Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 280 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The aim of the project is to improve the quality of life and the opportunities for social inclusion of people from the target groups by expanding the type, scope and quality of provided integrated social and health services.Material and human capacity is being built up for the provision of these services on the territory of Iskar municipality and a complex of health, social, cultural, educational and other services in home environment and in the local community is provided for 40 consumers. After completion of the needs assessment, the necessary individual support is well planned and provided. Hourly home care is provided by a personal assistant, specialized mobile health care, rehabilitation and psychological support services are offered in home environment. The community is developing the capacity of the Home Social Patronage in Iskar, set up under the “Home Support”scheme, which offers new group integrated services aiming at improving the access to health and social inclusion. Local activities for social inclusion are offered (participation in cultural events, creating conditions for social contacts, providing support for participation in public life, etc.).The new services aim to stimulate the physical and social activity of the consumer and are focused on prevention and health care, occupational therapy, limitation of the risk of social exclusion and dependence on institutional-type care. An adapted methodology is implemented in order to provide supportive integrated cross-sectoral services in home environment and in the local community. Service quality standards are respected. For the provision of mobile health and social services of high quality in home environment and in the community, a vehicle equipped for the transportation of people with disabilities, medical equipment and rehabilitation equipment is purchased in accordance with the Public Procurement Act. Training and supervision are provided to the service personnel.		
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Развитие и предоставяне на подкрепящи услуги в т.ч. интегрирани междусекторни услуги в общността или в домашна среда за възрастни хора /включително самотноживеещи хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване/ и за хора с увреждания.: Цел: Подобряване качеството на живот и предотвратяване на риска от социално изключване при възрастни хора /включително самотноживеещи хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване/ и хора с увреждания чрез предоставяне на достъп до подкрепящи междусекторни услуги за социално включване в общността и домашна среда, съобразени с индивидуалните потребности на потребителите. Предоставянето на подкрепящи интегрирани междусекторни услуги се осъществява по утвърдена Методика и стандарти за качество и се управлява от Звеното за услуги при Домашен социален патронаж гр. Искър, която се актуализира в рамките на проекта. По този начин се надгражда формирания опит за предоставяне на подкрепящи услуги за социално включване в домашна среда, създаден по проект "Грижи за достоен живот 3 " схема "Помощ в дома". Услугите се предоставят в отговор на неотложни специфични потребности от подкрепящи грижи и проблеми, пред които са изправени голям брой лица над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообелужване, сомотноживеещи, както и хората с увреждания и техните семейства на територията на община Искър. / Подробно описание на целевите групи е направено в т. 11.2 от настоящия формуляр/. Пакетът от подкрепящи междусекторни услуги, които се предоставят по проекта от персонала на Звеното за услуги включва: - асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, помощ при хранене, прием на лекарства , общуване, придружаване до болнично заведение, придружаване до социални услуги в общността, плащане на сметки, организация на свободното време и др. комунално-битови дейности.); - професионална подкрепа от психолог (информиране, консултиране, мотивиране, психологическа подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда); - предоставяне на индивидуална социална подкрепа и консултиране от социален работник;-предоставя по график социлни консултации и подкрепа на потребителите, актуализира оценката на потребностите и извършва текущ мониторинг на количеството и качеството на получените услуги от потребителя в рамките на проекта. Потребителят избира онези дейности за подкрепа, от които има значима потребност. Вида и обема на дейностите се определя в резултат на оценка на потребностите от услуги, желанието на потребителя и наличния капацитет. За предоставянето на услугите се разработва и прилага индивидуален план и план за оценка на риска за всеки потребител. Преки потребители на подкрепящи услуги се предвижда да бъдат 40 лица. Услугите за лична помощ в дома ще се предоставят от Личнини асистенти в рамките на 2 часа дневно в делничните дни за всеки отделен потребител. 0.00 191 189.19
