Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

This project proposal envisages activities aimed at providing good and safer working conditions, effective work processes, and flexible work schedules, which will guarantee an improved working environment at PIC “Saglasie” JSC and, respectively, higher labor productivity. Project-related activities encompass the whole personnel of the company, which consists of 166 employees working at company offices in 46 Bulgarian cities. The target group includes 38 employees above the age of 54. The project plans for:

-	measures towards the optimization of working processes, achieving work-life balance for employees, including the implementation of flexible work schedules, practices aiming to extend the professional life of employees;
-	measures in the field of corporate social responsibility, directed towards environmental preservation, climate change policy, resource efficiency and applying the requirements of EU and national legislation in these areas;
-	trainings for all employees for the purposes of acquiring skills for managing and overcoming work-related stress;
-	providing social assets for the employees: a place for eating and recreation, as well as for sports activities;
-	investments for providing better and safer working conditions, improving both the professional and the health status of employees;
The project also plans for activities for information and publicity, which will guarantee that information about the financial support of OPHRD and the EU regarding the project will reach the vastest audience possible. The expert team for the project will guarantee the good management of the project and the effective and efficient attainment of the planned goals and results.
The planned project-related activities will contribute to the execution of the goals of the project and will, respectively, help for the better performance of the goals of the present procedure.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Организация и управление на проекта цели да осигури и гарантира условия за законосъобразно изпълнение на дейностите, ефективно и ефикасно постигане на заложените цели и резултати, при: Стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на определяне на изпълнители; Надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта; Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; Качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; Коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта. Предвижда се дейността да се осъществява от висококвалифициран екип, състоящ се от: ръководител проект, координатор проект, счетоводител и технически сътрудник. Основни задачи на екипа по проекта ще са: организация и управление на изпълнението на дейностите по проекта; организация на цялостната дейност на екипа за управление на проекта; комуникация с представителите на целевата група, заинтересованите страни, както и с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; спазването на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта в организацията; организиране провеждането на процедурите за възлагане на дейности на изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ, попадащи в обхвата на проекта, включително изготвяне на тръжни досиета и осъществяването на предварителен и последващ контрол от страна на УО; наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори с изпълнителите по проекта; осчетоводяване и проверка на всички фактури / документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по проекта; спазване на графика за изпълнение на проекта; вътрешен мониторинг и контрол; съхранение и архивиране на цялата информация, свързана с проекта; съблюдаване за спазване на хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие по време на всички дейности по проекта. Подробно разпределение на задълженията и отговорностите на членовете на екипа е представено в т. 9 Екип. 35 750.00 35 025.80
Дейности по информиране и публичност: Дейността ще осигури информираност и публичност за широката общественост за финансовото подпомагане на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. Посредством изпълнението на дейността ще се гарантира разпространяването на информация за изпълнението на проекта на територията на 46 града в страната. Дейността ще се осъществи съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Ще бъде осигурена визуализация на всички касаещи проекта документи в съответствие с изискванията. Всички информационни материали ще съдържат информация и визуализация за съфинансирането от Европейския социален фонд на ЕС, чрез поставяне на следните елементи: - емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейския социален фонд, оказващ подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Предвижда се дейностите по информиране и публичност да се осъществяват през целия период на проекта, като в продължителността е включена и подготвка на дейността. Екипа по проекта ще организира подготовката на дейността, както и нейносто факическо протичане с цел постигане на поставените цели и очакваните резултати. 3 000.00 3 000.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в ПОК "Съгласие" АД: Дейността по своята същност представлява разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и се състои от две под-дейности: Поддейност 1 - Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси насочени към осигуряването на възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители; Поддейност 2 - Разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната; Дейността ще обхване всички служители на ПОК "Съгласие" - 166 заети лица на територията на 46 града в страната, изпълняващи административни длъжности, характеризиращи се със застояване пред видеодисплей и натрупване на голямо количество стрес. Тези фактори влияят негативно на психическото и физическо здраве на служителите и водят до намаляване на работоспособността с годините, респетивно до скъсяване на професионалния живот. Мерките, предвидени в поддейност 1, целят предоставянето на гъвкавите форми на заетост и гъвкаво работно време, което ще повлияе положително в посока удължаването на трудовия живот, което ще резултира при по-възрастните работници и служители на ПОК Съгласие, които представляват 23% от целия персонал на компаниста. По-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот е важен социален елемент, отчитан като високо ценен от служителите и ще бъде спомогнато от въвеждането на възможност за гъвкави форми на заетост. В развитието на човешките ресурси, като наука, прилагана практически в управлението, през последните години се наблюдава възникването на множество различни гъвкави форми на заетост и работно време, като възможност за нестандартни работни места, неритмично полагане на труд, възможности за т.