Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Asylum, Migration and Integration Fund

Planning region: All

Description

The unit services in the home environment will continue the work of established unit under the project "Help at Home" to the existing Home Social Care and will provide hourly services in the daily lives of 21 persons from Municipality of Beloslav, people with disabilities and their families and people over 65 years with restricted or inability to self in order to overcome social exclusion and poverty. With the implementation of the project proposal it will be complemented and built-up the Project "Help at Home", financed under OP HRD 2007-2013. Depending on the individual needs of needies, hourly services will be provided to personal hygiene, communal - household activities and services in support of social inclusion, after previously developed individual plans and schedules for maintenance. Through the implementation of the project proposal, a few integrated services will be provided, combining comprehensive actions towards ensuring the long-term care at home.

On the other hand, the project proposal will provide employment to unemployed people of working age and will enable people with disabilities to choose the desired and needed personal assistant for them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: За изпълнението на дейността ще се сформира екип от 3 члена, включващ : ръководител на проекта, координатор по проекта и счетоводител. Основната дейност на екипа ще бъде свързана с осигуряване на мониторинг, контрол и отчетност . Задълженията на отделните членове ще са както следва: 1.Ръководител на проекта: - пряко отговорен за цялостното изпълнение на проекта; управлява всички дейности и осъществява оперативни контакти. - подбира и изгражда екипа, наблюдава и оценява работата; - изготвя и реализира план за наблюдение и вътрешна оценка за предоставяне на услугите; - изработва необходимата проектна документация ; - упражнява оперативен контрол върху работата на екипа, разпределя и възлага отделните задължения на членовете; - контролира воденето на документацията и изготвянето на отчетите по проекта; - съблюдава и контролира спазването на план-графика за изпълнението на проекта; - бенефицира плащанията по проекта; - съвместно с екипа изготвя техническите доклади и финансовите отчети по реализацията на проекта; - председателства срещите на екипа по проекта и подписва документите, свързани с проекта; 2. Координатор по проекта: - изгражда и координира взаимодействието между екипа за управление и персонала на звеното, доброволците и осигурява обратната връзка с потребителите; - подпомага системата за контрол, анализира отчетите и изработва текущи доклади при необходимост; - подпомага ръководителят на проекта при изпълнение на функциите му; - отговаря за обмена на информация, презентирането на проекта и резултатите от него; - участва в изготвянето на междинните и крайни отчети и пряко отговаря за техническите отчети; - за своята дейност пряко се отчита пред ръководителя на проекта; - изказва мнения по напредъка на проекта и прави предложения; - съхранява цялостната документация за изпълнението; - отговаря за регулярно и акуратно водене на кореспонденцията; - редовно и точно поддържа документацията по проекта; - следи за изпълнението в срок на задачите и дейностите по проекта; 3. Счетоводител по проекта: - извършва оперативен финансов мениджмънт на средствата; - обработва всички първични финансови документи; - подготвя и осъществява плащанията в рамките на проекта; - изготвя договори, ведомости, финансови доклади, отчети, справки и документи, съгласно методите за финансово управление; - съдейства на мотиториращите органи при извършването на проверките; - следи за законосъобразното оформяне на първичните и вторични счетоводни документи; - изплаща възнагражденията на експертите и проектния екип; 19 834.40 19 978.73
