Внедряване на електронна платформа за управление на човешките ресурси в предприятието, с възможност за отчитане на гъвкаво работно време, изготвяне и отчитане на графици и присъствени форми, съобразно отчетените резултати и времеви ангажименти. Разработване на планове за обучение на заетите лица с фокус към индивидуални програми за обучение на лицата над 54-годишна възраст.
: Основната цел на тази дейност е постигането на оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. В предприятието няма внедрена електронна система за контрол на достъпа, отчитане на работа при гъвкаво работно време и развитие на човешките ресурси, а необходимостта от нея е свързана със стратегията за развитие на предприятието и се основава на свързаната с нея потребност от организационни промени. Чрез реализацията на тази дейност ще се създаде възможност и решение за въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси, което кореспондира със целите на настоящата процедура. Чрез системата ще има възможност да се въвеждат работни карти и работни графици с цел отчитане на заетостта на лицата с гъвкаво работно време, както и точно отчитане на времевата заетост на лицата с фиксирано работно време. В дружеството работят на трудов договор 24 лица над 54 години и 2 лица с намалена трудоспособност. Цялостната стратегията за развитие на дружеството е насочена към разширяване на дейността (привличане на нови клиенти, увеличаване на обема на продажбите) и развитие на човешките ресурси и увеличаване на производителността на труда. Неефективното управление на работните процеси и на работната сила, застаряването на работната сила и липсата на квалифицирани работници са сред проблемите, които в най-голяма степен застрашават устойчивото развитие на дружеството и неговата конкурентоспособност.
В тази връзка дружеството има необходимост от организационни промени, които ще бъдат реализирани чрез елементите на настоящата дейност.
Осигуряването на възможности за въвеждане на гъвкави форми на заетост ще допринесе за съчетаване на професионалния и личния живот на заетите лица, а така също и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Чрез настоящата дейност ще бъде идентифицирано състоянието на организацията на трудовата дейност и съобразно дефинираните нужди ще се въведат иновативни решения. Ще бъде избран доставчик, който ще се ангажира с внедряването на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси - електронна платформа за контрол на достъпа чрез отчитане на времето за вход и изход на територията на предприятието за заетите лица и съответно изготвяне на присъствена форма отчитаща реално отработеното време на всяко заето лице. Като специфичен фокус ще бъде възможността за софтуерно решаване на възможност за гъвкава заетост, съобразно нуждите на заетите лица и възможността им да съчетават личните си ангажименти със служебните, по специално за заетите лица над 54 годишна възраст (24 лица) и лицата с увреждания (2 лица).
1.1.Въвеждане на възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси (гъвкаво работно време, ротация на работното място) с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители, въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Възможностите за гъвкаво работно време и ротация на работните места ще бъдат описани в специално разработени Вътрешни правила, утвърдени от ръководителя на предприятието.
1.2. Обезпечаване на предприятието със софтуер и хардуер - електронна платформа за контрол на достъпа - вход и изход от работното място и управление на човешките ресурси в предприятието. Чрез специализирания софтуер ще се създаде възможност за отчитане на гъвкавите форми на работно време и ротация на работните места, ще се ползват специални модули за работни карти и работни графици;
1.3. Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане;
1.4. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот за лицата над 54г. чрез планове за обучение и повишаване на квалификацията им. |
29 000.00
|
28 950.00
|
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място за заетите в Спартак АД лица, за период до 12 месеца.
: Цел на дейността - чрез тази дейност ще се осигури организиран лицензиран транспорт до и от работното място на работниците и служителите на Спартак АД, които живеят в населени места извън селището на местоработата си. Транспорта ще бъде възложен на изпълнител, избран по реда на ПМС № 118/20.05.2014г.
