Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 352 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project aims at the promotion of entrepreneurship and providing support to start their own business.

The target group includes 50 unemployed, inactive and active people, including young people under 29 years of age who wish to start independent business activity. From them 40 people from the category of unemployed and inactive persons and 10 employees.

The project implementation will satisfy the necessities of the target group defined as:
•	Necessity of increased motivation for work and personal development;
•	Necessity of improved qualifications of the target group in the field of entrepreneurship - steps and methods for starting a business, free market niches favorable conditions for starting a business, finding and expanding business contacts, finding sources of finance, etc .;
•	Necessity of practical training (interactive methods) and exchange of experience between experts and target groups.

Planned project activities
•	Project management
•	Information and motivation for the development of independent business and entrepreneurship;
•	Provision of training aimed at the development of entrepreneurial, managerial and business skills and knowledge to develop independent business activity;
•	Provision of consultancy services for preparation of independent economic activity;
•	Project information and publicity measures

The successful implementation of the project activities will bring the following results:
•	Provided support and motivation for planning and starting independent business activity and self-employment of 50 unemployed, employed and inactive persons;
•	Provided complex of training and consulting services to 50 unemployed, employed and inactive persons;
•	Acquired knowledge and skills to develop viable business ideas and facilitated access to the target group to adequate sources of funding and realization of independent economic activity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Проектът ще стартира с дейност за информиране, мотивиране и ориентиране на заинтересовани лица по темата за предприемачество. Сдружение „Социални иновации“ (ССИ) и Сдружение „Областна организация научно-технически съюзи“ (ОО НТС) ще организират провеждането на срещи на територията на Северозападен район, чрез които се цели стимулиране и насърчаване на безработни и неактивни лица, както и на работещи при друг работодател, да придобият увереност във своите възможности, да получат информация за това какво е предприемачество, какви са стъпките за развиването му и как може тяхната идея да се превърне в работещ бизнес. Мотивирането като механизъм на въздействие ще се използва за търсене и съвпадане на личностните качества на всеки отделен човек със спецификите и ефективното изпълнение на функциите и задачите, които биха могли да реализират при развитието на самостоятелен бизнес. Дейността ще се проведе във всички области на Северозападния район. Целта е да бъдат достигнати по-голям брой лица, които да имат възможността да вземат информирано решение дали искат да се развиват като предприемачи. Етапите, които са предвидени по тази дейност са: • Провеждане на информационна кампания в петте области на Северозападния район – Видин, Враца, Монтана, Плевен и Ловеч. • Провеждане на мотивационни срещи със заинтересовани лица и насърчаване участието им в обучение и развиване на предприемачески умения. 10 141.28 9 215.28
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за развиването на самостоятелна стопанска дейност.: Развитието на предприемачески умения изисква усвояване на знания за икономическите понятия, финансова грамотност и предприемаческа култура, както и умения като увереност, организираност, инициативност, креативност. Придобиването на тези компетенции ще бъде постигнато чрез провеждане на специализирани обучения, провеждани под формата на групови занимания във всеки областен град на Северозападния район. След като по дейност 1 бъде изготвен анализ на заинтересованите лица, ще бъдат проведени обучения в рамките на 640 лекторски часа. На всяко от лицата ще бъде съставен индивидуален план съобразно нуждите му. Планът ще бъде актуализиран при нужда. За целите на дейността ще бъдe ангажирана външна организация, притежаваща необходимата експертиза в областта на предприемачеството. Поради спецификата на дейността и заложените интерактивни методи и подходи, изборът на изпълнител с богат опит и дългогодишна практика ще гарантира качественото й изпълнение. Иновативните практики и модели, които ще бъдат приложени са част от утвърдена програма, съобразена с нуждите на целевата група. Програмата включва следните модули: Модул 1: „Вие като предприемач“: • Какви качества и умения притежавате и как да ги използвате във ваша ползва за създаването на собствена фирма; • Какви умения притежават успешните предприемачи? Примери от България и чужбина; Модул 2: „Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план“: • Идентифициране и оценка на бизнес идеята. Позиционирането й в печеливша ниша; • Кои са градивните елементи на всеки бизнес модел? • Как да разработим и какво трябва да съдържа един бизнес план? • Основи на маркетинга. Как да изградя разпознаваема марка? Модул 3: „Форми на търговска дейност“: • Видове правно-организационни форми; • Каква правно-организационна форма е подходяща за моя бизнес? Модул 4: „Персонал, правни отговорности и застраховка“: • Установяване потребността от съдружник; • Подбор и управление на персонала; • Трудово-правни отговорности; Модул 5 „Финансово планиране“ • Принципи и практики; • Видове, форми и методи на финансово планиране; • Разработване на финансов план; Модул 6: „Счетоводство“ • Основи на счетоводството; • Значение и роля на счетоводството в управлението на фирма; • Как да изберем добър счетоводител? Модул 7: „Анализ на пазара – пазарни ниши, потенциални клиенти, конкуренция“ • Как да определим нашата целева група клиенти? Как да достигнем до тях? • Канали за достъп до клиенти. Кои са подходящи за мен? • Бизнес комуникация – колко важна е тя; • Проучване на конкуренцията – силните и слабите им страни. Как да използваме резултатите в наша полза? Модул 8: „Капитал и видове източници“: Намиране на необходимия финансов ресурс, капитал и кредити за новата фирма: • Банки и кредитни институции; • Асоциации за рисков капитал; • Асоциации на бизнес ангели; • Неформални инвеститори; • Други предприемачи; • Държавни агенции, предоставящи финансиране на предприемачи; • Грантови схеми вкл. финансови инструменти на ОП РЧР, ОПИК, Фонд на Фондовете и др.; Модул 9: „Европейски проекти – възможности и предизвикателства за компанията“ • Как работи Европейският съюз. Политики, фондове и програми; • Идентифициране на подходяща програма за финансиране на бизнеса ни; • Как да разработим проектно предложение; • Как да управляваме своя одобрен проект; Модул 10: „Иновативни практики в областта на политиката по околна среда, изменение на климата и ресурсна ефективност“: • Запознаване с политиката по околна среда, изменение на климата и ресурсна ефективност; • Примери за добри практики в областта и как можем да приложим иновативни практики в компанията; Модул 11: „Симулация на новосъздадената фирма“. Целта на симулацията е да се приложи на практика наученото до момента, да се усвоят и затвърдят знанията и уменията на бъдещите предприемачи. Модул 12: „Стартиране на бизнеса“ 60 560.00 63 950.09
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност.: С предоставянето на консултантски услуги се цели подкрепа на лицата, планиращи започване на самостоятелна дейност. Кандидатът с помощта на партньора, ще предоставят възможност за консултации на всички заинтересовани лица за всеки етап от създаването и развитието на нов бизнес в следните основни направления: • Консултиране и подпомагане на лицата от целевата група при разработване на бизнес идея съобразена с индивидуалните им желания и умения. • Преценка на жизнеспособността на идеята. • Юридически консултации за регистрация на стопански обекти. • Съдействие при разработването на качествени бизнес планове • Специализирани консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от съществуващи финансови източници (процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми в България; финансови инструменти на ОП РЧР; Фонд на фондовете, банкови институции, бизнес ангели). • Оказване на помощ за създаване на бизнес контакти с потенциални клиенти и партньори. • Консултиране и подпомагане при изготвяне на икономически анализи на пазари, на които да реализират дейността си. 35 362.00 32 834.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).