Организация и управление на проекта: Тази дейност е основна за реализирането на целия проект, като целта на дейността е да осигури екип, които организира, координира и контролира успешно и ефективно изпълнение на заложените останали дейности по проекта. Изпълнението на дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който да организира, ръководи, управлява и контролира дейностите по проекта. На този етап е определен за целите на дейността Ръководител на проекта - Огнян Обрешков, който е управител на Интер инженеринг, и който притежава необходимия опит, знания и умения да заеме настоящата длъжност. Опитът му е тясно свързан с управление на екипи и процеси във фирмата, включително е активен в дейностите по осигуряване на ЗБУТ и познава отблизо потребностите на целевата група. За ефективното и успешно реализиране на проекта, настоящата дейност ще премине през няколко етапа: - Избор на изпълнител, който да поеме цялостното изпълнение на дейността от една страна и от друга да се реализират останалите дейности по проекта. Изборът на изпълнител щe се извърши в съответствие с ПМС 118/ 2014г. (последно изм. и допъл. ДВ бр. 50 от 03 Юли 2015г.) чл. 7, ал. 2. Изпълнителят ще трябва да притежава необходимия опит в организирането и управлението на проекти финансирани от Европейския съюз. Да е добре запознат с нормативните и законови изисквания свързани с осъществяването на подобни дейности. Дейностите, които ще трябва да поеме и да изпълни са следните: - ще трябва да организира, ръководи, управлява, контролира и отчита цялостното изпълнението на проекта; - организиране на редовни оперативни срещи, на които ще се разпределят организационни задачи и ще се следи напредъка по проекта; - ще изготвя и реализира ежемесечни планове за изпълнението на дейностите по проекта и ще създаде система за отчитане и вътрешен контрол на изпълнението чрез месечни отчети; - ще води непрекъсната комуникация с Управляващия орган, като ще изготвя цялостната документация по проекта; - ще осъществява връзка и с всички заинтересовани страни; - ще изготвя всички процедури, съобразно ПМС 118/2014г.; - ще спазва добрите практики и ще работи прозрачно, съобразено с българското и европейското законодателство, което ще гарантира успешната реализация на проекта. - за финансовото обезпечаване и безпроблемно изпълнение на заложените дейности по проекта изпълнителят ще трябва да изготвя междинни отчети и финален отчет. Другият етап от изпълнението на дейността е след избора на изпълнител да бъде сключен договор за управление. И последния етап е изпълнението на договорените условия по договора и изпълнението на дейностите в проекта. Тази дейност ще се осъществява на база месечни планове за конкретните задачи и отговорности. На база на тези планове ще се осъществяват всички конкретни стъпки по ежедневната организация, контрол и изпълнение на дейностите. Плановете и конкретните действия по тяхната реализация ще бъдат в пълно съответствие с изискванията в ръководството за изпълнение на проекти по схема "Добри и безопасни условия на труд" и с всички законови и подзаконови нормативни документи, регламентиращи изпълнението на проекти по ОП РЧР. |
10 800.00
|
10 700.00
|
Публичност и визуализация на дейностите по проекта: Дейността ще бъде реализирана, съгласно изискванията към бенефициента за информираност и публичност и ще бъдат спазени критериите за визуализацията на подкрепата от Европейските фондове. Методите, които ще бъдат използвани при реализирането на дейността ще имат две насоки. Популяризирането и визуализирането на програмата и безвъзмездната помощ, чрез което да се информира целевата група, всички заинтересовани страни и обществеността за приноса на ОП РЧР и ЕСФ. Това от своя страна ще подпомогне да се достигне до по-широка общественост, чрез което повече работодатели и работници ще се запознаят с програмата и възможностите, които предоставя. Допълнително ще се допринесе и за имиджа на "Интер инженеринг-10" ООД като все по-утвърждаваща се фирма, която цели постигане на европейските цели и стандарти, и непрекъснато развитие не само като пазарни показатели, а и като социално-отговорен работодател с добри и безопасни условия на труд и ориентиран към развитие на зелени работни места. Очакването е да се мотивират повече работодатели, желаещи да подобрят условията на труд в своите фирми да кандидатстват за участие по подобни проекти и като цяло да са по-ангажирани към своите работещи, включително по отношение удължаване трудовият живот на възрастните хора и грижа за младите работници, които имат потребността от гъвкави форми на заетост и кариерно развитие. