1.1.Информационна кампания за идентифициране на 10 икономически неактивни младежи от 16 до 29 г. в риск от Русе.: Цел на дейността: Да бъдат идентифицирани и включени в проекта 10 икономически неактивни младежи в риск от 16 до 29 г. вкл., извън образование и обучение, от гр.Русе. За изпълнение на дейността е ангажиран консултант - експерт трудово посредничество и професионално ориентиране.
1.1.1. Информационна кампания, насочена към целевата група. Информационната кампания, насочена към целевата група на Компонент 1 на процедурата от гр.Русе, цели да привлече интереса й към възможностите на проекта - социално включване и независим живот чрез интегриране в пазара на труда, обучение за професионално развитие и заетост. Средствата за постигане на целта са:
- разпространение на информационни материали /500 листовки и 320 дипляни/, които ще информират целевата група от гр.Русе за целите на проекта и предстоящите информационни събития, контактни данни на екипа на проекта. Изработват чрез възлагане. Графичното оформление и съдържание ще съответства на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Разпространяват се на ключови за целевата група места – развлекателни заведения, спортни и фитнес зали, местни институции на социалното подпомагане и пазара на труда, квартали, населени с компактно ромско население;
- провеждане на 4 информационни събития, адресирани към целевата група. На събитията ще се дискутират с участниците проблемите на целевата група и възможностите за преодоляването им чрез участие в проекта - ползите и условията за включване в него. В края на срещите желаещите да се включат в проекта попълват анкетни карти с контактни данни;
1.1.2. Провеждане на работни срещи със заинтересовани общности – Консултантът и екипът по проекта ще информират представители на следните местни институции и НПО, за да осигурят съдействието им в процеса на идентификация: специализирани институции и резидентни услуги в Русе - за получаване на данни за младежи, напуснали институциите, ненастанени или напуснали резидентните услуги в общността; Община Русе /Дирекция „Социални дейности и здравеопазване”/, Дирекция „Социално подпомагане” - данни за лица, ползващи соц. услуги в общността; ОС ”Изпълнение на наказанията”, сектор „Пробация”-Русе - данни за подходящи за включване в проекта лица; ДБТ-Русе - данни за отпаднали от регистрация безработни младежи до 29 г.; ромски медиатори и НПО, работещи с местната ромска общност, с младежи-жертви на насилие и експлоатация. На територията на община Русе Кандидатът е идентифицирал в предпроектния период 9 доставчици на социални услуги в общността – 5 дневни центрове за младежи, вкл. с увреждания, Център за обществена подкрепа, Център за социална рехабилитация и интеграция за бездомни и лица в риск, Кризисен център за жертви на трафик и всички форми на насилие, Кризисен център за лица, пострадали от домашно насилие и трафик на хора - с ръководствата на които ще влезе в контакт за идентифициране на подходящи за целите на проекта икономически неактивни младежи в риск, вкл. с увреждания.
1.1.3. Идентифициране на 10 лица от целевата група, подходящи за включване в проекта. Информационната кампания приключва с обобщаване на събраната информация за подходящи лица от целевата група, провеждане на срещи с тях и подбор на 10 лица, които се включват като бенефициенти на проекта. Подборът се извършва при спазване на хоризонталния принцип за баланс на половете и прилагане на следните критерии:
- отговарящи на характеристиките на целевата група на Компонент 1 на процедурата;
- отговарящи на условията на проекта по отношение степента на образование – подходящо входящо образователно равнище за планираните обучения по ПК;
- степен на лична мотивация за включване в проекта.
