Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The overall objective of the current project proposal is improving the life quality and access to services for social inclusion as a response to complex requirements of disabled people and people aged over 65 in impossibility of self-servicing aiming at overcoming consequences of social exclusion and poverty as well as providing possibilities for returning to the real labour market of people who take care of their disabled relatives.
Te specific objective is creation of virtual Center for complex delivery of hour services to the target group for social inclusion in domestic environment. The Center will upgrade the  good results achieved from delivering of "Personal assistant" social service  by wide range of activities towards delivering of integrated social and health and other services according to personal needs of disabled people.
The project aims at the following activities:
1.	Organization and Management. Preparation of procedures for selection under the Procurement Law.
2.	Creation and functioning of Center for hour delivery of services for social inclusion in domestic environment.
3.	Supervision. Risk management for services users.
4.	Providing specialized transportation for disabled people
5.	Information and Publicity.
The project target group is 17 disabled people and people aged over 65 in impossibility of self-servicing who will participate in the first stage and 33 disabled people and people aged over 65 in impossibility of self-servicing receiving services under Project “New Alternatives” who will participate after finishing of "New Alternatives". In wider aspect the project will cover about 1800 people with disabilities incl. children and about 6200 elderly people  resident to Studentski District who will have the possibility to take advantage of part of the services delivered by the Center (in particular specialized transportation services).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление. Подготовка на процедури за избор на изпънители по реда на ЗОП.: Екипът за управление ще включва Ръководител, Счетоводител, Координатор и Технически сътрудник. Ръководител: Отговаря за цялостаната организация, координация и управление на дейностите по проекта. Контролира навременното изпълнение на дейностите съобразно времевия график. Отговаря за финансовото управление по изпълнението на Проекта и работи в тясно сътрудничество със счетоводителя на Проекта. Следи за правилното разходване на средствата по проекта в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. Следи за коректното провеждане на процедурите за избор на изпълните по реда на Закона за обществените поръчки. Утвърждава изготвените отчети към Управляващия орган, управлява риска и взема решения за мерки и действия, които да минимизират риска от забавяне и/или неизпълнение на дейностите. Отговаря за популяризирането на резултатите от изпълнението на дейностите по проекта. Участва в избора на външни експерти за конкретните дейности. Следи за изготвянето на междинни и заключителен доклад. Счетоводител: Отговаря за правилното финансово изпълнение и отчитане на проекта съгласно действащото законодателство в страната, регламентите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020". Контролира правилното разходване на средства по Проекта в рамките на предвидения бюджет по съответни пера. Органиира финансовата дейност и реализира счетоводната политика по Проекта. Създава организация на счетоводния процес при осъществяване на дейностите по Проекта, която да осигури навременното и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечни отчети и оборотни ведомости. Осъществява контрол върху исканията за средства, необходими за реализацията на Проекта. Организира и отговаря за изготвянето на описи на платежните документи и финансовите отчети за междинни и финални плащания по Проекта. Изготвя необходимите анализи за финансовото изпълнение на проекта. В случай на констатирани нарушения и нередности по финансово-счетоводната дейност сигнализира Ръководителя и съдейства за отстраняването им. Координатор: Отговаря за изпълнението на проекта, като организира и следи за навременното изпълнение на дейностите, съгласно Плана за действие и в съответствие с изискванията за качество на предоставяните комплексни услуги. Изисква, приема и анализира информация за изпълнението на Проекта. Организира изготвянето на технически задания по реда на Закона за обществените поръчки. Осъществява мониторинг на изпълнението на всички дейности от проектното преложение. Своевременно докладва на ръководителя на проекта за възникнали проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения с цел успешна реализация на проекта. Технически сътрудник: Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата техническа документация по проекта. Участва при подготовката на междинни и окончателен доклади по Проекта. Води кореспонденция с Управляващия орган и други институции. Подпомага дейността на Ръководителя на проекта. За администрирането на проекта ще бъдат осигурени материали и консумативи. За подготовката на документацията за провеждане на процедурите за избор на изпълнител ще бъде ползвана експертна помощ от външен изпълнител. Екипът на проекта ще заседава веднъж месечно и ще решава текущи проблеми и ще поставя целите за следващия период. Всички документи, изготвени по проекта ще са в съответствие със закона за защита на личните данни и се съхраняват в оределени от ръководителя места, визуализирани съгласно Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. 50 000.00 61 838.76