Целева група, включена в тази дейност са лица, наети по трудов договор в Спартак АД гр.Бургас, които са регистрирани по настоящ адрес в населени места, различни от това на местоработата си. Работното място на тези лица се намира на по-малко от 100 км от местата, в които са регистрирани по настоящ адрес, и трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване. Над 50 % от включените в целевата група за тази дейност работници на Спартак АД са наети лица от ромски произход с ниско образование и квалификация, около 50 % са лица над 54годишна възраст. Това ще осигури заетост на лица, които трудно намират реализация на трудовия пазар. Чрез осигурената трудова мобилност те ще запазят работните си места, и ще продължат да развиват трудовите си навици и квалификация. Дейността е в съответствие с една от целта на операцията, а именно да насърчи географската мобилност на работната сила в страната чрез подкрепа на работодателите за осигуряване на транспорт на наетите в предприятията лица, включително с цел запазване на тяхната заетост и повишаване нивата на устойчива заетост, когато работното място е извън населеното място на тяхната месторабота. Чрез изпълнението на тази дейност ще се надградят мерките, реализирани досега от дружеството с цел запазване заетостта на тези лица., а именно чрез надграждане на резултатите от успешна фирмена политика за осигуряване на карти за пътуване на заетите лица и служебен превоз при липса на обществен. Чрез настоящата дейност ще се постигне една от специфичните цели на проекта - подпомагане на географската мобилност на работещите в Спартак АД, които пътуват ежедневно от и до работното си място, но нямат възможност да ползват за целта удобен обществен транспорт. Ползването на обществен транспорт създава затруднения и причинява загуба на време, с което трудовият ден се увеличава чувствително. Наличният обществен транспорт по линията с.Равнец - гр.Бургас не предоставя възможност за съобразяване с работното време на работещите в Спартак АД. Освен това времето за пътуване се удължава значително, поради удължаването на маршрута за включване на повече селища, както и поради големия брой спирки. В редица случаи тези хора са принудени да напуснат работа и да търсят алтернатива за работа. Организираният транспорт до и от работното място ще засегне лица, които работят в Спартак АД (гр. Бургас) и живеят в с.Равнец, община Бургас, област Бургас. Броят на лицата е 9, а работното им време от 8 до 16,30 часа. Превозът ще се извършва от едно МПС до 9 места. Тъй като режимът на работа е едносменен, автобусът ще извършва един курс в денонощие: като тръгва от гр.Бургас до с.Равнец, където се качват работниците, транспортира ги до гр.Бургас, ул.Одрин 3. След приключване на работното време качва работниците от гр.Бургас ул.Одрин 3 и ги транспортира до местоживеенето им с.Равнец и отново се връща в до гр. Бургас. Превозът ще се извършва всеки делничен ден (с изключение на дните на официални празници)от 7.20 часа и ще пристига в предприятието в гр.Бургас около 8.00 часа. Тръгването в обратна посока ще бъде в 16.40 часа с приблизителен час на пристигане в с.Равнец 17.20 часа. |
11 088.00
|
10 780.00
|
Доставка на колективни средства за защита - предпазни прегради между работните места в производствено хале и ергономични столове за лицата, работещи с видео дисплеи.
: Цел на дейността - осигуряване на колективни средства за защита за заетите лица в производственото хале с цел намаляване на риска от вредното влияние на шума, опасно лъчение и прехвърчащи искри и превенция на заболяванията на мускулно-скелетната система за заетите лица, работещи с видеодисплеи - инженери, счетоводители, координатори производство, контрольор по качеството, маркетинг специалисти и специалист продажби.
Обосновка: Производственият шум като фактор на работната среда въздейства както на слуховия анализатор, така и на целия организъм. Производственият шум влияе на целия организъм, като преди всичко засяга: нервната система –нарушава се вниманието, появява се бърза уморяемост, раздразнителност, разсеяност, забавя се скоростта на психичните процеси, увеличават се грешките при работа, намалява се работоспособността;
Заетите лица в цех Общ монтаж и Вентилатори общо 20 лица, вследствие на шумовото въздействие и лъченията при заваряване често имат субективни оплаквания като главоболие, невротизъм, шум в ушите, световъртеж, промени в самочувствието и настроението, безпокойство, нарушения на съня. С цел минимизиране на риска за тези заети лица ще бъдат закупени колективни средства за защита - технически средства за ограничаване на шума, опасни лъчения и искри между работните места - защитни прегради. В предприятието, резултатите от оценката на риска и измерванията показват риск за здравето на заварчици и електро-заварчици, относно опасни лъчения, искри и шум. Работещите, чиято експозиция на шум превишава горните стойности на експозицията за предприемане на действия, са преминали профилактични прегледи на слуха от лекар и профилактично аудиометрично изследване. Мерките, предприети за контрол на риска са осигуряване на лични предпазни средства на работещите, изложени на тези рискове, но рискът може да се намали в приемливи граници при прилагане на колективни средства за защита предпазни прегради. С цел повишаване на безопасността на работа при заваряване ще се използват допълнителни предпазни прегради, които ограничават преминаването на искри и ултравиолетова радиация, шум и предпазват не само заварчиците, но и работещите в зоната на заваряване.
