Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

This project proposal envisages the rehabilitation and modernization of the external artificial lighting system in the town of Sandanski by implementing selected measures to improve its energy efficiency.
The territory of Sandanski will be fully covered, with particular attention being paid for improving pedestrians road safety on street crosswalks

We anticipate the implementation of the following major energy-saving measures:

→ ECM 1 "Replacing Existing Street Lighting with New Energy Efficient LED Lighting"

→ ESM 2 “Introduction of a system of centralized intelligent street lighting management” - allowing planning, monitoring, control of electricity costs for street lighting

→ ESM 3 “Generation of energy from RES for self-consumption from street lighting in Sandanski” - providing electricity for more than 10% of the total energy consumption for street lighting in Sandanski

Continuation of the twinning process with a local authority (municipality) of the Kingdom of Norway, going beyond the exchange of experience and knowledge in the field of energy efficiency of street lighting systems.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление / Organisation and Management : 1. Формиране на проектен екип. Непосредствено след стартирането на проекта ще се сформира екип за управление на проект (ЕУП), който ще се състои от 5 члена - ръководител на екипа, технически експерт, финансов експерт, координатор и юрист. Екипът се сформира изцяло от служители на бенефициента. ЕУП ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, ще следи за постигането на заложените цели, ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите, ще носи отговорност за качественото им изпълнение и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства. Екипът ще изготвя технически и финансови отчети, ще прилага предвидените мерки за информираност и публичност и ще отговаря за съхранението на създадената проектна документация. Също така той ще следи напредъка на проекта и в случай на необходимост ще предприеме корективни мерки. Всеки от членовете на екипа притежава опит в инфраструктурни проекти и/или проекти за енергийна ефективност, което гарантира успешното планиране и провеждане на предвидените проектни дейности. 2. Подготовка на тръжни документации и провеждане на тръжни процедури Юриста в екипа за управление на проекта ще подготви всички тръжни досиета по процедурите за избор на изпълнители, като спазва нормативната база, уреждаща съответните обществени поръчки. Тръжните процедури ще бъдат обявени и проведени съгласно ЗОП. Оценителни комисии назначени със заповед на кмета на община Сандански ще извършат оценка на получените оферти за изпълнение на проектни дейности. Членовете на екипа за управление на проекта ще участват в комисии по ЗОП, съгласно техните функционалности, като при необходимост при сформирането на комисии в техния състав ще бъдат включени и други служители на община Сандански или външни независими експерти. След провеждането на процедурите за избор на изпълнители, ще бъдат сключени и съответните договори. 1. Formation of a project team. Immediately after the start of the project, a project management team (EMS) will be formed, consisting of 5 members - team leader, technical expert, financial expert, coordinator and lawyer. The team is formed entirely by employees of the beneficiary. The PMU will organize, coordinate and control the implementation of the project activities, will monitor the achievement of the set goals, will be responsible for the technical and financial administration of the activities, will be responsible for their quality implementation and the proper use of the budget funds. The team will prepare technical and financial reports, apply the envisaged information and publicity measures, and will be responsible for keeping the project documentation created. It will also monitor the progress of the project and take corrective action if necessary. Each of the team members has experience in infrastructure and / or energy efficiency projects, which guarantees the successful planning and implementation of the project activities envisaged. 2. Preparation of tender documentation and conducting of tender procedures The lawyer in the project management team will prepare all tender dossiers on the procedures for the selection of contractors, observing the legal framework governing the relevant public procurement and taking into account the PPL and PPPP currently in force. The tendering procedures will be announced and conducted in accordance with the Public Procurement Law. Evaluation Committees appointed by order of the Mayor of Sandanski will evaluate the tenders received for the implementation of project activities. The members of the project management team will participate in the Public Procurement Committees, according to their functionalities, and, if necessary, other Sandanski municipality employees or external independent experts will be included in the formation of committees. Following the selection of contractors, the relevant contracts will be concluded. 55 000.00 41 682.89
