Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The project proposal was developed in support of the complementarity of a project of the Municipality of Elin Pelin under the grant procedure BG16RFOP001-5.001 "Support for the deinstitutionalization of childcare" under the Operational Programme "Regions in Growth" and was a beneficiary for the construction of social infrastructure, related to the process of deinstitutionalization and according to the Map of support services in the community and in family environment and the Map of resident services under the updated action plan for implementation of the National Strategy "Vision for deinstitutionalization of children in the Republic of Bulgaria" - family-type accommodation center for children without disabilities, community support center/community center for children and families and a day center for support for children and young people with disabilities and their families. Three community social services will be unveiled for children in which children brought out of institutions, children at risk and children and young people with disabilities will receive various support activities to improve their quality of life and their social inclusion in the community. The families of children and young people will also receive support – increasing parental capacity, acquiring skills to provide better care for children with disabilities, improving the relationship of child-parents and extended family. The social services will be equipped and furnished according to the needs of the children, outside the equipment purchased under procedure BG16RFOP001-5.001. For the needs of children and young people with disabilities, a specialized vehicle will be purchased. The car will be used for transporting children and young people with disabilities to and from the day center, as well as for carrying out mobile social work, for the inclusion of children from the three social services in various events organized by the municipality and others.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ДЕЙНОСТ № 1: Подбор на наемане на персонал за Център за обществена подкрепа/общностен център за деца и семейства, Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с увреждания и техните семейства и Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания. Разработване на правила, процедури и програми за работа в социалните услуги.: Основната цел на дейността е създаване на предпоставки за предоставяне на качествени социални услуги за деца и младежи, чрез извършване на подбор на персонал на Центъра за обществена подкрепа/общностен център за деца и семейства (ЦОП/ОЦДС), Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с увреждания и техните семейства (ДЦПДМТС) и Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания (ЦНСТДБУ). Цел на дейността е и разработване на правила, процедури и програми за работа в социалните услуги, съгласно изискванията на нормативната уредба. Дейността включва извършване на подбор на подходящ екип за трите социални услуги. Екипът за управление на проекта (ЕУП) ще разработи процедура с критерии за оценка на кандидатите за всяка длъжност. В процедурата ще са описани критериите за оценка на кандидатите за подбор на персонала, етапите на процеса, участниците в комисията, необходими документи, в която се включат изисквания за образование, квалификация, опит, личностни качества, начин на провеждане на подбора и начин на обявяване на резултатите. Длъжностната характеристика за всяка длъжност ще очертава основните роли и отговорности, ще описва обхвата от задължения, които се очаква да бъдат изпълнявани от специалистите. Предвижда се наемането на следния персонал: 1. За ЦОП/ОЦДС – социален работник, психолог, логопед, педагог, арттерапевт и детегледач – общо 6 щатни бройки. 2. За ДЦДМУТС – ръководител, двама социални работници, двама педагози, психолог, логопед, рехабилитатор, арттерапевт, трудотерапевт, шофьор и хигиенист, общо 12 щатни бройки. ЦОП/ОЦДС и ДЦДМУТС са ситуирани на един и същ адрес и в тази връзка двете социални услуги ще се управляват от един ръководител, а почистването на сградата ще се извършва от един санитар. 3. За ЦНСТДБУ – ръководител, социален работник, психолог, педагог, 6 детегледачки и хигиенист – общо 11 щатни бройки. 5 580.00 5 580.00