нар. "Home office", или дни през които служителят има възможност да работи от дома си и мн. др. Всички тези нови възможности изискват индивидуален подход към всяка организация и разработването на модели за гъвкави форми на заетост и работно време, съобразени със спецификите на конкретния бизнес и работна среда, с цел ефективното им въвеждане в процесите на компанията и постигане на висока удовлетвореност от страна на служителите, респективно повишена мотивация, работоспособност и удължен професионален живот. Необходимостта от дейността се обуславя от идентифицираните нужди на целевата група по време на анализ и цели удовлетворяването им. От друга страна, предвидените в поддейност 2 дейности за разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната, ще допринесат за изграждането на социална ангажираност на компанията и нейните служители с фундаментални проблеми, свързани с обществото и околната среда. Социалната ангажираност и съпричастност на всеки служител от компанията водят до изграждане на самосъзнание и усещане за значимост на индивида в участието в изграждане на по-добро място, както за живот, така и за работа. Наличието на общи цели между компаниите и служителите води до повишене на лоялността на служителите към компанията, както и до по-висока мотивираност. 70 000.00 69 000.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите в ПОК "Съгласие" АД: Дейността "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите в ПОК "Съгласие" АД" обхваща всички 166 служители на компанията. Дейността се състои от две поддейности: - Осигуряване на ергономични столове за всички служители на компанията; - Осигуряване на обучение за управление и преодоляване на стреса, произтичащ от работното място. Необходимостта от дейността възниква в следствие идентифицирани потребности на служителите при анализ на целевата група. Основните нужди на служителите, които се цели да удовлетвори компания "Съгласие", посредством изпълнението на поддейност 1 са редуциране на неблагоприятните здравословни проблеми, свързани с повишено кръвно налягане, болки в мускулите, недобра подвижност на главата, лесна уморяемост, главоболие, загуба на концентрация и нежелано неврологично дразнене, рефлектиращо в патологично увеличаване на тонуса на мускулатурата в следствие на статичната работа и многочасово ползване на компютър в седнала поза. Повишеният стрес на работното място се обуславя от спецификата на работа по управление на сериозни маси чужди парични фондове, обвързано с определени срокове и стриктни нормативи. Ръководството на дружеството оценява високата психологическа натовареност на служителите. Отчитайки необходимостта от устойчиво решение на проблема за контролиране и преодоляване на стреса, е предвидено обучение, което ще даде инструменти на самите служители за справянето с този проблем. В днешно време стресът е обявен за фактор, предизвикващ най-много болести, както физически, така и психологически, а компаниите в световен мащаб търсят различни похвати, с които да решат този проблем сред своите служители. Честа практика е организирането на различни фирмени събития за колективно забавление на служителите и дефокусиране от работните проблеми (фирмени събирания и Team-building), ефектът от тези решения е временен и не винаги устойчив във времето. Считаме, че провеждането на обучението за управление на стреса сред служителите на ПОК "Съгласие" ще гарантира устоичив във времето резултат, давайки инструментариум на самите служители за менажиране на стреса. Така описаните условия на труд ще бъдат значително повлияни в положителна посока с изпълнението на проектните дейности, свързани със закупуване на ергономични офис столове и провеждане на обучение за придобиване на умения за управление и справяне със стреса. 189 240.00 189 098.38
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения: Дейността предвижда осигуряването на социални придобивки на служителите в централния офис на компанията, находящ се в град София, бул. Тодор Александров, в който работят 56 служителя. Предвидените в дейността социални придобивки ще могат да се ползват и от останалите 14 служителя, които работят на територията на град София. Дейността предвижда ремонт и оборудване на следните помещения: - помещение за хранене с кухненски бокс; - фитнес с баня със съблекални. Дейността е предвидена в съответствие със стремежа на ПОК "Съгласие" АД да подобри работната среда и условията за работа на служителите. Основните служебни задължения на служителите са свързани със статична работа, при наличието на високи нива на стрес и нервно-психическо натоварване. Във връзка с чл. 12, ал. 1 от ЗЗБУТ при работа с високо нервно-психическо натоварване, наложен ритъм, монотонност и принудителна работна поза, работодателят разработва физиологичен режим на труд и почивка, който спомага за запазването на здравето и работоспособността на работещите лица. Въпреки че режимът на работа в компанията е съобразен с изискванията на чл. 12, ал. 1 компанията към момента не разполага с подходящи помещения и съоръжения за почивка, хранене и активка физическа почивка и респективно изпълнението на настоящата дейност цели осигуряването на тези допълнителни социални бенефити за служителите си. Поддържането на добра физическа и психологическа кондиция на служителите чрез обособяването на място за отдих, почивка и спорт ще надгради въпросните системи, останалите предвидени в проекта мерки, особено по отношение на по-възрастните колеги, като ще гарантира допълнително удължаването на техния трудов живот. От друга страна изграждането на място за хранене и почивка ще даде възможност на служителите да се възползват от по-зравословни режими на хранене и избягване на така наречената бърза храна (fast food), която в съчетание със заседналия начин на живот и стоящата работна позиция са пагубни за здравето. Настоящата дейност ще постигне комплексност при разрешаването на идентифицираните нужди и проблеми на служителите на ПОК "Съгласие", обхванати от целевата група. 89 350.00 89 159.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).