Средствата за индивидуална защита, които работещите ползват са вътрешни антифони. Чрез защитните прегради ще се осъществи надграждане на предприетите до момента мерки за ограничаване вредното въздействие на шума при работа и осигуряване на 20% по-ниски нива на шум за заетите лица. Защитните прегради ще бъдат произведени от огнеупорен материал, който осигурява защита от опасно лъчение и е устойчив на прехвърчащи искри, за работните места на електро-заварчици. Чрез тях ще се сведат до минимум опасностите, ще има ясна процедура и методика на работа, за всички ангажирани в работните процеси. Чрез използване на подходящи предпазни средства и осигуряване на подходяща подготовка и обучение, ще се гарантира безопасно заваряване.
В административните офиси съгласно оценката на риска е идентифициран риск при работа с видеодисплеи, възможност за хронични увреждания на опорно-двигателния апарат. Подлежащите лица на защита са 32.С цел ограничаване на този риск и съгласно програмата за минимизиране на риска за тези лица ще бъдат закупени 32 броя ергономични столове с цел превенция на рискове от работа с дисплеи и проблеми с опорно двигателния апарат на лицата, които продължително време се налага да заемат неудобна работна поза при работа с видеодисплеи. Това са лицата на длъжности инженери, счетоводители, координатори, контрольори по качество, началник отдели, маркетинг специалисти, специалисти продажби. Ергономичният работен стол ще осигури стабилна опора на тялото с възможност за промяна на позата при следните изисквания: да не ограничава циркулацията на кръв в долните крайници; лесно да се поддържа; да се осигурява опора на гърба в областта на кръста; материята на седалката да не позволява хлъзгане и да не запарва; широчината на седалката да бъде по-голяма от широчината на бедрата. |
31 600.00
|
31 540.00
|
Осигуряване на колективни средства за защита чрез подмяна на покривни прозорци в основно производствено хале. : Цел на дейността е постигането на по-добри и безопасни условия на работа за заетите лица, работещи в основно производствено хале чрез подмяната на покривни прозорци, което ще доведе до повишаване на производителността на работещите в предприятието, подобряване на техния професионален и здравен статус, подобряване на мотивацията за полагане на труд и по този начин - осигуряване на устойчива заетост в предприятието.
Един от значимите рискове идентифициран в Оценката на риска и анализа на състоянието на безопасността и здравето при работа в производствените помещения е Риск от неблагоприятно въздействие на микроклимата. Производственото хале е със специфично остъкляване на покривната конструкция, което на много места е нарушено - липсват стъкла или са пукнати. Това води до повишаване на влажността при дъжд и сняг, както и увеличаване на риска от травми причинени от счупените стъкла. При дъжд подовата настилка има мокри и хлъзгави участъци, което създава механична опасност от падане на същото ниво при подхлъзване, спъване и др. През зимния период липсата на част от стъклата по покривната конструкция обуславят поддържането на ниски температури в работните помещения и създават термична опасност поради студена работна среда и могат да причинят следните вреди за работещите - студови травми; податливост на инфекции; топлинен стрес; измръзване. Нарушеният микроклимат вследствие на проблемите с покривната конструкция се характеризира с опасности като – високи и ниски температури, високи скорости на движение на въздуха, повишена влажност, които създават условия за простудни заболявания и заболявания на дихателните пътища за работещите. Ограничената пропускливост на наличните стъклени части от покривната конструкция характеризират риска от недостатъчна осветеност, зрителна преумора от осветеност, неотговаряща на санитарно-хигиенните норми и създават условия за вреди на работещите като главоболие, преумора и изтощаване. Отчитайки значимостта на описаните проблеми ръководството на дружеството е заложило в програмата за управление на риска поетапна подмяна на покривните прозорци и реализацията на настоящия проект ще даде възможност за решаване на проблема и значително подобряване факторите на работната среда в производственото хале. Задачата на дейността е – осигуряване на подобрени параметри на факторите на работната среда чрез подмяна на стъклени пана от покривната конструкция с нови такива от съвременни материали. Целевата група обхваща заети лица, работещи по трудови правоотношения в Спартак АД, 65 души работещи в производственото хале, от които 19 лица над 54 г. и 1 с увреждане. Те са пряко ангажирани в изпълнението на производствени дейности и включват следните длъжности - квалифицирани производствени работници, общи работници в производството, мотокаристи и инженери в производството, координатори производство и началник цехове.