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат реализирани на територията на гр. Разград и областта, чрез три етапа, които ще се застъпват и ще продължават през целия период на проекта: 1. Първоначално представяне и популяризиране на проекта и безвъзмездната помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целевата група, посредством разпространение на рекламно-информационни материали, публикации в интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др.; 2. Текущо представяне и информиране за реализацията на проекта, чрез поставяне на информационни табла, банери, стикери на работните места и новозакупено оборудване, стикери на личните предпазни средство и специално работно облекло, стикери на новозакупените колективни средства за защита; чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта на интернет страницата на фирмата, в интернет медии и в социалните мрежи; 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителни публикации в интернет медии, социалната мрежа за представяне на постигнатите резултати по проекта. Цялостното изпълнение на дейността ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия капацитет и опит в реализирането на подобни дейности. Активно участие ще вземат, както изпълнителя по управление, така и ръководството на фирма "Интер инженеринг-10" ООД . Те ще съдействат за популяризирането както на проекта, така и на програмата сред своите партньори, клиенти, широката общественост и всички заинтересовани страни за качественото и ефективно изпълнение на дейността и постигането на по-голям резултат. |
2 100.00
|
1 992.00
|
Разработване, адаптиране и внедряване на система за управление и развитие на човешките ресурси, и на иновативна система за организация на труда: Тази дейност е от ключово значение за "Интер инженеринг-10"ООД , поради това, че начините, по които до момента се планира и ръководи човешките ресурси в предприятието, изчерпва своите възможности. Това е в резултат на динамиката на пазара на труда, застаряване на населението, все по-голямата заболеваемост на населението и инвалидизиране с низходящ възрастов праг, падане на мотивацията на младите хора за професионална реализация в страната и в частност в производственият сектор, както и недостатъчната като вид и изисквания от бизнеса,професионална подготовка на кадри в системата на образованието.Ръководството разбира много добре този проблем и че той може да създаде дефицити и сътресения в бъдеще, ето защо е важно да бъдат насочени усилията от кратковременно решаване на проблемите, към реализиране на дългосрочна визия и мерки за развитието на човешкият потенциал в дружеството. Разработването, адаптирането и внедряването на такива нови модели и системи за управление на ЧР са приоритет в стратегията на предприятието. В предприятието работят 7 служители на възраст над 54г., с тенденеция за увеличаване на броят им, затова акцент при внедряването на тези системи ще бъде оптимизацията на работните процеси във връзка с особеностите и възможностите на тези служители и въвеждането на практики за удължаване на професионалния им живот.Едновременно с това желанието е към създаване на атрактивни условия за работа за младите хора със семейства и малки деца или продължаващи своето образование и с потребност от балансиране на работа-личен живот.Тази дейност ще се реализира посредством следните конкретни мерки:
- Разработване и въвеждане на система за управление и развитие на ЧР включваща минимум следните компоненти:
*Система за планиране, набор и подбор на работници и служители, вкл. политика за социална отговорност с включена стратегия за разкриване на работни места и подпомагане на адаптацията на хора с увреждания и лица над 54г., както и други представители на уязвими групи;
*Система за адаптация на новопостъли служители и при промени в работата.
*Разработване на критерии и методи за текуща оценка и контрол на изпълнението, включваща индивидуални показатели за оценка, съобразени с длъжността, работното място и особеностите на работещия;
*Система за стимулиране продължителната заетост на кадрите, чрез периодично оценяване на мотивационната крива и потребностите им, техните способности, поведенчески и личностни особености, така че да може адекватно да бъде извършена промяна в натоварването, организацията на труда и вида дейност. Тази система е от значение за приоритетната целева група лица над 54 г., с търсен ефект - удължаване на професионалния живот, а и е от значение за кариерното развитие на младите кадри, така че да може дейността им да бъде обогатявана и трудовата заетост постоянна.
*Промяна на политиката по стимулиране и възнаграждение, чрез имплементирането на гъвкави и различни форми на заплащане, спрямо индивидуалните предпочитания на лицата.
*Изграждане на система за идентификация на потребностите от развитие на компетенции и умения и стимулиране на желанието за обучение през целия живот. *Проектиране и внедряване на система за ефективна комуникация по звената в организационната структура с цел редуциране на неяснотите, пропуските и неправилната и/или негативната лична интерпретация;
*Включване на възрастните работници в програми за активност насочена към менторство и др.
