Организация и управление на проекта: Един от най-важните фактори за успешната реализация на проекта е обезпечеността му с човешки ресурс, притежаващ необходимия експертен капацитет, квалификация и опит. За целта проекта ще бъде ръководен от ДИМИТЪР ЙОРДАНОВ ЗАХАРИЕВ (Ръководител), който е и управител на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД и притежава дългогодишен управленски опит и сериозна експертиза в планиране, разработване, изпълнение и мониторинг на структурни и инвестиционни проекти (приложена е Автобиография). Дейностите по организация и управление на проекта ще бъдат възложени на фирма - външен изпълнител, избран по реда на ПМС №118, с изрични изисквания за притежаване на богат опит в изпълнението и отчитането на проектни дейности за повишаване на конкурентоспособността на работната сила и създаването на гъвкави форми на устойчива заетост.
Доброто планиране и акуратното изпълнение на тази дейност са от изключителна важност за създаването на условия за постигане на общата и специфични цели на проекта, както и реализацията и отчитането на всички останали проектните дейности според изискванията и условията на Насоките за кандидатстване, Договора за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“.
Прилагайки принципите на добро управление, привлечените външни експерти ще подпомогнат допълнително институционалния капацитет при управлението на проекти на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД, допринасяйки със своя богат приложен опит в управлението на проекти по оперативните програми и по програми от предприсъединителни и други финансови инструменти.
Етапи на изпълнение на Дейност 1:
1. Сключване на граждански договор с Ръководителя на проекта;
2. Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител за организация и управление на проекта, подписване на Договор за доставка на услуга, в който в детайли ще бъдат уточнени функционалните задължения и отговорности на фирмата-изпълнител, в т.ч. финансовата отчетност при управлението на проекта и за съхранение на проектната документация (одитна пътека);
3. Приемане на план-график за организация на конкретните дейности и мероприятия свързани с избор на външни изпълнители за провеждане на обучения и доставка на оборудване;
4. Извършване на подбор на представители на целевата група за включване в дейностите по проекта;
5. Провеждане на избор на изпълнители по реда на ПМС №118/20.05.2014 г.;
6. Текущ контрол по изпълнението на възложените на изпълнители дейности;
7. Текущо отчитане по фази и етапи на изпълнението на проекта;
8. Регулярен и окончателен мониторинг на самооценката на бенефициентите за степента на тяхната удовлетвореност от реализиране на отделните етапи на проекта и след окончателното му приключване;
9. Окончателно отчитане на изпълнението на проекта. |
16 850.00
|
16 850.00
|
Създаване на нови устойчиви работни места във фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД: Според данни на Националния статистически институт и Евростат към ноември 2015 г., брутния вътрешен продукт на България през последните 2-3 години, започва постепенно, а напоследък и рязко да се увеличава, нареждайки страната на шесто място в Европейския съюз. Тази тенденция е и причина за динамичното развитие на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД през последните няколко години, както и за бързото увеличение на обемите от работа и особено от възложители от Област Благоевград, поставяйки на изпитание, както служителите, така и мениджмънта на компанията. Пазарната динамика, необходимостта от бързо и качествено изпълнение на договорените проектантски услуги и архитектурни дейности на територията на гр. София и Област Благоевград, изисква провеждането на агресивна политика за повишаване на конкурентоспособността на компанията и увеличаване на броя на служителите.
Дейност 2 има за цел провеждането на процедури за подбор на представители на целевата група и сключването на трудови договори с тях за работа в офиса на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. София, а също така и за обслужване на бизнес клиентите от Област Благоевград чрез отваряне на нов фирмен офис в града и наемане на служители за работа в него. Предвижда се да бъдат изпълнени две процедури за подбор - в началото и в края на проекта за наемане на безработни и неактивни лица със срок от минимум 12 месеца и за подбор на минимум 50 % от вече наетите лица, на които ще бъде предложена заетост със срок от минимум още 12 месеца. Дейността е задължителна по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“.
Първата процедура за подбор ще изиска идентифициране, събеседване и подбор на представители на целевата група, от които ще бъдат избрани общо 10 души, като минимум 50 % от тях ще са представители на поне две от следните специфични категории безработни лица:
- Продължително безработни и неактивни лица;
- Безработни лица на възраст над 54 г.;
- Безработни младежи до 29 г. вкл.
След провеждане на процедурата за подбор, избраните лица ще бъдат наети на трудовоправоотношение за срок от 12 месеца в офиса на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. София и за новосъздаващия се офис в гр. Благоевград . Новонаетите служители ще бъдат разделени по равен брой за нуждите на офиса в гр. Благоевград (5 души) и за нуждите на офиса в гр. София (5 души).