Информиране, консултиране и подбор на потребителите на социални услуги.: Целта на дейността е да се привлече вниманието на хората с увреждания, семействата на деца с увреждания и самотно живеещи хора със затруднения в самообслужването да се справят сами в ежедневието си, както и желанието им да се включат в проекта. Ще се анкетира целевата група за постигане на обратна връзка и анализ на постигнатото по целите на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" за дейностите на проекта. След оценка на потребностите от дирекция "Социално подпомагане" ще се поберат подходящи потребители, имащи необходимост от специализирани социални услуги, които ще разполагат с пълна и разнообразна информация за предоставяните услуги в домашна среда. 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда.: Чрез изпълнението на дейността ще се създаде възможност за разкриване на работни места в сектора на социалната икономика и осигуряване на начини за преодоляване на бедността.Кандидатите задължително ще се интервюират от комисия, с цел установяване на мотивацията и нагласата им за работа. Ще се извърши подбор на най-подходящите лица. Критериите за подбор на обгрижващо лице ще бъдат следните: първо ще се вземе предложението на потребителя / ако има такова/, второ - ако е безработен, трето - социално слаб, четвърто- образование, пето - опит на сходна работа, шесто - налагани наказания по Кодекса на труда до момента. Всичките, които ще бъдат назначени трябва да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугите. Ще се изготвят длъжности характеристики на лицата, определени като "Домашни санитари". Новоназначените лица ще подпишат трудов договор, изготвен по реда и условията на Кодекса на труда, декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията. Същите ще преминат първоначален инструктаж по безопасност на труда, ще се запознаят с длъжностните си характеристики и правилника за вътрешния ред на "Звеното за услуги" , разработен по проект "Помощ в дома". 0.00 0.00
Обучение на персонала / въвеждащо и надграждащо /.: Чрез обучението на персонала ще се осигури повишаване на професионалните умения и мотивация на персонала в Звеното за услуги в домашна среда.След приключване на интервютата с кандидатите за предоставяне на услугата "домашен санитар" ще се обяви списък с резултатите / без данни за ЕГН и адрес /, поставен на видно място. С цел недопускане на двойно финансиране ще се установи дали всеки одобрен кандидат е преминал / не е преминал други идентични обучения за предоставяне на услугата "домашен санитар" по схеми , финансирани по ОП РЧР 2007-2013. Ако към заявлението за кандидатстване не е приложен документ, удостоверяващ преминатото обучение обстоятелствата от проверката могат да се удостоверят с други налични документи / списъци на лицата, преминали идентични обучения; копия от удостоверения или др.релевантни документи/. За установяване на преминато обучение по проект "социална услуга за качествен живот", екипът за управление на проекта ще изпрати до Дирекция "Социално подпомагане" запитване с попълнен списък на хартиен носител на имената, които следва да бъдат проверени. След извършване на проверката по исканата информация, директорът на ДСП трябва да върне попълнения списък. След приключване на проверката ще се изготвят списъци на лицата, които следва да преминат въвеждащо и надграждащо обучение. Въвеждащото обучение ще бъде с продължителност 8 часа / два дни по 4 часа/, а надграждащото с продължителност - 4 часа. За провеждането на обученията ще бъде избрана обучителна фирма, осигурена подходяща зала, определени дати и часови диапазон . Координаторът по проекта ще уведоми всички одобрени кандидати за организацията и начина на провеждане на обученията. След приключване на обученията всеки кандидат за "домашен санитар" ще попълни раздел І и ІІ от Карта за участие. Обучителите ще предоставят на ръководителя на проекта обобщен доклад за преминалите обучение кандидати за "домашни санитари". На всеки обучен кандидат за "домашен санитар" ще бъде издадено удостоверение за преминатото обучение, срещу подпис в списък на одобрените кандидати, получили удостоверение за преминато обучение. 220.50 262.80
Предоставяне на почасови услуги на потребителите в домашна среда , според техните индивидуални потребности. : Предоставяната услуга ще продължи и надгради предоставяните услуги по проект "Помощ в дома", изпълняван от община Белослав през 2013 година. Социалната услуга ще се предоставя на 21 потребители за период от 18 месеца. Разпределението на работните часове от домашните санитари, за всеки месец, ще бъде както следва: 21 работни дни х 6 работни часа х 21 потребители = 2646 работни часове за месец. В случай на изразено желание от потребител (посредством подадено от него заявление ) за по-малко часове обгрижване на месец, ще бъде съобразено с неговото желание. Предоставянето на услугата "домашен санитар" ще стартира за всеки потребител , считано от датата, регламентирана в Договор за предоставяне на социалната услуга. Договорът ще се сключва между Кмета на общината или упълномощено от него длъжностно лице и потребителя или законен негов представител. Предоставянето на