Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The present project proposal aims at creating sustainable jobs for unemployed and inactive persons as well as the productivity and the competetivness of ORTHOS-DESIGN Ltd. by increasing the knowledge and skills of the target group and securing funds for investment expenses and salaries.

The project activities are planned to provide trainings for acquisition of professional qualification and training courses on key competencies for a total of 10 people from the following specific categories - unemployed youths up to 29 years incl .; persons aged over 54, and long-term unemployed persons, as well as providing employment for a minimum period of 12 months in the offices of ORTHOS-DESIGN Ltd. in Blagoevgrad and Sofia and at the construction sites of the company around the country. Equipment and furniture, which is necessary for the newly created 10 new jobs is planned to be purchased to ensure good conditions for the better performance of the daily duties of the newly recruited persons.

During the implementation of the project, the Beneficiary will implement several activities for promoting the project, its best practices and results among stakeholders and the general public. After the completion of the project, ORTHOS-DESIGN Ltd. will make further efforts to promote integration on the labor market of newly hired employees by ensuring their long-term sustainable employment in the offices of the company. The ORTHOS-DESIGN Ltd. will provide post-employment for another 12 months for at least 50% of the employees right after the end of project activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Един от най-важните фактори за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с човешки ресурс, притежаващ необходимия експертен капацитет, квалификация и опит. За целта проекта ще бъде ръководен от ДИМИТЪР ЙОРДАНОВ ЗАХАРИЕВ (Ръководител), който е и управител на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД и притежава дългогодишен управленски опит и сериозна експертиза в планиране, разработване, изпълнение и мониторинг на структурни и инвестиционни проекти (приложена е Автобиография). Дейностите по организация и управление на проекта ще бъдат възложени на фирма - външен изпълнител, избран по реда на ПМС №118, с изрични изисквания за притежаване на богат опит в изпълнението и отчитането на проектни дейности за повишаване на конкурентоспособността на работната сила и създаването на гъвкави форми на устойчива заетост. Доброто планиране и акуратното изпълнение на тази дейност са от изключителна важност за създаването на условия за постигане на общата и специфични цели на проекта, както и реализацията и отчитането на всички останали проектните дейности според изискванията и условията на Насоките за кандидатстване, Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“. Прилагайки принципите на добро управление, привлечените външни експерти ще подпомогнат допълнително институционалния капацитет при управлението на проекти на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД, допринасяйки със своя богат приложен опит в управлението на проекти по оперативните програми и по програми от предприсъединителни и други финансови инструменти. Етапи на изпълнение на Дейност 1: 1. Сключване на граждански договор с Ръководителя на проекта; 2. Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител за организация и управление на проекта, подписване на Договор за доставка на услуга, в който в детайли ще бъдат уточнени функционалните задължения и отговорности на фирмата-изпълнител, в т.ч. финансовата отчетност при управлението на проекта и за съхранение на проектната документация (одитна пътека); 3. Приемане на план-график за организация на конкретните дейности и мероприятия свързани с избор на външни изпълнители за провеждане на обучения и доставка на оборудване; 4. Извършване на подбор на представители на целевата група за включване в дейностите по проекта; 5. Провеждане на избор на изпълнители по реда на ПМС №118/20.05.2014 г.; 6. Текущ контрол по изпълнението на възложените на изпълнители дейности; 7. Текущо отчитане по фази и етапи на изпълнението на проекта; 8. Регулярен и окончателен мониторинг на самооценката на бенефициентите за степента на тяхната удовлетвореност от реализиране на отделните етапи на проекта и след окончателното му приключване; 9. Окончателно отчитане на изпълнението на проекта. 16 850.00 16 850.00
Създаване на нови устойчиви работни места във фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД: Според данни на Националния статистически институт и Евростат към ноември 2015 г., брутния вътрешен продукт на България през последните 2-3 години, започва постепенно, а напоследък и рязко да се увеличава, нареждайки страната на шесто място в Европейския съюз. Тази тенденция е и причина за динамичното развитие на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД през последните няколко години, както и за бързото увеличение на обемите от работа и особено от възложители от Област Благоевград, поставяйки на изпитание, както служителите, така и мениджмънта на компанията. Пазарната динамика, необходимостта от бързо и качествено изпълнение на договорените проектантски услуги и архитектурни дейности на територията на гр. София и Област Благоевград, изисква провеждането на агресивна политика за повишаване на конкурентоспособността на компанията и увеличаване на броя на служителите. Дейност 2 има за цел провеждането на процедури за подбор на