ДЕЙНОСТ № 2: Дейности по преместването на децата от целевата група и настаняването им в ЦНСТ: След назначаване на екипа от специалисти в Центъра за настаняване от семеен тип за деца без увреждания, ще започне подготовката за преместване на децата и настаняването им в центъра. В ЦНСТ ще бъдат настанени допустими, съгласно проекта и ЗСУ потребители, в риск/нужда, идващи от семейна среда или друг ЦНСТ, в тясно сътрудничество с РДСП. След получаване на данните за децата и в коя институция са настанени, ще бъде определен екип от двама специалисти, който ще извърши посещение в съответната институция за запознаване с децата. При условие, че децата са настанени в няколко институции, ще бъде сформиран повече от един екип за посещение на децата. Екипът ще направи снимки на сградата и помещенията в нея, за да запознае децата с мястото и интериора и екстериора на социалната услуга, която ще бъде техен дом. 50 482.05 50 482.05
ДЕЙНОСТ № 3: Предоставяне на социалните услуги в Центъра за настаняване от семеен тип за деца без увреждания: Цел на дейността е разкриването и функциониране на ЦНСТДБУ с капацитет 12 потребители, който ще осигури закрила в защитена среда на деца, изведени от специализирани институции, подкрепа от специалисти за отглеждането им в сигурна и стабилна среда в общността, предоставяне на денонощна грижа и осигуряване на условия за равен достъп на всяко дете до цялостната мрежа от здравни, социални и образователни услуги и придобиване на социални умения. ЦНСТДБУ ще: 1. Осигурява храна, като за целта ще ползва кетъринг - храна, която няма да се приготвя на място в собствена кухня. Менюто ще е съобразно със специфични диетични и възрастови особености. Децата ще се включват активно в разливането и почистването, както и в избора на седмичното меню. 2. Осигурява облекло и обувки според индивидуалните потребности и сезона, с възрастта, пола и физическите особености и желанията на детето. 3. Осигурява здравни и хигиенни грижи и помощ - наблюдение и грижи за здравословното състояние, ще се поддържа контакт с личния лекар, при необходимост ще се търси специализирана мед. помощ; стимулиране на грижи за личната хигиена и здравословен начин на живот; провеждане на беседи за здравословен начин на живот. 4. Осигуряване на образователна подкрепа - в услугата ще се стимулира редовното посещаване на учебно заведение и ще се подпомага включването на децата в ограмотителни и образователни дейности, ще се подпомага професионалното ориентиране и пред-професионалната подготовка на децата над 12-годишна възраст; дейности по мотивация, възстановяване и изграждане на знания, умения и навици. 5. Подкрепа за придобиване на жизнени умения. В услугата ще се разработят програми за придобиване на знания, развиване и поддържане на умения и навици за самостоятелен живот и интеграция в обществото, на базата оценката за всяко дете. 6. Осигурява условия за творчество и свободно време - чрез стимулиране и развиване на индивидуалните интереси и заложби на децата и предоставяне на възможности за отдих и организация на свободното време на децата: рисуване, компютри, музика, спорт и др., в зависимост от желанията и възможностите им; разходки сред природата; честване на празници и отбелязване на различни традиции; други. 7. Работа със семейството и подкрепящата среда - възстановяване и укрепване на семейните връзки; посредничество за подобряване на взаимоотношенията и изграждане на цялостна мрежа за подкрепа със свързаните сектори - здравни заведения, училища, социална служба, бюро по труда и др. 106 000.00 260 858.97