услугата ще става на принципа на "индивидуален месечен бюджет". Ще се изготвят индивидуални планове,съобразени с направените от дирекция “Социално подпомагане” първоначални оценки на потребностите на потребителите за удовлетворяване на специфичните потребности на всеки потребител поотделно. При изготвянето на плана ще се включат и потребителя или негов законен представител и съответния личен асистент. При предоставянето на услугата ще се подготвят от екипа следните вътрешни документи: -Правилник за вътрешния ред и процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалната услуга; - Процедура за осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя / в случаите , когато домашният санитар не е член от семейството/; За регистрация на дейностите, извършвани от "домашните санитари" , за всеки потребител ще се води Дневник на потребителят. Дневникът ще се осигурява на сигурно място в дома на потребителя и в него домашният санитар ще регистрира посещението си и описва дейностите, които е извършил. След преустановяване ползването на социалната услуга Дневникът на потребителя ще се архивира в личното досие на потребителя. Реализирането на дейността ще осигури задоволяване на индивидуалните потребности на одобрените потребители; подобряване на институционалния капацитет и ефективност на общинската администрация и обществените услуги на местно ниво 166 503.78 165 256.07
Разработване на информационни материали.Визуализация и публичност.: Дейността ще се изпълнява съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат реализирани целенасочени мерки за повишаване на информиранността на обществото за планираните действия. Ще се работи целенасочено за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване какви са почасовите социални услуги и за целеви групи са предназначени. Предвиждат се следните дейности за информиране и публичност: - Организиране и провеждане на пресконференция, на която ще се обяви стартирането на проекта, ще бъдат представени планираните дейности, целевите групи и очаквани резултати; - Подготовка и изработване на информационни материали - 500 бр. листовки, информационна табела и табели на офисите, определени за работа по проекта; -Публикации в местни и регионални печатни издания - 3 бр.; - Организиране и провеждане на пресконференция, на която ще се обяви приключването на проекта и представят постигнатите резултати. За организирането и провеждането на пресконференциите, подготовката на текстовете на информационните материали и публикациите в интернет-страницата не са необходими финансови средства. Във всички форми и мероприятия за популяризиране н апроекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 1 380.00 1 380.00
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социалната услуга.: Психологическата подкрепа и консултиране имат съществена и значима роля в екипната работа, за преодоляване на евентуална тревожност, натрапчивост и справяне с конфликтите възникнали в процес на работа. Външните събития, като постъпването на ново работно място и микротравмите/ общуване с колеги и тяхната некоректност се отразяват на личността. Съществуват събития с по-висока и по-голяма стресогенна интензивност и такива, които се преживяват като по слабо натоварващи в емоционален и психичен план. Психологическата подкрепа е насочена към подкрепа на членовете на персонала и консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на възникнали конфликти- между самия персонал и/или персонал и потребители на социалната услуга. Основна цел е създаване на благоприятна работна среда и качествено изпълнение на предоставените услуги и изпълнение на задълженията и ангажименти. Психологическата подкрепа цели и търси промяна, търси намиращите се в човека способности да решава конфликти, да компенсира нарушения и функционални дефицити или да търси връзки с бъдещето. Предоставянето на психологическа подкрепа и/или консултиране на персонала, предоставящ социални услуги ще се извършва от членовете на екипа на проекта, социалният работник или от служители на кандидата при заявена /писмено/ необходимост и нужда. В процеса на изпълнение на проекта ще бъде предоставена психологическа подкрепа при необходимост също така и в кризисни ситуации на домашните санитари. Консултирането на персонала ще се извършва в целия период на изпълнение на дейностите. За целта ще бъде ангажиран социалният работник, назначен на граждански договор. При необходимост от психологическа подкрепа на домашните санитари и по преценка на социалния работник те ще бъдат насочвани към психолог.