Първата процедура за подбор на представители на целевата група ще бъде извършена на база нарочно разработени минимални изисквания към безработните и неактивни лица, произтичащи от длъжностните характеристики за следните длъжности:
- 2161 7002 Архитект: 4 души;
- 21663008 Графичен дизайнер: 1 човек;
- 31123010 Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души;
- 24215027 Мениджър, проекти: 1 човек;
- 33433006 Координатор: 1 човек;
- 21663006 Уеб дизайнер: 1 човек;
Общо: 10 души
Втората процедура за подбор, която ще се проведе през последния месец на изпълнение на проекта ще има за цел удължаването на заетостта с още минимум 12 месеца на минимум 50 % от вече наетите лица по проекта. Осигуряването на последваща заетост на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда, предоставя изключителна възможност не само за придобиване на допълнителни умения, необходими за изпълнение на професионалните задължения, но и шанс за по-добра адаптация към трудовата среда.
Изпълнението на дейността изцяло отговаря на Общата и специфичните цели на проекта, като допринася за изпълнение на целите на процедурата и на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР, Националния план за действие по заетостта (2015 г.) и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта: 2014-2020 г. |
80 079.80
|
79 978.08
|
Организация и провеждане на предвидените обучения за повишаване на професионалната квалификация: Дейност 3. има за цел да осигури включването на новонаети лица в обучение за придобиване на необходимата професионална квалификация, според изискваните знания и умения за заемане на съответната длъжност. За тази цел наетите лица на следните длъжности ще бъдат включени в обучение за придобиване на професионална квалификация:
- 21663008 Графичен дизайнер: 1 човек (Изисквани умения: разработва графични концепции за дизайн на Web сайтове и графичен интерфейс)
1. 213 Аудио-визуални изкуства и техники; производство на медийни продукти 213070 Графичен дизайнер 2130701 Графичен дизайн за придобиване на част от професия за трета степен на професионална квалификация;
2. Хорариум на обучението: 600 учебни часа;
3.1. Теория: 250 учебни часа;
3.2. Практика: 350 учебни часа;
4. Брой на обучаваните лица: 1 човек;
5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация.
- 21663006 Уеб дизайнер: 1 човек; (Изисквани умения: самостоятелно изграждане, професионално оформление и поддържане на сайт)
214 Дизайн 214010 Дизайнер 2140112 Рекламна графика за придобиване на част от професия за трета степен на професионална квалификация;
2. Хорариум на обучението: 600 учебни часа;
3.1. Теория: 250 учебни часа;
3.2. Практика: 350 учебни часа;
4. Брой на обучаваните лица: 1 човек;
5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация.
- 31123010 Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души; (Изисквани умения: да организира изпълнението на строителни дейности в съответствие с проектосметната документация)
582 Строителство 582010 Строителен техник 5820101 Строителство и архитектура за придобиване на част от професия за трета степен на професионална квалификация;
2. Хорариум на обучението: 600 учебни часа;
3.1. Теория: 250 учебни часа;
3.2. Практика: 350 учебни часа;
4. Брой на обучаваните лица: 2 души;
5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация.
- 24215027 Мениджър, проекти: 1 човек;
- 33433006 Координатор: 1 човек;
1. Професионално направление 345 Администрация и управление
Наименование на специалността 3450401 Бизнес - услуги за придобиване на втора квалификационна степен;
2. Хорариум на обучението: 660 учебни часа;
3.1. Теория: 300 учебни часа;
3.2. Практика: 360 учебни часа;
4. Брой на обучаваните лица: 2 души;
5. Документ, доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация.
