Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The Municipality of Haskovo is a direct beneficiary of Operation Type 3 “LUNCH INSURANCE” 2016-2019, and with the implementation of this project proposal aims to reduce the number of people living in poverty by helping them with food, with a view to overcoming them. of material deprivation. As part of the current operation, the Haskovo Municipality plans to provide a balanced and healthy diet to a total of 600 people living in the Haskovo Municipality within 147 working days. Due to the large number of applications wishing to join the service, Haskovo Municipality increases the number of users of a total of 1000 persons who will use the service from 01.05.2017. to 02/29/2020 The main target groups are: 1. Persons and families on monthly support under the terms and conditions of Art. 9 of the RBMP; 2. Persons with proven lack of income and relatives to care for them, established by the relevant Social Assistance Directorate; 3. Single persons and families receiving minimum pensions; 4. Wandering and homeless children and persons. In order to provide a warm lunch to people with mobility difficulties, Haskovo municipality will deliver home deliveries through the already developed transport scheme to the municipality's Home Social Patronage service, and for street and / or homeless persons, deliver deliveries on the street. By order of the Mayor of Haskovo Municipality, a second competition for the management of the social service "Public Dining Room" was held and on May 1, 2017. a new contract has been concluded with a service provider in accordance with the provisions of the Law on Business and Business Act. The accompanying measures are also planned to be implemented within the project proposal. For this purpose, a team of municipal employees was formed to provide support, assistance, individual or group counseling in response to identified specific needs of the target group representatives.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на целевата група за осигуряване на топъл обяд. : Първа и ключова стъпка при изпълнението на проектното предложение е подбора на потребители на социалната услуга "Топъл обяд", която ще бъде промотирана с провеждането на встъпителна прес- конференция и ще има за цел както да осведоми широката общественост за възможността и реда за кандидатстване по процедурата, така и да популяризира целите и финансовата подкрепа на Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. С цел постигане на по- голяма обществена осведоменост, на събитието ще бъдат поканени всички местни и регионални медии, и кметове и кметски наместници на селата, попадащи на територията община Хасково. В триседмичен срок, през който ще тече конкурса за подаване на заявления за участие в социалната услуга, на потенциалните потребители на услугата ще бъде оказвано съдействието при подаването на изискуемата документация за включване по места, предварително указани в обявлението, в т.ч. деловодство на община Хасково и кметства по населени места. След изтичане на обявения срок, ще бъде сформирана и проведена Комисия, назначена от кмета на община Хасково, съгласно указанията на УО на програмата. Основни целеви групи попадащи в обхвата на настоящото проектно предложение ще са: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност; 4. Скитащи и бездомни деца и лица. След приключване работата на комисията за подбор на крайните потребители, 600 лица ще бъдат включени в социалната услуга, съгласно предварително разработени, съвместно с Дирекция „Социално подпомагане“- гр, Хасково, механизми за подбор и 1000 лица от 01.05.2017г.до 29.02.2020г. Одобрените лица от целевата група ще бъдат информирани посредством различни комуникационни канали, в т.ч. интернет, медии, информационни табла, телефон, лично, др. При отпадане на някой от вече одобрените потребители, неговото място ще заеме следващият от резервния списък. С цел избягване на двойното финансиране и разхищението на храна, списъкът с одобрените потребители на услугата ще бъде съгласуван и обновяван ежемесечно съвместно с дирекция "Социално подпомагане"- гр. Хасково . 0.00 8 233.71
Закупуване на хранителни продукти : Обществените трапезарии са социални услуги в общността, насочени към задоволяване на потребностите от храна за хора, които не могат да си я осигуряват сами и с функционирането на които се цели да се подобри качеството на живот и да се осигури помощ и подкрепа на крайно нуждаещи се лица. Тъй като Община Хасково не притежава и не ползва на съответното правно основание подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене, в съответствие с чл. 12 от Закона за храните, със заповед на кмета на общината на 06.06.2016 год. бе стартиран конкурс за възлагане управлението на социалната услуга „Обществена трапезария“, по реда на Закона за социално подпомагане и Правилника за неговото прилагане, спазвайки законосъобразността и изискването за прозрачност и добро финансово управление. Обявлението за провеждане на конкурса бе публикувано в един национален и един местен всекидневник 45 дни преди датата на провеждането на конкурса и със заповед на кмета бе определена комисия за разглеждане и класиране на участниците в конкурса и на 25.07.2016 г. бе сключен договор за изпълнение на социалната услуга "Обществена трапезария" до 30.04.2017г. , след неговото изтичане бе обявен втори конкурс. На 01.05.2017г. се сключи нов договор с доставчик на услугата. Към него са сключени 4 допълнителни споразумения и срока на договора е до 29.02.2020г. Съгласно предмета на договора и поставените условия за неговото изпълнение, се предвижда закупуването на хранителни продукти за приготвяне на топъл обяд (супа, основно ястие, хляб), в съответствие с изискванията на националното законодателство и осигуряване разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група от 1000 човека, живеещи на територията на община Хасково, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставяните храни следва да са приготвени с качествени продукти с доказан произход, да отговарят на нормативно установените изисквания за качество и за безопасност при употреба от крайни потребители, да отговарят за санитарните, ветеринарно- санитарните, хигиенните и други норми установени от действащото в България законодателство. При реализирани икономии, Изпълнителя може да предостави и десерт, което не променя броя на дните и представителите