За предоставяне на психологическата подкрепа не са необходими финасови средства, тъй като ще се ползват психолозите, назначени в училищата на община Белослав. Консултирането на персонала ще се извършва ежедневно от екипа по проекта и социалния работник. Предоставянето на супервизията ще се изпълни чрез провеждане на две групови супервизии на домашните санитари / 6 и 15 месец от стартиране на предоставянето на услугите/. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа на домашните санитари и към осигуряване на професионална подкрепа.Ще се разработи план график за провеждане на супера Основните теми, които ще се обсъждат по време на супервизията ще са : 1.Несправяне със ситуация при потребители, чиито проблеми не се разрешават или се решават трудно. 2.Разграничаване между личност, роля и функция на домашния санитар. 3.Проблеми, свързани с позицията на власт на домашния санитар в отношенията с потребителя и на безсилие към причинителите на проблемната ситуация. Груповата супервизия ще се провежда в подходяща зала, осигурена от екипа по проекта. За целта социалните асистенти ще бъдат разделени на групи от 6-8 души. Етапите на организиране и провеждане са следните: 1. Подготовка за провеждане на супервизия - продължителност 60 мин. Включва среща и обсъждане с ръководителя на проекта на конкретен случай от работата на домашните санитари с потребителите, както и подготовка за представяне на случая в групата. 2.Провеждане на супервизията - продължителност 120 мин.Ползва се ресурсът на цялата група и ефектът на учене за всички участници.Център на обсъжданията са преживяванията, опитът, размислите, трудностите на домашния санитар по отношение на конкретния казус. 3.Административна отчетност на супервизията - включва изготвянето на отчет с идентифицираните проблеми, който се предоставя на ръководителя на проекта за проведената супервизия. Задължително ще бъдат изготвени присъствени списъци и анкетни карти, съдържащи персонална информация за домашните санитари. 5 208.96 4 386.48
Предоставяне на мотивационна подкрепа и осигуряване на достъп до здравни услуги за потребителите на услугата "Домашен санитар", според тяхната индивидуална потребност.: Мотивационната подкрепа е насочена за лица, които имат трудности в общуването, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер. В процеса на изпълнение на проекта ще бъде предоставена мотивационна подкрепа на потребителите на услугите, съобразена с тяхната индивидуална потребност. Подкрепата ще се предоставя през целия период на изпълнение на дейностите. За целта ще бъде ангажиран социалният работник, назначен на граждански договор и лужителят по АТС към Звеното за социални услуги. Основните цели на мотивационната подкрепа на потребителите са: 1.Подобряване на психическото състояние на потребителите ; 2.Стимулиране на пълноценното развитие и изява на потребителите; 3.Развиване на умения за общуване на потребителите; 4.Създаване на социални контакти и социално включване на потребителите. Етапите на организиране и провеждане на мотивационната подкрепа са следните: 1. Подготовка за провеждане на подкрепата - продължителност 60 мин. Включва среща и обсъждане с ръководителя на проекта. 2.Провеждане на индивидуална среща с потребителя - продължителност 60 мин.Ползва се ресурсът на социалният работник, завеждащ АТС и при необходимост психолог или медицинско лице . 3.Административна отчетност на мотивационната подкрепа- включва изготвянето на отчет с идентифицираните проблеми, който се предоставя на ръководителя на проекта за проведената среща. Задължително ще бъдат изготвени и представени за попълване анкетни карти, съдържащи персонална информация за потребителите.При невъзможност за попълване от потребителите, същите ще се попълват от друг член на семейството. Осигуряването на достъп до здравни услуги ще се осъществява от медицинска сестра или от лицето, което ще извършва мотивационната подкрепа.Дейностите, които ще се изпълняват са следните: 1.Придружаване до личен лекар или лекар специалист; 2.Съдействие за извършване на изследвания на потребителите и други; 3.Консултиране и съветване относно здравословното състояние на потребителите, за хигиена и хранене; 4.Измерване на кръвно налягане, консултиране относно ползване на медицински изделия; 5.Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя; 6.Съдействие за издаване на направление за изследвания и/или лечение; 7.Измерване на витални показатели / кръвно налягане, пулс, телесна температура/. 5 208.96 7 128.06

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).