представители на целевата група и сключването на трудови договори с тях за работа в офиса на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. София, а също така и за обслужване на бизнес клиентите от Област Благоевград чрез отваряне на нов фирмен офис в града и наемане на служители за работа в него. Предвижда се да бъдат изпълнени две процедури за подбор - в началото и в края на проекта за наемане на безработни и неактивни лица със срок от минимум 12 месеца и за подбор на минимум 50 % от вече наетите лица, на които ще бъде предложена заетост със срок от минимум още 12 месеца. Дейността е задължителна по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“. Първата процедура за подбор ще изиска идентифициране, събеседване и подбор на представители на целевата група, от които ще бъдат избрани общо 10 души, като минимум 50 % от тях ще са представители на поне две от следните специфични категории безработни лица: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни лица на възраст над 54 г.; - Безработни младежи до 29 г. вкл. След провеждане на процедурата за подбор, избраните лица ще бъдат наети на трудовоправоотношение за срок от 12 месеца в офиса на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. София и за новосъздаващия се офис в гр. Благоевград . Новонаетите служители ще бъдат разделени по равен брой за нуждите на офиса в гр. Благоевград (5 души) и за нуждите на офиса в гр. София (5 души). Първата процедура за подбор на представители на целевата група ще бъде извършена на база нарочно разработени минимални изисквания към безработните и неактивни лица, произтичащи от длъжностните характеристики за следните длъжности: - 2161 7002 Архитект: 4 души; - 21663008 Графичен дизайнер: 1 човек; - 31123010 Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души; - 24215027 Мениджър, проекти: 1 човек; - 33433006 Координатор: 1 човек; - 21663006 Уеб дизайнер: 1 човек; Общо: 10 души Втората процедура за подбор, която ще се проведе през последния месец на изпълнение на проекта ще има за цел удължаването на заетостта с още минимум 12 месеца на минимум 50 % от вече наетите лица по проекта. Осигуряването на последваща заетост на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда, предоставя изключителна възможност не само за придобиване на допълнителни умения, необходими за изпълнение на професионалните задължения, но и шанс за по-добра адаптация към трудовата среда. Изпълнението на дейността изцяло отговаря на Общата и специфичните цели на проекта, като допринася за изпълнение на целите на процедурата и на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР, Националния план за действие по заетостта (2015 г.) и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта: 2014-2020 г. 80 079.80 79 978.08
Организация и провеждане на предвидените обучения за повишаване на професионалната квалификация: Дейност 3. има за цел да осигури включването на новонаети лица в обучение за придобиване на необходимата професионална квалификация, според изискваните знания и умения за заемане на съответната длъжност. За тази цел наетите лица на следните длъжности ще бъдат включени в обучение за придобиване на професионална квалификация: - 21663008 Графичен дизайнер: 1 човек (Изисквани умения: разработва графични концепции за дизайн на Web сайтове и графичен интерфейс) 1. 213 Аудио-визуални изкуства и техники; производство на медийни продукти 213070 Графичен дизайнер 2130701 Графичен дизайн за придобиване на част от професия за трета степен на професионална квалификация; 2. Хорариум на обучението: 600 учебни часа; 3.1. Теория: 250 учебни часа; 3.2. Практика: 350 учебни часа; 4. Брой на обучаваните лица: 1 човек; 5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация. - 21663006 Уеб дизайнер: 1 човек; (Изисквани умения: самостоятелно изграждане, професионално оформление и поддържане на сайт) 214 Дизайн 214010 Дизайнер 2140112 Рекламна графика за придобиване на част от професия за трета степен на професионална квалификация; 2. Хорариум на обучението: 600 учебни часа; 3.1. Теория: 250 учебни часа; 3.2. Практика: 350 учебни часа; 4. Брой на обучаваните лица: 1 човек; 5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация. - 31123010 Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души; (Изисквани умения: да организира изпълнението на строителни дейности в съответствие с проектосметната документация) 582 Строителство 582010 Строителен техник 5820101 Строителство и архитектура за придобиване на част от професия за трета степен на професионална квалификация; 2. Хорариум на обучението: 600 учебни часа; 3.1. Теория: 250 учебни часа; 3.2. Практика: 350 учебни часа; 4. Брой на обучаваните лица: 2 души; 5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация. - 24215027 Мениджър, проекти: 1 човек; - 33433006 Координатор: 1 човек; 1. Професионално направление 345 Администрация и управление Наименование на специалността 3450401 Бизнес - услуги за придобиване на втора квалификационна степен; 2. Хорариум на обучението: 660 учебни часа; 3.1. Теория: 300 учебни часа; 3.2. Практика: 360 учебни часа; 4. Брой на обучаваните лица: 2 души; 5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация. Поради това, че архитектурните проекти, които дружеството изготвя са възложени от инвеститори, които са общински администрации или частни компании, възниква и необходимостта от наемането на служители за длъжностите "Мениджър, проекти" и " Координатор". С цел постигане на по-добра комуникация с потенциални и със съществуващи бизнес клиенти, е необходимо, двете лица, които са назначени на тези длъжности да преминат и придобият теоретични и практически знания и умения за работа с фирми, общински и държавни администрации. Доброто познаване на принципите и методите за работа с бизнес клиенти е от особена важност не само при воденето на преговори, но при всеки един етап от предоставяне на услуги за бизнеса. Включването на двете лица в обучителен курс 3450401 Бизнес - услуги ще допринесе за тяхната по-добра реализация както в екипа на компанията, така и на пазара на труда. 6 900.00 6 900.00