Оценката на кандидатите и идентифицирането на 10 лица-бенефициенти на проекта се извършва от консултанта. |
4 392.40
|
0.00
|
1.2. Активиране на 10-те идентифицирани икономически неактивни младежи от Русе за включване в пазара на труда.: Цел на дейността: Да бъдат активирани 10-те идентифицирани икономически неактивни младежи в риск от 16 до 29 г. вкл., извън образование и обучение, от гр.Русе, за интегриране в пазара на труда:
1.2.1. Индивидуална работа с 10-те идентифицирани лица с цел да се установят индивидуалните потребности на лицата от различни видове услуги /психологически, мотивационни, квалификационни, социални/. Констатирането на тези потребности ще улесни набелязването на подходящи мерки за интегрирането им към пазара на труда, включването в обучение и заетост. Дейността се изпълнява от консултант – специалист, социални дейности. В рамките на 4 ч. всяко от лицата ще бъде анкетирано и интервюирано. Проучването приключва със създаване на доклад /24 ч./, обобщаващ резултатите. Извършеното проучване създава база за изготвяне на индивидуални профили и планове за действие с идентифицираните лица. Индивидуалната работа се извършва в периода II-III проектен месец;
1.2.2. Изготвяне на индивидуални профили и планове за действие на 10-те идентифицирани лица. Въз основа на констатираните потребности и дефицити консултантът - специалист, социални дейности планира специфични мерки за ограничаването им с цел улесняване на трудовата и социалната интеграция на лицата. Профилирането и изготвянето на индивидуални планове за действие се извършва от консултанта - специалист, социални дейности в рамките на 20 ч./лице. Профилирането и изготвянето на индивидуални планове се извършва в периода III-V проектен месец;
1.2.3. Психологическо подпомагане – въпреки вътрешната разнородност на групата, обща между лицата в нея е нуждата от психологическа подкрепа, поради което формите за психологическо подпомагане ще бъдат групова и индивидуална. Всеки от бенефициентите ще получи 30 ч. индивидуална подкрепа, насочена към индивидуалните му дефицити и ограничения, а груповите занимания /2 гр. х 5 лица/, насочени към специфичните потребности на целевата група, ще имат продължителност 18 ч. Непосредствена задача на психологическото подпомагане е мотивиране на идентифицираните лица за включване в пазара на труда. Извършва се от двама консултанти – психолози в периода IV-VI проектен месец;
1.2.4. Насочване и подпомагане на 10-те икономически неактивни младежи при регистрацията им в ДБТ-Русе. Извършва се от консултант – експерт трудово посредничество и професионално ориентиране, който подпомага идентифицираните лица при интегрирането им към пазара на труда – запознава ги с механизмите, по които функционира той; с търсенето и предлагането на работни места; с информационните източници за свободни работни места и работата с тях; с търсени професии на националния и регионалния пазар на труда. В рамките на 4 ч. всяко лице ще бъде подпомогнато при подготовката на документите и регистрацията си в ДБТ-Русе. Насочването, подпомагането и регистрирането се извършва в периода V-VI проектен месец.
На всяко от идентифицираните лица по време на изпълнението на дейността ще бъдат предоставени 66 ч. индивидуални и 18 ч. групови консултации. |
10 207.66
|
0.00
|
2. Включване на 12 безработни от целевата група в проекта, предоставяне на мотивационно и обучение за придобиване на професионална квалификация на общо 22 бенефициенти по проекта.: Цел на дейността – Да бъдат включени 12 безработни младежи в риск в проекта, да бъдат мотивирани общо 22-та бенефициенти /неактивни и безработни младежи в риск/ за активно поведение на пазара на труда и включване в заетост чрез професионална квалификация по търсени на пазара на труда и социално значими професии.
2.1. Подбор на 12 безработни младежи в риск от 16 до 29 г. вкл. Екипът по проекта информира ръководството на ДБТ-Русе за целите на проекта и търси съдействие на експертно ниво за подбор по документи на безработни, според критериите на Компонент 1 /възраст и социален статус/ и изискванията по проекта за входящо образователно равнище, необходимо за вида на обученията по ПК. С подходящите безработни се провеждат информационни срещи в ДБТ, на които екипът по проекта ги запознава с възможностите, които проектът предлага за повишаване капацитета им за заетост чрез обучение и включване в заетост по придобитата квалификация. След срещите екипът извършва окончателен подбор на 12 безработни бенефициенти по проекта;
2.2. Мотивационно обучение – Обучението ще се проведе от чрез възлагане по реда и условията на ПМС №160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ. Освен общите познания за механизмите, по които функционира пазарът на труда, практическите умения за работа с различни информационни източници за свободни работни места, умения за представяне пред работодател и подготовка на документи за започване на работа, Кандидатът ще предяви пред Изпълнителя изискване обучението да бъде насочено и към мотивиране на бенефициентите за предстоящите конкретни видове обучения по ПК по проекта и заетостта по професиите, по които ще бъдат наети след обучението. Учебното съдържание ще формира активно отношение към професионалното развитие чрез обучение и към заетостта като жизнена стратегия. Продължителността на обучението ще бъде 5 учебни дни по 6 уч.ч./ден или общо 30 уч.часа, с продължителност от 45 мин. След завършване на мотивационното обучение обучаемите ще получат сертификати.
