Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

Under this project IOM will provide administrative, legal, health, psychological and social support to asylum seekers and beneficiaries of international protection with special focus being vulnerable groups. The project team, including a psychologist, a social worker and a legal expert will provide support in SAR reception centers and at the IOM offices (Sofia and Harmanli). In order to strengthen the collaboration and communication with institutions and create a mechanism for better cooperation with relevant institutions, the team will provide legal/administrative support. The project team will ensure scheduling of consultations, liaison with institutions, municipalities, social services at local level, schools, police, employment agencies, etc depending on the need of the target group. A team of interpreters from rare languages will provide interpretation support.
The experts will provide individual consultations (psychological, social and legal), vulnerability assessment, support of access to health and social services. IOM experience in the field has proven that such composition of expert team provides the most complete support combining social, psychological and legal work in parallel. The legal consultations will cover document and procedure support, provision of information and counseling; the psychological support will address mental health, support UAMs and other vulnerable groups; in cooperation with the social support provide guidance and health promotion, refer to specialists and health care services. As part of its work in RCs/in the community, the expert team will organize information sessions, promotion of health issues and other topics according to the needs of the target group. 
It is envisaged at least 1,300 asylum seekers and beneficiaries of international protection to receive administrative, legal, health, psychological and social assistance to improve their access to services, social inclusion and integration in the Bulgarian society.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: С изпълнението на дейност "Управление на проекта" ще бъде осигурено ефективно управление на проекта, координация, мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, идентифициране и преодоляване на евентуални трудности, които биха подложили на риск очакваните резултати. Изпълнение на проекта при пълно спазване на приложимите европейски и национални правила.В рамките на дейността ще бъде осъществена цялостна координация , наблюдение и контрол по отношение изпълнението на проекта. Дейностите по управление на проекта ще гарантират: - съгласуваност и координация на изпълнението на отделните етапи и работата на екпертите от екипа на проекта; - спазване на времевия график; - изпълнение на предвидените дейности при осигурена хронологична съгласуваност; - своевременно оценяване на възникналите рискове и критични моменти при изпълнението на дейностите и предприемане на мерки за тяхното преодоляване; - изпълнение на проектните дейности при пълно спазване на предвидения бюджет и правила за допустимост на разходите; - спазване на правилата за избор на подизпълнители и всички приложими към проектните дейности национални и европейски правила; - правилно и точно документиране на извършените дейности и отчитане на разходите и подготовка на необходимите междинни и окончателни технически и финансови отчети; 60 468.29 63 743.13
„Подкрепа за улeсняване достъпа до административна, правна, здравна, психологическа и социална помощ с цел социално включване и успешна реализация на гражданите на трети страни”: С изпълнението на тази дейност се оказва подкрепа за достъп до административна, правна, здравна, психологическа и социална помощ на гражданите на трети страни, които пребивават законно в България, включително ЛТМЗ и лица, на които е предоставена международна закрила, в особена степен уязвимите лица, с цел социалното им включване и успешна реализация. Непознаването на институционалното устройство на българската държава и административните специфики на социалната, здравната, образователната и др. системи, както съществуващата езикова бариера, създават трудно преодолими пречки пред успешната интеграция на мигрантите и достъп до услуги. В резултат, ГТС изпитват сериозни трудности за намиране на работа, наем на жилище, записване при общопрактикуващ лекар, хоспитализация и/или посещение при специалист, плащане на здравни и социални осигуровки, откриване на банкова сметка, изваждане на лични документи, както и цялостна адаптация към новата среда. Консултирането от екип от експерти ще осигури така нужната подкрепа и предоставяне на информация на ГТС, поднесена с помощта на преводач и адаптирана към нуждите на целевата група. Индивидуални консултации, оценка на уязвимостта, реферирането към услуги на базата на разработен индивидуален план за интеграция, придружаване и помощ при достъп до различни институции на централно и местно ниво ще бъдат основните услуги, които МОМ ще предоставя на мигранти в РПЦ София, Харманли, Пъстрогор и Баня, както и в офисите на МОМ в София и Харманли за живущите в общността. Консултациите ще бъдат мултидисциплинарни, предоставяни от екип от юрист, социален работник, психолог и подкрепени от трима експерти, отговарящи за решаване на административни въпроси и контакт с институциите в София и Харманли: медицински учреждения, общопрактикуващи лекари, социални структури, училища, полиция, бюра по труда, НАП, НОИ и други структури на централно и местно ниво. Главният експерт по проекта осъществява също така дейности по организиране и контролиране на дейността на мобилния екип и експертите в Сигурна зона за непридружени деца в РПЦ – София, кв. Овча купел. Експертът по осъществяване на дейности по предоставяне на подкрепа на ГТС и осъществяване на други дейности по проекта е базиран в РПЦ – София, кв. Овча Купел, Сигурна зона за непридружени деца, където оказва подкрепа за интеграцията на деца мигранти, в това число и административната, правна, здравна, психологическа и социална подкрепа за