Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

Ensuring accessible, high quality and sustainable services for families and adults at risk, people with disabilities and their families, as well as opportunities for access to the labor market for economic inactivity is one of the effective tools to improve their quality of life and for their full inclusion in society. The project implementation will improve the quality of life of yazvimite groups access to social services in the community and to the labor market through the introduction of integrated actions in the municipality of Gorna Oryahovitsa. The activities are of great importance for the municipality, as the elderly and people with disabilities lack prospects and possibilities resocialization are not developed alternative services and rely solely on their loved ones. In this regard will be held events for guidance and counseling and improved access to services for career development, promoting participation in the labor market, motivating and restoration of labor activity conducted trainings on "Digital competence" and vocational training for "Carer" will be provided employment to persons with disabilities and carers of dependent family members, and will be launched innovative integrated social and health services through mobile teams, as thus ensuring operation of economically inactive persons and will provide the necessary social services for vulnerable groups in the municipality. Will take place initiatives to inform and promote the capacity of people with disabilities, their positive role in society in order to break stereotypes and change attitudes of society and employers to them by informing them sufficient opportunities for people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Професионално ориентиране и консултиране и подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда, мотивиране и възстановяване на трудовата активност: Дейността относно подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие ще е предназначена за подпомагане на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейството и за пълнолетни лица с увреждания да направят своя образователен, квалификационен и трудов избор. Професионалното информиране, консултиране и ориентиране ще се осъществява с цел подпомагане на лицата в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие. • професионално ориентиране - насочено към подпомагане на самостоятелен и съзнателен избор на професия и/или на път за придобиване на професионална квалификация в съответствие с индивидуалните качества на търсещите работа лица и потребностите на пазара на труда • професионално информиране – предоставяне на информация за професиите и специалностите (трудови задачи и дейности, изисквания за упражняване на професиите, обучение, възможности за трудова реализация и кариерно развитие) • професионално консултиране – подпомагане процеса на избор на подходяща професия чрез разширяване на броя на алтернативите в съответствие с индивидуалните особености на лицата и с потребностите на пазара на труда; Ще бъдат използвани специализирани информационни материали – кратки описания и папки за професии, мултимедийни продукти и програми за професионално ориентиране. Професионалното ориентиране и консултиране ще бъде извършвано групово на 2 групи. Ще бъде извършено и мотивиране на лицата да търсят работа и да работят, включително да се образоват и регистрират в бюрата по труда. Мотивационните обучения включват предоставяне на знания за изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Обученията ще се проведат като целевата група от 20 човека ще бъде разделена на 2 групи. Обучението ще е с продължителност 16 учебни часа, разпределени в два дни. Обучението ще обхваща следните теми: • Търсене и кандидатстване за работа • Изготвяне на автобиография • Изготвяне на мотивационно писмо/препоръки • Използване на различни източници на информация за свободни работни места • Подготовка за интервю за работа – вербално и невербално поведение. Най-често срещаните грешки и полезни съвети при явяване на интервю за работа • Аз съм на интервю за работа – ролева игра • Първи дни на ново работно място • Взаимоотношения с колеги и ръководители • Изграждане и утвърждаване на умения за учене през целия живот. Учебното съдържание ще включва необходимите компоненти за ефективното обучение на целевата група. В обучението последователно ще се редуват теория, презентации с дискусии, симулации, ролеви игри, практически упражнения. По време на обученията ще се създава творческо пространство и условия за неформално общуване, създават се идеи за конкретни, реално изпълними дейности. Избрания метод на преподаване и учене ще предоставя възможност за паралелно получаване на знания, формиране на умения и изграждане на нагласи у участниците чрез заложената висока степен на интерактивност. Реализирането на учебната програма ще се осъществи и чрез обучителните материали, разработени за обученията. Ще бъдат приложени следните интерактивни обучителни техники: Ролева игра, Дискусия, Симулация, Обсъждане и Анкета за дните на обучение. В тази дейност ще бъдат включени общо 20 лица - хора с увруждания, хора, грижещи се за зависими членове на семействата или деца.Лицата, които ще бъдат включени в дейността, ще са от следните населени места- гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица, с. Върбица, с. Драганово, с. Правда, с. Първомайци 1 713.13 4 679.96
Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 20 неактивни лица част от професия "Болногледач" 723020, специалност "Здравни грижи" 7230201 втора квалификационна степен. Хорариум:­ теория 120 часа, практика 180 часа, изпит 2 ч. теория, 4 ч. практика. За завършеното образование ще бъде издаден документ­-удостоверение за професионално обучение.Лицата, които ще бъдат включени в дейността, ще са от следните населени места- гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица, с. Върбица, с. Драганово, с. Правда, с. Първомайци 12 000.00 12 000.00
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности: Обучение по ключови компетентности на хора с увреждания и хора, полагащи грижи за зависими членове на семейства. Провеждане на обучение за придобиване на ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" за 20 обучаеми лица, хорариум на обучението 45 учебни часа - теория 20 учебни часа и практика 25 учебни часа с продължителност на учебните часове 45 минути. Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за завършен курс по ключова компетентност. Име на обучаващата организация Елемент 2002 ЕООД. Лицата, които ще бъдат включени в дейността, ще са от следните населени места- гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица, с. Върбица, с. Драганово, с. Правда, с. Първомайци 4 184.11 4 761.65
Осигуряване на заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове или на хората с увреждания след предоставяне на посреднически услуги и/или обучение за период от 6 месеца: В рамките на тази дейност се предвижда осигуряването на заетост на 20 лица с увреждания и/или лица полагащи грижи за зависими членове след предоставяне на услуги за мотивиране и професионално ориентирате и обучение за период от 6 месеца. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: архивари и технически сътрудници. Лицата, които ще бъдат включени в дейността, ще са от следните населени места- гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица, с. Върбица, с. Драганово, с. Правда, с. Първомайци 62 202.95 62 202.95
Организиране на иновативна социално - здравна услуга чрез мобилни екипи: В съответствие с нуждите на целевите групи, както и областната стратегия за предоставяне на социални услуги на област Велико Търново ще бъде организирана нова услуга по предоставяне на почасови интегрирани здравно¬-социални услуги чрез мобилни екипи на хора с увреждания, самотни възрастни хора, хора, зависими от грижи, семейства в риск гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица, с. Върбица, с. Драганово, с. Правда, с. Първомайци. Услугата ще бъде предоставена за 12 месеца. Изпълнението на услугата ще се осъществи след обучението на 20 неактивни лица за "Болногледачи". Ще бъде нает на трудов договор и един социален работник за координиране дейността на центъра. За да функционира центъра е необходимо закупуването на оборудване пряко свързано с предоставянето на услугите ­в гр. Горна Оряховица - 2 бюра, 8 стола, диван,шкаф , закачалка, за с Правда и с Първомайци - 2 бюра 8 стола, 2 дивана, за с Върбица и с Драганово- 2 бюра, 8 стола, 2 дивана, закачалки. Болногледачът предоставя базови здравни грижи и/или подпомага дейността на специалистите по здравни грижи. В своята работа болногледачът спазва правилата за добра практика и следва назначенията на медицинския специалист или социалния работник за удовлетворяване на универсалните (базовите) потребности, които са общи за всички и необходими за поддържане живота и здравето на хората. Грижата за пациента трябва да бъде насочена преди всичко към осигуряване на добро физическо и социално­психологическо състояние. При извършване на дейности, подпомагащи храненето и приемането на течности, в зависимост от състоянието и заболяването на клиента болногледачът: подготвя храната в подходяща консистенция (разрежда, раздробява, пасира и др.); поставя пациента в подходяща поза; подготвя течности според предписанията. Болногледачът оказва помощ на клиента при обличане и събличане, при поддържане на тялото чисто ­ извършва комплекс от мероприятия за поддържане на личната хигиена и комфорт на пациента ­ общи тоалети (подпомага клиента при редовно миене на ръцете, къпане, ресане на косата, бръснене, измиване на кожата и кожните гънки) и специални тоалети (сутрешен, вечерен, интимен, на нос, уши, очи, устна кухина, зъби, нокти), за поддържане на хигиена и профилактика на декубитуса (обтриване, талкиране, обръщане); при транспортиране и съпровождане за изследване; извършва процедури по обезпаразитяване. При дейности, свързани с подпомагане движението на пациента, болногледачът го поддържа, придържа и поставя в подходящо положение съобразно заболяването или увреждането му, подпомага самостоятелното му придвижване или с помощни средства, обучава го в техники за движение, наблюдава пациент с гипсова или друга обездвижваща превръзка за произтичащи усложнения. Част от отговорностите на болногледача са свързани с осигуряване на оптимални условия за сън и почивка при спазване на биологичния режим (извършване на тоалет преди сън, подходящо положение на тялото за сън, поддържане на спалното бельо изпънато, осигуряване на свеж въздух, комфортна температура и спокойна среда). Болногледачът осигурява на клиента развлечения според състоянието и желанието му (четене на книги, разходки, дневни занимания, игри, подпомагане на комуникацията чрез интернет връзка и др.). Ще бъде закупено работно облекло: ­ грейка, яке, обувки на всеки болногледач. Предвидени са и режийни разходи предвид наличието на координационно звено, където нуждаещите се ще могат да заявяват своите нужди. Всеки един от болногледачите ще отговаря за поне двама нуждаещи се от целевите групи. 169 514.73 167 429.25
