Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

This operation is aimed at support activities related to police information systems built and used in the Ministry of Interior and their communication infrastructure in accordance with the requirements for operation and functioning of the modern IT systems. The operation implementation will ensure security and consistency of data when using AIS, maintaining an effective IT infrastructure of the Ministry of Interior, ensuring interoperability and security when exchanging data according to the concluded agreements and/or other obligations with partner structures. The implementation of maintenance activities will improve and develop the technical consistency and continuity of the services provided by the police information systems.
Within the scope of this operation, funding is offered for activities that will contribute to ensuring the operability and constant availability of the police information systems in question, maintaining the information environment of the Ministry of Interior in accordance with the development of technologies and innovations in this field. DCIS works purposefully to support the work of the structures of the Ministry of Interior by using information and communication technologies and technological means.
Within this operation, technical and software tools will be supported to ensure:
- protection in ensuring the exchange of information between law enforcement bodies at the national and European level;
- the operation of the police information systems.
These post-warranty activities will ensure protection of the exchange of information, as well as support of the communication devices that are used for this purpose. Specific types of devices are described in the "Description" part of the "Implementation Plan / Project Activities" section.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Следгаранционна поддръжка на технически средства за защита при осигуряване на обмена на информация между правоприлагащите органи на национално и европейско ниво: Поддръжката на техническите средства за защита се налага от необходимостта от засилване на координацията и сътрудничеството между правоприлагащите органи и други национални органи на държавите членки, включително с Eвропол или други компетентни органи на Съюза. Чрез нея се гарантира и защитен обмен на информация с партньорски структури и други правоприлагащи органи в подкрепа на действия на държавите членки за предотвратяване и борба с престъпността, тероризма и радикализацията, както и за управление на свързани със сигурността инциденти, рискове и кризи, включително чрез засилено сътрудничество между публичните органи, съответните органи, служби или агенции на Съюза, гражданското общество и частните партньори в различните държави членки. Техническите средства не са част от определени системи, а изграждат техническо решение за защита на полицейските системи, което е съобразено с нарастващите заплахи и рискове, свързани с възможности за компрометиране на обменяни информационни потоци от данни, както и нерeгламентирано манипулиране на данни в тях. В случаи на възникване на инциденти със значително въздействие върху мрежовата и информационна сигурност, в това число наличие на атаки, тип отказ от слуга (DDOS), е необходимо да се гарантира непрекъснатост на информационния обмен между МВР и правоохранителните органи, да се гарантира интегритета на данните, да се минимизират последствията, като се запази целостта и работоспособност на полицейските информационни системи като цяло. Информационните системи за обезпечаване работата на полицейските структури на МВР, които ползват техническите средства за защита са: Единния регистър „Контрол на общоопасните средства“, информационните системи на ДМОС – КИС Europol (Siena Restricted и BPL) и Interpol, както и изградената единна точка за контакт (SPOC) и връзка с ICAO – PKD върху системата за граничен контрол и новоизграждащата се Системата за вход/изход (СВИ). Чрез техническите средства за защита е осигурена защитена връзка ( тоест с дейността се поддържа се защитата на връзката )между Националната автоматизирана система за дактилоскопна идентификация (CAFIS) от една страна и Автоматичната таргетираща система (АТS) и Унифицираната пътническа система (UPAX) на Департамента за вътрешна сигурност на САЩ с цел засилване на сътрудничеството в предотвратяването и борбата с тежката престъпност. В случая се постига подобряване и улесняване на обмена на информация между и в рамките на компетентните органи и съответните органи, служби и агенции на Съюза и, когато е приложимо, с трети държави и международни организации. Защитните стени защитават връзката с единната точка за контакт (SPOC) на държава-членка на ЕС/Шенген е интерфейсът за техническа комуникация с други