деца, търсещи и получили международна закрила с цел интегриране в живота след напускане на зоната. Социалните работници към Сигурна зона за непридружени деца, базирани в РПЦ – София, кв. Овча Купел, предоставят социална подкрепа, организират индивидуални и общи сесии за запознаване с културата на България, поддържат регулярна връзка със законните представители, както и предоставят помощ при изготвяне на документи, свързани с процедурите на бенефициентите, идентифицират и проследяват образователни и здравни потребности с цел подкрепа адаптацията на децата, настанени в зоната към живота в България. Този подход ще засили чувството на доверие и готовност за диалог по въпросите на интеграцията и ще увеличи удовлетворението на ГТС от предоставяните услуги,а също така ще помогне на институциите, преодставящи услуги да комуникират съответни правила и изисквания към ГТС. Индивидуалните консултации включват правна помощ по въпроси свързани с подготовка на документи или административни процедури, предоставяне на информация, писане на молби и кореспонденция, превод на документи; психологическата помощ ще адресира психичните нужди на бенефициентите, предоставя грижа за непридружени деци и други уязвими лица, и в съдействие със социалния работник, предоставя подкрепа, насоки и промоция на социално включване и насочване към специалист. 502 309.02 513 067.77
Осигуряване на информация и публичност: С изпълнението на тази дейност ще се постигне повишаване информираността на целевите групи и осигуряване на публичност на дейностите на проекта, видимост на неговите резултати и популяризиране на приноса на ЕС, чрез ФУМИ 2014-2020.. В рамките на дейността ще бъдат:  Разработени информационна брошура и информационен плакат, отпечатани съответно в 10000 и 500 бр. на различни езици  Проведена кампания за разпространение на тези информационни материали на територията на България сред представители на целевата група; С цел популяризиране на възможностите за подкрепа за улесняване на интеграцията и осигуряване на публичност и повишаване на информираността на целевите групи ще бъдат разработени информационна брошура и плакат на различни езици, в това число най-малко на български, английски и арабски език. Брошурата и плакатът ще бъдат разпространени до институции и организации, посещавани от граждани от целевата група, чрез информационна кампания за тяхното разпространение, в това число във всички центрове за мигранти на ДАБ и дирекция „Миграция”-МВР, ВКБООН, Български хелзинкски комитет и други организации, регулярно работещи с мигранти в България. В допълнение екипът по проекта ще осъществява пряко разпространение на информационни материали на лица от целевата група по проекта, при посещения в центровете за настаняване на граждани на трети страни на ДАБ, както и при индивидуални срещи с лица от целевата група в офиса на проекта в София. Част от информационните материали ще се разпространят, чрез мигрантски организации в България на базата на дългогодишните партньорски отношения на МОМ с тези организации. Така ще се осигури по-голяма степен на доверие на ГТС към информацията в материалите по проекта, тъй като им се предоставят пряко от техни сънародници. Друга част от материалите ще се разпространят със съдействието на НПО и международни организации , които работят регулярно с мигранти и с които МОМ има трайни партньорски отношения. Така ще се гарантира прилагането на методи, осигуряващи фокусиран подход към целевите групи и разпространение на информацията сред общността на ГТС. На всички материали и документи създавани и използвани в рамките на проекта ще бъде поставяно логото на ЕС, с информация че проектът е финансиран по Националната програма на България, с подкрепата на ФУМИ 2014-2020 и българското правителство, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за информация и публичност, съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. Тази информация ще бъде отразявана също и във във вътрешни и годишни доклади, както и в каквито и да са документи, свързани с изпълнението на дадена процедура за избор на подизпълнител или документи за подкрепа, предоставена на лица от целевите групи. Информация за целите, дейностите и резултатите от проекта ще бъде публикувана на специалната интернет страницата на МОМ за подкрепа за интеграция на имигранти. Всички проведени дейности и информационни сесии и събития ще се отразяват с новини и снимков материал на уеб-сайта на проекта на страницата на МОМ, като се спазват изискванията на информация и публичност по ФУМИ. Ще бъде изготвена информационна табела за офиса на проекта, указваща наименованието на проекта и подкрепата по националната програма, осигурена от ФУМИ и българското правителство. Всяка публикация на МОМ под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на фонд „Убежище, миграция и интеграция“, съфинансиран от Европейския съюз. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от МОМ и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Отговорния орган.” 3 610.02 3 609.60
Одит: С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на приложимите европейски и национални правила за законосъобразно разходване на средствата по проекта. В рамките на дейността ще бъде извършена независима одитна проверка относно спазването на правилата за финансово-счетоводно отчитане на разходите по проекта и допустимостта на разходите, в съответствие с договора и бюджета към него. Независимата одитна проверка от специализиран външен одитор ще представи информация, позволяваща да се удостовери, че разходите, заявени от МОМ във финансовия отчет са действително извършени, точни и допустими в съответствие с договора и приложимите правила. Одитната проверката ще установи дали: - декларираните разходи са действително извършени и допустими; - първичните счетоводни документи и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; - всички транзакции по проекта са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила, както и че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 6 049.85 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).