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, в т.ч. целеви действия, насочени към хора с увреждания , хора над 65 години в невъзможност за самообслужване и възрастни в риск. Социални дейности в общността за социално включване.: Цел: Подобряване качеството на живот на потребителите чрез прилагане на интегриран подход за комплексно решаване на социални и здравни проблеми. Подобряване на достъпа им до здравни услуги и здравна информация, знания в областта на здравната профилактика и здравословния начин на живот Преодоляване на социалната изолация, насърчаване на самостоятелния начин на живот , постигане на равнопоставеност и интегриране в местната общност. Транспортните затрудненията на лица от целевите групи ги отдалечават от здравни грижи и рехабилитация. МОБИЛНИ услуги приближават здравните грижи и рехабилитацията до техните ползватели. По проекта интегрираните социални и здравни услуги от мобилен тип се предоставят индивидуално, по график в дома на потребителите от мобилен екип/ 1 медицинска сестра и 1 рехабилитатор/ 1. Предоставят се мобилни здравни услуги, извършвани в дома/поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, др., съгласно нуждите на лицата от целевата група, които е допустимо да се предоставят извън медицински заведения. 2. Предоставят се индивидуални консултации и рехабилитация в домашна среда. Интегрирани услуги , които се предоставят групово или индивидуално В ЗВЕНОТО за грижи към Домашен социален патронаж съгласно изготвен график: Тези услуги се предоставят в отговор на потребностите на потребителите от здравна информация, повишаване степента на самообслужване, преодоляване на риска от социална изолация и социално изключване. 3. Беседи и групови консултации, водени от медицинска сестра за повишаване информираността и насърчаване на здравословния начин на живот , отговорното отношение към собственото здраве и разбиране на ползите от здравната профилактика. Повишаването на здравната култура на потребителите води до намаляване на риска от влошаване на здравословното състояние чрез контрол на факторите на средата и навиците на живот. 4. Рехабилитация - осъществява се от рехабилитатор и включва възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; подобряване и стабилизиране на двигателен апарат за постигане на по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика; възстановяване на загубените или увредени физически, психически, познавателни функции и др. 5. Занимания по интереси се организират и провеждат от социален работник и рехабилитатор /Плетиво и бродерия, изработване на фигури от тесто, занимания по шах и табла и др. /Тази групова трудотерапевтична дейност е насочена към социално възстановяване и изграждане на умения за преодоляване на трудности в ежедневието, като се използват максимално наличните възможности, стимулира се нервно-психичния тонус. Чрез създаване на приятни емоции и преживявания се отвлича вниманието на лицето от здравословните проблеми и ограничения. Социални дейности В ОБЩНОСТТА за социално включване 6. Социалния работник организира участие на потребителите в културни събития, създаващи условия за възстановяване и създаване на нови социални контакти. Подпомага се участието на потребителите в концерти, изложби, панаири, площадни събития, организират се изложби с продукти от трудотерапевтичните занимания по интереси и др., които създават положителни преживявания, осигуряват активно участие и интеграция в обществения живот. По проекта се адаптира Методика за предоставяне на интегрирани междусекторни услуги, разписват се правила и инструментариум за прилагането им, съгласно приложимото законодатеилство. Един Координатор в Звеното отговаря за управлението и организацията на интегрирните услуги, следи изпълнението на графика на всеки потребител и членовете на екипа. 0.00 60 483.39
Подбор на потребители на интегрирани социални и здравни услуги на територията на Община Искър: Цел: Осигуряване на по-широк достъп до интегрирани междусекторни услуги в домашна среда и в общността, съобразени с индивидуалните потребности на възрастните хора и лица с увеждания в община Искър I етап /1-2-ри месец / Подаване на заявления - процесът стартира от първия месец на проектните дейности, като за целта ще се разпроетрани информация в местните електронни и печатни медии и на интернет страницата на Община Искър. Заявленията и придружителните документи се приемат в деловодството на Общинска администрация Искър, като процесът се планира да завърши за срок от 1 месец. Събраннте заявленията, ще бъдат предоставени за изготвяне на оценка на потребностите . След това на всеки два месеца, периодично ще се актуализират оценките на кандидати за потребители на социално-здравните услуги, при наличие на свободен капацитет. II етап /3-6-ти месец/Оценка на потребностите от грижи в домашна среда и интегрирани социални и здравни услуги в дома и общността Адаптира се методика и инструментариум за оценка на индивидулните потребности. Прилагането, обработката им и предаването на резултатите се извършва от съответните специалисти, съгласно сключен договор за