ДЕЙНОСТ № 4: Предоставяне на социалните услуги в Центъра за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства и в Дневния център за подкрепа на деца и/или младежи с увреждания и техните семейства. Закупуване на специализирано транспортно средство (ЧАСТ 1): Целта на настоящата дейност е да се създаде Център за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства и Дневен център за подкрепа на деца и/или младежи с увреждания и техните семейства и да се осигури качество на предоставяните дейности в новосъздадените услуги - по-добро качество на живота с подкрепяща социална и здравна грижа; превенция на изоставянето, за преодоляване на социалната изолация и за социална интеграция на децата и младежите. Целта ще се реализира чрез различни дейности за компенсиране на дефицитите, вследствие на увреждането или ситуацията на риск при децата, дейности за формиране на социални умения и умения за самостоятелен живот, подкрепа за включване в образователни дейности и формиране на трудови и социални навици и умения В ЦОП/ОЦДС ще се извършват дейности, свързани с превенция на изоставянето, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция. В центъра ще се извършват: социално и психологическо консултиране на деца и семейства в риск; оценяване на родителски капацитет, посредничество в случаи на родителско отчуждение и конфликт при развод/раздяла, оценяване и обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми, реализиране на социални програми за деца и семейства в риск. Ще се извършва общностна работа с цел превенция на изоставянето. В ЦОП/ОЦДС са обособени четири места за спешен прием. При кризисна ситуация на дете спешният прием ще се ползва, като децата се настаняват за пребиваване 24часа, осигуряване на психологическо и социално консултиране, хранене, задоволяване на образователните и здравните им потребности. ЦОП/ОЦДС ще бъде с капацитет 100 места. Тъй като центърът предоставя почасови социални услуги, броят на децата ще е 30 и заедно с техните родители ще бъде около 100 потребители. ДЦДМУТС е форма на подкрепа на деца и младежи с увреждания и техните семейства. Децата и младежите ще се подпомагат от професионалисти с цел социално включване и превенция на настаняването им в резидентна грижа. В Дневния център ще се предоставя комплекс от соц. услуги, които създават условия за цялостно обслужване на деца и младежи с увреждания, свързани с предоставяне на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, образователни и рехабилитационни потребности, както и на потребностите от организация на свободното време и личните контакти; ще се осигури дневна и почасова грижа, рехабилитация, терапия, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на лицата, полагащи грижи за децата и младежите в домашна среда, мобилни услуги и други. В дневния център ще бъдат създадени условия за обслужване, отговарящи на ежедневните и рехабилитационните потребности на децата и младежите. Подкрепа ще получават и техните родители, чрез обучение за подкрепа на децата през почивните дни и по време на отпуск. Капацитетът на социалната услуга е 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги (ще се работи с деца и младежи, и с техните родители) За нуждите на Дневния център ще бъде закупен специализиран микробус. Необходимостта от закупуването му произтича от факта, че община Елин Пелин се състои от 19 населени места с нередовен