Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 036 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project includes the following main activities (per target groups):
- Training in English Language (Target group – 80 employees, LHM); in German Language (Target group – 80 employees, LHM); in Digital competence (Target group – 232 employees, LHM);
- Professional qualification for positions of a mechanic and machine operator in Liebherr (Target group – 6 employees of LHM).
The key competence trainings are oriented mainly to chiefs of production departments as well as to officials in the administrative departments of the company (392 persons in total). In addition - 6 workers in the company shall pass a vocational training (VT) course for acquiring professional qualification, that will allow them to take positions of mechanics and machine operators. 

The main needs and problems, in the context of the project, are related to acquiring skills and qualification in language competencies and digital competencies. These skills should allow for employees to take effectively part in global (multinational) teams within the Liebherr group. And the workers that will pass through the VT course shall be able to respond to the needs and requirements of the company related to its internal production processes as well as to the development of modern technologies in the area.  

As a result of all trainings planned – 398 employees of Liebherr shall improve their skills and qualification. That will lead to creation of better opportunities for professional career within the company as well as for further realization of the relevant persons on the labour market.

Thus conditions shall be created both for professional and career development of the Liebherr trained employees and for their longer employment within the company (specific objectives).
The project activities  should also contribute for an increase in the number of persons employed in priority sectors of the economy, which have improved their knowledge and skills with the support of OP HRD (general objective).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обучение по английски език (езикова компетентност): 1. Дейността (обучение по английски език) ще бъде изпълнена от външен изпълнител (обучаваща организация) след провеждане на тръжна процедура за възлагането й. 2. Брой лица, които ще участват в дейността – 80 служители на бенефициента. Служителите ще бъдат разпределени в групи до 15 човека, съгласно изискванията на процедурата,, като с оглед постигане на ефективност и по-високо качество на обучението се предвижда формиране на обучителни групи с не повече от 5-8 човека. 3. Планиране на дейностите. Етапи и график на изпълнение: Тръжната процедура за избор на изпълнител следва да се проведе до края на пети проектен месец. Самите обучения следва да се проведат в рамките на до 13 месеца след сключване на договор с изпълнител, съгласно предвиденото в този раздел (вкл. като начин на изпълнение). На тази база се определят: - Етап 1 - Предварителна подготовка (Избор и сключване на договор с изпълнител и вътрешен подбор на участници от страна на Либхер) - 1ви - 5ти проектен месец; - Етап 2 - Провеждане на обученията - 6ти - 18ти проектен месец. 4. Хорариум на предвиденото обучение: Всяко обучавано лице ще премине три нива на обучение, всяко от които с продължителност от 100 учебни часа (по 45 минути). Нивата ще бъдат определени в рамките на Европейската езикова рамка. 5. Документ, удостоверяващ проведеното обучение. Избраният изпълнител издава свидетелство за преминато обучение (курс). Свидетелство се издава за всяко преминато ниво. За успешно завършило се счита лице, което има минимум 80% присъствие от предвидения хорариум, положило е и е издържало тест (изпит) и е получило свидетелство (удостоверение). 6. Цел на обучението. Обучението е свързано с необходимостта от придобиване на езикови знания и умения от страна на служители на Либхер, които са част от дългосрочната стратегия за развитие на фирмата – вкл. придобиване на умения за подготовка, разработване и използване в ежедневната работа на вътрешни/работни документи на английски език, осъществяване на комуникация с доставчици и клиенти на фирмата, участие в мултинационални екипи в рамките на групата Либхер. По този начин дейността ще допринесе за кариерното и професионално развитие на служителите, както и за тяхната по-продължителна заетост в Либхер. 56 000.00 42 000.00
Обучение по немски език (езикова компетентност): 1. Дейността (обучение по немски език) ще бъде осъществена от бенефициента (Либхер Хаусгерете Марица ЕООД). Фирмата притежава опит в провеждането на обучения по немски език със собствени преподаватели, като информация за опита на Либхер през последните две години е предоставена в съответния раздел от този формуляр. 2. Брой лица, които ще участват в дейността – 80 служители на бенефициента. Служителите ще бъдат разпределени в групи до 15 човека, съгласно изискванията на процедурата, като с оглед постигане на ефективност и по-високо качество на обучението се предвижда формиране на обучителни групи с не повече от 5-8 човека. 3. Планиране на дейностите. Етапи и график на изпълнение: Дейността ще бъде осъществена от бенефициента (Либхер Хаусгерете Марица ЕООД). Подборът на лицата следва да се извърши от първи до трети проектен месец. Самите обучения следва да се проведат в рамките на до 15 месеца след това (виж също - начин на изпълнение на дейността). На тази база се определят: - Етап 1 - Предварителна подготовка (вътрешен подбор на участници и формиране на групи) - 1ви - 3ти проектен месец; - Етап 2 - Провеждане на обученията - 4ти - 18ти проектен месец. 4. Хорариум на предвиденото обучение: Всяко обучавано лице ще премине три нива на обучение, всяко от които с продължителност 100 учебни часа (по 45 минути). Нивата ще бъдат определени в рамките на Европейската езикова рамка. 