Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project objectives are aimed at improving the working environment of workers Orbel 2001 "AD, by providing better and safer working conditions, as well as The implementation and introduction of more efficient / flexible and innovative forms of work organization and human resources management, which in turn will contribute to improving the quality of jobs and will directly have a positive impact on labor productivity in enterprises. The introduction and implementation of innovative organizational systems and practices for managing human resources, the provision of social benefits for workers and investing in safe and healthy working conditions now "Orbel 2001" AD aims to ensure better secure and protected working conditions; Better reconciliation of work and private life of employees; Improving the quality of jobs; Providing continuous employment of older workers, with a focus employees over '54 .;
Achieving the objectives and results, scheduled to take place through implementation of the following project activities:
1. Development, adaptation and introduction of innovative system of organization and human resources management.
2. Providing transport organized by the employer to and from work for employees in the enterprise;
3. Improving the professional and health of workers through:
3.1 Purchase of standard safety BS OHSAS 18001: 2007;
3.2 Purchase of personal protective equipment and special clothing;
3.3 Provide means of collective protection;
4. Ensuring a social benefits for workers in the enterprise;
5. Organisation and management of the project.
The implementation of project activities will ensure fulfillment of the planned indicators of the outcome, as it will introduce a new system of human resource development, and will introduce new processes for safety.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Oрганизация и управление на проекта: С цел успешното изпълнение на проектните дейности и създаване на необходимите предпоставки за качествено организиране и управление на проекта, “Орбел 2001” АД ще възложи тази дейност на компетентен външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 118 от 20.05.2014 г. и посл. му изменеия. Фирмата-изпълнител следва да предостави професионалисти със съответстващи компетенции, образование и опит по отношение на управление на проекти, финансирани, както със собствени средства на предприятията, така и чрез публични източници на финансиране. Изпълнението на дейността от квалифициран и опитен екип от професионалисти в областта на предоставяното финансиране, по линия на Структурните фондове на ЕС, е ключов момент за успешното управление и изпълнение на проекта. Доставчикът на услугата ще работи в пълно съответствие с изготвения план-график и определените сроковете за постигане на всяка една от дейностите, което е важен фактор за успешното реализиране на проекта; Като неразделна част от системата за вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението на проекта, експертите на изпълнителя ще се събират периодично на работни срещи, включително с представител на възложителя. Работните срещи ще се организират с цел проследяване напредъка по отношение изпълнението на проектните дейности, постигането на дефинираните цели и заложени резултати, както и с оглед навременно идентифициране и успешно отстраняване на потенциални рискове и проблеми в процеса на реализация на проекта. Възлагането на дейността за организация и управление на проекта на компетентен външен изпълнител ще подсигури успешно реализиране на проектните дейности, ефективно, ефикасно и целесъобразно разходване на разходите ще гарантира, че бюджетираните средства се използват в съответствие с принципа за добро финансово управление. 29 978.00 29 878.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативната система за организация и управление на човешките ресурси в “Орбел 2001” АД,: Развитието на “Орбел 2001” АД, в условията на нарастващи демографски проблеми изисква осигуряване на човешки ресурси с необходимите численост, структура и ниво на компетентности. Към момента дружеството не разполага със стратегически документ, основан на единен системен подход, в който да са формулирани дългосрочните цели и мерки/дейности за тяхното постигане, свързани с осигуряването и развитието на човешките ресурси, в средносрочна и дългосрочна перспектива. Тези обстоятелства налагат разработването на стратегия и прилагането на система за осигуряване на и развитие на човешките ресурси и утвърждаването на нови вътрешни документи (правила, процедури), свързани с управлението на човешките ресурси, които ще допринесат за изпълнението на целите, заложени в стратегията. За целта компетентен външен изпълнител, избран по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС 118, ще извърши подробен анализ по отношение на: - структура на персонала по възраст и пол, по звена и работни единици; - квалификационна структура по звена и работни единици; - организацията на трудовите процеси по звена; - системата за заплащане на труда и механизмите за оценяване и мотивиране на персонала; - необходимите компетентности по работни места; - прилаганата схема за оценка и кариерно развитие на персонала, с особен акцент за лицата над 54 г. възраст; - използвания за управление на човешките ресурси софтуер и техническа инфраструктура; - системата за обучение и повишаване на квалификацията; - преглед и оценка на условията на труд и работните места на работещите на възраст над 54 г. и лицата с увреждания, които могат да бъдат повлияни от условията на труд; - режимите на труд и почивка и начините на провеждане на почивките в отделните звена и по смени; - здравния статус на тези лица по данни от годишните анализи на СТМ за последните три години; - идентифициране на работните места, на които могат да бъдат насочвани лица с ограничена работоспособност; - психосоциалните фактори (ПСФ) при работа, както и съвместяване на личния и професионалния живот; - времето, необходимо при отиване и връщане от работа, като компонент от баланса между професионално и лично време; -обследвани и възможностите за въвеждането на гъвкави форми на заето - социална програма на предприятието, в т.