Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 557 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project is aimed at the energy renovation of the "Administrative Services" building in themunicipality of Elin Pelin, as the activities planned for the project, mainly construction-repairand investment, will ensure the necessary modern conditions and the service will be reformed
in accordance with the new quality criteria. The investment project includes CMR activitiesfor the implementation of the measures prescribed in the EE survey report, their passport andthe work project, as well as repair activities to ensure a specialized environment for the
service to offer suitable and sustainable living conditions and the possibility of effectivesupport of the users.The main activities of the project are: -Organization and Management and information andpublicity - Preparation of EE survey and EE certificate, MOT and technical passport -
Preparation of an investment project / technical phase– CMR activities -Author supervision - Construction supervision -Preparation of an independent expert assessment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление и информация и публичност: Дейността цели осигуряване на ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проекта както и информираност и публичност на проекта. Дейностите по организация и управление и информация и публичност ще се изпълняват от избран изпълнител по ЗОП със достатъчна квалификация и практика за да се изпълнят качествено. Екипът на изпълнителя ще бъде натоварен с цялостното управление на проекта и ще отговоря за всички дейности по отчитане на финансовото и техническото му изпълнение и неговото администриране, съобразно правилата и изискванията на настоящата процедура, както и за всички дейности по информация и публичност. Общата стойност на разходите по настоящата дейност в размер на 20 000лв.с ДДС., /в размер до 2% от преките разходи/със ДДС., от допустимите преки разходи и / са формирани по следния начин: 1. За организация и управление на проекта –обща стойност за екипа на външния изпълнител: 11 000лв. 2. За информация и публичност: 9000лв./с ДДС/ Включващо: - провеждане на 2 пресконференции със мултимедийнипрезентации и кетъринг за 30 човека-встъпителна и заключителна- на стойност 5800лв.; - пресъобщения и обяви в печатни и електронни медии – 2 бр.-1200лв.; , - временен билборд за дейностите по проекта –1 бр.-1400лв.; - информационни табели – 2 бр.-600лв.; Мерките за информация и комуникация ще бъдат съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. За целта се предвижда да се проведат информационни събития - откриваща и закриваща пресконференция, за осигуряване на видимост на финансирането по проекта, комуникация и публичност на получената подкрепа по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост посредством настоящата процедура. Конкретните мерки по комуникиране напредъка, резултатите и постиженията на проекта, които община Елин Пелин ще предприеме, ще се изпълняват през целия период от проекта, като по този начин ще се осигури „видимост” за целите, обхвата и резултата от получената подкрепа по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението на проекта. 17 079.77 0.00
Подготвителни дейности Изготвяне на обследване за ЕЕ и сертификат за ЕЕ, ТО и технически паспорт.: Съгласно изискванията на програмата за подготвителните дейности на проектното предложение община Елин Пелин е изготвила за „Административна сграда“ и представя : -Обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата в експлоатация, изготвени от сертифицирана фирма за извършване на обследване за енергийна ефективност на административната сграда на стойност – 9840,00 лв с ДДС и Анекс 1 към ДГ-5556/17.02.2023 г. с „Енертех“ ООД – който коригира договора - с обща стойност 10 464,10 лв. с ДДС по реда на действащите към момента на кандидатстване наредби по чл.48 от ЗЕЕ. За целите на настоящата процедура, сертификатът за енергийни характеристики на сградата е издаден в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.). -Изготвен от сертифицирана фирма „ВИЕС инженеринг“ ООД технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите и съгласно договор с фирма „ВИЕС инженеринг“ ООД ДГ-5555/17.02.2023 г. за обследване за установяване на техническите характеристики и изготвяне на технически паспорт за сградата на стойност – 14 760,00 лв. с ДДС и коригиран с Анекс 1 към ДГ-5555/17.02.2023 г.“ ВИЕС инженеринг” ООД – на обща стойност 18 826,63 лв. с ДДС. 29 290.73 0.00
3. Изготвяне на инвестиционен проект / фаза технически: Съгласно изискванията на програмата за подготвителните дейности на проектното предложение община Елин Пелин е изготвила за „Административна сграда“ и представя : инвестиционен проект, изготвен от екип архитекти съгласно договор ДГ-5442/09.11.2022г. на стойност 19 776,00лв. с ДДС. Представено е подробно КСС за СМР за ПИИ – на стойност 930 719,18 лв. с ДДС и до 10% непредвидени разходи, като общината поема задължение със собствени средства да поеме припадащите се за помещенията заети безвъзмездно от Агенция за социално подпомагане разходи за СМР. „Административна сграда“ е разположена в УПИ VII – за КОО, кв.26, гр. Елин Пелин, общ. Елин Пелин, Софийска област. Обектът попада в четвърта категория: - съгласно чл. 137, ал. 1, т.4 б) от ЗУТ: “жилищни и смесени сгради със средно застрояване; сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 кв.м до 5000 кв.м или с капацитет от 100 до 200 места за посетители;” - съгласно чл. 8, ал. 2, т.3 от Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи: „сгради и съоръжения за обществено обслужване с разгъната застроена площ от 1000 кв. м до 5000 кв.м включително или с капацитет от 100 до 200 места включително за посетители съгласно номенклатурата по приложение № 2“ При изготвянето на проекта са спазени изискванията и разпоредбите от:  „Закон за Устройство на Територията „  „Наредба N 7 за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони „  НАРЕДБА № Із-1971от 29 октомври 2009 г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на бeзопасност при пожар 19 776.00 0.00
