Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 210 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

Company "IVAN TODOROV 98" was established in 1998. The main direction in which it develops is advertising and publishing, design and production of advertising and printed materials. Part of the production currently produced is light inscriptions included in the company's outdoor advertising.
The company has always been an enterprise with high competitiveness, and to continue its leadership, it identifies the need to expand capacity, increase resource efficiency in the production of light inscriptions by reducing inputs and preventing waste generation. That is why the company has focused its efforts on applying new technological solutions / processes in the production of light inscriptions. The developed concept of the company is innovative and pilot for the Bulgarian market. The innovative process is related to the application of new modern technologies and new practices in the individual production operations, which are still not used by Bulgarian companies.
The implementation of the new technological solution is a prerequisite for the successful marketing of the final product, guaranteeing better quality parameters and realization of an environmentally friendly production process, leading to reduction of raw materials consumption and more efficient waste management, reduction of the harmful emissions and protection of the environment as a whole.
For the successful implementation of the innovative process, it is necessary to purchase new high-tech equipment. In this connection, there is an activity for acquiring a UV printer 1  and Digital Catherine 1 in order to put into practice the new method of making light inscriptions. The project also envisages activities aimed at multiplying the results by presenting a wide audience of companies producing a similar type of product, the technological pilot for Bulgaria a solution that is fully applicable to their deployment as well.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Придобиване на УВ принтер и Дигитален кътер, свързани с внедряване на технологични решения и методи за оптимизиране на производствените процеси и намаляване на използваните суровини и за предотвратяване образуването на отпадъци при изработката на светлинни надписи: Дейността е обвързана с внедряването на ново иновативно технологично решение- метод за изработка на светлинни надписи с обемни светещи букви. Иновативният процес, предмет на настоящото проектно предложение се явява пилотен за България и се базира на въвеждане на съвременни високотехнологични решения за отделните етапи на производствения процес на светещи надписи, който не е прилаган към настощия момент в България и чрез който се постига едновременно намаляване на суровини и по-ефективно управление на отпадъците, а именно тяхното предотвратяване. Дейността изцяло съответства на дейности от т. 1.2 и т. 4.6 от раздел IV на одита за ресурсна ефективност. Предвижда се да се закупят два актива, които да се съчетаят в производствения процес. Новите активи, които ще се използват в производствения процес на светлинни надписи, са УВ принтер– 1 бр. и Високотехнологичен дигитален кътер- 1 бр. Те ще участват в процеса на изработка на обемните светещи символи/букви, които се съчетават за производството на светлинни надписи. На новия високотехнологичен кътер ще се изрязват формите (символите/буквите), които ще оформят надписа и ще се използват за изработка на контрукция за закрепване.Чрез неговата употреба ще се постигне намаляване на суровините, както следва: - Поради наличието на разнообразни по вид и точност инструменти ще може да се получи максимално оползотворяване на акрилните плосости при процеса разкрой,т.е. намаляване на суровината и до намаляване на отпадъка, образуван от акрилните плочи от вложените суровини. - При по-прицизния процес на изработка на носеща конструкция от метални и/или алуминиеви профили за буквите ще доведе до намаляване на този вид суровини- намаляване на металните профили с 40%, на алуминиевите профили със 70 %. Ще се редуцира и използваните суровини боя – със 70%, заваръчна тел със 60%, Крепежни елементи (болтове, дюбели, самонарезни винтове)- с 20%. - Ще се намали използването на лепилото за акрил с 50% за залепване на гърба на буквата, поради по-прецизния процес на разкрой на акрилните плоскости. - при новата технология на гърба на формите посредством кътера се издълбава (фрезова) канал. В този канал в последствие се поставя светещата система на надписа, а именно миниатюрни лед осветителни елементи(модули). С оглед новия метод се постига намаление на броя на светодиодните модули влагани в изделието с над 40%. Процесът на брандиране на самия надпис(лого) ще се постига чрез печат на целият елемент(буква) на УВ принтера. Той е предназнаен за печат директно върху акрилната плоскост. Предвид това ще се редуцира до 0% използването досега на PVC самозалепващо фолио и лепило за залепване на фолиото. Чрез тази проектна дейност ще се осъществява и по-ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията. Следствие на това ще се постигне предотвратяване чрез намаляване на следните отпадъци: -Стърготини, стружки, изрезки от цветни/черни метали са генериран отпадък от производствения процес при използването на цветни/черни метали ламарина и профили. С внедряване на новия кътър ще се намали използването на алуминиеви профили и ламарина и образувания отпадък от производствения процес. -Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества са обрзивани следствие на използването на боя и разредител коресилин. Те се образуват при процесите измиване, обезмасляване и почистване. Състоят се от опаковките на суровините обезмаслител, боя и грунд, които в състава си имат ОХВ. С намаляването на количеството материали за боядисване и намаляване на количеството коресилин ще се намалят и отпадъците от опаковки на използваните суровина и спомагателен материал. -Стърготини, стружки и изрезки от пластмаси са генериран отпадък от производствения процес при разкроя на акрилните плоскости. При новия процес на разкрой и използване на новия кътер ще се постигне оптимално използване на акрилната плоскост и ще намали се намали генерирания отпадук от влаганата в производството суровина. 664 699.00 664 699.00