Изпълнение на строително-монтажни работи по рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление на град Сандански / Execution of construction and installation works for rehabilitation and modernization of the external artificial lighting systems in the town of Sandanski: Изпълнението на строително-монтажни работи по наличните и одобрени технически проекти за рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление на град Сандански е основната и ключова дейност в рамките на настоящия проект. В съответствие с одобреното от Агенцията за устойчиво енергийно развитие обследване за енергийна ефективност на системата за външно изкуствено осветление на град Сандански, както и изготвените технически проекти, в рамките на тази дейност ще бъдат изпълнени следните мерки за енергийна ефективност: → ЕСМ 1 „Подмяна на съществуващото улично осветление с ново енергийно ефективно LED осветление” → ЕСМ 2 „Въвеждане на система за централизирано интелигентно управление на уличното осветление” - позволяваща планиране, мониторинг, контрол на разходите з → ЕСМ 3 „Производство на енергия от ВЕИ за самопотребление от уличното осветление на гр. Сандански“ По време на изпълнението на СМР – освен авторски и строителен надзор, ще бъде извършван и инвеститорски контрол съгласно изискванията на ЗУТ и при стриктно спазване на утвърдените добри практики. Инвеститорския контрол ще се изпълнява от техническия експерт, който е част от екипа за управление на проекта, с подкрепа от други експерти от общинската администрация. След приключване на СМР системата за външно изкуствено осветление, обект на настоящия проект, ще бъде застрахована в реномирана застрахователна компания срещу кражба, умишлени действия на трети лица, пожар и други природни бедствия и други рискове. След изпълнение на проекта община Сандански ще осигури необходимия ресурс за поддръжка на системата и за застраховка за минимум 5 години, както и с получените спестявания ще продължи процеса на рехабилитация и модернизация на системите за външно изкуствено осветление в други населени места на община Сандански. The execution of construction and installation work on the available and approved technical projects for the rehabilitation and modernization of the external artificial lighting systems in the town of Sandanski is the main and key activity within the framework of this project. In accordance with the approved by the Agency for Sustainable Energy Development the energy efficiency audit of the external artificial lighting system in the town of Sandanski, as well as the technical projects prepared, the following energy efficiency measures will be implemented in this activity: → ECsM 1 "Replacing Existing Street Lighting with New Energy Efficient LED Lighting" → ECsM 2 “Introduction of a system of centralized intelligent street lighting management” - allowing planning, monitoring, control of electricity costs for street lighting → ECsM 3 “Generation of energy from RES for self-consumption from street lighting in Sandanski” - providing electricity for more than 10% of the total energy consumption for street lighting in Sandanski * ECsM / Eneregy Cost Saving Measure During the execution of the construction works - in addition to authors and construction supervision, and investor control will be carried out in accordance with the requirements of the Spatial Planning Act and in strict compliance with the established good practices. Investor control will be performed by the technical expert, who is part of the project management team, with the support of other experts from the municipal administration. After completion of the construction works, the external artificial lighting system, the object of this project, will be insured in a reputable insurance company against theft, intentional acts of third parties, fire and other natural disasters, etc. related risks. After the implementation of the project Municipality of Sandanski will provide the necessary resource for system maintenance and insurance for a minimum of 5 years, as well as with the received savings the process of rehabilitation and modernization of the systems of external artificial lighting in other settlements of Municipality of Sandanski will continue. 475 886.16 477 030.57
Авторски надзор Authors supervision: Авторският надзор се изпълнява с цел гарантиране на точното изпълнение на изготвените и одобрени технически проекта, при съблюдаване на техническите и конструктивните правила и норми. Проектантите, изготвили проектите, ще осъществяват контрол над изпълнението на строително монтажните работи чрез периодични посещения на работните площадки, за да наблюдават и при необходимост да коригират работата на изпълнителя на строително монтажните работи. При необходимост се изготвят екзекутивни чертежи, дават се предписания в заповедната книга за строежа и други. Авторският надзор приключва с предаването на обекта от строителя на възложителя. По искане на компетентния орган по въвеждане на обекта в експлоатация, представители на проектантския екип могат да бъдат включени в комисията за приемане на обекта. Разходите за упражняването на авторския надзор, са по сключен договор преди началото на периода на изпълнение на проекта. The author's supervision is performed in order to ensure the correct implementation of the technical designs that have been prepared and approved, while observing the technical and design rules and regulations. The designers who have prepared the projects will supervise the execution of the construction works through periodic visits to the work sites in order to monitor and, if necessary, correct the work of the construction contractor. If necessary, executive drawings are prepared, prescriptions are given in the order book for construction and others. The supervision of the author ends with the transfer of the site by the contractor to the contractor. At the request of the competent authority for the commissioning of the site, representatives of the design team may be included in the commission for the acceptance of the site. The costs of exercising copyright supervision are contracted before the start of the project implementation period. 3 300.00 0.00
