Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

A Communication strategy for creating positive public attitudes towards  asylum seekers and beneficieries of international protection in Bulgaria,  as well as acquaintance  of those persons of concern with the possibilities for integration in the country and in general increasing the tolerance at a local level.  An Advisory media council consisting of five experts will be composed due to the project specificity. The experts will support the overal implementation of projectactivities with  regards to the communication to the host society and the asylum seekers and  beneficieries of international protection.  The experts  will  be in the role of public advocates during the information campaigns.
Stages of project implementation: 
1.Research and analysis,  which includes a national survey  the public attitudes  towards asylum seekers and beneficieries of international protection , outline effective communication messages, develop a plan for its implementation.
2.Carrying out a first national information campaign with components - TV campaign, radio campaign, social media campaign - creating a facebook page and installing a profile with a hashtag, printing 3 types of information brochures and one type of children's coloring book, 2 initiatives , involving representatives of the host society and persons seeking and receiving international protection.
3. Carrying out 3 regional campaigns - in Sofia, Sliven and Haskovo, as regions with the largest number of persons of concern. Regional campaigns will follow a unified model, but will take into account the specific characteristics and needs of the region. Local media partners will be identified to conduct regional campaigns and will cooperate with local authorities.
4. Conducting a second national information campaign with components - TV campaign, radio campaign, social networking campaign.
5. Final study of public attitudes in order to determine the level of impact of the information campaigns conducted.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: В качеството си на бенефициер по проекта БЧК задължително ще изпълнява ангажиментите си съобразно сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, при спазване на принципите на икономичност, ефикасност, ефективност, публичност и прозрачност, в съответствие с най-добрите практики в съответната област. С оглед изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта се изисква създаване на добра организация, координация и управление на проекта. Във връзка с успешното реализиране на проекта, в рамките на дейността ще бъде сформиран Екип за организация и управление. Дейността ще включва оперативното изпълнение, текуща отчетност и мониторинг, и финално отчитане по проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията и насоките за изпълнение на проекти, финансирани от Националната програма за подпомагане от ФУМИ за периода 2014-2020 година, както и според вътрешните правила и процедури на организацията и нормативни изисквания за счетоводна отчетност. Екипът ще изпълнява следните задачи: ще организира и отговаря изпълнение на проекта съгласно одобреното проектно предложение и сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, ще гарантира извършване на разходите по проекта в съответствие с одобрения бюджет и при спазване на европейското и националното законодателство, ще предоставя на ОтО цялата изискана информация относно изпълнението на проекта в предвидените срокове, ще отговаря за изготвянето и представянето на исканията за междинно/окончателно плащане, междинен/окончателни доклади, във връзка с извършване на междинни/окончателни плащания след верифициране на изпълнените дейности и извършените разходи. (чл.60-64 от ЗУСЕСИФ), ще отговаря за изготвянето на междинни доклади и заключителен доклад, ще отговаря за представянето на финансови и технически доклади, ще отговаря за прилагането на процедурите за финансово изпълнение и за системите за финансова отчетност; ще отговаря за воденето на точна и редовна документация на проекта и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, ще организира съхранението на документите съгласно нормативните изисквания, ще отговаря за прилагането на мерки за информиране и публичност и за разгласяване на факта, че проектът се финансира от ФУМИ, ще отговаря за избора на под изпълнител на предвидените дейности в съответствие с действащото национално законодателство. При изпълнение на дейностите по проекта, екипът задължително ще спазва съответните указания