Поради това, че архитектурните проекти, които дружеството изготвя са възложени от инвеститори, които са общински администрации или частни компании, възниква и необходимостта от наемането на служители за длъжностите "Мениджър, проекти" и " Координатор". С цел постигане на по-добра комуникация с потенциални и със съществуващи бизнес клиенти, е необходимо, двете лица, които са назначени на тези длъжности да преминат и придобият теоретични и практически знания и умения за работа с фирми, общински и държавни администрации. Доброто познаване на принципите и методите за работа с бизнес клиенти е от особена важност не само при воденето на преговори, но при всеки един етап от предоставяне на услуги за бизнеса. Включването на двете лица в обучителен курс 3450401 Бизнес - услуги ще допринесе за тяхната по-добра реализация както в екипа на компанията, така и на пазара на труда. |
6 900.00
|
6 900.00
|
Организация и осигуряване на условия за включване в обучения по ключова компетентност : Дейност 4 има за цел да осигури включването на една част от представители на целевата група (10 души), които ще работят с информационни и комуникационни технологии, базирани в офисите на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. Благоевград и гр. София - да преминат обучения за Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Изпълнението на дейността ще допринесе за постигане на общата и специфичните цели на проекта, както и за повишаване на конкурентоспособността на новонаетите лица и създаването на необходимите условия за разгръщане на техния трудов потенциал. ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД предвижда да включи в обучение за ключови компетентности, новонаетите лица за чийто длъжности е необходимо свободното владеене на чужд език и притежаването на компютърна грамотност, а именно: Архитект: 4 души; Графичен дизайнер: 1 човек; Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души; Мениджър, проекти: 1 човек; Координатор: 1 човек; Уеб дизайнер: 1 човек; Общо: 10 души
За целта всички представители на целевата група (10 души) ще бъдат включени в следното обучение:
- Обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”:
1. Хорариум на обучението (300 часа);
1.1. Теория (100 часа);
1.2. Практика (200 часа);
2. Брой на обучаваните лица (10 души);
3. Документ, доказващ завършеното обучение (сертификат).
След определяне на нивото на владеене на чужд език чрез задължителен входящ тест, представителите на целевата група ще имат възможност да се запишат в три последователни нива от всичките 6: (A1) (A2) (B1) (B2) (C1) (C2)
В обучението за подобряване на компютърната грамотност ще бъдат включение само онези лица, чиито компютърни умения се подразбира, че са на по-ниско ниво спрямо останалите служители, които за да бъдат наети ще им се изисква високо входно ниво на дигитална компетентност. Поради това в обучение ще бъдат включени само следните служители: Архитект: 4 души; Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души; Мениджър, проекти: 1 човек;
Координатор: 1 човек; Общо: 8 души
- Обучение по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”:
1. Хорариум на обучението (45 часа);
1.1. Теория (20 часа);
1.2. Практика (25 часа);
2. Брой на обучаваните лица (8 души);
3. Документ, доказващ завършеното обучение (сертификат).
Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще включва теория и практика по следните теми: Работа с MS Office: Word, Excel, Power point; Обучение за работа с база данни, съхраняване и управление на информация; Сигурност на информацията; Етика на общуване с електронни средства(електронна поща, мрежови инструменти).
За работещите в България чуждият език и компютърната грамотност все още не се владеят на необходимото ниво, а днес те са сред най- използваните средства за комуникация на работното място. Поради това, участието на представителите на целевата група в курсовете за обучение по ключови компетентности ще повиши значително тяхната конкурентоспособност и възможности за включване в последваща устойчива заетост не само у нас, но и в чужбина. Обучението по ключови компетентности в комбинация с включването в заетост са сред основните мерки по настоящия проект, които не само ще подпомогнат социално включване на представителите на целевата групата към активно трудещите се, но и ще повишат индивидуалната самоувереност и икономическия статус на всеки един от тях.
Изпълнението на дейността изцяло отговаря на инвестиционните цели на процедура BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015", както и допринася за изпълнение на целите на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР, Националния план за действие по заетостта (2015 г.) и Националния план за изпълнение на Европейската гаранция за младежта: 2014-2020 г. |
9 000.00
|
8 960.00
|
Закупуване на оборудване за новите работни места в ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД: Дейност 5 има за цел осигуряване на инвестиционна подкрепа за закупуване на най-необходимото оборудване и обзавеждане за разкритите 10 нови работни места за представителите на целевата група, които ще работят в офисите на фирма ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД в гр. Благоевград и гр. София и да създадат възможност за мобилност до всички обекти на фирмата на територията на страната. В тази връзка се предвижда закупуването на следното оборудване и обзавеждане:
- 2161 7002 Архитект: 4 души: 4 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 4 бр. работна маса + 4 бр. работен стол
- 21663008 Графичен дизайнер: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол
- 31123010 Строителен техник, проектно-технически отдел: 2 души: 2 бр. преносим компютър с лицензиран офис пакет; 2 бр. работна маса + 2 бр. работен стол
- 24215027 Мениджър, проекти: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол
- 33433006 Координатор: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол
- 21663006 Уеб дизайнер: 1 човек: 1 бр. компютърна конфигурация с лицензиран офис пакет; 1 бр. работна маса + 1 бр. работен стол
Общо: 10 души
За нуждите на наетите лица на длъжност "Мениджър, проекти" (1 човек) и "Координатор" (1 човек) ще бъде закупен и 1 бр. лекотоварен автомобил. Необходимостта от осигуряване на служебен лекотоварен автомобил за новонаетите лица, които ще изпълняват мениджърска и координационна дейност е породена от почти ежедневната нужда да се срещат с възложители и изпълнители, които се следва да бъдат посетени на различни обекти, предмет на проектиране, които често са в различни градове на страната. Предвижда се "Мениджър, проекти" и "Координатор" също да поемат задължения, които изискват мобилност и ежедневно пътуване за среща с потенциални и съществуващи бизнес партньори и клиенти като държавни и общински администрации, където дружеството преговаря за предоставяне на услуги или вече има сключени договори.