Чрез реализацията на тази дейност ще се подобрят следните фактори на работната среда:
Риск от неблагоприятно въздействие на микроклимата-през зимния период е преохлаждащ в производственото хале. Предприетите от ръководството мерки са - монтирани климатични инсталации в обособени работни места, осигурени стаи за отдих с подходяща температура; проследимост за спазване на физиологичните режими на труд и почивка при работа в неблагоприятни условия; предоставено подходящо работно облекло и лични предпазни средства; въведен ротационен принцип на работа - периодична смяна с работни места, където температурата на работната среда е оптимална. Риск от травматични увреждания - рискът от удар, контузия, спъване и падане е възможен на всички работни места. Чрез реализацията на настоящия проект ще се изградят колективните средства за защита, които са с предимство пред личните предпазни средства - монтирани нови, устойчиви покривни пана от олекотен материал, с високо ниво на пропускливост на светлина.Чрез настоящия проект ще може да бъде предотвратен риска и идентифицираните опасности да се поддържат в допустимите граници. |
37 000.00
|
36 960.00
|
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите лица, в съответствие с утвърдения списък на работни места и видове работи и съгласно извършената оценка на риска.: Цел на дейността е да бъдат осигурени по-добри и съвременни ЛПС и СРО за заетите лица в предприятието. Съгласно националната класификация на трудовия травматизъм се забелязва, че заетите лица в бранша са подложени на значителни рискове в работата си и невъзможността за отстраняването им поради спецификите на производствения процес, обуславя изключително важното значение на осигурените средства за лична защита и специално работно облекло за работещите. Във фирмата има утвърден от Изпълнителния Директор списък с работни облекла и ЛПС. Наличните към настоящия момент ЛПС и СРО са със стандартни експлоатационни качества и това налага подмяната им с такива осигуряващи по-високо ниво на защита за условията на работното място. Настоящото проектно предложение е насочено именно към удовлетворяването на тези потребности. Новите ЛПС, заменящи старите имат следните подобрени характеристики:
1. Яке за заварчик - по-добро предпазване тялото от механични въздействия, искри и пръски разтопен метал, шлака и горещи частици, изработен от хромирана, хидрофобна, цепена кожа и док – 100% памук.
2. Работни обувки зимни - предпазват крака от усукване, противохлъзгащи, минимизиране на напрежението в петата на носещия през целия ден, с композитно бомбе, с олекотена, гъвкава вложка против пробождане. Светоотразителни елементи за видимост.
3. Очила предпазни за механична защита - със система за индиректна вентилация, омекотяване към лицето, неизпотяеми, ще се осигури висок комфорт, дори в екстремно високи или ниски температури.
4. Защитен фотосоларен шлем за заварчици. Към настоящия момент се използват предпазни маски за заваряване, на която не е обозначена степен на защита и стандарт, на който да отговаря. Ще бъдат закупени 20 бр. защитни фотосоларни шлемове с автоматично затъмняващ се филтър, олекотен с опция - подвижен екран, отговарящ на стандарти EN 166, EN 175 , които ще осигури по-добра защита на работниците на длъжност заварчик и електро-заварчик.
5. Ръкавици брезент- за предпазване от механични травми при работа с ръчни инструменти и обслужване на съоръжения.
6. Полумаска с филтри за бояджия - ползваните към момента полумаски и филтри са с увеличено съпротивление на въздушната струя и са некомфортни за носене. Предимствата на новите полумаски са комфортна употреба, със светлоотразителни елементи за висока видимост, инхалаторната клапа се подменя с подмяна на филтрите, което увеличава многократно безопасността.
7. Антифони вътрешни - изработени от неалергичен силиконов каучук, за многократна употреба, миещи, с възможност за ползване от диспенсър.
8. Костюм за бояджия за еднократна употреба, който осигурява отлична бариера на проникване на вредни газове и твърди частици, защита срещу химикали
9. Ръкавици за заварчици, за предпазване от пръски, изработени от цепена телешка кожа, с кевларени конци, топлоустойчиви, подходящи за заваряване.