ч. спортни мероприятия, тийм билдинг и др. Ще бъде изготвен доклад за резултатите от анализа, на чиято основа ще се въведе иновативна система за развитието и управлението на човешките ресурси в предприятието, като системата ще се внедри по програма с ясно зададени цели, ресурси, срокове и отговорници за изпълнението. В резултат на това се цели да бъде постигнато: - преструктуриране и организация на трудовата дейност с акцент върху възможностите за използване на потенциала на работещите на възраст над 54 год., в т.ч. чрез ротация по работните места и избор на работни места, съответстващи на техните физически възможности и квалификация; - адаптиране на работните места и работната среда към индивида с предимство за работещите на възраст над 54 г. и хората с увреждане на здравето; - усъвършенстване на системата на заплащане, в т.ч. въвеждане на бонусна система на заплащане, основана на трудовото участие и със специфични стимули за работещите на възраст над 54 г.; - оптимизиране на режимите на труд и почивка, както и на начините на провеждане на почивките (активни, пасивни, полупасивни), в т.ч. за работещи над 54 год. според условията на труд и здравното състояние; - разработване на планове за кариерно развитие на лицата над 54 год. възраст по длъжности, с оглед осигуряване на предвидимост в развитието и поддържане на социалния статус; - планирано и контролирано вграждане и вработване на лицата с увреждане на здравето, на работещите след дълги боледувания с акцент за лицата над 54 години, майки след продължителен отпуск и др; - системно обучение и повишаване на квалификацията; - усъвършенстване на вътрешните комуникации и информираността на работещите и работата на органите на социалния диалог. 29 950.00 29 950.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на “Орбел 2001” АД: Дейността по осигуряването на лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите на “Орбел 2001” АД, е насочена и спомага за постигане на целите на процедура „Добри и безопасни условия на труд”, едновременно с което има и пряк принос за реализацията на цели на проекта, тъй като посредством осигуряването на нови и по ефективни предпазни средства за служителите, ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което ще се отрази върху подобряване качеството на работните места в предприятието и ще рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Осигуряването на нови и по-качествени и лични ЛПС и СРО ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори за резултат, тъй като в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Към настоящия момент служителите на “Орбел 2001” АД са подсигурени с ЛПС и СРО, съобразени с идентифицираните рисков при работа, но същите са силно износени и амортизирани с почти изтекъл срок на експлоатация. Налични са и такива, които следва да се подменят с нови, с цел осигуряване на надграждащ ефект по отношение степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. Предвижда се новите ЛПС и СРО да бъдат изработени от по-качествени материали осигуряващи максимална защита, много по-леки и удобни за работниците. Породената необходимост от обновяване и закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло цели намаляване трудовите злополуки и подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. Съгласно Условията за кандидатстване по процедира „Добри и безопасни условия на труд” и с цел проследяване на допустимостта на предвидените за закупуване по дейността ЛПС и СРО, към настоящото проектно предложение е представен „Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г.”. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО средства са изцяло съобразени с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Осигуряване на качествени с високи нива на защита препразни средства и специално работно облекло, в съответствие с от естеството на работа на служителите е от съществено значение за безопасността на работниците. Това спомага за превенция от заболявания, нараняване, травматизми и трудови злополуки. Чрез доставката на планираните по проекта нови, висококачествени, с подобрени материи и материали, с по-добри показатели ЛПС и СРО ще се минимизират рисковете за целевата група, а именно– рискове от подхлъзване, падане, удар, притискане, от измръзване при ниски температури и прегряване при високи, от механични увреждания, от високи нива на шума, от химически, биологични опасности –от увреждане на дихателната система, от неблагоприятно въздействие на работна поза и заболявания на костно-мускулната тъкан на работещите. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-качествени лични предпазни средства и специално работно облекло. 60 220.00 59 931.90