Строителен надзор Construction supervision: Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР Ще бъде извършен контрол съгласно наредбите по ЗУТ и съответните нормативни актове, като се изпълнят следните дейности: - организация и контрол при стартиране на СМР на обекта; - съставяне и подписване на актове и протоколи в процеса на изпълнение на СМР; - упражняване контрол при изпълнение на строежа съобразно одобрените проекти и съгласно условията за безопасност на труда при изпълнение на СМР. Ще бъде извършен контрол на влаганите материали и продукти, както и на качеството на извършваните СМР. Ще бъдат изискани от строителя всички декларации за съответствие и сертификати за качеството на влаганите материали и същите стават част от досието за обекта. Работи съвместно с авторския надзор, когато е необходимо дадат проектантско решение по възникнал проблем или за приемане на изпълненото. В рамките на строителния надзор при необходимост ще бъде извършено още: - вписване на съответните заповеди в заповедната книга, - изискване изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация по изпълнение на СМР от Изпълнителя и Проектанта; - подписване, съвместно с проектантите и изпълнителите на СМР, на изготвена екзекутивна документация и представяне на съответните органи; След издаването на Акт Образец 15, изпълнителя на строителен надзор подготвя и внася окончателен доклад за осъществения строителен надзор до Възложителя, придружен със всички документи, необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. Изпълнителя на тази дейност участва в организацията по въвеждането на обекта в експлоатация. Дейността приключва с въвеждането на обекта в експлоатация. The activity involves the exercise of construction supervision during the execution of construction works Control will be carried out in accordance with the provisions of the Spatial Planning Act and the relevant normative acts, by performing the following activities: - organization and control when starting the construction of the site; - drafting and signing of acts and protocols in the process of implementation of the construction and construction works; - еxercise control during the execution of the construction in accordance with the approved projects and according to the conditions for safety at work during the execution of construction works. The control of the input materials and products, as well as the quality of the construction works will be carried out. The builder will be required to have all the declarations of conformity and certificates of quality of the materials used in the execution of the construction works and they become part of the site file. It is envisaged to organize and ensure the presence of the author's supervision on the relevant parts of the technical projects of the site during the execution of the construction works, when it is necessary to give a design solution on a problem or to accept the completed one. Within the framework of the construction supervision, the following will be carried out if necessary: - entry of the relevant orders in the order book, - requiring the preparation of executive and other technical documentation for the implementation of the construction works by the Contractor and the Designer; - signing, in cooperation with the designers and contractors of the construction works, of prepared executive documentation and submission to the relevant authorities; Following the issuance of Act 15, the construction supervision contractor prepares and submits a final report on the construction supervision carried out to the Contracting Authority, accompanied by all the documents necessary for the commissioning of the site. The contractor of this activity participates in the organization for the commissioning of the site. The activity ends with the commissioning of the site. 10 890.00 0.00
Извършване на финансов одит Performing a financial audit: Дейността е свързана с извършване на проверка относно законосъобразността на извършените разходи и тяхното осчетоводяване в счетоводната система на Бенефициента. Одитът на проекта ще бъде извършен от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или специализирана одиторска компания. Ще бъде изготвен одитен доклад в съответствие с действащата нормативна уредба, Закона за счетоводството и Международните счетоводни стандарти. Докладът ще съдържа пълна информация за всички финансови аспекти на изпълнението на проекта за периода на неговата реализация. Предвижда се одитът да се извърши веднъж в края на периода за изпълнение на проекта. Одитните процедури ще бъдат организирани по начин, позволяващ аналитично осчетоводяване на приходите и разходите по проекта и лесен достъп до първичните счетоводни документи. The activity is related to the verification of the legality of the incurred expenses and their accounting in the Beneficiary's accounting system. The audit of the project will be performed by a chartered accountant, a registered auditor or a specialized audit company. An audit report will be prepared in accordance with the applicable regulations, the Accounting Act and International Accounting Standards. The report will contain complete information on all financial aspects of project implementation for the period of its implementation. It is envisaged that the audit will be carried out once at the end of the project implementation period. Audit procedures will be organized in a way that allows analytical accounting of project revenue and expenses and easy access to primary accounting documents. 2 700.00 2 700.00
