Проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР в Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов": За Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов" няма разработен инвестиционен проект в пълна проектна готовност (вкл. разрешение за строеж), с оглед на което в рамките на проекта ще бъде възложен инженеринг за обекта - извършване на проектиране, изпълнение на СМР, упражняване на авторски надзор по време на строителните дейности. Авторският надзор ще се осъществява съгласно чл.162 от ЗУТ от авторите на работния проект, по съответните му части.
Училището се помещава в два корпуса, разположени в УПИ ІІ, като двата корпуса представляват свободностоящи сгради, без връзка една с друга.
За две сгради има изготвени отделни обследвания за енергийна ефективност, придружени със сертификати за актуалното състояние на потреблението на енергия.
В рамките на проекта ще бъдат изпълнени: всички задължителни енергоспестяващи мерки (ЕСМ), предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - клас на енергопотребление "С"; всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - клас на енергопотребление "С"; всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т.ч. Наредба №4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания.
Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител. |
1 198 062.50
|
1 224 609.43
|
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане : Модернизирането на образователната инфраструктура целящо подобряване на условията в Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов" и повишаване на качеството на образователния процес неминуемо включва и модернизиране на съпътстващата материална база, в т.ч. и лаборатория по професията. За целта в рамките на настоящата дейност след приключване на ремонтните/строително-монтажни работи ще се извърши доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. Оборудването и обзавеждането ще бъде съгласно приложения към настоящото проектно предложение индикативен остойностен списък, както следва (неизчерпателно описание): заседателна маса 12 модула, посетителски столове, модул дневник и секционни шкафове, бюра, конферентен модул, едноместни ученически маси, столове за ученически маси, стационарен компютър, лаптоп, клавиатура и др.
Предвид факта, че учениците се обучават по професията "Техник-технолог в хранително-вкусовата промишленост" в специалностите: "Производство на месо, месни продукти и риба", "Производство на захар и захарни изделия" и "Производство и преработка на мляко и млечни на продукти" ще бъде закупено специфично оборудване за лабораторията по професии, а именно: влагомер за месо, захаромер с рефрактометър по Брикс, поляриметър полуавтоматичен, преносим кондуктометър, бюрета, центрофуга, влагоанализатор, екстрактор, шкаф за химикали, учителско бюро, единични маси, столове и др.
Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител. |
69 634.60
|
83 323.20
|
Упражняване на строителен надзор : Предвижда се избор на изпълнител за дейностите по независим строителен надзор на обекта - лицензирана фирма (консултант) съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория. Изпълнителят ще бъдат избран след провеждането на тръжна процедура, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки, за надзор по време на строителството на обекта включен в обхвата на проекта.
С избрания изпълнител ще се сключи договор за услуга, като определения за надзорник ще реализира предвидените в чл. 168 от Закона за устройство на територията дейности, а именно: законосъобразно започване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; контрол на изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годност на строежа за въвеждане в експлоатация и др.
Предписанията и заповедите на лицата, упражняващи строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи лицата, упражняващи строителен надзор ще изготвят окончателни доклади до възложителя.
Във връзка с изпълнението на дейността и изготвянето на оценка на съответствието на инвестиционния проект, за същият ще издадено Решение на експертен съвет, тъй като обекта е от 4-та категория, съгласно чл. 142, ал. 6 от ЗУТ.
Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител. |
25 241.67
|
8 160.00
|
Одит на проекта: Осъществяване на финансов и счетоводен одит на проекта от фирма или експерт счетоводител. Одиторът/експерт-счетоводител ще провери дали всички разходи, представени окончателния финансов доклад са реално извършени, точни и допустими.
Одиторът ще се задължи да представи отчет за фактическите констатации. Изборът на одитор ще се осъществи още след стартиране на проекта, като по този начин ще се спази изискването на Общите условия на ДБФП, а именно в срок до три месеца от сключване на договора всички обществени поръчки да бъдат обявени.
