Организация и управление и информация и публичност по проект: Устойчиво енергийно обновяване чрез внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда СС "Блок № 38, кв. Самоково, гр. Самоков“: Проектните дейности ще бъдат организирани и ръководени от Екипа за организация и управление на проекта, който ще бъде сформиран от назначени на срочни трудови договори лица извън утвърдената щатна численост на администрацията заедно с нейни служители.
Екипът за управление ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта и ще поддържа връзка с Управляващия орган по програмата, като подготвя и предоставя всички изисквани от него документи. Проектният екип ще следи постоянно дали дейностите се изпълняват съгласно изискванията по програмата и ще има грижа да събере всички необходими тръжни документи и да проведе тръжните процедури по ЗОП за избор на изпълнител за Инженеринг и за осъществяване на строителен надзор и оценка за съответствие на инвестиционните проекти по ЗУТ и да организира визуализацията и спазване на изискванията за информация и комуникация по проекта, както и успешното отчитане на ПИИ.
В рамките на дейността екипът за организация и управление на проекта ще изготвя всички необходими документи - декларации, приложения, отчети, комуникации и др., по време на изпълнение на проекта и за неговото успешно приключване и отчитане.
Съгласно изискванията на частта „Информация, комуникация и публичност“ от проекта на Регламент проектите,финансирани по МВУ в периода 2021-2026 и включени в ПВУ, е необходимо да бъдат популяризирани. Целта е да се постигне информираност на широката общественост относно процеса на изпълнение на всяка реформа и инвестиция, заложена в ПВУ.
Предвидени мерки:
-Информация за целите и очакваните резултати от проекта ще бъде публикувана на официалната страница на общината както и в местни медии и социалните мрежи
-По време на изпълнение на строително монтажните дейности поставя информационна табела за оповестяване приноса на МВУ.
-До една седмица след приключване на СМР дейностите се поставя постоянна обяснителна табела (плака)
Плакатът следва да съдържа следната текстова и визуална информация:
*емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“;
*подходящо указание за финансирането,например „финансирано от Европейския съюз-следващо поколение ЕС“/NextGenerationEU;
*наименованието на проекта;
*общата стойност на проекта, както и размера на предоставеното безвъзмездно финансиране в български лева;
-упоменаване на финансовия принос във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта;
-Издаване на информационни бюлетини с текуща информация за изпълнението на проекта
-Публикуване на крайния технически и финансов отчет на проекта. (Информацията ще бъде публикувана на официалната страница на общината)
-Отчитане на постигнатите резултати от проекта включително(Информацията ще бъде публикувана в местните и областни медии.)
-На сградата ще бъде поставена голяма табела съдържаща съответните реквизити на финансовия механизъм - лога, наименование на механизма, споменаване на приноса на ЕС, стойност на финансиране и др. Резултатите с текст и снимки ще се публикуват на официалния сайт на общината
-По време на изпълнението на строителните дейности на видимо място се поставя временен билборд с големи размери.
- Постоянна обяснителна табела (плака) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите съдържат същите основни елементи като билборда.
- Организира минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта - общи за вссичките проекти по мярката;
-Всички документи, свързани с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС
При разработване на комуникационната стратегия и допълнителни споразумения за осъществяване на дейността между изпълнителите и МФ, както при разработването на подробни методически указания, дейността ще бъде изцяло съобразена с тях. |
41 944.12
|
0.00
|
Дейност по изпълнение на Инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор, за внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда СС "Блок № 38, кв. Самоково, гр. Самоков“: В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за изпълнение на инженеринг - проектиране, СМР и авторски надзор, за внедряване на мерки за енергийна ефективност в "Многофамилна жилищна сграда СС "Блок № 38, кв. Самоково, гр. Самоков“.
Изготвяне на инвестиционен (работен/технически) проект при спазване на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти.
При изготвяне на проекта, избраният изпълнител следва да се съобрази със задължителните мерки мерки за поддържане и осигуряване на обекта, предписани в Паспорта от обследването за установяване на техническите характеристики и в Доклада за енергийно обследване и Сертификата за енергийни характеристики на сгради в експлоатация.
Изработеният проект се съгласуван със съответните институции и след което се издава разрешение за строеж. Предвижда се този етап на проектирането да отнеме от 2 до 4 месеца.
Строително - монтажните работи с обхват всички дейности за енергийно обновяване - за прилагане на мерки за ЕЕ; и всички дейности за прилагане на задължителните мерки, предписани от Обследването за установяване на техническите характеристики за обект "Многофамилна жилищна сграда СС "Блок № 38, кв. Самоково, гр. Самоков“, съгласно изработения инвестиционен проект. Предвижда се този етап на строителния процес да отнеме между 20 и 24 месеца.
Предвидени са следните ЕСМ, подробно описани в Сертификата за енергийни характеристики на сградата:
ЕСМ В1 – Топлинно изолиране на външните стени; ЕСМ В3 – Топлинно изолиране на покрив; ЕСМ В4 – Топлинно изолиране на под; ЕСМ В5 – Подмяна на старата дограма със система от PVC/Al профил и стъклопакет и монтаж на врати; ЕСМ С12 – Мерки по системи за осветление.
Предвидени са задължителни мерки, предписани в Техническия паспорт и обследване по част "Архитектура", част "Конструкции", част "Пожарна безопасност", част "Електрическа - мълниезащита".
Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строително монтажни работи, съгласно чл.162 от Закона за Устройство на Територията. Авторският надзор по време на строителството се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително.
