Следгаранционна поддръжка на технически средства за защита при осигуряване на обмена на информация между правоприлагащите органи на национално и европейско ниво: Поддръжката на техническите средства за защита се налага от необходимостта от засилване на координацията и сътрудничеството между правоприлагащите органи и други национални органи на държавите членки, включително с Eвропол или други компетентни органи на Съюза. Чрез нея се гарантира и защитен обмен на информация с партньорски структури и други правоприлагащи органи в подкрепа на действия на държавите членки за предотвратяване и борба с престъпността, тероризма и радикализацията, както и за управление на свързани със сигурността инциденти, рискове и кризи, включително чрез засилено сътрудничество между публичните органи, съответните органи, служби или агенции на Съюза, гражданското общество и частните партньори в различните държави членки. Техническите средства не са част от определени системи, а изграждат техническо решение за защита на полицейските системи, което е съобразено с нарастващите заплахи и рискове, свързани с възможности за компрометиране на обменяни информационни потоци от данни, както и нерeгламентирано манипулиране на данни в тях. В случаи на възникване на инциденти със значително въздействие върху мрежовата и информационна сигурност, в това число наличие на атаки, тип отказ от слуга (DDOS), е необходимо да се гарантира непрекъснатост на информационния обмен между МВР и правоохранителните органи, да се гарантира интегритета на данните, да се минимизират последствията, като се запази целостта и работоспособност на полицейските информационни системи като цяло. Информационните системи за обезпечаване работата на полицейските структури на МВР, които ползват техническите средства за защита са: Единния регистър „Контрол на общоопасните средства“, информационните системи на ДМОС – КИС Europol (Siena Restricted и BPL) и Interpol, както и изградената единна точка за контакт (SPOC) и връзка с ICAO – PKD върху системата за граничен контрол и новоизграждащата се Системата за вход/изход (СВИ). Чрез техническите средства за защита е осигурена защитена връзка ( тоест с дейността се поддържа се защитата на връзката )между Националната автоматизирана система за дактилоскопна идентификация (CAFIS) от една страна и Автоматичната таргетираща система (АТS) и Унифицираната пътническа система (UPAX) на Департамента за вътрешна сигурност на САЩ с цел засилване на сътрудничеството в предотвратяването и борбата с тежката престъпност. В случая се постига подобряване и улесняване на обмена на информация между и в рамките на компетентните органи и съответните органи, служби и агенции на Съюза и, когато е приложимо, с трети държави и международни организации. Защитните стени защитават връзката с единната точка за контакт (SPOC) на държава-членка на ЕС/Шенген е интерфейсът за техническа комуникация с други държави-членки по отношение на издаването на сертификат за удостоверяване на системи за проверка на паспорти, разрешения за пребиваване и лични карти като определя правата за достъп до чувствителни данни. Сигурността на документите е от решаващо значение при установяване без съмнение самоличността на дадено лице с цел справяне с измамите с документи за самоличност и пътуване, за предотвратяване на злоупотребите и заплахите за вътрешната сигурност, произтичащи от пропуски в сигурността на документите, и по-специално във връзка с тероризма и с трансграничната престъпност.
Всяка от посочените системи има конфигурирана външна част в интернет, която се защитава от защитните стени, предмет на следгаранционната поддръжка. С този проект не се постига надграждане и поддръжка на вече изброените системи, което е обект на финансиране от други източници. Следгаранционната поддръжка на защитните стени гарантира сигурност на процеса на обмен на информация с тези системи, чието предназначение е превенция, разкриване и предотвратяване на тежка престъпност и тероризъм.
Описанието продължава в прикачен документ с наименование- "Продължение-раздел 4, дейност 1"
|
1 732 680.00
|
0.00
|
Следгаранционна поддръжка на технически и програмни средства на полицейски информационни системи: Информационните системи се състоят от хардуер, върху който работят, системен софтуер за виртуализация, СУБД, операционни системи и приложен софтуер. По настоящия проект се предвижда поддръжка на хардуер, системен софтуер за виртуализация и СУБД. Полицейските системи, които ще бъдат поддържани по тази дейност по отношение на хардуер, системен софтуер за виртуализация и СУБД, се използват за обезпечаване на работата на полицейските структури на МВР, с оглед на предотвратяване, разкриване, разследване и наказателно преследване на трансгранична, тежка и организирана престъпност и тероризма. Те се използват изцяло и единствено за постигане на общата и релевантната за процедурата специфична цел на ФВС в съответствие с определението за обмен на информация съгласно чл. 2, ал. 7 и параграф 1, буква а) от Приложение VII от Регламент 2021/1149. Осигурява се поддръжка и оперативна съвместимост на системите на ИКТ чрез Полицейска информационна система и АИС "Оперативен анализ", в които се обработва информация, свързани дейности по разследване на престъпления, във връзка с тероризма и тежката и организираната престъпност. Шенгенската информационна система, Европол и Интерпол обменят информация с Полицейската информационна система и АИС "Оперативен анализ". Това изпълнява изискванията на двата индикатора.
Полицейските информационните системи са:
- Полицейска информационна система, съдържаща интегрираните регионални полицейски системи и централна полицейска статистика, в която се обработва информация, свързана с дейности по разследване на престъпления, във връзка с тероризма и радикализацията, както и с тежката и организираната престъпност.