Осигуряване средства за колективна защита за служителите в “Орбел 2001” АД: Проектната дейност е насочена към изпълнението, както на целите на проекта, така и целите на процедурата „Добри и безопасни условия на труд”. Посредством осигуряване на средства за колективна защита в „“Орбел 2001” АД, под формата на доставката и монтаж на нова дограма, закупуване на климатици и столове за служителите на дружеството ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и ще подобри производителността на труда в предприятието. Предвидените колективни средата за защита на служителите свързани с подобряване на микроклимата в работните помещения създават предпоставки за повишаване производителността на труда и намаляване на професионалните заболявания. Необходимостта от закупуване на 5 бр. климатика колонен тип за работните помещенията на дружеството е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на благоприятен микроклимат в работните помещения с цел превенция от заболявания, най вече на вътрешните органи. Чрез закупуване и монтаж на климатиците в работните помещения на дружество ще се осигури подобряване на физичното състояние на работната среда (микроклимата), чрез постигането на по-подходящи фактори – температура, влажност и скорост на движение на въздуха. Целодневното пребиване в работни помещения на служителите, предполага определени изисквания и към физичното състояние на работната среда (микроклимата), тъй като неблагоприятните фактори се отразяват на здравето на служителите и рефлектират в повишена заболеваемост през студените месеци и в дългосрочен план биха могли да се отразят неблагоприятно на заетите при хронифициране на определени заболявания на белия дроб и мускулно-скелетния апарат. Следва да се отчете обстоятелството, че към настоящия момент работните помещения се отопляват с различни по типове електроуреди, които са силно амортизирани, нямат необходимата мощност за затопляне на пространствата в помещенията, което води до една неблагоприятна работна среда и микроклимат. С цел достигане на максимални нива на благоприятен микроклимат в работните помещения на дружеството се предвижда подмяна на старата дограма с нова. Към настоящия момент в част от работните помещения дограмата е в силно амортизирано състояние. На места има процепи, през който прониква студен въздух през зимата и топъл през лятото. С цел подобряване на трудовите условия в предприятието и защита от неблагоприятен микроклимат ще се подмени дограма в работните помещения на фирмата. Чрез подмяната на старата дограма, предвидено за извършване в настоящия проект, ще осигури по-добри здравословни условия на труд за работниците. По дейността се предвижда също да се закупят и доставят столове. Столове се явяват основно средство за защита и превенция на заболявания на скелетно-мускулния апарат, които са в следствие на продължителна работа в седнало положение. Голяма част от служителите на “Орбел 2001” АД работят продължително време в седнало положение на тялото, тъй като това го изисква спецификата на всяко едно работно място. Също така служителите в офиса на дружеството, работят постоянно пред компютър. Това предразполага към развитие на хронични заболявания на опорната и двигателната система на служителите. Сред най-добрите начини за превенция на такъв тип заболявания е наличието на специални столове, които чрез формата си спомагат за поддържане на правилната стойка на тялото и намаляват напреженията в гръбначния стълб и мускулите на работещите. 131 316.00 129 160.05
Внедряване на стандарт BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) в “Орбел 2001” АД: Дейността съответства изцяло и е насочена към постигане на целите, както на проекта така и на процедурата „Добри и безопасни условия на труд”, тъй като посредством внедряването на Стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се подобри работната среда в “Орбел 2001” АД и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд. Това от своя страна допринася за подобряване качеството и условията на работните места и придава положително ефект върху производителността на труда. Предвидените по дейността внедряване на стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Стандарт за здраве и безопасност при работа: BS OHSAS 18001:2007 ще се внедри с цел да се даде възможност на предприятието да контролират и овладяват рисковете и да подобряват своята дейност, за да се гарантира управлението на условията за осигуряване на здравето и безопасността при трудовата дейност. По този начин ще се осъществява постоянен контрол по отношение на безопасните и здравословни условия на труд в дружеството, както и тяхното непрекъснато подобряване. Въвеждането на BS OHSAS 18001:2007 в “Орбел 2001” АД цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти. Стандартът за безопасни условия на труд ще даде насоки на организацията, как да интегрира управлението на Системата за безопасни условия на труд с другите функциониращи управленски практики. Стремежът към постоянно подобрение на условията за труд и концентрацията на усилията по посока превенция на инцидентите на работното място са основен приоритет на “Орбел 2001” АД, като организация стремяща се към: • Повишаване на производителността на труда, чрез грижа за работоспособността и здравето на работниците; Освен това, “Орбел 2001” АД желае да демонстрира ангажираност по отношение безопасността на труда, да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители, и тези, към които е насочена дейността й. Основните предимства и ползи, до които ще доведе внедряването на BS OHSAS 18001:2007 са: • Подобряване на управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа; • Позволява на ръководството да насочи ресурси и усилия към дейности с висок риск; • Създаване на механизъм за контрол над подизпълнители и доставчици за осигуряване на по-здравословни и по-безопасни условия на труд; • Осигурява механизъм за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд; • Повишава доверието в организацията както от страна на служителите, така и от гледна точка на нейните бизнес партньори, клиенти, акционери и др. Следва да се определи, че от процеса по внедряване на стандарт BS OHSAS 18001:2007 ще бъдат обхванати всички заети лица в предприятието. Ще се изградят у всички служителите завишени критерии към организацията на труда, към опазването на околната среда, към поддържането на оптимални характеристики на работната среда. В този контекст, всички заети лица в дружеството кандидат, се определят като целева група по проекта, тъй като ще бъдат пряко обхванати от процесите по внедряване на стандарта в предприятието. 19 980.00 19 980.00