10.Ръкавици полу-топени в латекс-маслоустойчиви, с изцяло дишащ гръб, с отворите за вентилация и ергономичен дизайн намаляват умората на ръката, за защита от рискове при работа на шлосери, стругари, фрезисти и др.
11. Маска за шлосер прахозащитна - Полумаска с активен въглен, против финодисперсен прах, течни и твърди аерозоли, за защита на шлосери от риска запрашеност.
Другите видове ЛПС и СРО ще бъдат заменени с нови поради изтичане на срока на експлоатационна годност и необходимостта им от подмяна с нови такива.
Необходимостта от предоставянето на нови лични предпазни средства и специално работно облекло на заетите лица се обосновава от следните опасности и рискове: шум от оборудването и машините; опасност от преместващи се (движещи се) машини, съоръжения и техни елементи - опасност от притискане на пръстите, опасност от падащи тела и частици, опасност от режещи елементи и инструменти; наранявания с твърди частици при металообработка, вдишване на химически вещества, изгаряния вследствие на термичните процеси при заваряване на метали; работа при неблагоприятен микроклимат. |
29 941.04
|
30 258.81
|
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Цел на дейността е поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Дейността включва обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място. Дейността не включва задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител и ще се провежда от длъжностни лица с подходящо образование по ред и при условия, определени от екипа за управление на проекта, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението ще включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията, извършваната дейност и индивидуалното работно място. В програмата на обучението, която ще бъде изготвена от обучаващата организация ще бъдат включени модули, свързани с безопасност при работа с оборудване, машини, съоръжения и други; осигуряване на безопасно обслужване на технологични процеси, повлияни от фактори на работната среда и трудовия процес; безопасност при използване на различни материали, опазване на околната среда-ресурсна ефективност и влияние на изменението на климата.
Обучението на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване, ще се провежда на основата на действащите правила, норми и изисквания и утвърдените в предприятието правила и инструкции за безопасна работа. Тематиката и продължителността им ще се съобразяват с всички други изисквания, регламентирани в специфичните за конкретната дейност или вид работа нормативни актове.
Обучаемите ще бъдат заети лица в производствената дейност на дружеството определени чрез подбор. При включването в обучение ще се дадат равни възможности на всички заети лица да участват с цел предотвратяването на всякаква дискриминация, основана на пол, раса, цвят на кожата, етническа принадлежност или социален произход, генетични характеристики, език, религия или убеждения, политически или други мнения, имотно състояние, произход, увреждане, възраст или сексуална ориентация, като се имат предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация.
При включване в обучение ще се интегрира принципа за равенството между мъжете и жените, като това ще бъде подкрепено с възможността да се обучават дистанционно заетите лица, които имат семейни или лични ангажименти с цел да им се даде възможност за съчетаване на личния с професионалния живот.
Интегриране на принципа за устойчиво развитие ще бъде осигурено чрез включването в обучението на модули, формиращи знания и умения в подкрепа на опазването на околната среда, смекчаване измененията на климата и адаптацията към него, ресурсна ефективност и зелен растеж.
По време на обучението ще бъдат използвани съвременни интерактивни средства. За обученията ще бъде ползвана собствена учебна зала, за да е по-удобно за работещите и да се постигне по-високо качество на обучението. Обучаващата организация ще осигури на обучаемите учебни материали, които ще гарантират устойчивото развитие на постигнатото по отношение на дейностите по безопасност и здраве при работа.