транспорт до по-голямата част от тях. Чрез закупуването на автомобила ще се осигури равен достъп на всички деца и младежи с увреждания от общината до социалните услуги в общността. Автомобилът ще се ползва както от дневния център, така и за нуждите на ЦНСТДБУ – за транспорт до болнично заведение, за ползване на услугите в ЦОП/ОЦДС от децата, настанени в ЦНСТ, което е на територията на с. Лесново, за участие на децата и младежите от трите социални услуги в различни културни и образователни инициативи на община Елин Пелин. С вх. № 08-00-13 от 09.06.2020 г. на ДАЗД е депозирано писмо до съпредседателя на ПЕРГ с обосновани мотиви за включване на младежи в дейността на ДЦДМУТС. Към момента общината няма отговор на искането. 398 680.00 97 761.12
ДЕЙНОСТ № 5: Оборудване и обзавеждане на Центъра за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства, Дневния център за подкрепа на деца и/или младежи с увреждания и техните семейства и Центъра за настаняване от семеен тип за деца без увреждания (ЧАСТ 1): Оборудване/обзавеждане за ЦНСТДБУ: 1.Вх.фоайе: шкаф за обувки и връхни дрехи–1бр.х 160лв.=160лв. 2.Дневна: кожено канапе–1бр. х 1040,00=1040,00лв.; фотьойл двусет 2бр. х 455,00=910лв.; ниска маса 2 бр. х 45,00= 90лв.; стол за хранене 12 бр. х 120,00=1440лв.; висока маса за хранене 3 бр. х 380,00=1140лв.; секция за дневна–1бр. х 980лв.=980лв.; телевизор-1бр. х 800лв.=800лв. 3. Кухня : хладилник-1бр. х 700,00лв.=700,00лв.; печка–1бр. х 850,00лв.=850,00; кухн.шкаф с горен ред и микровълнова, кухн.шкаф с печка, кухн.шкаф измити съдове и прибори-1бр. х 2800,00лв.=2800,00лв.; шкаф с мивка–1бр. х 800лв.=800лв. 4.Склад: етажерки - 1бр. х 200,00лв.=200,00лв. 5.Спални 5 броя: огледало-5бр.х 100,00лв.=500,00лв.; гардероб-5бр.х 200,00лв.=1000лв.; бюро 8 бр. х 320 =2560,00лв.; стол с колелца 6 бр. х 195,00лв.=1170; легло единично с ортопед. матрак- 8 бр. х 500,00лв. = 4000лв. 6.Достъпна спалня 2 броя: огледало 2бр. х 100,00лв.= 200лв. ; гардероб- 2бр. х 200,00лв.; бюро 2 бр. х 320лв. =640,00лв.; легло единично с ортопед. матрак-2бр.х500,00лв.=1000 7.Перално помещение: стелаж за мръсно бельо-1бр. х150,00лв.=150,00; пералня 3 бр. х 700,00лв.=2100,00лв.; сушилня- 1бр. х 1200,00лв.=1200,00; дъска за гладене-1бр.х 150,00лв.= 150,00лв.; шкаф за чисто бельо-1бр. х 350,00лв.=350,00 8.Стая персонал: хладилник-1бр.х 700,00лв.=700,00лв.; фотьойл двусет 2 бр.х 455лв. = 910,00лв.; ниска масичка1бр.х 195,00лв.=195,00лв.; бюро-1бр.х 320,00лв.=320,00лв.; стол на колелца- 1бр.х 195,00лв.=195,00лв.; огледало-1бр.х 100,00лв.=100,00лв.; телевизор-1бр.х 800,00лв.=800,00лв.; шкаф документи-1бр.х 225,00лв.=225,00лв.; гардероб персонал-1бр.х 180,00лв.=180,00лв. 9.Пердета, корнизи, щори-1бр. х 5100,00лв.=5100,00лв. 36 055.00 27 673.20
ДЕЙНОСТ № 4: Предоставяне на социалните услуги в Центъра за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства и в Дневния център за подкрепа на деца и/или младежи с увреждания и техните семейства. Закупуване на специализирано транспортно средство (ЧАСТ 2): Специализиран автомобил, предназначен за хора в неравностойно положение: 1. Автомобилът да бъде нов 2. Местата да не са по-малко от 5+ 1 3. Места за инвалидни колички 4. Хидравлична платформа за качване и сваляне на пътници в инвалидна количка 5. Удобни седалки с фиксиран гръб и три-точкови обезопасителни колани 6. Система за фиксиране на инвалидна количка към пода на превозното средство + три-точков обезопасителен колан 7. Климатик 8. Независим отоплител 9. При невъзможност за монтиране на хидравлична платформа, в автомобила да се монтират олекотени алуминиеви пътеки за качване (сваляне) на пътници в инвалидна количка 1 151 906.86 521 651.58