2.3. Обучение за професионална квалификация – Изборът на видовете квалификационно обучение се обуславя от перспективността на тези професии на пазара на труда в сектора на социалните услуги и от профила на целевите групи, които познават нуждите на потребителите на тези услуги. Обучението се извършва се чрез възлагане по реда и условията на ПМС №160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ по следните професии и специалности:
2.3.1. По професията „Сътрудник социални дейности”, код 762020, специалност „Социална работа с деца и семейства в риск”, код 7620201, III ст. – 4 бенефициенти с входящо образователно ниво - придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити или завършено средно образование , 1 гр.
Общият хорариум на обучението за III кв. ст. е 960 уч.часа, по 6 уч. ч./ден, с обща продължителност 160 дни;
2.3.2. По професията „Социален асистент”, код 762040 – общо 16 бенефициенти с входящо образователно ниво - завършен първи гимназиален етап, от които:
- по специалност „Подпомагане на деца”, код 7620401, II ст. – 8 бенефициенти, 1 гр.;
- по специалност „Подпомагане на възрастни“, код 7620402 , II ст. – 8 бенефициенти,1 гр.
Общият хорариум на обучението за II кв. ст. е 660 уч.часа, по 6 уч. ч./ден, с обща продължителност 110 дни.
2.3.3. По професията професията „Оператор на компютър”, код 482030, специалност „Текстообработване”, 4820301, I кв. ст. – 2 бенефициенти със завършен начален етап от основното образование, 1 гр.
Общият хорариум на обучението за I кв. ст. е 300 уч.ч., по 6 уч. ч./ден, с обща продължителност 50 дни.
Успешно завършилите обучението по съответните професии и специалности ще получат свидетелства за професионална квалификация, съгласно чл. 38, ал. 2, т. 2, от ЗПОО. По време на обучението за придобиване на професионална квалификация бенефициентите ще получават стипендии, в съответствие с условията на процедурата. |
54 360.00
|
0.00
|
3. Осигуряване на заетост на минимум 18 бенефициенти от целевата група на проекта, успешно преминали през обучението за професионална квалификация.: Цел на дейността: Предоставяне на възможност на минимум 18 бенефициенти /82%/, успешно преминали през обучението за ПК, да бъдат наети по трудово правоотношение от фирмата-Кандидат по придобитите по проекта професии за 6 месеца, както следва: 2 лица на длъжност „Сътрудник, социални дейности”, код по НКПД 34123006; 15 лица на длъжност „Социален асистент”, код по НКПД 53221003; 1 лице на длъжност „Оператор, въвеждане на данни”, код по НКПД 41321001. Осигуряването на последваща обучението заетост по проекта е комплексна мярка за улесняване достъпа до пазара на труда на бенефициентите – неактивни и безработни младежи в риск. Възможността за придобиване на трудов опит /за бенефициентите, които нямат такъв/ или за реинтеграция в заетостта /за тези, които са изпаднали в състояние на безработица/ ще допринесе за придобиване или възстановяване на трудови навици, социален опит. Осигурената заетост е по придобитите от тях нови професии по проекта. Трудовите и осигурителните отношения на наетите по трудово правоотношение бенефициенти се уреждат по условията и реда на българското трудово и осигурително законодателство. Работодател е Кандидатът ИППОН ЕООД - доставчик на социални услуги /въз основа на удостоверение № 01790-0002 за услугата „Социален асистент”, изд. от АСП и удостоверение № 01790-0001 за услугата „Личен асистент“, изд. от АСП/. Условията на заетостта ще бъдат договорирани при спазване нормите на трудовото законодателство. Договорът ще определи характера на трудовата дейност, мястото, където ще бъде изпълнявана, размера на възнаграждението, правата и задълженията на страните по договора, свързани със спазване на установените правила на трудовата дисциплина, условията на труд и пр. Договорът ще определи и срока на заетостта – 6 месеца, при трудова ангажираност по 8 часа/ден. Наетите по проекта 18 лица ще представляват нетно увеличение на числеността на персонала на ИППОН ЕООД в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца. Наетите по проекта лица няма да бъдат бивши служители на фирмата, съгласно Условията на процедурата. |
