Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 226 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at increasing the energy efficiency and extending the life cycle of multifamily residential buildings in the town of Zlatograd. These are houses owned by owners‘ associations –“Anjerovi”, “Darina”, “Iosif Kehaiov”, “Bochukovi-Zlatograd”, “Ariste”, “Spring” and blocks “White house” and№ 178, in the town of Zlatograd ". At present, the dwellings in these buildings are energy inefficient, because most of them are heated on solid fuel.This is a prerequisite for air pollution in the town.Improving the energy efficiency of the buildings will contribute to improve air quality and quality of life in the town of Zlatograd, and will also contribute to improve the attractiveness of the town by improving the appearance of the buildings.The project includes buildings built in the 1960s, 70s and 80s, which have not been completely renovated since then. It is apparent from the energy and technical reports and technical projects that the eightbuildings need to introduce measures to increase energy efficiency and implementing measures for constructive strengthening  to ensure an extension of the period of  their use. At present, the eight buildings have a low energy consumption class "G", "F" and "E".The measures that are prescribed for achieving a higher energy class of the buildings are: thermal insulation of external walls, replacement of metal and wooden joinery with PVC joinery, with glazing, thermal insulation of roofs, replacement of lighting.To the buildings is intended to be provided an access for disadvantaged people. An economic activity is notoperated in the buildings, except for block 178, where there is an economic site.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за организация на проектните дейности. Управление и отчетност на проекта.: Екипът по проекта ще се състои от 3-ма члена: ръководител на проекта, счетоводител на проекта и инвеститорски контрол. Членовете на екипа са и служители на Община Златоград, с дългогодишен опит. Всеки член на екипа ще има конкретни задължения и отговорности, които ще възникнат след одобрението на проекта до неговото приключване и отчитане. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат организирани ежемесечни срещи на екипа, управляващ проекта, за дискутиране на текущи въпроси, възникнали в хода на проекта, както и с цел спазване на сроковете за изпълнение на планираните дейности в рамките на проекта. При възникване на някаква трудност или пречка за реализация на дейностите по проекта, членовете на екипа ще имат възможност да свикват работни срещи извън предвидените ежемесечни срещи. При възникнала необходимост, ръководителят на проекта може да организира работни срещи с ръководството на Община Златоград, както и да докладва за напредъка на проекта. Ръководителят на проекта ще следи за цялостното изпълнение на проекта в срок, както и за изпълнение на отделните задачи на всеки член от екипа. На разположение на екипа за управление на проекта ще бъдат всички необходими, за нуждите на проекта, технически средства и административни помещения на Общинска администрация Златоград. За оптимизиране дейността на управленския екип, Община Златоград ще предостави работно помещение, автомобил за посещаване на работните площадки, достъп до интернет, телефони и факс техника, принтер, при възникване на необходимост и други ресурси. 18 000.74 16 972.91
Подготовка на документацията за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители, сключване на договори.: Всички процедури за възлагане на обществени поръчки за строителство или услуги, свързани с изпълнението на проектните дейности, ще бъдат проведени така, че да съблюдават принципа на равнопоставеност на всички заинтересовани лица, независимо от техния пол, раса и националност. Ще бъдат строго съблюдавани принципите на прозрачност и необвързаност при избора на изпълнители. Експерти от администрацията ще подготвят документациите за избор на изпълнители, в рамките на проекта. Предвидените процедури за избор на външни изпълнители са 4 на брой. Ще бъде проведена една процедура за възлагане на строително-монтажни работи, по реда на чл.20, ал.1, т.1, буква "а", една процедура за избор на изпълнител, който да осъществява строителен надзор, възлагането ще бъде по реда на чл.20, ал.3, т.2, една процедура за избор на изпълнител на мерките за информация и публичност, по реда на чл.20, ал.3, т.2 и една процедура за избор на изпълнители, които да осъществяват авторски надзор. Възлагането за осъществяване на авторски надзор ще бъде по реда на чл.191, ал.1, т.2 - покана до определени лица. Редът по който ще бъдат избрани изпълнителите ще бъде съгласно Закона за обществените поръчки. Тази дейност ще е една от първите дейности, които ще стартират в рамките на проекта. За изпълнение на дейността е предвиден срок от 10 месеца, като е предвиден по-дълъг срок, предвид възможно обжалване при провеждането на процедурите за избор на изпълнители. 0.00 0.00
Извършване на строително-монтажни работи.: Основните мерки, които ще бъдат изпълнени по сградите, включени в проекта, ще бъдат изпълнени съгласно изготвена проектна документация. За всяка отделна сграда, включена в проекта, Община Златоград е възложила изготвянето на технически/работни проекти. Проектите са съобразени с представените актуални обследвания от Сдруженията на собствениците, като предвиждат изпълнението на всички предписани мерки - задължителни и съпътстващи. Съгласно проектите, по всички сгради ще бъдат изпълнени енергоефективни мерки, които водят до достигане на класа на енергопотребление на сградите, описан в енергийното обследване. Също така ще бъдат изпълнени и мерки за конструктивно възстановяване/усилване, както и други мерки, предписани в техническото обследване. Предвидено е и подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите, в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Строителството ще бъде съблюдавано, освен от избраните да упражняват строителен надзор външни фирми, така и от специалисти "инвеститорски контрол", служители на Общинска администрация Златоград. По време на извършване на строителните дейности ще бъде извършван и текущ авторски надзор, който да гарантира изпълнението на дейностите, съгласно работните проекти за сградата. За изпълнение на тази дейност е предвиден срок от 15 месеца, защото би могло да се случи неподходящо време за изпълнение на дейностите за СМР, например зимен сезон, взет е предвид и броя на сградите. Залагането на по-дълъг срок осигурява възможност за избор на подходящо време за стартиране на строителството и гарантиране завършването на дейностите в срок. 865 837.14 961 547.88