Дейности за информираност, публичност и комуникация по проекта Project awareness, publicity and communication activities : Тази дейност е пряко обвързана с всички дейности по проекта и цели повишаване на прозрачността и разпространяването на информация за проекта, неговите цели, дейности и очаквани резултати, приноса на ФМ на ЕИП 2014-2021 г. и страните донори сред широката общественост. В т. 11. Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение е разписан Планът за информираност и публичност. Предвижда се: 1. Разработване на секция (подменю) за проекта на интернет страницата на община Сандански, на която регулярно ще се качва информация за хода на проекта на български и английски език - на нея ще бъдат публикувани данни за проекта, неговия прогрес, резултати, сътрудничество с държавите донори, снимки и др. 2. Провеждане на 4 бр. публични събития за популяризиране на напредъка, резултатите и постиженията на проекта - 2 пресконференции (встъпителна и финална) и 2 официални церемонии за стартиране на СМР и за официално откриване. 3. Поставяне на 1 бр. билборд на възлово и видимо място предмет на ремонтните дейности, поставяне на две големи строителни табели, които се разполагат в близост до изградените две фотоволтаични централи на покривите на обществени сгради. След приключване на СМР, поставеният билборд и две строителни табели, ще бъдат заменени с постоянни информационни табели, изработени от качествен и естетически издържан материал, устойчив на външните условия. 4.Изработване и разпространяване на рекламно-информационни материали: плакати и брошури за общо промотиране на проекта, химикали и флашки. 5. Платени публикации в местни и регионални средства за масово осведомяване - печатни и онлайн - 4 бр. Всички документи и материали ще са разработени съобразно изискванията на Ръководството за комуникация и дизайн по ФМ на ЕИП и Норвежкия финансов механизъм 2014-2021. При изпълнението на всички дейности и събития ще бъде отразен приносът на ФМ на ЕИП 2014-2021. This activity is directly linked to all project activities and aims at increasing the transparency and dissemination of information about the project, its objectives, activities and expected results, the contribution of the EEA FM 2014-2021 and the donor countries to the general public. In Section 11. Further information needed to evaluate the project proposal is outlined the Awareness and Publicity Plan. It is envisaged: 1. Development of a section (submenu) for the project on the website of the Municipality of Sandanski, which will regularly upload information on the progress of the project in Bulgarian and English - It will publish information about the project, its progress, results, cooperation with donor countries, photos and more. 2. Carrying out 4 pcs. public events to promote the progress, results and achievements of the project - 2 press conferences (introductory and final) and 2 official ceremonies for the launching of construction works and for the official opening of the rehabilitated infrastructure. 3. Placing 1 pc. billboard at a central and prominent place subject to renovation activities, installation of two large construction boards, which are located near the constructed two photovoltaic power plants on the roofs of two public buildings. Once the construction works are completed, the billboard and two building boards will be replaced with permanent information boards made of quality and aesthetically resistant material that is resistant to external conditions. 4. Development and distribution of promotional information materials: posters and brochures for general project promotion, chemicals and flash drives. 5. Paid publications in local and regional mass media - print and online - 4 issues. All documents and materials will be developed in accordance with the requirements of the EEA FM Communication and Design Guide and the Norwegian Financial Mechanism 2014-2021. The contribution of the EEA FM 2014-2021 will be reflected in the implementation of all activities and events. 0.00 4 466.40
Установяване на партньорство (twinning) с метна власт (община) от Кралство Норвегия за обмяна на опит, знания и най-добри практики, включително в сферата на енергийната ефективност / Establishing a twinning partnership with a local authority (municipality) in the Kingdom of Norway to exchange experience, knowledge and best practices, including in the field of energy efficiency : Дейността по установяване на партньорство (twinning) с метна власт (община) от Кралство Норвегия за обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, включително в сферата на енергийната ефективност е последната дейност по проекта, но е ключова за нас като местна власт. Въпреки, че ФМ на ЕИП действа отдавна на територията на България, почти няма успешни twinning партньорства и побратимявания между общини от Норвегия и България. Ето защо община Сандански си постави за цел да установи партньорство и да подпише twinning agreement с потенциал за подписване в бъдеще на договор за побратимяване между община Сандански и община от Кралство Норвегия. Бяха инициирани контакти с общини, сред които Komunne Lindesnes и Kommune Vennesla в Окръг Agder, както и Kommune Larvik, Окръг Vestfold and Telemark, но за съжаление проявленията на корона вируса възпрепятстваха продължаването на процеса. В тази връзка община Сандански поема ангажимента да покрие изцяло разходите за тази дейност със собствени бюджетни средства. 13 300.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).