Етапите за изпълнение на дейността са:
1. Описване на рисковете, оборудването, съоръженията, използвани в специфичното производство - машиностроене, по които е необходимо да бъдат включени теми в учебната програма;
2. Избор на обучаваща организация. Дейността планираме да бъде възложена на външен изпълнител;
3. Провеждане на обучението, съобразно план-график на учебните занятия и учебна програма;
4. Провеждане на финален тест на обучаемите за проверка на придобитите знания;
5. Връчване на удостоверения за успешно приключили обучението;
6. Отчетност и вътрешен контрол. |
5 000.00
|
4 980.00
|
Осигуряване на социални придобивки на работещите чрез обзавеждане на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в предприятието.: Целта на дейността е да се осигурят оптимални условия за почивка, отдих и хранене на заетите лица в Спартак АД чрез обзавеждане на собствено помещение, намиращо се в основната производствена сграда на предприятието с площ 106 кв.м. Предприятието и извършило текущ ремонт на помещението с цел подготовката му и адаптирането в помещение за отдих и хранене. Подменена е подовата настилка, извършено е боядисване на стени и тавани, подменена е дограмата. Към настоящия момент заетите лица в производството - общо 65 заети лица, от които 19 на възраст над 54 г. и 1 лице с увреждане, нямат осигурено помещение за хранене през обедната почивка, нито помещение за почивка през почивките в рамките на работния ден. Като част от препоръките дадени от СТМ при оценката на риска е осигуряване на стаи за отдих и хранене, подходящо обзаведени и оборудване с цел минимизиране на установените опасности и рискове за за здравето и безопаснотта при работа на работещите. Това идентифицира нуждата от обособяването на помещение за отдих и почивка на заетите лица с цел осигуряване на комфортна среда за ползотворна почивка и условия за хранене, съобразено с рационалните и хигиенни норми. За да бъде адаптирано за използване помещението е необходимо то да бъде обзаведено с маси, столове, електро уреди за приготвяне и съхранение на храна, климатици. Реализирането на настоящата дейност ще надгради положените усилия на ръководството за осигуряване на комфортна среда за почивка и хранене.
Дейността включва следните елементи:
Обзавеждане на помещението за отдих, хранене и почивка - доставка на оборудване - кухненско обзавеждане 1бр., маси 11бр.,столове 65бр., микровълнова печка - 2бр, хладилници - 3 бр., котлони - 1 бр., климатик - 1 бр., мивка - 2 бр, смесителни батерии за мивка - 2бр, диван - 2 бр, кош за отпадъци - 1бр., телевизор - 1 бр.
Обосновка на изброените елементи на дейността:
Необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в Спартак АД е обусловена от факта, че при натоварения производствен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние. Нуждата е идентифицирана и от факта, че към настоящия момент работещите нямат осигурено помещение, в което да се хранят по време на обедната си почивка и то да е съобразено с хигиенните и рационални норми за хранене. Дружеството разполага със собствено помещение, което е с площ 106 кв.м. Помещението е в непосредствена близост до основните производствени цехове и това го прави много удобно за работещите, за ползване по време на производствените почивки и хранене. Към настоящия момент помещението се нуждае от обзавеждане. Чрез адаптирането му в помещение за отдих, хранене и почивка ще се осигури комфортна среда за почивка. Оборудването на помещението с маси и столове, кухненски кът, микровълнови печки, готварски печки, климатици, е необходимо за да може по време на обедната почивка работещите да се приготвят храна и топли напитки и да се хранят съобразно рационалните и хигиенни норми.
Необходимостта от обособяване на помещение за отдих, хранене и почивка на заетите лица в Спартак АД е обусловена от факта, че при натоварения производствен процес, работещите имат нужда от физиологичен режим на труд и почивки в рамките на работния ден с цел възстановяване на физическото и психическото състояние.
Европейската политика за активния живот на възрастните хора си поставя за цел повишаване на качеството на живот и благосъстоянието на европейците и особено на по-възрастните хора, както и насърчаване на солидарността между поколенията. Високото качество на трудовия живот е важна предпоставка за реализиране на концепцията за активен живот на по-възрастните хора. Поради това предоставянето на социални придобивки на заетите лица имат ключово значение за осигуряването на активен живот на по-възрастните хора посредством по-качествен и продължителен трудов живот. |
15 400.00
|
15 398.68
|
Информиране и публичност: Основна цел на дейността е предоставяне на информация за предоставената безвъзмездна финансова помощ по проекта, според изискванията на програмата в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламент(ЕС) 1303/2013 на Европейския съюз, и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Всички действия по информиране и публичност ще включват следните елементи:
• Емблемата на ЕС в съответствие с графичните изисквания;
• Упоменаване на Европейски социален фонд и Европейския фонд за регионално развитие (или Европейски структурни и инвестиционни фондове)
• Логото на програмния период 2014 - 2020 г.
Информация за проекта, включваща кратко описание, дейности и резултати ще бъде публикувана на сайта на дружеството www.spartak.bg, като ще се откроява подкрепата на Европейския съюз. За логото на ЕС и оперативните програми ще се прилагат изискванията на Регламент 821/2014 г. по отношение на шрифт и цветност.