-Въвеждане на иновативна система за организация на труда, насочена към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Тази система трябва да бъде базирана на съвременни модели и добри практики в организацията на труда, съобразени със стратегията на фирмата, и посредством нея трябва да се въведат конкретни организационни промени на работните места, структурата на управление и организацията на трудовите процеси насочени към повишаване на производителността, опазване на околната среда и развитие на зелени работни места. |
27 000.00
|
26 900.00
|
Внедряване и сертификация на стандарт BS OHSAS 18001:2007: Целта на дейността е повишаване нивото на безопасност при работа и ограничаване на трудовия травматизъм чрез въвеждането на организационни и документирани практики и модели за управление на здравето и безопасността при работа, които да осигурят цялостен комплексен подход за осигуряване на превенция и защита в работния процес и по този начин да рефлектират положително върху качеството на работните места и на производителността на труда в предприятието.
Разработването и внедряването на Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд ще бъде реализирано посредством следните методи и средства:
• Входящ одит и запознаване с процесите в "Интер инженеринг-10" ООД - извършва се първоначален одит за установяване на степента на съответствието на действащите организационни практики и документи с изискванията на стандарта OHSAS 18001:2007. Одитът включва съпоставка с основните изисквания на стандарта; анализ на законови, нормативни и регулаторни изисквания към предприятието по отношение на осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд; цялостен преглед на документацията от Служба по трудова медицина; преглед на свързана вътрешна и външна документация; анализ на мониторинга и измерванията.
• Анализ на рисковете и предприемане на мерки за контрол - изпълнителят анализира оценката на риска, изготвена от Службата по трудова медицина и определените мерки за ограничаване на риска, като в зоните, в които такива не са предвидени, се определят и внедряват мерки за ограничаване.
• Разработване и коригиране на документация на СУЗБУТ - изпълнителят създава начална версия на документите, която включва: наръчник, процедури, цели и програми по осигуряване на здравословни условия на труд, включително план за реагиране при извънредни ситуации, превантивни действия за предотвратяване допускането на трудови злополуки, първоначален и периодичен мониторинг и технологични измерения, контрол на операциите, програми и свързаните с тях процедури за непрекъснато подобряване на Системата за здравословни и безопасни условия на труд, планове за годишни обучения. Разработените документи на СУЗБУТ се обсъждат и коригират от ръководството на организацията и Комитета по условия на труд, съвместно с изпълнителя.
• Поетапно внедряване на разработената Системата за управление на здравословни и безопасни условия на труд - изпълнителят планира и оказва съдействие за практическото внедряване на документацията и изискванията на СУЗБУТ на всички структурни нива и звена в дейността на предприятието. През периода на внедряване и наблюдение изпълнителят допълва и коригира при необходимост документацията на СУЗБУТ и обсъжда/координира предложенията за промени, направени от служителите в предприятието. Тази дейност завършва с внедряване и утвърждаване на окончателната версия на СУЗБУТ.
• Вътрешен одит и предприемане на коригиращи и превантивни действия – членове от екипа на изпълнителя, които не са участвали в предходните етапи, провеждат вътрешен одит на системата съгласно програма за одит. По време на одита изпълнителят идентифицира необходими коригиращи и превантивни действия за отстраняване на несъответствията спрямо изискванията на стандарта OHSAS 18001:2007.
• Преглед от ръководството. Изпълнителят оказва съдействие на ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата за здравословни и безопасни условия на труд, съгласно изискванията на стандарта 18001:2007. |
15 500.00
|
15 400.00
|
Подобряване безопасността при работа чрез колективни средства за защита и строително - монтажни работи за възстановяване на бетонова подова настилка в Хале 3: Целта, която си поставя дружеството за надграждане на осигурените в "Интер инженеринг-10" ООД безопасни и здравословни условия на труд, съгласно нормативната уредба, е насочена към преимуществената роля на КСЗ и ориентирани към елиминиране на вредността при източника. С приоритет са мерките свързани с премахване на риска при заваръчни операции, извършвани на различни работни места и отделящи обезмаслен, заваръчен дим, съдържащ различни окиси - серен, азотен, метални окиси, въглеродни окиси, дори фосген и които имат токсично действие с кумулативен ефект и увреждащ здравното състояние на работещите.
В тази дейност са включени следните елементи:
- Закупуване на мобилни аспирационни системи със самопочистващ се филтър за интензивни заваръчни операции, извършвани на различни работни места - 3 бр.
Ролята на аспирацията е свързана с извеждане от работната среда в затворено пространство на технологична топлина и изпарения (пушеци) съдържащи вредни вещества. По този начин се намалява концентрацията им във въздуха а от там и риска за работещите, които са изложени това неблагоприятно въздействие. Тази мярка е в съответствие с
чл.125 (1) в работните помещения, в които има отделяне на прах, токсични и други вредни вещества, се осигурява принудителна вентилация и ал.(2) При източника на отделяне на вредни вещества се устройва местна (локална) вентилация от НАРЕДБА № 7 от 23.09.1999 г. за мин. изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. КЗС обхващат в най-голяма степен изложените на непосредствена опасност - заварчиците 9 човека, но и останалите лица намиращи се в близост до мястото, където се заварява.