държави-членки по отношение на издаването на сертификат за удостоверяване на системи за проверка на паспорти, разрешения за пребиваване и лични карти като определя правата за достъп до чувствителни данни. Сигурността на документите е от решаващо значение при установяване без съмнение самоличността на дадено лице с цел справяне с измамите с документи за самоличност и пътуване, за предотвратяване на злоупотребите и заплахите за вътрешната сигурност, произтичащи от пропуски в сигурността на документите, и по-специално във връзка с тероризма и с трансграничната престъпност. Всяка от посочените системи има конфигурирана външна част в интернет, която се защитава от защитните стени, предмет на следгаранционната поддръжка. С този проект не се постига надграждане и поддръжка на вече изброените системи, което е обект на финансиране от други източници. Следгаранционната поддръжка на защитните стени гарантира сигурност на процеса на обмен на информация с тези системи, чието предназначение е превенция, разкриване и предотвратяване на тежка престъпност и тероризъм. Описанието продължава в прикачен документ с наименование- "Продължение-раздел 4, дейност 1" 1 732 680.00 0.00
Следгаранционна поддръжка на технически и програмни средства на полицейски информационни системи: Информационните системи се състоят от хардуер, върху който работят, системен софтуер за виртуализация, СУБД, операционни системи и приложен софтуер. По настоящия проект се предвижда поддръжка на хардуер, системен софтуер за виртуализация и СУБД. Полицейските системи, които ще бъдат поддържани по тази дейност по отношение на хардуер, системен софтуер за виртуализация и СУБД, се използват за обезпечаване на работата на полицейските структури на МВР, с оглед на предотвратяване, разкриване, разследване и наказателно преследване на трансгранична, тежка и организирана престъпност и тероризма. Те се използват изцяло и единствено за постигане на общата и релевантната за процедурата специфична цел на ФВС в съответствие с определението за обмен на информация съгласно чл. 2, ал. 7 и параграф 1, буква а) от Приложение VII от Регламент 2021/1149. Осигурява се поддръжка и оперативна съвместимост на системите на ИКТ чрез Полицейска информационна система и АИС "Оперативен анализ", в които се обработва информация, свързани дейности по разследване на престъпления, във връзка с тероризма и тежката и организираната престъпност. Шенгенската информационна система, Европол и Интерпол обменят информация с Полицейската информационна система и АИС "Оперативен анализ". Това изпълнява изискванията на двата индикатора. Полицейските информационните системи са: - Полицейска информационна система, съдържаща интегрираните регионални полицейски системи и централна полицейска статистика, в която се обработва информация, свързана с дейности по разследване на престъпления, във връзка с тероризма и радикализацията, както и с тежката и организираната престъпност. - връзка с Националния интерфейс на Шенгенската информационна система, осигуряваща информация за обмен на данни с органите, посочени в член 87 от ДФЕС, Европол и други съответни агенции на Съюза, с оглед на предотвратяването, разкриването, разследването и наказателното преследване на престъпления, по-специално трансграничната, тежката и организираната престъпност и тероризма; - АИС Оперативен анализ, предназначена за анализ по разследвания и оперативна информация, използвана за борба с тероризма и радикализацията, тежка и организирана престъпност. - АИС Оперативен документ, предназначена за съхраняване на информация във връзка с разследвания и борба с тероризма и радикализацията, тежка и организирана престъпност. В рамките на следгаранционната поддръжка ще бъдат изпълнявани следните мерки: - Поддръжка на елементи, техническа средства и инфрастуктура, които са критични за осигуряване на работата и функционалността на посочените по-горе системи, и е предвидено да включва: - Поддръжка на технически средства и програмни продукти; - Отстраняване на възникнали аварии и проблеми в работата им; - Осигуряване на регулярни технически обслужвания на техническите средства. - Поддържане на работоспособно състояние на хардуерните компоненти, актуално състояние на софтуера и актуални версии на програмните продукти. Описанието продължава в прикачен документ с наименование -"Продължение - раздел 4, дейност 2" 2 536 080.00 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това, какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на операцията. Предвижда се в рамките на дейността да бъде проведено онлайн едно публично събитие - заключителна конференция за представяне на изпълнените цели и постигнатите резултати в рамките на тази операция. При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати. С цел да се открои подкрепата на ЕС за реализиране на