ДЕЙНОСТ № 5: Оборудване и обзавеждане на Центъра за обществена подкрепа/Общностен център за деца и семейства, Дневния център за подкрепа на деца и/или младежи с увреждания и техните семейства и Центъра за настаняване от семеен тип за деца без увреждания (ЧАСТ 2): Оборудване/обзавеждане за ЦОП/ОЦДС-ДЦДМУТС: 1.Евакуационно фоайе: ниска масичка 1бр. х 195лв. + кожено канапе 1бр. х 1040 лв = 1235лв; 2.Рецепция: Рецепция горен и долен плот-1бр. х 3250лв.=3250лв.; Шкаф за документи–1бр.х 325,00лв.=325,00лв 3.Групова работа: Шкаф за играчки и пособия -1бр.х 120,00лв.=120,00лв; Мултимедиен проектор с екран (комплект) 1бр.х 1560лв.=1560лв.; маса за родители и консултации –1бр.х 520лв.=520лв.; Стол за сядане 3 бр. х 130лв.=390лв. 4.Кабинет ръководител: Ниска маса–1бр. х 195,00лв.=; Фотьойл двусет–1бр.х 455лв.=455лв; Бюро–1бр.х 295лв.=295лв.; Стол с колелца-1бр.х 195лв.=195лв. 5.Офиси 2 броя: Ниска маса 2 бр. х 195лв.=390,00лв.; Фотьойл двусет 4 бр.х 455лв.=1820лв.; Бюро 2 бр. х 295лв.=590,00лв.; Стол с колелца 2 бр.х 195лв=390,00лв.; Гардеробно шкафче 6 бр.х 100лв=600лв. 6.Стая настаняване 2 бр.: Кухн. шкаф с горен ред и микровълнова–2бр.х 450лв.=900,00лв.; Шкаф с мивка, съдомиялна и стерилизатор–2бр.х 2080лв.=4160,00лв.; Детски пластмасов стол–2бр.х 30=60лв.; Легла единични 4 бр.х 350=1400,00лв. 7.Коридор: Гардеробно шкафче 9 бр.х 100лв.=900,00лв. 8.WC, баня персонал: Душ кабина-1бр.х 650,00лв. =650лв. 9.Индивидуална работа: Шкаф за играчки и пособия 2 бр. х 120лв.=240лв.; Мултимедиен проектор с екран (комплект) 1бр.х 1560лв.=1560лв.; Семейна къща-1бр. х 1600лв.=1600лв.; Малка масичка за игра-1бр.х 100лв.=100лв.; Детски столчета за сядане 5 бр.х 150,00лв.=750лв. 10.Индивидуална работа: Шкаф за материали и пособия-1бр.х 150,00 лв.=150лв.; Огледало-1бр.х 150,00 лв.=150лв.; Бюро 2 бр. х 320лв. + 1бр. х 295лв. =935,00 лв.; Стол с колелца 3 бр.х 190=570лв. 11.Миялна зала: Кухн. шкаф с горен ред и микровълнова–1бр.х 450,00лв.=450лв.; Шкаф с мивка, съдомиялна и стерилизатор–1бр.х 2080,00лв.=2080,00лв. 12.Кабинет логопед: Ниска маса–1бр.х 200,00 лв.=200лв.; Фотьойл двусет–1бр.х 455,00 лв.=455лв.; Бюро 2 бр. х 320лв. + 1бр. х 295лв. =935,00 лв.; Стол с колелца 2 бр.х 195лв.=390,00 лв.; Огледало-1бр.х 150лв.=150,00лв. 13.Стая персонал: Ниска маса–1бр.-х 200,00лв.=200лв.; Фотьойл двусет 2 бр.х 455,00=910,00лв.; Гардеробно шкафче 4 бр.х 150лв.=600лв. 14.Трапезария: Кръгла маса за хранене 3 бр.х 650лв.=1950,00лв.; Стол 6 бр.х 120лв.=720лв. 15.Кухня разливно: Хладилник-1бр.х 700,00лв.=700,00лв.; Кухн. шкаф с горен ред и микровълнова-1бр.х 450,00 лв.=450,00лв.; Шкаф с мивка, съдомиялна, стерилизатор-1бр.х 2080,00 лв.=2080,00лв.; Плот за разливане на готова храна-1бр.х 2000,00 лв.=2000,00лв. 16.Стая за почивка: Легла единични 4 бр. х 350лв.=1400,00лв.; Кушетка-1бр. х 550,00лв.=550,00лв. 17.Индивид. работа: Шкаф за играчки и пособия-1бр.х 120,00лв.=120,00лв.; Мултимедиен проектор с екран (комплект) 1бр. х 1560,00лв.=1560лв.; Шкаф за пособия-1бр. х 150,00лв.=150,00лв.; Бюро–1бр. х 295,00лв.=295,00лв.; Стол с колелца-1бр.х 195,00лв.=195,00лв. 18.Индивид. работа: Огледало-1бр. х 150лв.=150лв.; Бюро 2 бр. х 320лв. + 1бр. х 295лв. =935,00 лв.; Стол с колелца-1бр.х 195лв.=195,00лв.; Шкаф за материали и пособия-1бр. х 150лв.=150,00лв. 19.Групова работа: Шкаф за играчки и пособия-1бр.х 120лв.=120,00лв.; Мултимедиен проектор с екран (комплект) 1бр.х 1560лв.=1560лв.; Кът за игри и занимания-1бр. х 500лв.=500лв.; Малка маса за игра-1бр.х 100лв.=100лв.; Детско столче 5бр.х 150,00лв.=750лв.; Кът за родители 2бр.х 600=1200лв. 20.Психосензорна зала: Килимчета от дунапрен и кожа 2бр.х 200=400лв.; Стол за релаксация-1бр.х 1950лв.=1950лв.; Климатици 8 бр.х 800,00лв.=6400лв.; Пердета, корнизи, щори-1бр.х 6200лв.=6200лв. 46 488.20 54 870.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).