Предписанията на проектанта, осъществяващ Авторски надзор, за точното спазване на инвестиционния проект, се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. В изпълнение на задълженията си проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на строителството.
Авторският надзор ще стартира с откриването на строителната площадка до въвеждането на обектите в експлоатация.
В рамките на дейността ще се извърши и набавянето на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи и експлоатационните дружества, както и всички необходими действия и дейности за въвеждане на обекта в експлоатация. |
2 468 704.85
|
0.00
|
Строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ и оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ при изпълнение на СМР за внедряване на мерки за енергийна ефективност в Многофамилна жилищна сграда СС "Блок № 38, кв. Самоково, гр. Самоков“: Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им със съществените изисквания към строежите и в този смисъл е задължителна процедура преди издаване на разрешение за строеж. Строителният надзор има специалисти по всички части, те преглеждат представения проект и с подписите си гарантират, че проектът отговаря на нормативните изисквания.
Оценката на съответствието на проекта е задължителна за всички строежи от първа до трета категория и е задължителна предпоставка за издаване на Разрешение за строеж (съгл. чл. 142, ал. 1, 2, 4 и 5 от ЗУТ).
Оценката обхваща проверка за съответствие със:
1. предвижданията на подробния устройствен план;
2. правилата и нормативите за устройство на територията;
3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2;
4. взаимната съгласуваност между частите на проекта;
5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления;
6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива;
7. други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако за обекта има такива;
8. изискванията на влезли в сила административни актове, които в зависимост от вида и големината на строежа са необходимо условие за разрешаване на строителството по специални закони;
9. изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително-монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване, включително рециклиране и постигане на съответните количествени цели за оползотворяване и рециклиране.
Упражняване на независим строителен надзор е дейност, която ще се извършва от отделен от избрания изпълнител за СМР контрактор, който ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните мерки за енергийна ефективност и строително-ремонтни дейности. Основната задача на фирмата, извършваща строителния надзор, ще бъде да представлява и защитава интересите на Възложителя-Община Самоков, през целия инвестиционен процес. Тя ще бъде отговорна за изпълнението на всички изисквания на законодателството свързано с надзора на строителни дейности, а също така ще проверява дали строителната фирма извършва СМР в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството (основно ЗУТ и подзаконовите актове към него).
По време на строителството и в съответствие с изискванията на чл.168, ал.1 от ЗУТ, лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за:
- законосъобразно започване на строежа;
- осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ;
- спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл.169, ал.1-3;
- осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството.
- определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, т.2 от Наредба №2;
- отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания;
и други подробно описани в чл.168, ал.1 от ЗУТ.
Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството съгласно НАРЕДБА № 3 ОТ 31 ЮЛИ 2003 г. То извършва предписания и заповеди, вписани в заповедната книга, които са задължителни за строителя, инвеститора и техническия ръководител на строежа. Съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ след приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. |
36 000.00
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Съгласно Наредба № Е-РД-04-3 ОТ 4 МАЙ 2016 Г. ЗА ДОПУСТИМИТЕ МЕРКИ ЗА ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ В КРАЙНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ, НАЧИНИТЕ НА ДОКАЗВАНЕ НА ПОСТИГНАТИТЕ ЕНЕРГИЙНИ СПЕСТЯВАНИЯ, ИЗИСКВАНИЯТА КЪМ МЕТОДИТЕ ЗА ТЯХНОТО ОЦЕНЯВАНЕ И НАЧИНИТЕ ЗА ПОТВЪРЖДАВАНЕТО ИМ, чл. 4 гласи:
Доказването на постигнатите енергийни спестявания се осъществява след изпълнението на мярка/мерки за енергийни спестявания при крайните клиенти чрез:
1. обследване за енергийна ефективност на сгради, предприятия, промишлени системи или системи за външно изкуствено осветление, проверка на отоплителни инсталации с водогрейни котли и климатични инсталации, извършени не по-рано от една година след изпълнението на мярката/мерките за енергийни спестявания;
2. прилагане на методики, разработени при условията и по реда на раздел III от глава четвърта;
3. прилагане на измерени енергийни спестявания, при които спестяванията от прилагането на дадена мярка или на пакет от мерки се определят чрез регистриране на действителното намаление на потреблението на енергия, като се вземат предвид такива фактори, като допълнителност, обитаване, обем на продукцията и метеорологични условия, които може да влияят върху потреблението, извършено при условията и по реда на раздел IV от глава четвърта;
4. прилагане на стойности на енергийни спестявания в съответствие с резултати от независим мониторинг на предходни мерки за енергийна ефективност в сходни инсталации, разработени при условията и по реда на раздел V от глава четвърта.
(2) Доказването на постигнатите енергийни спестявания по ал. 1, т. 1 и 3 се осъществява от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.
(3) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на методиката по ал. 1, т. 2 се оценява от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ или от лицата, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 и/или по чл. 60, ал. 1 от ЗЕЕ.
(4) Доказването на постигнатите енергийни спестявания чрез прилагане на стойностите по ал. 1, т. 4 се извършва от задължено лице по чл. 14, ал. 4 и чл. 14а, ал. 4 от ЗЕЕ.
В рамките на дейността ще бъде проведена процедура и ще бъде избрано такова лице от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност, което да удостовери необходимата информация за доказване изпълнението на заложените индикатори за спестена първична енергия и вредни емисии. |
11 942.52
|
0.00
|