Извършване на строителен и авторски надзор: Строителният надзор ще съставя и подписва всички актове и протоколи по време на строителството и ще отговаря конкретно за започване на строително-монтажните работи (СМР) и другите дейности, съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ). Освен за правилността и пълнотата на актовете и протоколите, съставяни по време на изпълнение на дейностите, строителният надзор ще следи и за изпълнение на дейностите, съобразно одобрения работен проект и изискванията на чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ. Гарантиране на качеството на вложените материали също ще следва да се осигури от строителния надзор. Спазването на изискванията за безопасни условия на труд и недопускане увреждането на трети лица и имоти, вследствие на строителството също влиза в задълженията на фирмата, която ще осъществява строителен надзор. Накрая, след приключване на дейностите за СМР, ще бъдат изготвени окончателни доклади за годността на обектите, съгласно чл.168, ал. 1, т.6 от ЗУТ. Ангажиментите по строителния надзор ще приключат с успешното въвеждане на обектите в експлоатация от главния архитект на Община Златоград. По време на целия строителен процес ще бъде осъществяван и авторски надзор, който да гарантира спазването на предписаните мерки по сградите в техническия проект. 25 500.00 26 305.16
Въвеждане на обектите в експлоатация.: Основната дейност в настоящото проектно предложение е обновяване на жилищни сгради в град Златоград. В зависимост от своите характеристики, значимост, сложност и рискове при експлоатация, строежите са разпределени в шест категории, като в първа категория са строежите с най-висока степен на значимост. Категорията на строежа се определя съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Обектите, включени в проекта, попадат основно в ІV категория строежи за които не се разрешава да се ползват преди да са въведени в експлоатация от компетентен орган и V категория. За строежи от ІV категория се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация, което е еквивалентният документ на Разрешението за ползване на строежа. Правно основание за издаването на Удостоверението за въвеждане в експлоатация е чл.177, ал.3 от ЗУТ, където е посочено, че в 7-дневен срок от постъпване на искането, органът, издал разрешението за строеж, след проверка на окомплектоваността на документите, регистрира въвеждането на строежа в експлоатация и издава удостоверение за въвеждане в експлоатация. За въвеждане в експлоатация на сградите, включени в проектното предложение се предвижда срок от 2 месеца, разчетени в рамките на проекта. Предвид това, че обектите са строежи от ІV и V категория, завършването им ще се удостовери с издаването на Удостоверения за въвеждане в експлоатация от главния архитект на Община Златоград. 0.00 0.00
Публичност и информиране с цел популяризиране дейностите и източниците на подкрепа по проекта.: Всеки проект финансиран със средства на Общността е необходимо да осигури мерки за популяризиране на източника на финансова помощ. В рамките на настоящия проект също са предвидени дейности, които да укажат и популяризират произхода на финансирането на проекта. Община Златоград ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира от Европейския фонд за регионално развитие. Предвидените в проекта мерки ще са съобразени с правилата за информиране, комуникация и реклама, предвидени в чл.115 § 4 от Регламент 1303/2013 г. и в чл.3, чл.4, чл.5 и Приложение ІІ от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. По време на реализацията на проектните дейности ще бъдат организирани следните ПР събития: - Пресконференция за даване на официален старт на проекта. В рамките на пресконференцията ще бъде анонсиран старта на проекта, като публично ще бъдат представени всички подробности и параметри, свързани с реализацията му. В рамките на проекта ще бъдат организирани и официална церемония за ефективен старт на проекта - "Първа копка" и церемония за откриване на обектите. В края на проекта ще бъде организирана финална пресконференция за представяне на резултатите и извършените дейности при реализация на проекта, както и отчет за финансовия и експертен ресурс, въвлечен в проекта. В рамките на проекта ще бъдат направени и публикации в медиите (2 бр. статии/прессъобщения), в местни и/или регионални медии, с които да се информира за напредъка по реализацията на проекта. На официалната интернет страница на Община Златоград (www.zlatograd.bg) ще бъде публикувано кратко описание на проект, включително цели и резултати. На видно място в града ще бъде поставен билборд (с размери 4х3 м) с информация за проекта. На мястото на обектите на интервенция ще бъдат поставени постоянни обяснителни табели, които да указват стойността и произхода на финансирането на обектите. Табелите ще бъде изработени върху плочи с цветен печат. Размерът им ще бъде съобразен с изискванията на Програмата и ще съдържат необходимата информация за приноса на ЕС и държавата. Табелите, с цел популяризиране на помощта на ЕС сред обществеността на Община Златоград, ще съдържат, освен логото на ЕФРР и името на проекта, името и логото на оперативната програма, флагът на ЕС и названието „Европейски съюз”, както и вида и името на дейността (25 % от общата площ). При отчитане на изпълнението на проекта, на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за осигуряване на информация и публичност на дейностите по проекта. 8 700.00 10 440.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).