Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 175 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

“STILI ROAD" Ltd. is a company specialized in the production of various types of asphalt mixtures and bituminous crushed stone.
The process of sustainable and competitive development of the company is unthinkable without investing in new equipment needed for the main production process with high energy efficiency and higher production capacity.
The project proposal plans activities in order to acquire investments to increase the energy efficiency of the main production equipment and expand the capacity of the company by replacing existing equipment with a new one with higher productivity and lower energy consumption.
Within the framework of the project proposal, activities are planned for purchase and implementation of the following high-tech equipment in the production process:
1. Asphalt mixing plant  – 1 pc.
2. Wheel loader –  2 pcs.; 
In order to establish the necessary measures and the degree of improvement of energy efficiency an energy audit was carried out in accordance with the requirements of the procedure.

As a result of the implementation of the identified investments needed to achieve the identified energy efficiency measures in the Energy Audit Report, the following results will be achieved regarding the company's activity:
- Realized energy savings of  8786,56  MWh/y.;
- Saved emissions CO2  -  2178 t/y.;
- Expanding the capacity of the company– min.80%

The estimated cost of the project is 4 247 109.00 BGN
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на енергийно-ефективна машина А - Асфалтосмесител -1 бр.(мярка 1 от енергийния одит). Дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на Асфалтосмесител - 1 брой.: Като част от дейността се предвижда закупуване и пускане в експлоатация на Асфалтосмесител - 1 бр. Инвестицията в обхвата на дейността се отнася до Мярка 1 от енергийния одит - Подмяна на стар асфалтосмесител с нов, с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление. В резултат на извършения енергиен одит бе установено че ще се постигнат значителни ползи за компанията, ако настоящият Асфалтосмесител се подмени с такава от ново поколение. За подобряване на енергийната ефективност на производството одитът препоръчва инвестиция в нов Асфалтосмесител със следните технически и функционални характеристики: 1.Производителност – 160 т/ч 2. Инсталирана ел.мощност – 460 kW 3. Разход на природна газ - 225 - 1350 Nm3/h Използвания към настоящия етап асфалтосмесител тип TELTOMAT 5 от 1978 год. е със средна производителност 60 т/ч, средна инсталирана мощност 320 kW. Годишната използваемост на съществуващия асфалтосмесител е ниска ( 450 ч/г), поради честите спирания на работа за извършване на ремонтни дейности. При посочените показатели капацитета на фирмата е 24 300 т/г. С внедряване на Асфалтосместил с горепосочените технически характеристика ползите за фирмата ще са следните: • Енергийни ползи Повишаване енергийната ефективност на производствения процес, допринасяйки за енергийни спестявания от 6 015 333 kWh/г., основно в резултат на по-високата производителност ( 160 т/ч) и по-нисък специфичен разход (23.605 kWh/т).на единица произведена продукция на новото технологично оборудване в сравнение с настоящия етап ( 77.333 kWh/т). • Намаляване на парникови и вредни емисии в атмосферата. Спестени емисии СО2 в размер на 1437,78 т/г. в резултат на използваните енергоресурси, природен газ fi=202 g CO2/kWh и ел.енергия fi= 819 g CO2/kWh.. • Финансови ползи от не - енергийни спестявания Намаляване на годишните разходи за заплати, ремонт и консумативи в размер на 40000.00 лв./годишно. Стъпки за изпълнение на дейността 1. Подготвителен етап: Изпълнението на дейността стартира преди подаването на настоящото проектно предложение с изготвянето на енергиен одит съобразно изискванията на процедурата и приложения образец. Енергийният одит бе извършен от външен за фирмата изпълнител „Ренова Консулт“ ООД с номер на регистрация в публичния регистър по чл.60 от ЗЕЕ 00064/21.12.2015 г. 2. Етап на изпълнение 2. 1 Избор на изпълнител за доставка на оборудването ( от месец 5 до месец 13 ) Изборът на изпълнител ще се изпълни в съответствие с изискванията на ПМС №160 от 01.07.2016 г, чрез провеждане на процедура. 2.2 Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 14) 2.3.Доставка, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на оборудването. Предвижда се оборудването да бъде доставено в рамките на 8 месеца след подписване на договор. 2.4 Въвеждане в експлоатация ( месец 23 и 24). Разходите за дейността са посочени в Раздел I, т.2, подт.2.1 на бюджета по проекта. 3 466 519.00 3 461 820.00