Информационна табела ще бъде поставена на входа на производствената база, която ще информира обществеността за подкрепата от Европейския съюз. Проектът включва набор от дейности по информация и публичност, които целят да популяризират приноса на Европейския фонд за развитието на човешките ресурси, Оперативната програма, както и дейностите по настоящия проект.
Ще бъде изготвена бланка за документите, които ще бъдат издавани и ползвани по време на изпълнението на проекта, чрез която участниците, изпълнителите и обществеността ще получат информация за оперативната програма и финансирането от Европейските структурни и инвестиционни фондове.
Всички удостоверения/сертификати от проведените обучения ще съдържат емблемата на ЕС, упоменато Европейски съюз, наименованието на ЕСФ и ЕФРР, логото на програмния период 2014-2020 г. и наименованието на финансиращата програма ОП "Развитие на човешките ресурси"2014-2020, наименованието на проекта и адреса на единния информационен портал. За постигане на целта на дейността информиране и публичност са предвидени следните дейности:
1. Отразяване финансирането на проекта на всички отпечатани документи и закупени по проекта активи - оборудване, обзавеждане, ЛПС;
2. Поставяне на постоянна табела на централния вход на производствената база. Табелата ще съдържа информация, че проектът е финансиран от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020, както и други задължителни елементи според изискванията на Договарящия орган;
3. Предоставяне на 100 броя тениски с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. на всички представители на целевата група и заинтересовани страни;
4. Предоставяне на 100 броя химикали с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. на всички представители на целевата група и на контрагенти на дружеството;
5. Предоставяне на 100 броя чаши с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г.;
6. Изработване на стикери с логото на Европейския съюз и общото лого на програмния период 2014-2020 г. за всички закупени активи по проекта - общо 120,00 лева;
7. Текущо информиране на дейностите по проекта на интернет страницата на Спартак АД www.spartak.bg;
8. Публикация в местен информационен сайт за резултатите от реализация на проекта, заключителна информация.
|
2 800.00
|
2 800.00
|
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се осигури качествено и ефективно изпълнение на заложените дейности, целесъобразно и ефикасно изразходване на средства от бюджета на проекта, стриктно изпълнение на дейностите и постигане на заложените в него резултати и индикатори. Дейността е свързана с организацията и успешното управление на проекта и стартира още през първия месец. Членовете на екипа са: Ръководител проект-1, Координатор проект - 1 и Счетоводител-1, които са отговорни за реализиране на проектните дейности през целия 12 месечен период на изпълнение. Дейността на Екипа ще е съобразена с изискванията за отчитане на проектните дейности, дефинирани от Договарящия орган, контрол за изпълнението на сключените договори с външни изпълнители, отчетни форми за обученията и организиране на дейностите свързани със заетите лица в дружеството. Целия екип е отговорен за администрирането на проекта – организиране и ръководство на проектните дейности, водене на точна и ясна документация, както и ясни и точни счетоводни отчети относно изпълнението. Изготвяне на междинни и финални отчети за отчитане на постигнатите цели и верифициране на направените разходи, осигуряване на информираност и публичност, прозрачност и равнопоставеност.
Екипът за управление на проекта ще следи за съблюдаване на хоризонталните принципи при изпълнение на проектните дейности:
-Равни възможности и недопускане на дискриминация
-Равенство между половете
-Устойчиво развитие.
Екипът ще осъществява своята дейност в административната сграда на Спартак АД в обособен за целите на проекта офис.
Екипът за организация и управление ще отговаря за изпълнението на дейностите, предвидени в проекта, в съответствие с клаузите и срока на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Отговорността на всички членове на екипа ще бъде гарантиране изпълнението на разпоредбите на ЗУСЕСИФ/ПМС № 119/20.05.2014 г. на Министерския съвет, относно допустимостта на извършваните разходи, както и съответствието на тези разходи с изискванията, предвидени в настоящата схема за финансиране. Ръководителят, координатора и счетоводителят ще организират съвместно изпълнението на всички дейности, предвидени в проекта. Счетоводителят на проекта ще води точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство и по начин, по който разходите, свързани с проекта, ще подлежат на ясно идентифициране и проверка. Счетоводителят ще гарантира, че данните, посочени в отчетните доклади по проекта (междинни и заключителен), отговарят на тези в счетоводната система и документация, и са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията.