Окончателния одиторски доклад ще се представи към искането за окончателно плащане и ще бъде изготвен в съответствие с Международните одиторски стандарти и съгласно Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от СКФ на ЕС, като за целта ще му бъде предоставен достъп до цялата първична документация по проекта и съответните разходооправдателни документи, доказващи изпълнението на дейностите. Окончателният одиторски доклад ще включва най-малко следното:
1. въведение, което идентифицира финансовите отчети, които подлежат на независим финансов одит, заедно с рамката за финансово отчитане, която е приложена при тяхното изготвяне;
2. описание на обхвата на независимия финансов одит, заедно с одиторските стандарти, в съответствие с които е извършен одитът;
3. одиторско становище, което ясно изразява становището на регистрирания одитор дали финансовите отчети дават вярно и честно представяне в съответствие с прилаганата рамка за финансово отчитане, а също и дали финансовите отчети отговарят на законовите изисквания;
4. въпроси, на които регистрираните одитори обръщат внимание чрез подчертаването им, без квалифициране на одиторското мнение;
5. становище относно съответствието между доклада за дейността и одитирания финансов отчет за същия отчетен период.
Одита на проекта се налага както от изискванията на процедурата, така и от необходимостта да се получи вярна представа за рационалното и точно използване на финансовите ресурси по проекта. Той е предназначен да отстрани евентуално направени грешки и да помогне на общината да верифицира правилно разходите по проекта.
Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител.
Същинската част от окончателния одиторски доклад ще се изготвя през последните 2-3 месеца от изпълнението на проекта |
1 485.00
|
1 782.00
|
Осигуряване на публичност и информация по проекта: В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани от европейски структурни и инвестиционни фондове, се предвижда осъществяването на мерки за публичност и информираност с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. в съответствие с правилата за комуникация и визуализация, предвидени в чл. 8 от Регламент 821/2014г. от 28 Юли 2014 г на Комисията и Приложение 1 към него.
Дейността за информация и комуникация по проекта е в съответствие с чл. 6 от Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се осигури публичност и информираност на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта.
В рамките на проекта се предвиждат следните дейности за осигуряване на информация и публичност: Провеждане на 2 пресконференции – встъпителна и заключителна, 1 официална церемония "Първа копка", 1 официална церемония по откриване на готовия обект, изработен и монтиран 1 билборд на обекта, 1 постоянна обяснителна табела на обекта след приключване на СМР, изработени и излъчени 2 бр. платени репортажа; изготвяне и отпечатване на 100 брошури за проекта, изработване на плакати с размер А3.
Подготовката и изпълнението на дейността ще бъде възложено на външен изпълнител избран по реда на Закона за обществените поръчки. Изключение прави провеждането на встъпителната пресконференция, която ще бъде организирана от екипа за управление на проекта и Столична община, тъй като ще се състои през първия или втория месец от изпълнението на проекта, т.е. преди провеждането на процедурите за избор на изпълнители на дейностите по проекта. За провеждане на пресконференцията ще бъде използвана залата на Областния информационен център.
Също така, от екипа за управление на проекта ще бъдат изработени 3 бр. плакати за информираност и публичност с формат А3. Плакатите ще бъдат поставени един в Областния информационен център, един за залата, в която ще се проведе заключителната пресконференция и един за архива на проекта. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма - ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., наименованието на проекта, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта.
На интернет страницата на Столична община (www.sofia.bg) ще бъде публикувана информация за проекта .
Всяка публикация, направена от бенефициента в каквато и да било форма и в каквото и да е средство за масова информация, в това число и в Интернет ще съдържа заявлението: “Този документ е създаден в рамките на проект „Ремонт и обновяване на Професионална гимназия по хранително-вкусови технологии "Проф. д-р Георги Павлов", район Илинден”, който се осъществява с финансовата подкрепа на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от Столична община и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.”
Изпълнението на дейността ще започне с подготовката и провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител. |
11 000.00
|
6 360.00
|