Придобиване на енергийно-ефективна машина Б - Колесен челен товарач - 2 бр.(мярка 2 от енергийния одит).Дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на 2 бр. - Колесен челен товарач : Като част от дейността ще бъде закупени и пуснати в експлоатация 2 броя – Колесен челен товарач. Инвестицията се отнася към Мярка 2 от енергийния одит - Подмяна на стари челни товарачи с нови, с по-висока производителност и по-нисък разход на гориво. В резултат на извършения енергиен одит бе установено че ще се постигнат значителни ползи за компанията, ако използваните към настоящия етап челни товарачи се подменят с нови с по-висока производителност и по-нисък разход на гориво със следните минимални технически характеристики - Mощност-143 kW; - Среден разход на гориво – 17.3 л/ч; - Обем на кофата – 3.6 m3 С внедряване в производствения процес на фирмата на 2 бр. нови челни товарачи с горепосочените технически характеристика ползите за фирмата ще са следните: • Енергийни ползи Повишаване енергийната ефективност на производствения процес, допринасяйки за енергийни спестявания от 2 771 252 kWh/г., основно в резултат на по-високата производителност ( 590 т/ч, при 100 т/ч към настоящия етап) и по-нисък специфичен разход (0.339 kWh/т).на единица произведена продукция на новото технологично оборудване в сравнение с настоящия етап ( 2.597 kWh/т). • Намаляване на парникови и вредни емисии в атмосферата. Спестени емисии СО2 в размер на 739.92 т/г. в резултат на ниския разход на дизелово гориво. • Финансови ползи от не - енергийни спестявания Намаляване на годишните разходи за ремонт и консумативи в размер на 11 726.00 лв. Стъпки за изпълнение на дейността 1. Подготвителен етап: Изпълнението на дейността стартира преди подаването на настоящото проектно предложение с изготвянето на енергиен одит съобразно изискванията и приложения образец. Енергийният одит бе извършен от външен за фирмата изпълнител „Ренова Консулт“ ООД с номер на регистрация в публичния регистър по чл.60 от ЗЕЕ 00064/21.12.2015 г. 2. Етап на изпълнение 2.1 Избор на изпълнител за доставка на оборудването ( от месец 2 до месец 4 ) Изборът на изпълнител ще се изпълни в съответствие с изискванията на ПМС №160 от 01.07.2016 г, чрез провеждане на процедура. 2.2 Сключване на договор с избрания изпълнител (месец 4) 2.3 Доставка и пускане в експлоатация на оборудването. Предвижда се оборудването да бъде доставено в рамките на 4 месеца след подписване на договор. 2.4 Въвеждане в експлоатация ( месец 7). Разходите за дейността са посочени в Раздел I, т.2, подт.2.3 на бюджета по проекта. 777 640.00 777 600.00
Одит по проекта: Тъй като БФП по проекта надвишава 750 000 евро (2 123 554.50 лв), дейността е задължителна (в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза) Дейността ще бъде извършен от регистриран одитор, който проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки на изпълнение: 1. Избор на одитор (месец 23) 2. Сключване на договор с одитор ( месец 23) 3. Извършване на одит ( месец 23 и месец 24) 6 500.00 0.00
Информация и публичност: В рамките на тази дейността се планира осигуряване на няколко ключови компонента за гарантиране на визуализацията и публичността на проекта в съответствие с изискванията за УО съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“ и Общите условия на ДБФП. Още в първия месец на проекта ще бъдат създадени и ще се приложат съответните образци на документи с необходимите реквизити (header/footer), така че да се спази необходимият набор от мерки за информиране и публичност. Тези образци ще се използват за електронна комуникация по проекта, за публикуваните и вътрешните документи и т.н. Тъй като проектът предвижда закупуването на физически предмет и общото публично финансиране надвишава 500 хил. евро, ще се изготви и монтира временен информационен на входа на производствена база в с.Тополи, община Варна, Варненска област, където фирмата осъществява дейността си. Размерът на билборда ще бъде минимум 50 х 70 см. На билбордът ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет, както и другите предвидени в „Единния наръчник“ реквизити. След приключването на проекта временният информационен билборд ще бъде заменен с постоянен такъв. Той ще съдържа същите реквизити, но без датите за начало и край на проекта. Също така, ще бъдат изготвени 15 броя информационни стикери, които ще бъдат поставени на подходящо място на повърхността на закупеното по проекта оборудване, които ще отговарят на изискванията, описани в „Единния наръчник“. Предвид че стойността на общото публичното финансиране по проекта надвишава 500 хил. евро, в съответствие с изискванията на „Единния наръчник" ,в началото и в края на проекта ще бъдат организирани пресконференции, които да запознаят обществеността с целите и резултатите на проекта. Те ще бъдат предварително анонсирани чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване. Предварителна информация ще бъде изпратена до УО и най-близкия офис от мрежата на 28 информационни центъра. На подходящо място ще бъде поставен информационен банер, който да информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС, чрез съответния фонд, съфинансирането от държавния бюджет. Етапи на изпълнение Дейността ще бъде изпълнена частично от бенефициента и частично чрез външно възлагане. 1.Изготвяне на вътрешните образци на документи - ще бъде извършено от екипа по проекта ( месец 1) 2.Подписване на договор за изпълнение на дейностите, свързани с изготвяне и монтиране на информационен билборд, постоянен билборд, информационен банер информационни стикери за оборудването, организиране и провеждане на 2 броя публични събития ( месец 1) 3. Доставка и монтиране на информационен билборд и информационен банер( месец 1) 4. Провеждане на пресконференция в началото на проекта ( месец 2) 5. Доставка и монтиране на постоянна табела (месец 15) 6. Доставка на информационни стикери ( месец 7) 7. Провеждане на пресконференция в края на проекта ( месец 24) Разходите за дейността са посочени в Раздел V, т.22, подт.22.1-22.5 на бюджета по проекта. 2 950.00 2 890.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).