за финансовата рамка 2014-2020 г. Всички разходи по проекта подлежат на одит при периодичните отчети и искания за плащане. Разходите за одит по проекта в размер на 1% от общата стойност на проекта в размер на 8 000,00 лева са включени в бюджета т. 6.1. Проектното предложения съдържа мерки за изпълнение на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. Мерките са подробно разписани в т.11 от проектното предложение. Екипът ще следи за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация и други материали. При изпълнение на проекта екипът ще гарантира спазване от страна на бенефициента на изискванията за защита на личните данни съобразно разпоредбите на чл. 5 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза и за отмяна на Регламент (EO, Евратом) №1605/2002 на Съвета и приложимото национално законодателство. Цялата документация по проекта се съхранява под формата на оригинали на общоприети носители на данни. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) №1303/2013 г. 147 167.00 84 362.04
Провеждане на национално представително проучване на обществените нагласи спрямо граждани на трети страни и ЛТМЗ / ЛПМЗ: Изготвяне, провеждане и анализиране на резултатите от представително проучване на обществените нагласи спрямо граждани на трети страни , ЛПМЗ/ЛТМЗ. Проучването включва: негативни нагласи , демографски профил на негативно настроените, социален профил, регионална карта на негативните нагласи, механизми за комуникация на подобен род нагласи, лидери на мнения, позитивни нагласи,идентифициране на работещи позитивни послания, демографски и социален профил, регионална карта на позитивните нагласи, както и способи за разпространение на позитивни нагласи, проучване нагласите на целевите групи по региони, идентифициране на работещи медийни канали по места, анализ на резултатите от проучването, набелязване на последващи ефективни комуникационни дейности. Изготвя се профил на респондентите по пол, възраст, образователен ценз, тип населено място. Проучването трябва да представи заключения и препоръки по отношение на възможни комуникационни канали за формиране на положителни обществени нагласи в българското общество спрямо лицата, търсещи и получили международна закрила. 13 800.00 13 800.00
Разработване на комуникационна стратегия и оперативен план за нейното прилагане: На база на първоначалното проучване на обществените нагласи и тези на ЛТМЗ и ЛПМЗ ще се разработи Комуникационна стратегия и план за нейното изпълнение. Под внимание при нейното разработване ще се вземат препоръките на експертите, които формират създадения по проекта Консултативен медиен съвет. При разработването ще се прилагат следните подходи: 1. Специфичен подход, отчитащ характеристиките и нуждите на целевите групи по проекта - език, културни особености, подходящи послания за достигане. 2. Емоционален подход, който да послужи за база, върху която да се надградят рационалните послания - фундаментални народопсихологични цености в търсене на емоционално достигане до различните аудитории. 3.Информационен рационален подход, който да образова различните аудитории по посока на преодоляване на стигмата и негативното отношение към ЛТМЗ и ЛПМЗ, както и към мерките за интеграция на тези лица в приемащото българско общество. 4. Локален подход , който да въвлича местния капацитет - местна власт и местни медийни центрове и информационни канали.Адекватното използване на регионалните медии и информационни канали, както и пресконференции , информационни срещи и информационни материали е в основата на активно въвличане на местната общност и заинтересованите страни. 5. Синергичен подход, който обединява различните информационни канали и инструменти, така че всеки един от тях да допълва, надгражда и увеличава ефекта си във взаимодействие с останалите. Комуникационната стратегия синхронизира информационните усилия/ дейности/ по посока на информираност на приемащото общество и на ЛТМЗ и ЛПМЗ относно процеса на интеграция в България. В оперативния план за прилагането на тази стратегия ще се разпишат дейностите, сроковете и параметрите. 32 400.00 64 800.00
