуализиране на Индивидуална карта на участник, инфо за ФИ-микрокредит и он-лайн комуникация с консултанти в рамките на участието в Дейност3. Изработката на страницата към сайта ще бъде извършена от кандидата чрез наемане на лице на ГД за 1040ч по ПМС160. •Необходими материали за осъществяване на Дейност3:копирна хартия,тонер, тетрадки,химикали, класьори, разделители и флаш памет •За консултациите ще се наемат зали/~25 кв.м/, оборудвани с 2бюра, 2РС и интернет достъп за общо 4400ч*3.65лв/ч. Пакет услуги"40 ч.МОДУЛ I"-40ч индивидуални консултации с продължителност на часа от 60 мин. и се предоставят в период до 6 мес от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. Брой на участници: 110 Документ при изход: Индивидуален план на участник, БИЗНЕС ПЛАН и Декларация "de minimis", Декларация за обстоятелства на КП на ФИ. 115 480.10 115 760.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).