За нуждите на новонаетите лица и изпълнението на техните задължения в офисите на фирмата в гр. Благоевград и гр. София ще бъдат закупени също: - 1 бр. цветна копирна машина; 1 бр. плотер; Посетителски столове - 4бр.; Стелажи за съхранение - 2бр.
Доставката на оборудването и обзавеждането, необходими за физическото разкриване на новите работни места за представителите на целевата група ще се извърши чрез провеждане на процедура за избор на външен изпълнител/и по реда ПМС № 118. Изпълнението на дейността е важно условие, което ще позволи да се оборудват новите работни места с необходимото за дейността на наетите лица оборудване, по този начин новоразкритите работни места ще функционират пълноценно, позволявайки и по-добрата интеграция на новонаетите лица в работната обстановка.
Дейността на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД е насочена в областта на архитектурното проектиране и предоставянето на консултантски услуги в строителството, строително - ремонтните и строително - монтажните работи, като за постигане на високо ниво на предлаганите услуги е важно постигането на синергиен ефект от висококвалифициран персонал и професионално оборудване. Избраното оборудване по проекта е изцяло насочено към всяко едно конкретното работно място и е пряко необходимо за изпълнение на служебните задължения на заетите лица от целевата група. В допълнение към това, натрупването на практически опит от страна на представителите на целевата група ще бъде подкрепено и от квалифицирания и експертен състав на фирмата. ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД разполага с квалифициран инженерно - технически състав, гарантиращ високо качество при предоставяне на проектантски и консултантски услуги. |
53 150.00
|
52 107.36
|
Информация и публичност: Дейността има за цел информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, финансиращия фонд и популяризиране на обстоятелството, че проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на Европейския съюз в рамките на ОП „Развитие на човешките ресурси". Дейността е задължителна съгласно изискванията на настоящите насоки за кандидатстване.
Чрез реализирането на дейностите за информация и публичност ще се гарантира ефективното и прозрачно усвояване на средствата, предвидени по проекта. За настоящите служители на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД се предвижда организиране на вътрешно информационно събитие за офиса в гр. София. Събитиято ще се проведе в началото на изпълнението на проекта, с цел по-доброто информиране на всички заети в компанията за целите и очакваните резултати от проекта. По този начин ще се привлече вниманието към целите на проекта, насърчавайки проактивното отношение на служителите към представителите на целевата група, което е особено необходимо за бързата интеграция и адаптация на новоназначените лица и оказвайки положително влияние върху възможностите за последваща устойчива заетост.
Планираните дейности по обезпечаване на информация и публичност на изпълнението на проекта са:
• Две (2) информационни табели, изработени в съответствие с графичните и текстовите изисквания на ОП РЧР. Информационните табели ще бъдат използвани за визуализиране на офисите на ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД, съответно в офисите в гр. Благоевград и гр. София, в които ще бъдат създадени новите работни места. Табелите ще бъдат поставени на видно място в административните сгради, където се помещават офисите на компанията.
• Един (1) брой рекламен банер за популяризиране на проекта по време на публични събития, в които участва ОРТО - ДИЗАЙН ЕООД.
• Петдесет (50) информационни стикери, които ще бъдат използвани за визуализиране на закупените за целите на обособяване на новите работни места на представителите на целевата група;
• Две хиляди (2000) броя рекламни брошури, с цел популяризиране на проектните дейности;
• Две (2) публикации в печатни и/или електронни медии, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност на заинтересуваните страни и широката общественост относно заложените и постигнатите резултати и ползи, съдържащи графичните и текстовите изисквания на ОП РЧР.
Описаните мерки за осигуряване на публичност и визуализация отговарят на изискванията на Регламент на ЕК №1828/ 2006 и Регламент 1083/2006 за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд, Насоките за кандидатстване по настоящата процедура и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на Управляващия орган. Те са от ключово значение за информиране на широката общественост за планираните/изпълнените дейности и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на Приоритетна ос 1 „Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места“ на ОП РЧР. |
3 370.00
|
3 300.00
|