- връзка с Националния интерфейс на Шенгенската информационна система, осигуряваща информация за обмен на данни с органите, посочени в член 87 от ДФЕС, Европол и други съответни агенции на Съюза, с оглед на предотвратяването, разкриването, разследването и наказателното преследване на престъпления, по-специално трансграничната, тежката и организираната престъпност и тероризма;
- АИС Оперативен анализ, предназначена за анализ по разследвания и оперативна информация, използвана за борба с тероризма и радикализацията, тежка и организирана престъпност.
- АИС Оперативен документ, предназначена за съхраняване на информация във връзка с разследвания и борба с тероризма и радикализацията, тежка и организирана престъпност.
В рамките на следгаранционната поддръжка ще бъдат изпълнявани следните мерки:
- Поддръжка на елементи, техническа средства и инфрастуктура, които са критични за осигуряване на работата и функционалността на посочените по-горе системи, и е предвидено да включва:
- Поддръжка на технически средства и програмни продукти;
- Отстраняване на възникнали аварии и проблеми в работата им;
- Осигуряване на регулярни технически обслужвания на техническите средства.
- Поддържане на работоспособно състояние на хардуерните компоненти, актуално състояние на софтуера и актуални версии на програмните продукти.
Описанието продължава в прикачен документ с наименование -"Продължение - раздел 4, дейност 2" |
2 536 080.00
|
0.00
|
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това, какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на операцията.
Предвижда се в рамките на дейността да бъде проведено онлайн едно публично събитие - заключителна конференция за представяне на изпълнените цели и постигнатите резултати в рамките на тази операция.
При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати.
С цел да се открои подкрепата на ЕС за реализиране на операцията в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението й, ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС.
В изпълнение на изискванията за прозрачност и видимост ще бъдат поставени две устойчиви табели на местата на интервенция по договоритe, които се очаква да бъдат сключени в рамките на тази операция. На тях ще се откроява емблемата на EС в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, и ще бъде представен конкретният договор, сключен по тази интервенция, чрез неговите основни данни - наименование на проекта и на договора, номер, бюджет, финансиращ фонд/програма и други. Предвидените табели се изработват от изпълнителите по двете основни дейности, включени в тази инвестиция.
За да се подчертае подкрепата на ЕС по тази операция е предвидено провеждането на обществена поръчка с предмет „Изработка и доставка на рекламни материали“ на стойност 5 859,89 лева. Предвижда се изработването на следните рекламни материали:
1. Чанта от нетъкан текстил - 100 броя;
2. Еко тефтер с еко химикалка - 100 броя
3. Бележник 100 бр.;
4. Химикалки 100 броя
5. Флаш-памет USB 140 броя и др.
Посочените материали и техният брой са индикативни. |
5 859.89
|
0.00
|
Екип за управление и екип за изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на операцията, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането й, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от контролни органи и ръководство на МВР и оказване на съдействие на външните изпълнители, както и докладване на напредъка пред Управляващия орган.
Предвижда се създаване на работни екипи, в които ще се включат служители на МВР със съответните компетенции.
4.1 Екип за управление
В екипа за управление на проекта участват служители със следните компетенции:
- Ръководител, който ръководи изпълнението на проекта в съответствие с предвиденото в договора за безвъзмездна финансова помощ и указанията на УО. Той ще одобрява и подписва техническите доклади и финансовите отчети, които се изготвят в рамките на изпълнението на проекта и ще организира изпълнението на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представители на УО, Сертифициращия орган и Одитиращия орган. Той ще отговаря за цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта.
- координатор , който ще координира работата на екипите, включително и взаимодействията с други институции и организации, ще организира спазването на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта, ще контролира и координира спазването на графика за изпълнение на проекта и успешното му приключване; ще предлага на Ръководителя на проекта, ако се наложи, необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта. Координаторът ще се отчита на Ръководителя на проекта.
- счетоводител, който ще води цялата счетоводна документация по изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, ще осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството, ще изготвя всички необходими справки, свързани с изразходваните по проекта средства, ще организира съхраняването и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на проекта, съгласно Глава 6 от Закона за счетоводството, ще извършва плащанията към изпълнителите по договори, сключени въз основа на договора за безвъзмездна финансова помощи ще осъществява връзка и взаимодействие с външни контролни органи във връзка с финансово - счетоводните дейности по проекта. Счетоводителят ще се отчита пред ръководителя на проекта за извършената работа
- технически сътрудник, който ще подпомага Ръководителя на проекта при цялостната реализация на проекта, ще осъществява текущ контрол на изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя справки и следи за изпълнението на проекта, ще подготвя и внася за приемане доклади/отчети/информации за напредъка на проекта, ще отчита изпълнението на проекта в ИСУН и ще разработва документи/справки/предложения/изменения, необходими за успешното изпълнение на проекта.
Предвид сложността на проекта и обема на работата по него се предвижда за извършената работа в рамките на проекта на екипа за управление да се заплаща през целия период на изпълнението му. Общата сума е 50 690,02 лв.
4.2 Екип за изпълнение:
В рамките на тази операция са създадени два екипа за изпълнение:
- по дейност 1 участват трима експерти
- по дейност 2 участват десет експерти
Общата сума за заплащане на експертите от екипа за изпълнение е 121 073,50 лв.
В тази дейност се калкулират и предвидените непреки разходи, които представляват 15% от допустимите преки разходи за персонал по проекта на стойност 25 764.53 лева. |
197 528.05
|
0.00
|