Етапите на дейността са:
1. Формиране на екипа за управление на проекта;
2. Стартираща среща на екипа за управление на проекта, приемане на план за работа, разпределение на отговорности;
3. Разработване на документация за подготовка на процедурите за избор на външни изпълнители;
4. Контрол върху изпълнението на дейностите възложени на външни изпълнители;
5. Организиране на коректна точна и своевременна отчетност по проекта посредством информационна система, позволяваща идентифициране на разходите по проекта, лесно проследяване и одитна пътека;
6. Подготовка на документи относно отчитането на проекта и осигуряване на финансиране - искания за плащане, междинни и финални технически и финансови отчети, доклади и комуникация с договарящия орган;
7. Администриране на дейности по информиране и публичност.
Принципите, които ще бъдат съблюдаване от екипа за управление на проекта по време на реализацията на проектните дейности са - добро управление, прозрачност и лоялна конкуренция, равнопоставеност и превенция на дискриминация, екологична устойчивост, ресурсна ефективност и политика за опазване на околната среда. |
16 500.00
|
15 499.26
|
Подновяване на сертификат за съответствие с международен стандарт OHSAS 18001: Цел на дейността е осигуряване на системен подход по отношение управлението на здравето и безопасността при работа чрез подновяване на международния стандарт за безопасност и здраве при работа OHSAS 18001. Спартак АД е допустим кандидат за извършване на дейността поради осъществяването на икономическа дейност с коефициент на трудов травматизъм по-висок от средния за страната. OHSAS 18001 е стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработен да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд. Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. В Спартак АД през 2013г. е придобит сертификат за съответствие със стандарт OHSAS 18001, но поради финансови причини след изтичане на срока на сертификата той не е подновен. Чрез възможността да бъде финансирана ресертификацията по стандарта, дружеството ще продължи да прилага системата за управление на здравето и безопасността при работа.
Чрез регламентиране на процесите рисковете се свеждат до приемливо ниво, съответстващо на националните и европейски изисквания за здравословни и безопасни условия на труд. Системният подход, регламентиран в OHSAS 18001 създава връзка между всички изисквания и поставя процесите в контролирани условия. Чрез ясно изразената и прилагана политика за безопасен труд и синхронизация на правилата за безопасна работа с производствения процес се постига намаляване на производствените загуби и увеличаване на производителността. Този стандарт е синхронизиран с изискванията на ISO 9001, което го прави подходящ за интеграция в Интегрирана СУК, функционираща в Спартак АД. С такава интеграция ще се постигне едновременно удовлетворяване на потребностите на Работодателя, Обществото и Работещите във фирмата. Етапи:
Етап “Планиране”, който включва-идентификация на опасности за здравето и безопасността, оценка и контрол на риска, идентификация на приложими правни или други изисквания, отнасящи се до дейността на фирмата. Целта на резултатите от тези дейности е да послужат за основа на системата за здраве и безопасност при работа; дефиниране на политика и цели по здраве и безопасност при работа и изготвяне на програма с определени срокове и отговорности за постигане на общите цели и политиката по здравословни и безопасни условия на труд.
Етап “Изпълнение”, който включва- изготвяне на организационна структура със задължения и отговорности по ЗБУТ; определяне на квалификацията и необходимостта от подходящо обучение за изпълнение на съответните отговорности и задължения по ЗБУТ; осигуряване на средства за осведомяване, комуникация и консултация на персонала с информация за СУЗБУТ, която се отнася до него; поддържане на определена документация на СУЗБУТ; правила за управлението й; въвеждане и поддържане на мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи действия на местата, където се изисква контрол на производствени рискове; програми за поддържане на готовност за действие при аварии и извънредни ситуации.
Етап “Проверка”, който включва-измерване и мониторинг на постиженията по отношение на ЗБУТ; разследване на злополуки и инциденти, проверка на ефективността и прилагането на предприетите коригиращи и превантивни мерки и действия; поддържане на записи, доказващи функционираща СУЗБУТ; управление на записите; провеждане на вътрешни одити; извършване на преглед от ръководството.
Етап “Действие” който включва-Етапът обхваща горните елементи по отношение на действия, които се предприемат за тяхното непрекъснато подобрение, а оттам и за цялостното подобряване на СУЗБУТ. |
10 000.00
|
10 000.00
|