услуга по ЗЗД. Оценката на потребностите ще се извършва от експерти с участието на потенциалния потребител и/или на негов законен представител. Оценката включва преглед и характеристика на: - общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; - способността му за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи; социална активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му; други социални контакти; битови условия на живот; изискванията за медикаментозно лечение и диети; допълнителните потребности, свързани със специфични състояния; безопасност и рискове и др. ; Въз оснава на направената оценка, в индивидуален за всяко лице план се разписват конкретни дейности, които са насоченн към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на конкретния потребител, планира се вида и обема на интегрираните социални и здравни услуги, които получава в дома и в общността. Количествените и качествените измерители в оценката позволяват класиране на кандидт потребителите за различните социални и здравни услуги. III етап /5-ти месец/- Класиране и ред за включване на потребителите в здравно-социални услуги На база класирането от Етап II се стартира предлагането на междусекторни услуги в домашна среда и в общността. При изпълнен капацитет се изготвя лист с резервни/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място от друг потребител в една или друга услуга. Предоставянето на услугите стартира след подписване на договор с потребителя или негов законов представител. IV етап / 7- 24-ти месец/- Преглед и актуализация на оценките Преглед и при необходимост актуализация на оценката на потребностите се извършвана на всеки 2 месеца за всеки конкретен потребител от Социален работник в Звено за услуги , съгласно разработената Методика за оценка. 0.00 0.00
Подбор и обучение на служителите, предоставящи интегрирани здравно-социални услуги в дома и в общността: Цел : Осигуряване на човешки ресурси, притежаващи знания и умения за предоставяне и управление на интегрирани социални и здравни услуги с високо качество в домашна среда и в местната общност. По проекта се наемат медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които предоставят здравно и социални услуги в дома и в местната общност Подборът на служители се реализира при спазване на принципите: ииформираност и публичност, достьпност на участието, опит и компетентност, недопускане на дискриминация. Първи етап: Набирането на кандидати става през 2-ри и 3-ти месец след информиране на потенцналните заинтересовани лица чрез обявяване на вакантните длъжности в Дирекция „Бюро no труда" , в специаnизирани сайтове в Интернет (включително и на интернет страницата на общината) и в др.местни средстна за масова информация; Подборът се провежда от комисия в състав от минимум трима души, определени от кмета на общината. За работата на комисията ще бъде съставен протокол. В зависимост от вакантната позиция, вида на договора и броя кандидати подборът ще протече на два етапа Втори етап /4-ти месец/: Комисията класира кандидатите на база представени документи, оценява кои от тях отговарят на изискванията за заемане на длъжността и определя кои кандидати се допускат до втори етап. Трети етап /4-ти -5-ти месец/: Комисията класира кандидатите на база провеждане на интервю за съответната длъжност/позиция. Механизмът за подбор на лица, предоставящи услуги за социално включване в общностга и в домашна среда, ще бъде сьобразен с хоризонталните принципи и приложимата Методика за предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги в дома и местната общност (изготвена като част от документите по проекта). Одобрените кандидати се назначават на работа, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда . Когато класираният на първо място кандидат не се яви за сключване на договор се кани следващият в класирането кандидат. Въвеждащо обучение за лични асистенти по проекта се предоставя в случай, че не достигат кандидти за заемане на тази позиция, които притежават сертификат или удостоверение за преминато обучение и практически опит като личен асистент Община Искър , чрез външен изпълнител ще осигури специализирано надграждащо обучение по Методиката и стандарти за качество на интегрираните социални и здравни услуги на всички новоназначени служители, преди да започнат работа в дома на потребителя. В допълнение на всеки 3 месеца се предвижда провеждане на групово надграждащо обучение и индивидуална супервизия на служителите. Супервизията е неразделна част и е важен фактор за високо качество на социалната работа, за нейното развитие като дейност, осъществявана в интерес на благосъстоянието на хора от уязвими групи. В този контекст от съществено значение са нагласите на екипа от специалисти в Звеното към Домашен социален патронаж за провеждане на супервизия и активното им участие в нея. Процеса на работа по провеждането на супервизия и психологическа подкрепа за служителите на центьра ще бъде документиран с присъствени списъци и снимков материал 0.00 2 064.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).