Дейност 2:Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е: Дейността по изготвяне на одит за ресурсна ефективност в ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 е извършена преди подаване на проектното предложение от компетентни лица. Целта на одита е описание на употреба на суровини и спомагателни материали преди и след изпълнението на проекта, установяване на намаляване на употреба на ОХВ, информация относно принос на внедряваните технологични решения / методи съгласно йерархията на управлението на отпадъците, информация за намаляване на количеството емисии в атмосферата. Изготвянето на одита на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на иновационния капацитет и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез внедряване на пилотни за България технологични процеси при изработка на светещи надписи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции, водещи до опазване на околната среда и намаляване на вредно въздействие от отделени емисии - Осъществяване на стратегия за ефективното управление в областта на суровините; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. 15 000.00 15 000.00
Дейност 3:Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория: С оглед спазване на изискаванията на настоящата процедура дружеството в рамките на одита за ресурсна ефективност кандидатът залага базови и целеви стойности на показателя, свързан с количеството емисии, генерирани при производството. Съгласно изискванията на одита за ресурсна ефективност базовите данни за този показател, както и контролните данни, отчетени след въвеждане в експлоатация на активите по проекта, следва да са въз основа на извършени измервания от акредитирани лаборатории. Тъй като ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 не разполага със собствена лаборатория, услугата се възложи на външен изпълнител. Към настоящия момент наетата лаборатория извърши такива измервания в рамките на периода на изготвяне на одита за ресурсна ефективност. Измерването на базовите показатели за емисии е извършено в периода след обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение. За да удостовери, че измерванията са извършени от акредитирана лаборатория (външна за кандидата) кандидатът прилага към т. VI от Одита за ресурсна ефективност (Приложение Е) сканирано копие на сертификата за акредитация на лабораторията съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Сканирано копие от протоколите от лабораторията също са приложени надлежно към одита за ресурсна ефективност. Информацията от тях е включена в т. 3.3. Информация за емисиите след изпълнение на проекта от Раздел IV Използване на ресурси. Дружеството ще спазва стрикто всички последващите си задължения съгласно Условията за кандидатстване. 0.00 0.00
Дейност 4:Организиране и провеждане на събитие за мултиплициране на резултатите от проекта- 1 бр.: Тази дейност обхваща организиране на работна среща, на която ще бъдат покани фирми, които развиват своята дейност в сферата на производство на външна реклама, включително и светлинни надписи. Целта за осъществяване на такъв вид мероприятия е да се представи пред широка аудитория резултатите от реализация на дейностите проекта, обвързани с внедряване на технологични решения и методи за оптимизиране на производствените процеси и намаляване на използваните суровини и за предотвратяване образуването на отпадъци в съществуващо производство. Тъй като тези решения се явяват пилотни за България и към момента не се прилагат от нито една от компаниите в сектора, събитието ще бъде изключително полезно и ще допренесе за представяне на множеството ползи от използване на новите иновативни производствени процеси. На проведената работна среща ще бъдат подробно презентирани новостите, ефекта от тяхното прилагане, технологичните и икономически предимства, които те ще донесат при реалното им внедряване във всяко едно подобно производствено дружество. Благодарение на реализиране на този вид дейност компанията ще има възможност да покаже и докаже превъзходтсвото на иновативните методи при изработката на този вид продукт пред досегашните използвани технологии, с което ще се постигне значителен мултиплициращ ефект. 0.00 0.00
Дейност5:Публикации в дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта- 3 бр: Кандидатът ще изпълни дейността като отрази в 3 дигитални медии резултатите от проекта. Изборът медиите да бъдат дигитални, а не традиционни се дължи на развитието на този вид печат и по-голямата аудитория, която предпочита използването на Интернет изданията пред хартиените. Чрез публикациите ЕТ ИВАН ТОДОРОВ 98 цели да разпространи иновативната и пилотна идея, имплемитирана в проекта като внедряване на нов метод за изработка на светлинни надписи. Предвид множеството си предимства, успехът за популяризация и въвеждането му в подобни секторини предприятия е категоричен. Тъй като към настоящия момент кандидатът също използва познатите на българския пазар технологии, прави иновативния технологичен процес приложим за всички останали комании, което гарантира практическата възможност за мултиплициране на резултатите от реализацията на проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).