- Закупуване на мобилни заваръчни екрани/завеси - 3 бр., чиято цел е да изолират зоната при извършване на заваръчни дейности и да предпазват от осветяване очите. В обхвата на предпазната мярка е целевата група на всички пребиваващи в близост до мястото на заварките.
- Подмяна на подово покритие в Блок №3 /СМР/. Помещението, където ще се подменя подовото покритие е с площ от 413 кв.м. Настоящото подово покритие в помещението е предпоставка за образуването на голямо количество прах, както и задържането на производствени отпадъци, което може да допринесе за влошаване на работната среда. Подмяната на подовото покритие в помещението със ново изработено от шлайфан бетон ще осигури по-добри условия на труд по отношение на запрашеността, тъй като новата настилка ще позволи безпроблемното почистване от прах и производствени отпадъци. Предимство на подмяната на подовата настилка в цеха ще намали и до голяма степен вероятността от настъпване на трудови злополуки вследствие на спъване и падане на работещите на едно ниво. Дейностите, свързани с бутане и дърпане на тежести при транспорт на товари с транспалетна количка засягащи най-вече мускулно-скелетната система на гърба, коленете, таза и областта на ръцете и раменете и пренатоварване на мускулно-скелетната система ще бъдат сведени до минимални нива. Освен това възможността да бъде загубен контролът върху средствата за придвижване ще бъде сведен до минимум . Подовите повърхности, по които регулярно преминават мотокарите и електрокарите, ще бъдат здрави, износоустойчиви и ще осигуряват необходимото сцепление между подовото покритие и гумите на машините и ще са проектирани и изпълнени с подходящ наклон за оттичане на вода. |
46 250.00
|
45 669.71
|
Осигуряване на Лични предпазни средства /ЛПС/ и Специално работно облекло /СРО/: Целта на настоящата дейност е повишаване на производителността на труда и работната среда чрез осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло, които да облекчат и улеснят работния процес, като по този начин се увеличи както скоростта на работа и продуктивността на работниците.
В "Интер инженеринг-10" ООД има създадена практика /Дейността се съобразява с изискванията на НАРЕДБА № 3 от 19.04.2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място/ за периодично осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за работниците и служителите, по утвърден списък, съгласуван със Службата по трудова медицина, обсъден на редовните заседания на Група по условия на труд и взето предвид мнението на работещите - техните оплаквания и препоръки. Ежегодно всички ЛПС и СРО минават на проверка, а диелектричните ръкавици се предоставят за изпитване, съгласно Наредба № 22 от 8 май 2006 г. за изпитване на електрозащитни средства в експлоатация. .
Установено е и протоколирано, че срокът на износване е по-малък от указаният срок на производителя, независимо от създадената организация и обучение на работещите за правилно използване и съхранение на ЛПС. Последно са раздадени ЛПС и СРО, през м. февруари 2016 г.
Личните предпазни средства и СРО се избират на база на идентифицираните в оценката на риска опасности. Индивидуални средства за защита са осигурени за всички рискове, които не могат достатъчно надеждно елиминирани посредством колективни защитни средства. По този начин се осигурява двустепенна защита на работещите лица, като се осигурява надеждна защита на всички части на тялото, изложени на риск. В повечето случаи работещите са едновременно изложени на няколко въздействия - неблагоприятен микроклимат, шум, прах, влага, агресивни вещества и материали, електричество, неравни, груби и грапави повърхности, ускорени частици и др., особено за работещите на нестационарни работни места, при които по-трудно биха могли да бъдат реализирани технически мерки за ограничаване на опасностите при източника. В съвременните икономически условия, при които технологическия прогрес бързо навлиза, особено в производствения отрасъл се налага ЛПС и СРО да отговарят на все по-високи стандарти и изисквания предвид нововъзникващите опасности свързани с новите технологии - плазмено рязане, лазерно рязане и др. Другият момент е, че пак по същата причина, включително автоматизиране на някои процеси, оптимизиране на трудовата дейност и ротацията на работните места, на работещите се налага да съвместяват няколко дейности. Личните предпазни средства, които се планират да бъдат заменени се отнасят до всички длъжности, подробно изброени в приложеният, утвърден списък с ЛПС. |
47 800.00
|
45 165.13
|