Създаване и функциониране на виртуален Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда: Ще бъде създаден виртуален Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда с продължителност на предоставяните услуги 21 месеца. За целите на Центъра и за съхранение на документацията и досиетата на потребителите ще се използват помещения в административната сграда на Район Студентски. 2.1. Създаването на виртуалния център ще стартира с подготвителна дейност, а именно изработване на правила (методология) за функционирането на Центъра и предоставянето на комплексните услуги. Правилата ще включват както начина на подбор на работещите в Центъра, така и начина на кандидатстване и изработването на цялостни социални оценките на потребностите и индивидуални планове на всеки потребител, така и детайлни правила за използване на специализирания транспорт за хора с увреждания. Методологията ще бъде изработена от външен изпълнител. 2.2. В съответствие с изработената Методология ще се пристъпи към оценка на потребностите на целевата група и изготвяне на индивидуални планове за видовете необходими услуги от всеки от потребителите. Изготвянето на оценките и индивидуалните планове ще се извърши от външен изпълнител. 2.3. В съответствие с Методологията ще бъде изработена и процедура за подбор на лицата, оказващи услуги. След проведената процедура и одобряване на лицата извършващи социалните услуги , лицата които не са преминали встъпително обучение, ще бъдат обучени в рамките на един работен ден. Обучението ще се извърши от външен изпълнител. 2.4. Функциониране на виртуалния център ще се състои от Администратор на виртуалния център, Диспечер-координатор, шофьор, лични асистенти 50 бр.,(при стартиране центърът ще разполага с 17 потребители, а след края на проект "Нови алтернативи" през месец март 2016 г. ще бъдат включени още 33 представители на целевата група, социални асистенти 2 бр., домашни помощници 2 бр. В съответствие с индивидуалните планове за предоставяне на комплексни услуги лицата от целевата група ще получават подкрепа от личните си асистенти, от социалните и домашни помощници. 2.5. За подобряването на общото физическо състояние на трудноподвижните потребители се предвижда да се предоставят медицински услуги от двама физиотерапевт-рехабилитатори, които ще посещавта в домовете представителите на целевата група поне веднъж месечно за минимум два часа за предоставяне на здравни услуги. Тези специалисти ще бъдат външни експерти. Те ще бъдат избрани съгласно своята квалификация и трябва да притежават медицинска квалификация и специализация по физикална медицина и рехабилитация. 2.6. Предвижда се в рамките на проекта консултиране и психологическа подкрепа на за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност поне веднъж месечно за минимум един час съгласно оценката на потребностите. 2.7. С цел подобряване обслужването и интегрирането на потребителите в социалната среда се предвижда закупуване на специализирано транспортно средство за лица с увреждания. С цел надграждане на предоставяните към момента услуги и разширяването на възможностите за използване на транспортното средство и осигуряване на устойчивост на проекта се вклщчват лицата с увреждания, регистрирани в район " Студентски ", които са около 1800, и възрастните хора над 65 години - около 6200 човека , изпитващи затруднения при придвижването в градска среда. Администраторът на Центъра ще извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от лицата, предоставящи комплексните услуги чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен график. Посещенията се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се вписват в дневник на потребителя. Диспечер-координаторът ще е отговорен за приемане на обаждания и сигнали на телефонната линия и за изготвянето на графика по обслужването на специализирания транспорт съгласно разписани правила в Методологията за дейността. Шофьорът ще обслужва специализираното транспортно средство. 329 628.00 345 041.35
Супервизия. Управление и оценка на риска за потребителите на услугите.: Управлението и оценката на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на възрастните хора и хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на комплексната услуга. Администраторът на виртуалния Центъра съвместно с екипа за организация и управление на Проекта ще изготвят оценка на потенциалните рискове за потребителите и предоставящите услугите. Ще се извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугите. В оценката се акцентира на основни рискове като помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителите; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Ще се разработи процедура за действие при възникване на кризисни ситуации като част от общата Методология за предоставяне на услугите в Центъра. Личните асистенти, социалните асистенти и домашните помощници ще бъдат обучени и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя. Отговорникът на Центъра организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на лицата, предоставящи услугите в Центъра. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж съгласно Наредба за условията и реда за провеждане на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Управлението на рисковете ще е постоянен процес и ще стартира със стартирането на предоставянето на услугите в Центъра. В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията като форма на планирана помощ ще бъде предоставена от експерт със сходна практика и професия и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. В регулярно провеждани срещи ще се обсъжда работата с клиентите както и други професионални проблеми като фокусът е върху специфичните нужди от обучение на супервизирания. Основната цел е да се насърчава повишаването на терапевтичната компетентност на супервизирания. Супервизията подпомога на лицата, предоставящи услугите да се учат от своя опит, да развиват уменията си и да повишават качеството на работата си. Ще се предоставя групова супервизия, като срещите със специалист ще се провеждат веднъж на всеки два месеца в рамките на проекта, минимум 10 групови срещи с асистентите, разделени на 2 групи по 25 човека. 12 074.00 0.00