Сертифициране на стандарт за безопасни условия на труд - BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System): Целта на дейността е да се удостовери оптимизирането на условията на труд в организацията в следствие на разработената и внедрена в организацията система за управление на здравето и безопасността при работа в съответствие с изискванията на стандарт BS OHSAS 18001:2007 посредством нейното сертифициране. В следствие успешното изграждане и внедряване в “Орбел 2001” АД. на система за управление на здравето и безопасността при работа, дружеството планира да предприеме мерки за удостоверяване съответствието на изградената система с изискванията на стандарт BS OHSAS 18001:2007. Сертифицирането на изградената система за управление от акредитиран сертификационен орган се разглежда като естествено продължение на резултатите от дейността по разработване и внедряване на стандарта и е абсолютно необходимо с оглед удостоверяване съответствието на системата с изискванията на стандарт BS OHSAS 18001:2007. В резултат успешната реализация на дейността, организацията ще получи сертификат за внедрена система за управление в съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001:2007. Услугите за сертифициране ще бъдат извършени от акредитиран сертификационен орган. Сертификацията и придобиването на стандарт BS OHSAS 18001:2007 ще гарантира устойчиво развитие и високи резултати на фирмата съобразени с изискванията на заинтересованите страни. Внедряването на стандарта ще осигури спазването на все по високите европейски изисквания за безопасност на работното място. Ще бъде намален риска от трудови злополуки и професионални заболявания. 10 000.00 10 000.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите в “Орбел 2001” АД, посредством оборудване на помещение за отдих, хранене/почивка;: С изпълнението на дейността се очаква да се подобри качеството на работните места и да се осигурят по-добри условия за създаване устойчива заетост на заетите лица в предприятието, което е в пряко съответствие с постигане на целите на проекта/процедурата за предоставяне на БФП. Осигуряването на социална придобивка под формата на помещение за отдих, хранене, почивка и отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието. Предвидените за обособяване помещение за отдих, хранене и почивка ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Едновременно с това ще се спомогне за осигуряването на една по-благоприятна и по-качествена работна среда работещите в дружеството. Възможности за хранене, отдих и почивка на работното място води да създаването на предпоставки за повишаване производителността на труда и създаване на условия за устойчива заетост дружеството. Към настоящия момент дружеството не разполага с места за отдих, почивка и хранене на служителите. Чрез осигуряването на местата за отдих хранене и почивка ще бъдат чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. По дейността се предвижда и осигуряване на достъп за хора с увреждания до помещенията на дружеството, чрез осигуряване на подвижна метална рампа, улесняваща достъпа и спомагаща за безпрепятственото предвижването на хора в неравностойно положение. Това от своя страна ще спомогне за интегриране на хората с увреждания в работна среда и ще осигури равнопоставеност на хората с увреждания, тъй като често те се чувстват изолирани и откъснати, просто защото имат ограничен достъп. По този начин ще се осигури „достъпна среда” която позволява на всеки човек със или без увреждания да я ползва възможно най-свободно и самостоятелно. Достъпната среда и нейните елементи ще осигуряват безпрепятствен достъп за хората с увреждания. 51 080.00 52 561.77
Осигуряване на информация и комуникация за изпълнението на проекта.: Проектът предвижда набор от мерки за информация и комуникация сред широката общественост за получената финансова подкрепа по процедура „Добри и безопасни условия на труд” реализираща се в рамките на Оперативната програма „Развитие на човешките ресурси”2014-202г. с финансовата подкрепа на Европейския социален фонд. Предвидените по проекта цели, дейности, постигнати резултати ще бъдат популяризирани, чрез стриктното спазване и прилагане на изискванията, произлизащи от „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Прилагането на информационните и комуникационни дейности ще бъдат в пълен унисон с произлизащите разпоредби Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от предприятието кандидат, изрично ще се указва финансовия принос на Европейския социален фонд. Ще бъдат поставяни емблемите на ЕС в съответствие с техническите характеристики, общото лого на програмния период 2014-2020г. Ще бъдат прилагани необходимите комуникационни мерки, всеки участник в проекта да бъде запознат с приноса на ЕСФ. Предвидените мерки за информация и комуникация ще способстват за по-добрата визуализация, публичност и разпространение на резултатите и ефектите от проекта и допълнително ще съдействат за популяризирането му сред обществеността. Всички документи свързан с изпълнението на проекта, и тези който се използва от обществеността или участниците, включително всеки документ касаеш изпълнението на проекта, ще бъдат визуализирани съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. 3 300.00 3 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).