4.СМР дейности за повишаване на енергийната ефективност : Настоящата дейност предвижда извършването на строително монтажнидейности с цел: Енергийно обновяване на административната сграда.Сградата e от един корпус на пет етажа. Фасадата е: - тухлена зидария отрешетести тухли с вътрешна варопясъчна мазилка и каменна облицовка итухлена зидария от решетести тухли с вътрешна и външна варопясъчнамазилка и топлоизолация. Покрива е скатен студен, с керемиди и плосъктопъл. Застроената площ в имота е 440 кв.м., а РЗП в имота -2178кв.м. Предвидените СМР дейности по проекта включват мерки за повишаване на енергийна ефективност, препоръчани от енергиен одитор вътрешни ремонтни дейности на стаи и общи помещения, изграждане на ФВЕ система за производство наелектроенергия за собствени нужди. Общо СМР включено в бюджетните пера като БФП в проектното предложение възлиза на 930,719.18 лв. лв. с ДДС /представени в отделноКСС/, като :ОБЩА СТОЙНОСТ СМР БЕЗ НЕПРЕДВИДЕНИ РАЗХОДИ (ЛВ. БЕЗ ДДС/ е 705,090.29 лв. НЕПРЕДВИДЕНИ РАЗХОДИ (до 10%) е 70,509.03 лв. ОБЩА СТОЙНОСТ СМР (ЛВ. БЕЗ ДДС) е 775,599.32 лв. ОБЩА СТОЙНОСТ СМР С ДДС 20% е 930,719.18 лв. Съгласно насоките за кандидатстване :Разходите за СМР, които се поематсъс собствени средства, следва да бъдат представени в отделно КСС. аименно това са: отделни КСС на представени към проектнотопредложение: - Разходи за осигуряване на достъпна среда на стойност с ДДС:25735.45 - Разходи за Агенция за социално подпомагане на стойност с ДДС:48557.87 Т.Е ОБЩО ЗА СЪФИНАНСИРАНЕ: 74 293.32ЛВ. С ДДС, коетопредставляван извършване на СМР дейности за осигуряване на достъпнасреда и СМР дейности за осъществяване на енергийни мерки за стаите вкоито е разположена Агенцията за социално подпомагане / и с коятообщина Елин Пелин има безвъзмезден договор за наем/Общата стойност на СМР-тата за съфинансиране са представени катообща сума в т.8 Финансова информация – източници на финансиране(в лева) , в частта за: Съфинансиране от бенефициента/партньорите (средства от бюджетни предприятия) 74 293.32лв. с ДДС Предвидените СМР дейности по проекта включват мерки за повишаване на ЕЕ, вътрешни ремонтни дейности на стаи и общи помещения, изграждане на ФВЕ система за производство на електроенергия за собствени нужди, както и други строително-монтажни дейности с цел сградата и архитектурната инфраструктура да се приведе в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на арх. достъпна среда. С изграждането на ФВЦ за собствени нужди и соларна инсталация за БГВ, ще се намали консумацията на „Невъзобновяема първична енергия“. При прилагане на всички енергийноспестяващи мерки и СМР-та ще се постигне икономия на първична невъзобновяема енергия с 386852.904 kWh/година / 83.55 % от първичната невъзобновяема енергия преди изпълнение на мерките/ и намаляване на емисиите CO2 в размер на 77.987 тона годишно . След изпълнение на всички ЕСМ интегрираната енергийна характеристика на сградата (първична невъзобновяема енергия) ще бъде 35.94 kWh/m2y с което ще отговори на изискванията за енергиен клас „А”. 997 628.26 0.00
5. Авторски надзор: Целта на тази дейност е осъществяване на контрол по време на изпълнението на СМР с оглед точно изпълнение на работните проекти. Избраният за изпълнител по дейността "Упражняване на авторски надзор" извършва следните дейности и има съответните отговорности: - Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; - Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; - Осъществява контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; - При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да предложи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; - Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; - Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; - Съдейства при избор на материали и изпълнители на строителните работи; - Дава консултации на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; - Изработва допълнителни чертежи на детайли; - Извършва допустими от закона промени в проекта чрез отразяване в екзекутивните чертежи, когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. 10 000.00 0.00
6. Строителен надзор: Съгласно националното законодателство за изпълнението на строителните дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор. Основните дейности и отговорности на изпълнителя на дейността са: - Координира строителния процес до въвеждането на обектите в експлоатация; - Проверява за наличност на необходимите документи за законовото започване на строителството; - Наблюдава за спазването на изискванията за здравословните и безопасни условия на труд; -Проверява съответствието и подписва КСС, представени от изпълнителя на извършените СМР; - Осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително- монтажните дейности; - Контролира съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - Дава инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - Изготвя и подписва всички актове и протоколи, съгласно изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003г.; - Комплектова цялата необходима документация по време на строителния процес; - Извършва заверка на екзекутивната документация, изготвена по време на и след приключване на строителния процес включително проверява извършеното от изпълнителя по Договора за СМР екзекутивно замерване на теренната основа на Строежа преди началото на строителството и представя, съвместно с Изпълнителя по договора за СМР, за одобрение на ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ на протокол, удостоверяващ резултатите от направените измервания; - Съставя и подписва констативен акт съгласно чл.176 ал.1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че Строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл.169 ал.1 и 2 от ЗУТ. 30 000.00 0.00
7. Изготвяне на независима експертна оценка: Изготвянето на независима експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР; 5 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).