операцията в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението й, ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от ЕС. В изпълнение на изискванията за прозрачност и видимост ще бъдат поставени две устойчиви табели на местата на интервенция по договоритe, които се очаква да бъдат сключени в рамките на тази операция. На тях ще се откроява емблемата на EС в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, и ще бъде представен конкретният договор, сключен по тази интервенция, чрез неговите основни данни - наименование на проекта и на договора, номер, бюджет, финансиращ фонд/програма и други. Предвидените табели се изработват от изпълнителите по двете основни дейности, включени в тази инвестиция. За да се подчертае подкрепата на ЕС по тази операция е предвидено провеждането на обществена поръчка с предмет „Изработка и доставка на рекламни материали“ на стойност 5 859,89 лева. Предвижда се изработването на следните рекламни материали: 1. Чанта от нетъкан текстил - 100 броя; 2. Еко тефтер с еко химикалка - 100 броя 3. Бележник 100 бр.; 4. Химикалки 100 броя 5. Флаш-памет USB 140 броя и др. Посочените материали и техният брой са индикативни. 5 859.89 0.00
Екип за управление и екип за изпълнение на проекта: В рамките на дейността ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на операцията, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането й, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от контролни органи и ръководство на МВР и оказване на съдействие на външните изпълнители, както и докладване на напредъка пред Управляващия орган. Предвижда се създаване на работни екипи, в които ще се включат служители на МВР със съответните компетенции. 4.1 Екип за управление В екипа за управление на проекта участват служители със следните компетенции: - Ръководител, който ръководи изпълнението на проекта в съответствие с предвиденото в договора за безвъзмездна финансова помощ и указанията на УО. Той ще одобрява и подписва техническите доклади и финансовите отчети, които се изготвят в рамките на изпълнението на проекта и ще организира изпълнението на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представители на УО, Сертифициращия орган и Одитиращия орган. Той ще отговаря за цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта. - координатор , който ще координира работата на екипите, включително и взаимодействията с други институции и организации, ще организира спазването на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта, ще контролира и координира спазването на графика за изпълнение на проекта и успешното му приключване; ще предлага на Ръководителя на проекта, ако се наложи, необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта. Координаторът ще се отчита на Ръководителя на проекта. - счетоводител, който ще води цялата счетоводна документация по изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, ще осъществява хронологично, двустранно, синтетично и аналитично счетоводно записване и съставя отчети, в съответствие с изискванията и основните принципи на Закона за счетоводството, ще изготвя всички необходими справки, свързани с изразходваните по проекта средства, ще организира съхраняването и архивирането на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на проекта, съгласно Глава 6 от Закона за счетоводството, ще извършва плащанията към изпълнителите по договори, сключени въз основа на договора за безвъзмездна финансова помощи ще осъществява връзка и взаимодействие с външни контролни органи във връзка с финансово - счетоводните дейности по проекта. Счетоводителят ще се отчита пред ръководителя на проекта за извършената работа - технически сътрудник, който ще подпомага Ръководителя на проекта при цялостната реализация на проекта, ще осъществява текущ контрол на изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя справки и следи за изпълнението на проекта, ще подготвя и внася за приемане доклади/отчети/информации за напредъка на проекта, ще отчита изпълнението на проекта в ИСУН и ще разработва документи/справки/предложения/изменения, необходими за успешното изпълнение на проекта. Предвид сложността на проекта и обема на работата по него се предвижда за извършената работа в рамките на проекта на екипа за управление да се заплаща през целия период на изпълнението му. Общата сума е 50 690,02 лв. 4.2 Екип за изпълнение: В рамките на тази операция са създадени два екипа за изпълнение: - по дейност 1 участват трима експерти - по дейност 2 участват десет експерти Общата сума за заплащане на експертите от екипа за изпълнение е 121 073,50 лв. В тази дейност се калкулират и предвидените непреки разходи, които представляват 15% от допустимите преки разходи за персонал по проекта на стойност 25 764.53 лева. 197 528.05 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).