на целевата група, ползващи услугата. Община Хасково поема ангажимент да изисква от доставчика на социалната услуга и следи за качеството на доставените хранителни продукти, които трябва да отговарят на изискванията на Закона за храните, изискванията на нормативни документи на Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР. Ще се следи доставките да бъдат придружени от сертификати за произход, сертификати за качество и означен срок на годност на продуктите. Опаковката на продуктите ще отговаря на изискванията на Закона за храните и Наредбата за изискванията за етикетирането и представянето на храните и ще следи за съхранение при обичайните за вида продукт условия. За гарантиране доставката на качествени, отговарящи на изискванията на Закона за храните, Българската агенция по безопасност на храните и системата НАССР, управителят, домакина и готвача на трапезарията ще упражнява контрол на доставките, като ще проверяват дали доставеното количество отговаря на заявеният брой и притежава изискваните от закона сертификати. Община Хасково стриктно ще следи и за спазване на необходимите хигиенни изисквания на етапа на подготовка на храната и ще гарантира достигането на храната до потребителите на услугата в необходимото количество, качество и време. 1 931 574.26 0.00
Предоставяне на топъл обяд: Предмета на дейността се извършва в рамките на договор за възлагане управлението на социалната услуга „Обществена трапезария“, сключен на 25.07.2016 год. - до 29.02.2020г. между Община Хасково и регистриран доставчик на социалната услуга по реда на Закона за социално подпомагане и Правилника за неговото прилагане, спазвайки законосъобразността и изискването за прозрачност и добро финансово управление. Поради изтичане срока на договора е извършен втори конкурс и на 01.05.2017г. е сключен нов договор с регистриран доставчик на социалната услуга. Дейността ще се реализира в една трапезария , с адрес гр. Хасково, ул. Кресна 1, вписана в Регистъра на обектите за производство на храни. Материалната база разполага със собствен кухненски блок, който е изцяло преустроен, реконструиран и приведен в съответствие със законовите и нормативни изисквания за производство на храни. Дейностите по предоставяне на социалната услуга са обезпечени с необходимия брой помещения, офиси и човешки ресурс. Осигурено е подходящо и достатъчно оборудване и обзавеждане на кухненски блок и разливни помещения. Базата е оборудвана и технологично обезпечена с най-модерни и съвременни машини и съоръжения, необходими за производството на храна. Към настоящия момент във фирмата доставчик на социалната услуга работят 13 готвача, 28 човека помощен персонал, 7 човека административен персонал, всички с многогодишен опит в своята област. Предлаганото количеството следва да обхваща ежедневната нужда на бенефициентите на социалната услуга “Обществена трапезария” на територията на Община Хасково за период от 41 месеца в работните дни от месеца , като всеки порцион ще включва супа – мин. 300 гр.; основно ястие – мин. 300 гр. /готвено, печено, скара/, хляб - 1/4 и десерт - при реализирани икономии, без промяна в броя на дните и потребителите на услугата. Храната ще се приготвя в деня на доставката и не се разрешава претоплянето й. Не се допуска доставка на храна приготвена от предния ден. При приготвянето на храната, ще се спазват изискванията за хигиена, качество и енергийна стойност на храната, както и разнообразие на видовете ястия съобразно предварително изготвено и съгласувано с община Хасково седмично меню. По време на изпълнение на услугата, ще бъдат предприемани и прилагани подходящи мерки за предотвратяване на дискриминация и ще се гарантира, че равенството между мъжете и жените и последователното интегриране на аспектите на равенството между половете. При предоставянето на топлия обяд ще се гарантира зачитане достойнството на най-нуждаещите се лица. 96 578.71 2 019 919.26
Предоставяне на съпътстващи мерки.: С настоящата дейност има за цел да се обединят усилията и желанието на различни държавни, регионални и местни институции да допринесат за по-добро качество на живот и грижа за хората в неравностойно положение и с риск от социална изолация, посредством прякото им ангажиране за предоставянето на съпътстващи мерки през целия период на изпълнение на проекта. Съпътстващите мерки ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране, съдействие, разпространение на информационни материали относно: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. В рамките на дейността, със заповед на кмета на Община Хасково ще бъдат определени 3 лица, притежаващи специфичен опит в предоставянето на социални услуги, които ще имат отговорността за организиране и провеждане на информационни кампании и провеждане на индивидуални консултации с представители на целевата група. През периода на изпълнение, ще бъдат проведени 15 групови информационни кампании в района на община Хасково, по предварително обявени и разгласени посредством различните информационни канали теми, с цел обхващане на по- голям брой представители на целевата група. Участие в кампаниите ще взимат и представители на други държавни, регионални и местни институции (областна администрация, дирекция "Социално подпомагане", РЗИ, Бюро по труда, РЗОК, неправителствени организации), както и диетолози, медицински работници, представители на ЦПО и др. Индивидуални консултации ще бъдат провеждани два пъти месечно, на предварително обявените за това места, както и по домовете на трудноподвижни лица, представители на целевата група. Подкрепата, която тези лица ще получат ще се фокусира върху намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. В рамките на дейността, се предвижда да бъде изготвена и разпространявана информация и информационни материали относно възможностите за включване в подходящи дейности, включително и такива финансирани по оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Община Хасково има богат опит в изпълняването на проекти насочени към подобряване на предоставяните на територията на общината социални услуги, така и за хора в риск от бедност и социално изключване, което е гаранция за наличието на човешки ресурс и потенциал за осъществяването на съпътстващите мерки, адекватно на нуждите на целевата група и в съответствие с регламентите на ЕС за подпомагане на най- нуждаещите се лица. 96 578.71 85 004.76

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).