5. Документ, удостоверяващ проведеното обучение. Либхер ще издаде свидетелство за преминато обучение (курс). Свидетелство се издава за всяко преминато ниво. Свидетелството ще бъде подписано от лектора и от ръководителя на проекта, който е и Ръководител на отдел „Управление на човешките ресурси“. За успешно завършило се счита лице, което има минимум 80% присъствие от предвидения хорариум, положило е и е издържало тест (изпит) и е получило свидетелство (удостоверение). 6. Цел на обучението. Обучението е свързано с необходимостта от придобиване на езикови умения по немски език от страна на служители на Либхер, във връзка с дейността на фирмата и координацията с другите заводи от групата Либхер, които се намират в Германия и Австрия, както и във връзка с участието на обучените служители в мултинационални екипи в рамките на групата Либхер. По този начин дейността ще допринесе за кариерното и професионално развитие на служителите, както и за тяхната по-продължителна заетост в Либхер. 56 000.00 18 200.00
Обучение по MS Office (дигитална компетентност): 1. Дейността (обучение по дигитална компетентност) ще бъде изпълнена от външен изпълнител след провеждане на тръжна процедура за възлагането й. 2. Брой лица, които ще участват в дейността – 232 служители на бенефициента. Служителите ще бъдат разпределени в групи до 15 човека, съгласно правилата на процедурата, като с оглед на залите, с които разполага Либхер, както и различната тематика на отделните курсове се предвижда формиране на обучителни групи с не повече от 12 човека. 2.1. Курсове (вътрешно разпределение по видове курсове и брой хора в курс и съответно в група): Планираните обучения се подразделят на начални (въвеждащи) и специализирани, като същите са описани по-долу. 2.1.1. Общи обучения: • MS Office – комбинирано обучение за всички ръководители в Производството – 130 души. (начално въвеждащо обучение) - предвижда се формиране на 12 групи; • MS Office - Excel – 30 души. (начално въвеждащо обучение) - предвижда се формиране на 3 групи. 2.1.2. Специализирани обучения (всяко обучение е отделна група/курс): • MS Power Point – 8 души. • MS Outlook - 8 души. • MS Excel - Big Data - 8 души. • MS Excel - VBA Macros - 8 души. • MS Excel - Pivot Advanced - 8 души. • MS Excel – Statistics - 8 души. • MS BI Excel – Visualization с Power BI - 8 души. • MS Excel – Finance - 8 души. • MS Project - 8 души. 3. Планиране на дейностите. Етапи и график на изпълнение: Тръжната процедура за избор на изпълнител (вкл. сключване на договор) следва да се проведе до края на пети проектен месец. Самите обучения следва да се проведат в рамките на до 13 месеца след това (като се предвижда резерв от време в случай на непредвидени обстоятелства), съгласно посоченото в този раздел (виж също описаното като начин на изпълнение). Етапи: - Етап 1 - Предварителна подготовка (Избор и сключване на договор с изпълнител и вътрешен подбор на участници за планираните курсове) - 1-5 проектен месец; - Етап 2 - Провеждане на обученията - 6 - 18 проектен месец. 4. Хорариум на предвиденото обучение: 45 учебни часа (по 45 минути). Посоченият хорариум е приложим за всеки един от предвидените курсове, описани по-горе. 5. Документ, удостоверяващ проведеното обучение. Избраният изпълнител издава свидетелство за преминато обучение (курс). За успешно завършило се счита лице, което има минимум 80% присъствие от предвидения хорариум, положило е и е издържало тест (изпит) и е получило свидетелство (удостоверение). 6. Цел на обучението. Обучението е свързано с необходимостта от придобиване на специфични знания и умения по дигитална компетентност от страна на служители на Либхер, във връзка с дейността на фирмата и необходимостта от ефективно и ефикасно обработване, анализ и представяне на данни и информация в рамките на техните служебни задължения. По този начин дейността ще допринесе за кариерното и професионално развитие на служителите, както и за тяхната по-продължителна заетост в Либхер. 58 000.00 37 750.00
Обучение по професионална квалификация – машинен техник (технология на машиностроенето): 1. Дейността ще бъде осъществена от Центъра за професионално обучение (ЦПО) към Либхер Хаусгерете Марица ЕООД (обучаваща организация по тази дейност). 1.1. Номер на лицензията от НАПОО: 200912764 1.2. Наименование и код на професията, и код на специалността по която ще се извършва обучението: - Професия: Машинен техник, Код: 521010, - Специалност: Технология на машиностроенето, Код: 5210117 1.3. Хорариум на обучението: 1100 учебни часа (по 45 минути). 1.4. Брой на обучаваните лица: 6 работници от ЛХМ (бенефициент). 1.5. Документ, доказващ завършеното обучение. – Удостоверение за професионално обучение за част от професия по трета квалификационна степен. За успешно завършило се счита лице, което има минимум 80% присъствие от предвидения хорариум, положило е и е издържало тест (изпит) и е получило удостоверение. 2. Обучението ще бъде за част от професия по трета квалификационна степен, като в тази връзка ще се формира една учебна група от 6 обучавани лица. 3. Планиране на дейностите. Етапи и график на изпълнение: Групата за обучение ще бъде формирана от първи до четвърти проектен месец. Самите обучения следва да се проведат в рамките на до 12 месеца след това, като е предвиден и необходимият резерв от време – в случай на натрупване на забавяния при изпълнението на проекта. На тази база се определят: - Етап 1 - Предварителна подготовка (вътрешен подбор на участници в обучението - служители на Либхер) - 1ви - 4ти проектен месец; - Етап 2 - Провеждане на обученията - 5ти - 16ти проектен месец. 4. Цел на обучението. Обучението е свързано с необходимостта от повишаване на квалификацията на лица, които да заемат позиции „машинен оператор“ и „механик“ , във връзка с производствената дейност на фирмата и с оглед на изискванията за работа със съответното техническо оборудване. По този начин дейността ще допринесе за кариерното и професионално развитие на обучените служители, както и за тяхната по-продължителна заетост в Либхер. 6 750.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).