Организация и осигуряване на условия за включване в обучения по ключова компетентност : Дейност 4 има за цел да осигури включването на една част от представители на целевата група (10 души), които ще работят с информационни и комуникационни технологии, базирани в офисите на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. Благоевград и гр. София - да преминат обучения за Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Изпълнението на дейността ще допринесе за постигане на общата и специфичните цели на проекта, както и за повишаване на конкурентоспособността на новонаетите лица и създаването на необходимите условия за разгръщане на техния трудов потенциал. ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД предвижда да включи в обучение за ключови компетентности, новонаетите лица за чийто длъжности е необходимо свободното владеене на чужд език и притежаването на компютърна грамотност, а именно: Архитект: 4 души; Графичен дизайнер: 1 човек; Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души; Мениджър, проекти: 1 човек; Координатор: 1 човек; Уеб дизайнер: 1 човек; Общо: 10 души За целта всички представители на целевата група (10 души) ще бъдат включени в следното обучение: - Обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: 1. Хорариум на обучението (300 часа); 1.1. Теория (100 часа); 1.2. Практика (200 часа); 2. Брой на обучаваните лица (10 души); 3. Документ, доказващ завършеното обучение (сертификат). След определяне на нивото на владеене на чужд език чрез задължителен входящ тест, представителите на целевата група ще имат възможност да се запишат в три последователни нива от всичките 6: (A1) (A2) (B1) (B2) (C1) (C2) В обучението за подобряване на компютърната грамотност ще бъдат включение само онези лица, чиито компютърни умения се подразбира, че са на по-ниско ниво спрямо останалите служители, които за да бъдат наети ще им се изисква високо входно ниво на дигитална компетентност. Поради това в обучение ще бъдат включени само следните служители: Архитект: 4 души; Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души; Мениджър, проекти: 1 човек; Координатор: 1 човек; Общо: 8 души - Обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”: 1. Хорариум на обучението (45 часа); 1.1. Теория (20 часа); 1.2. Практика (25 часа); 2. Брой на обучаваните лица (8 души); 3. Документ, доказващ завършеното обучение (сертификат). Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще включва теория и практика по следните теми: Работа с MS Office: Word, Excel, Power point; Обучение за работа с база данни, съхраняване и управление на информация; Сигурност на информацията; Етика на общуване с електронни средства(електронна поща, мрежови инструменти). За работещите в България чуждият език и компютърната грамотност все още не се владеят на необходимото ниво, а днес те са сред най- използваните средства за комуникация на работното място. Поради това, участието на представителите на целевата група в курсовете за обучение по ключови компетентности ще повиши значително тяхната конкурентоспособност и възможности за включване в последваща устойчива заетост не само у нас, но и в чужбина. Обучението по ключови компетентности в комбинация с включването в заетост са сред основните мерки по настоящия проект, които не само ще подпомогнат социално включване на представителите на целевата групата към активно трудещите се, но и ще повишат индивидуалната самоувереност и икономическия статус на всеки един от тях. Изпълнението на дейността изцяло отговаря на инвестиционните цели на процедура BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015", както и допринася за изпълнение на целите на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР, Националния план за действие по заетостта (2015 г.) и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта: 2014-2020 г. 9 000.00 8 960.00
Закупуване на оборудване за новите работни места в ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД: Дейност 5 има за цел осигуряване на инвестиционна подкрепа за закупуване на най-необходимото оборудване и обзавеждане за разкритите 10 нови работни места за представителите на целевата група, които ще работят в офисите на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. Благоевград и гр. София и да създадат възможност за мобилност до всички обекти на фирмата на територията на страната. В тази връзка се предвижда закупуването на следното оборудване и обзавеждане: - 2161 7002 Архитект: 4 души: 4 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 4 бр. работна маса + 4 бр. работен стол - 21663008 Графичен дизайнер: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол - 31123010 Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души: 2 бр. преносим компютър с лицензиран офис пакет; 2 бр. работна маса + 2 бр. работен стол - 24215027 Мениджър, проекти: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол - 33433006 Координатор: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол - 21663006 Уеб дизайнер: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол Общо: 10 души За нуждите на наетите лица на длъжност "Мениджър, проекти" (1 човек) и "Координатор" (1 човек) ще бъде закупен и 1 бр. лекотоварен автомобил. Необходимостта от осигуряване на служебен лекотоварен автомобил за новонаетите лица, които ще изпълняват мениджърска и координационна дейност е породена от почти ежедневната нужда да се срещат с възложители и изпълнители, които се следва да бъдат посетени на различни обекти, предмет на проектиране, които често са в различни градове на страната. Предвижда се "Мениджър, проекти" и "Координатор" също да поемат задължения, които изискват мобилност и ежедневно пътуване за среща с потенциални и съществуващи бизнес партньори и клиенти като държавни и общински администрации, където дружеството преговаря за предоставяне на услуги или вече има сключени договори. За нуждите на новонаетите лица и изпълнението на техните задължения в офисите на фирмата в гр. Благоевград и гр. София ще бъдат закупени също: - 1 бр. цветна копирна машина; 1 бр. плотер; Посетителски столове - 4бр.; Стелажи за съхранение - 2бр. Доставката на оборудването и обзавеждането, необходими за физическото разкриване на новите работни места за представителите на целевата група ще се извърши чрез провеждане на процедура за избор на външен изпълнител/и по реда ПМС № 118. Изпълнението на дейността е важно условие, което ще позволи да се оборудват новите работни места с необходимото за дейността на наетите лица оборудване, по този начин новоразкритите работни места ще функционират пълноценно, позволявайки и по-добрата интеграция на новонаетите лица в работната обстановка. Дейността на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД е насочена в областта на архитектурното проектиране и предоставянето на консултантски услуги в строителството, строително - ремонтните и строително - монтажните работи, като за постигане на високо ниво на предлаганите услуги е важно постигането на синергиен ефект от висококвалифициран персонал и професионално оборудване. Избраното оборудване по проекта е изцяло насочено към всяко едно конкретното работно място и е пряко необходимо за изпълнение на служебните задължения на заетите лица от целевата група. В допълнение към това, натрупването на практически опит от страна на представителите на целевата група ще бъде подкрепено и от квалифицирания и експертен състав на фирмата. ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД разполага с квалифициран инженерно - технически състав, гарантиращ високо качество при предоставяне на проектантски и консултантски услуги. 53 150.00 52 107.36
Информация и публичност: Дейността има за цел информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на Европейския съюз в рамките на ОП „Развитие на човешките ресурси". Дейността е задължителна съгласно изискванията на настоящите насоки за кандидатстване. Чрез реализирането на дейностите за информация и публичност ще се гарантира ефективното и прозрачно усвояване на средствата, предвидени по проекта. За настоящите служители на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД се предвижда организиране на вътрешно информационно събитие за офиса в гр. София. Събитиято ще се проведе в началото на изпълнението на проекта, с цел по-доброто информиране на всички заети в компанията за целите и очакваните резултати от проекта. По този начин ще се привлече вниманието към целите на проекта, насърчавайки проактивното отношение на служителите към представителите на целевата група, което е особено необходимо за бързата интеграция и адаптация на новоназначените лица и оказвайки положително влияние върху възможностите за последваща устойчива заетост. Планираните дейности по обезпечаване на информация и публичност на изпълнението на проекта са: • Две (2) информационни табели, изработени в съответствие с графичните и текстовите изисквания на ОП РЧР. Информационните табели ще бъдат използвани за визуализиране на офисите на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД, съответно в офисите в гр. Благоевград и гр. София, в които ще бъдат създадени новите работни места. Табелите ще бъдат поставени на видно място в административните сгради, където се помещават офисите на компанията. • Един (1) брой рекламен банер за популяризиране на проекта по време на публични събития, в които участва ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД. • Петдесет (50) информационни стикери, които ще бъдат използвани за визуализиране на закупените за целите на обособяване на новите работни места на представителите на целевата група; • Две хиляди (2000) броя рекламни брошури, с цел популяризиране на проектните дейности; • Две (2) публикации в печатни и/или електронни медии, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност на заинтересуваните страни и широката общественост относно заложените и постигнатите резултати и ползи, съдържащи графичните и текстовите изисквания на ОП РЧР. Описаните мерки за осигуряване на публичност и визуализация отговарят на изискванията на Регламент на ЕК №1828/ 2006 и Регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд, Насоките за кандидатстване по настоящата процедура и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на Управляващия орган. Те са от ключово значение за информиране на широката общественост за планираните/изпълнените дейности и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР. 3 370.00 3 300.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).