78 344.50
|
0.00
|
4. Осигуряване на наставници от работодателя за наетите 18 бенефициенти по време на заетостта.: Цел на дейността: Осигуряване на подкрепа на 18-те бенефициенти за приспособяването им към работната среда и съдействие за професионалното им развитие чрез трима наставници за период от 3 месеца. Наставничеството е незаменим компонент на съвременната корпоративна култура. Най-общо то се определя като предаване на опит и трудови навици от опитен работник/служител на новопостъпил или с по-ограничени опитности. В по-широк смисъл наставникът е квалифициран специалист, притежаващ достатъчен опит във фирмената дейност, който помага на новопостъпилите да се адаптират във фирмената структура, съдейства за професионалното им развитие и участва в оценката на тяхната работа. За постигане на тази цел Кандидатът ИППОН ЕООД ще осигури за 3-месеца, според условията на процедурата, трима наставници с релевантни професии с професиите на 18-те бенефициенти и с опит, като всеки наставник ще отговаря за минимум 3 и максимум 7 от новоназначените по проекта лица. Съобразно ангажиментите им по проекта като наставници, ИППОН ЕООД ще уреди взаимоотношенията си наставниците с допълнителни споразумения, с които ще се определят работното време, времето за изпълнение на функциите им като наставници и всички други условия на наставничеството. В съответствие с условията на процедурата, всеки от наставниците ще отчита минимум 40 отработени часа месечно като наставник. |
2 745.00
|
0.00
|
5. Оборудване и обзавеждане на новоразкритите работни места в ИППОН ЕООД, създадени за 18-те бенефициенти по проекта.: Цел на дейността: Да се създаде работна среда за осигуряване трудовата дейност на наетите на работа 18 бенефициенти по проекта, успешно завършили обучението за професионална квалификация. Оборудването и обзавеждането на новоразкритите 18 работни места ще се извърши чрез възлагане по реда и условията на ПМС №160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ. Оборудването и обзавеждането се разпределя, според вида на работните места, респективно професиите на наетите, както следва:
- за длъжността „Сътрудник социални дейности”, код по НКПД 34123006 - наети 2 лица ще бъдат доставени: 2 компютърни системи All in one c мишка и клавиатура; 2 органайзера за бюро; 2 пефоратора; 2 офис бюра, тип маса; 2 офис стола за бюро; 2 етажерки за документи; 2 офис коша за отпадъци;
- за длъжността „Социален асистент”, код по НКПД 53221003 - наети 15 лица, ще бъдат доставени: флипчарт; 2 офис шкафа за документи; 12 стола за заседателна маса; заседателна маса за 12 души; 2 електронни апарата за кръвно налягане; 2 стоманени сгъваеми инвалидни колички; 2 четириопорни алуминиеви регулируеми бастуни; 2 сгъваеми проходилки за трудно подвижни 110 кг.; 4 канадки, подлакътни патерици за ходене; мултифункционално устройство лазер принт печат; климатик инвертор; закачалка; 2 посетителски канапета; посетителска маса;
- за длъжността „Оператор, въвеждане на данни”, код по НКПД 41321001, наето 1 лице ще бъдат доставени: компютърна система All in one c мишка и клавиатура; органайзер за бюро; перфоратор; офис бюро, тип маса; етажерка за документи; стол за бюро; офис кош за отпадъци.
Изпълнението на дейността се извършва от екипа за управление на проекта. |
11 200.00
|
0.00
|