Организиране и провеждане на обучения за специфичните рискове при работа, както и във връзка с новозакупеното оборудване: В практиката си "Интер инженеринг-10" ООД е доказала ползата за дейността си и за подобряване на самочувствието, мотивацията, компетентността и отговорността на хората си, от периодично организирани обучения и информативни семинари. В продължение на създалата се традиция и приоритетна грижа, елемент не само на законодателни изисквания, а на социалната отговорност за съхранение на живота, здравето и безопасността на хората си , чрез придобиване на нови и затвърждаване на знанията си за превенция и предотвратяване на рисковете и благополучие при работа за БЗР, по настоящият проект се планират следните теоретико-практически обучения:
1. Обучението, което ще се реализира в настоящата дейност ще бъде за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. В него ще се включат всички заети лица във фирмата. В края на обучението си всички служители взели участие в него ще получат Удостоверение за преминат курс на обучение. Изпълнението на настоящата дейност ще премине през два етапа. Първият е извършването на избор на изпълнител, които трябва да отговаря на следните критерии, определени от екипа по управление, за ефективното изпълнение на дейността. - обучител с опит при провеждането на подобни обучения; - да може да организира и изпълнява този вид обучения и специалност. - Избраният изпълнител ще трябва да предостави подробна учебна програма и учебен график. - Учебната програма трябва да е съобразена със всички индетнифицирани специфични рискове на всяко работно място във фирмата. В учебната програма в обучителната дейност трябва да бъдат използвани най-новите интерактивни методи на обучение за прилагането на обучението на практика в ежедневното изпълнение по време на работния процес. Минималното съдържание, което трябва да бъде включено в учебните програми на избрания изпълнител включва следните основни модула: 1 Специфични рискове на работното място произтичащи от физични фактори на работната среда 2 Специфични рискове на работното място произтичащи от използваното оборудване (машини, съоръжения, инструменти и др.) и стопански инвентар на работните площадки 3. Специфични рискове на работните места произтичащи от дейности в производството 4. Психосоциални рискови фактори и нервно-психично натоварване /стрес/. Минималната продължителност на всеки модул трябва да бъде 6 учебни часа. Всички представителите на целевата група работещи в производството ще преминат през всички 4 модула, а заетите в управлението и експертната дейност ще преминат през последния 4-ти модул. Обученията ще бъдат разделени на три групи, а за четвъртият модул ще бъдат разделени на две групи. Вторият етап при реализирането на дейността е изпълнението на самото обучение. В този етап избрания изпълнител, изцяло ще трябва да организира реализирането на обучението. За да се улесни организирането и провеждането на настоящото обучение, изпълнителят ще има задължение да осигури всички необходими материали и консумативи за ползотворното и ефективно провеждане на настоящото обучение. |
11 421.00
|
11 299.00
|
Осигуряване на социални придобивки на работещите: Фирма "Интер инженеринг-10" ООД има собствена и утвърдена във времето политика по осигуряване на социални придобивки и грижа за работниците.
Планираната за изпълнение дейност е в съответствие с изискванията на процедурата и дейност 4 "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др."
Дейността има за цел осигуряване на социални придобивки и насърчаване на социалното включване и сближаване на работещите в предприятието, както и засилване на персоналната отговорност на всеки за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд и опазване на околната среда.
Дейността е разделена в съответствие с мястото на изпълнение, целевата група и необходимото оборудване.
Дейността е насочена към изпълняваните от "Интер инженеринг-10" ООД временни обекти. Включените в целевата група са 40 заети.
Според спецификата на труда, работещите могат да бъдат класифицирани според определени съществени признаци - тежест на труда - висок; особености на работната среда и променливо местоположение на полагания труд с невъзможност за ползване на подходящи помещения за почивка и хранене. С оглед дейността на "Интер инженеринг-10" ООД, характера и мястото на изпълнение на извършваната работа, въз основа на идентифицирани нужди от ръководството и от работещите, се предвижда осигуряване на по-добри възможности за почивка и места за хранене чрез осигуряване на битови помещения за почивка и хранене - преместваеми контейнери.
Заложеното оборудване отговаря на профила на трудовата дейност на фирмата, като се очаква да допринесе за повишаване на ефективността от почивките благодарение на възможността за съчетание на полупасивна или пасивна почивка с очакван ефект- укрепване на здравето, а като резултат и удължаване на професионалният живот на работещите и устойчивост на заетостта.
Изпълнението на дейността ще има следната последователност:
1.Избор на изпълнител
2.Сключване на договор с избрания изпълнител
3.Доставка и поставяне на контейнерите в определените зони на територията на "Интер инженеринг-10" ООД .
|
22 500.00
|
22 340.00
|