Провеждане на първа национална информационна кампания: С тази дейност започва прилагането на Комуникационната стратегия съгласно оперативния план за нейното изпълнение. Провежда се откриващо събитие - пресконференция, в зависимост от наложените мерки за овладяване пандемията от корона вирус COVID-19 / в присъствена или дистанционна форма/, за медии, представители на отговорните институции, местна власт и граждански сектор ,на което се представят резултатите от направеното проучване на обществените нагласи. Разработват се 3 телевизионни клипа, които представят емоционалния подход към темата като разказват историите на деца попаднали в чужда за тях среда. Трите видеоклипа са обединени от посланието"Да бъдем съпричастни". Телевизионната кампания има три популярни лица, които са обществени застъпници на Националната информационна кампания. Привличат се медийни партньори.Изработените видеоклиповете ще се разпространяват по зададен медиен план Първата национална кампания включва и кампания в социалните медии чрез създаване и поддържане на фейсбук -страница, инстаграм профил със специфичен хаштаг. На фейсбук -страницата се планира да се организират игри, представящи различните култури и страни на произход на ЛТМЗ и ЛПМЗ. Планирането и на дисплей реклама във водещи български сайтове, ще ни помогне да достигнем до част от аудиторията, която гледа по-рядко телевизия. Подборът на сайтовете ще бъде направен на база големина на аудиторията и тип съдържание. Националната информационна кампания включва и радио клип на базата на посланията от телевизионните клипове, който да се излъчва по договорени радиоканали. За целите на кампанията ще се разработят и разпространяват печатни материали, предназначени за българските граждани - 2 вида брошури и за лицата търсещи и получили международна закрила - 2 вида. Брошурите ще имат следните специфики: Брошура 1 - насочена към възрастната целева аудитория в приемащото общество под мотото "Бъди толерантен". Брошурата се разпространява на обществени места като магазини, банки, заведения за хранене, офис сгради и други. Брошура 2 - насочена към детската аудитория, която се разпространява из училищата . Брошура 3 - насочена към ЛТМЗ и ЛПМЗ, която предоставя информация за България като приемаща страна в контекста на права и задължения на ЛТМЗ и ЛПМЗ. . Брошура 4 - насочена към ЛТМЗ и ЛПМЗ, която ще представлява своеобразен наръчник за културата, традициите и начина на живот в България. Брошури 3 и 4 ще бъдат отпечатани на български, арабски, английски Детска книжка за оцветяване - насочена към децата , търсещи и получили международна закрила, която да представя традиционни символи, продукти, обичаи , герои и други характерни за България неща. Книжката ще има и кратък текст, който обяснява какво е това, което се оцветява. Тя ще се раздава на децата заедно с комплект цветни моливи. Предвижда се да бъдат достигнати както децата, пребиваващи в приемателните центрове на ДАБ при МС , така и на външни адреси. Елемент на Комуникационната стратегия е провеждането на обучителен семинар за журналисти - еднодневен в дистанционен формат, последван от кръгла маса, в дистанционен формат, по отношение интеграцията на ЛПМЗ с представители на отговорните институции, НПО, международни организации, бежански общности. По време на обучителния семинар се представя проблематиката, споделят се добри практики, представят се целите и идеите на Националната информационна кампания, очертават се според спецификите на различните медийни канали/ медии журналистическите форми и послания, възможен кръг от теми и говорители по тези теми.Вторият ден е провеждането на кръглата маса, като ще бъдат поканени да присъстват на събитието и журналисти . Ще се организира на открито спортно състезание за деца с участието на деца бежанци. Ще се проведе и кръгла маса в дистанционен формат, с представители на отговорните институции, местна власт, НПО, страните-членове на ЕС. 372 200.00 362 500.71
Подготовка и провеждане на 3 регионални кампании: На базата на проведеното проучване на обществените нагласи в трите региона , избрани за изпълнение на проектните дейности се организират регионални кампании по единен модул с идентифицирани местни партньори .Кампаниите ще включват еднодневно обучение за представители на регионални медии, съобразено с епидемичната обстановка, породена от разпространението на корона вируса COVID-19 и предприетите предпазни мерки, създаване на тематична рубрика в тези медии, организиране на публични събития, по възможност в присъствена форма, но при необходимост и в дистанционна такава - фестивал или подобен тип инициатива, провеждане на срещи на местната общност, местна власт, и представители на бежанските общности с т.н. обществени застъпници - популярни личности в ролята на лица на кампанията, разпространение на информационни материали.