Информиране и комуникация : Дейността по информиране и комуникация е разработена в съответствие с условията и изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата на информация и комуникация 2014-2020 година. В хода на изпълняваните проектни дейности ще бъде осигурена публичност за финансовата помощ по проекта. При всички планирани мерки за информация и комуникация изрично ще бъде оказано финансирането от Европейския социален фонд и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020" като ще бъде поставяна емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики и общото лого на програмния период 2014-2020 година, съобразено с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще бъде използван за обществеността и участниците, включително присъствените списъци, ще се посочва името на ОП "Развитие на човешките ресурси 2014-2020", осъществяван с подкрепата на Европейския социален фонд. С цел осигуряване на публичност и информиране се предвижда следното: 1. Изработване на плакати за информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, като на тях ще бъде спомената финансовата подкрепа от Европейския съюз. Те ще бъдат поставени пред общината и кметствата и пред офиса на партньора - 8 плаката; 2. Стикери за закупеното оборудване; 3. Изработване и поддръжка на фейсбук страница за периода на проекта; 4. Брошури А5 цветни - 500 броя; 5. Флаери 100/196 мм - 1000 броя.Дейността ще се изпълнява в следните населени места: гр. Горна Оряховица, гр. Долна Оряховица, с. Върбица, с. Драганово, с. Правда, с. Първомайци. 1 389.00 1 631.46
Организация и управление : Осигуряване на квалифициран и опитен персонал за изпълнение на дейностите по проекта и осигуряване постигането на заложените резултати. Екипът включва ръководител, счетоводител, юрист, технически сътрудник и координатор. Екипът осигурява изпълнението на заложените по проекта основна и специфични цели, тяхното съответствие с целите на ОП, достигане на резултатите, на заложените индикатори, постигане на прозрачност при изпълнение на дейностите. За целта ще бъде сформиран екип, на всеки член от който ще бъдат възложени отговорности: Ръководителят на проекта е пряко отговорен за цялостното управление на проекта. На него ще бъде възложено ръководенето на екипа, планирането, ресурсното обезпечаване, изпълнението на проектните дейности, осигуряване изпълнението на целите на проекта и по-специално сформирането и ръководене на проектния екип. Той ще ръководи, координира и контролира всички дейности, свързани с доставката на определените в проектното предложение услуги и оборудване. Ще отговаря за изпълнението на дейностите по проекта, мониторинга на изпълнението и изготвянето на отчети. На техническият сътрудник на проекта ще бъде възложено планирането, организирането и координирането на дейностите по проекта. Ще участва в изготвянето на месечните отчети - ще организира разработването и редовното водене на месечните отчети по дейност и отработено време на членовете на екипа по управление на проекта. Отговаря за ежедневното изпълнение на дейностите по проекта като планира и следи работата на цялостния екип по управление на проекта, както и на другите ангажирани по проекта организации и експерти. Поддържа кореспонденция по проекта и ефективни комуникации с ръководителя на проекта. Техническият сътрудник по проекта следи документооборота и се грижи за събиране на информация за изпълнение на дейностите по проекта, техническото му обезпечаване и предоставяне на обобщена информация на ръководителя по проекта. Счетоводителят отговаря за цялостното финансово управление на проекта. Извършва счетоводна обработка на , подготвя счетоводни отчети, справки и други изискуеми счетоводни документи. Организира работните срещи на членовете на екипа по управление на проекта. Подпомага ръководителя на проекта при мониторинга и контролирането на дейностите. Счетоводителят има задължението да установява изпреварващо и да съдейства за разрешаването на всички проблеми, свързани с финансирането на проекта. На юриста ще бъде възложено да организира изпълнението на процедурите по ПМС 160 и ЗОП, подготовка на документация във връзка с избор на изпълнители;Организира работните срещи на членовете на екипа; Подпомага Ръководителя на проекта при мониторинга и контролирането на дейностите по проекта. Следи за стриктното спазване на изискванията на ОП РЧР 2014 2020 при реализация на дейностите. Координаторът ще има следните отговорности: Водене на кореспонденция – входяща и изходяща по изпълнение на проекта; Изготвяне на уведомителни документи по изпълнение на проекта; Координация на дейностите по проекта, подпомагайки дейността на ръководителя и другите членове на екипа за управление на проекта; - Организира и протоколира работните срещи на екипа по управление на проекта; - Водене на кореспонденция с партньора по проекта; Участва при разработването на документация, избора на изпълнител, комуникация с доставчиците на стоки и услуги по проекта; - Изготвя месечни отчети по изпълнение на проекта; Изготвяне на месечна справка по изпълнение на дейности и отработено време; Подпомага членовете на екипа по управление на проекта при отчитане на дейностите по проекта и при изготвянето на междинни отчети. Взаимодейства с целевите групи.Предвиждат се закупуване на хартия, тонер, класьори и разделители. 26 713.76 26 734.89

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).