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания : Дейността ще стартира с обявяване и провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки. Документацията, както и техническата спецификация за провежданата процедура ще бъде изработена от външен експерт. Прогнозната стойност за закупуването на специализирани транспортно средство за хора с увреждания ще е 67 000 лв, без ДДС. Специализираното транспортно средство е изключително необходимо за конкретните целеви групи по проекта. В целевата група са включени хора с увреждания в невъзможност за самообслужване, които страдат от мозъчен инфаркт и инсулт, трудно подвижни хора с двустранна коксартроза, ампутирани крайници, диабетна ретинопатия и деца с детска церебрална парализа, които ползват помощни средства за придвижване / инвалидни колички, проходилки, патерици, бастуни/. За да бъде по – пълноценно тяхното обслужване и да се подобри качеството им на живот ще използваме специализираният транспорт за да предложим навременен и сигурен достъп до медицински, физиотерапевтични и др.услуги, според потребностите на потребителите. Специализираните здравни заведения се намират на различни места в Столицата, достъпът до които е труден и бавен за хора срещащи трудност при ежедневното си обслужване и придвижването в градска среда. Към момента от целевата група, включена в проект „Нови алтернативи“, които ще се включат на втория етап в настоящия проект 17 от лицата, страдат от заболявания свързани с опорно-двигателната система, като ползващите инвалидни колички са 7 потребители, проходилки и патерици- 3 ,само патерици - 2 и бастуни – 5 потребители. Доставката на подобен автомобил е наложително не само с оглед обслужване на нуждите на конкретната целева група, но и на останалите нуждаещи се хора с увреждания и възрастни хора на територията на Район Студентски. В територията се включват жилищните комплекси: „Дървеница“, „Младост 1",„Симеоновско шосе“, „Малинова долина“ , „Студентски град“ „Витоша – ВЕЦ Симеоново“. Населението на район „Студентски“ към месец февруари 2015 г. е 35 000 души, от които мъже над 65 г са 2246, а жени над 65 години – 4023. Хората с увреждания са 1780 от тях деца - 61, над 65 г. - 1203, самотно живеещи хора - 25. На територията на Района в квартал "Дървеница" се намира и един от големите домове за стари хора в Столична община с повече от 300 души ползватели, 10% от които са трудно подвижни лица и лица, ползващи помощни средства. Специализираният транспорт ще подобри и улесни достъпа на нуждаещите се лица до социални, административни и здравни услуги, тъй като на територията на Район "Студентски" никоя институция не разполага с подобно транспортно средство. Реда за ползването на специализирания автомобил, както и лицата, които ще имат право да се ползват от услугата, ще бъдат подробно разписани в Методологията за функциониране на виртуалния Център за за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда. Транспортното средство ще бъде обслужвано от шофьор на трудов договор, като достъпът до него ще бъде заявяван чрез Диспечер-координатор. За нуждите на автомобила в бюджета на проекта са предвидени разходи за гориво и смазочни материали. 103 300.00 87 594.46
Информиране и публичност: За популяризиране на проектната инициатива, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. Информационната кампания ще се проведе на два етапа, съответно при стартиране и приключване на проектните дейности - в първия и последния месец от проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на 500 флаера, промотиращи старта на проекта и предоставяните услуги и 500 флаера, отразяващи постигнатите резултати при приключване на дейностите. Ще се изработи и табела с името на проекта и логото на Оперативната програма за сградата на районната администрация, както и банер за публичните събития. При стартиране на проекта ще бъде организирана встъпителна пресконференция с участието на представители на администрацията на Район Студентски, на която ще се представи проектната инициатива, целите и дейностите в нея. В рамките на тази дейност ще се проведе и заключителна пресконференция. Участие в нея ще вземат освен представители на районната администрация, също и представители на Центъра за комплексни услуги, ще бъдат поканени за участие и ползватели на услугите, неправителствени организации и др. Популяризирането на помощта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020" ще бъде един перманентен процес още от стартиране на дейностите по проекта. На всички документи, произведени в периода на проекта ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма, като ще бъдат съобразени с изискванията на изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. 4 998.00 4 398.80

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).