Трите региона за провеждане на тези кампании са избрани поради наличието на приемателни центрове на Държавна агенция за бежанците при МС, както и поради установяване на ЛПМЗ на територията на тези региони. При изпълнение на тази дейност се предвижда да бъдат привлечени за партньори по различните инициативи общините, регионалните медии, НПО, гражданското общество. Във всички инициативи на регионалните кампании ще участват и ЛТМЗ и ЛПМЗ. Предвиждат се и кино вечери на открито в трите региона с прожекции за ЛТМЗ и ЛПМЗ на български филми, запознаващи с културата и традициите на приемащото общество, със субтитри на арабски. "Описание На базата на проведеното проучване на обществените нагласи в три региона , избрани за изпълнение на проектните дейности се организират регионални кампании по единен модул с идентифицирани местни партньори .Кампаниите ще включват еднодневно обучение за представители на регионални медии – 6000 лева (бюджет т.5.7. ), създаване на тематична рубрика в тези медии – 9000 лева (бюджет т.5.7. , организиране на публични събития - фестивал или подобен тип инициатива във всеки от трите региона – 15 000 лева (бюджет т.5.7., провеждане на срещи на местната общност, местна власт, и представители на бежанските общности с т.н. обществени застъпници - популярни личности в ролята на лица на кампанията – 9000 лева (бюджет т.5.7., разпространение на информационни материали,организиране на тематични кино вечери – 15 000 лева (бюджет т.5.7. )." 54 000.00 0.00
Подготовка и провеждане на втора национална информационна кампания: Провеждане на откриващо събитие - пресконференция за медии и представители на институции, в зависимост от епидемичната обстановка е възможна и дистанционна форма, на което се представят посланията на кампанията, предвидените дейности, лицата на кампанията, лица, търсещи и получили международна закрила, желаещи публично да споделят своите лични истории. Следва втора телевизионна кампания посредством видеоклипове , он-лайн кампания, радио кампания. По дейността се предвижда и отпечатване на сборник с въздействащи лични истории на ЛТМЗ и ЛПМЗ в тираж от 5000 бройки. Сборникът ще се представи на организирано за целта събитие пред медиите, като се предвижда отделни откъси от този сборник, интервюта с автора/ авторите и с някои от лицата споделили личните си истории да бъдат излъчени по национални и регионални медии. Сборникът ще се разпространява сред приемащото общество на публични места. В края на втората национална медийна кампания ще се направи отново проучване на обществените нагласи след осъществените 2 национални и 3 регионални информационни кампании.Това проучване ще се проведе по методология подобна на приложената при първото проучване с оглед на съпоставяне на резултатите от двете проучвания за да се измери въздействието на прилагането на Комуникационната стратегия върху обществените нагласи. "Провеждане на откриващо събитие 1 500 лева (бюджет т.6.2. ), - пресконференция за медии и представители на институции, на което се представят посланията на кампанията, лицата на кампанията, лица, търсещи и получили международна закрила с техните лични истории - последвано от телевизионна кампания - 100000 лева (бюджет т.5.8. ), създаване и отпечатване на сборник с въздействащи лични истории на бежанци – 10 000лева (бюджет т.5.9. ), организиране на събитие за медиите за представяне на сборника – 3 000 лева (бюджет т.5.9. ), изработване на социологическо проучване на нагласите след проведените информационни кампании – 15 000 лева (бюджет т.5.10. ), провеждане на събитие за представяне на финалното проучване на обществените нагласи – 3000 лева (бюджет т.5.10.), популяризиране на дейностите и резултатите чрез публикации в интернет медии – 5500 лева (бюджетен т.5.12)" 138 000.00 136 800.00
Създаване на Консултативен медиен съвет : Консултативният медиен съвет ще дава насоки за провеждане на двете национални и трите регионални кампании, ще консултира провеждането на отделните инициативи, заложени в тези кампании. Привлечените в този съвет експерти ще бъдат лица на кампаниите и съответно в ролята на застъпници пи провеждане на инициативите . Консултативният медиен съвет ще проведе 12 заседания в рамките на проекта, по време на които ще обсъжда изпълнението на заложените по проекта дейности, дава насоки на екипа да управление на проекта за подготовка на отделните компоненти по процедурата по възлагане на тези дейности на базата на ПМС 118/2014 г. Членовете на този съвет ще участват като обществени застъпници в двете национални и трите регионални кампании, като в зависимост от съответната инициатива един или повече от експертите ще взимат участие. 75 000.00 29 437.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).