Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 427 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The overall objective of this project is to promote the competitiveness of "Signalizacia" Ltd. by supporting the introduction of specific software system for process management in the company (ERP system) compliance of products with national, European and international norms and standards, and Bulgarian apply technical specifications, a declaration of conformity and with instructions for application drawn up in Bulgarian language by which to improve its competitiveness and thus improve the quality of their products and opportunities for expansion and export.
Activities and results are directly in line with the primary objective of this procedure "Development of management capacity and growth of small and medium enterprises in Bulgaria by supporting specialized services and promote the use of information and communication technologies and services."
The specific objectives of the project are:
- Development and implementation of an ERP system covering all specific enterprise processes;
- Achieving product compliance for new product now - thermoplastic paint for horizontal road marking with the applicable product standards BS EN 1871: 2004, BS EN 1436: 2007 + A1: 2009 and BS EN 1970: 2013.
To ensure the quality and consistency of performance of the manufactured thermoplastic paint in compliance with these standards provide for the purchase of laboratory equipment for quality control of thermoplastic products.
Successful implementation of the planned project activities will directly contribute to the objectives of the Operational Program "Innovation and Competitiveness" 2014 - 2020 on increasing the competitiveness of Bulgarian enterprises through process optimization in "Signalizacia" Ltd. and increased confidence in the company in connection with commitment in terms of quality and achieving product compliance.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез инвестиции в ново оборудване (контролни системи, технически средства за измерване и изпитване и др. ) допринасящо за постигане на съответствие и оценка на съответствие на продукти с национални/европейски/международни стандарти;: В проекта са предвидени дейности по оценяване на съответствието на произвежданата от "Сигнализация" термопластична боя за хоризонтална пътна маркировка с изискванията на приложимите продуктовите стандарти: 1. БДС EN 1871:2004 - Материали за пътна маркировка. Физични характеристики 2. БДС EN 1436:2007+А1:2009 - Материали за пътна маркировка. Експлоатационни характеристики на пътната маркировка 3. БДС EN 1970:2013 - Материали за пътна маркировка. Готови материали за пътна маркировка. Оценяването на съответствието се извършва от акредитиран от МРРБ орган за оценяване на съответствието да извършва оценяване на съответствието на строителни продукти на основание чл. 9 от Закона за техническите изисквания към продуктите. Оценката на съответствието на заявения продукт включва и проверка на действащата в предприятието система за производствен контрол, която е интегрирана с вече въведената система за управление на качеството. Одитът на производствения контрол включва проверка на: - осъществявания от производителя входящ контрол на материалите; - управлението на производствените процеси и междинен контрол; - контрол на готовия продукт и резултатите от този контрол; - метрологичното осигуряване на техническите средства за осъществяване на контрол върху произвежданата продукция; - вътрешен транспорт, складиране, идентификация и маркировка на суровините и крайните продукти; - използваните от производителя методи за проверка; - честота на вземане и изпитване на проби от производството; - оборудване/лабораторията, извършваща изпитване на продукта в процеса на производството и на крайния продукт; - управление на несъответстващ продукт; - рекламации и проучване удовлетвореността на клиента; - коригиращи и превантивни действия - управление на документите - обучение и квалификация на персонала - вътрешни одити и преглед от ръководството. Съгласно Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти (НСИСОССП) и Наредба № РД-02-20-1 от 05.02.2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Р България, производителят е задължен: - да осъществява периодични проверки и изпитвания по време на производствения процес на машините и производствената техника и на междинното състояние на продукта; - да осъществява проверки и изпитвания на готовия продукт с периодичност, определена в техническите спецификации, включително при опаковане, транспортиране и складиране; - да създаде и да съхранява записи, които да доказват, че продуктът е преминал през всички предвидени процедури и изпитвания, и да показват, че са удовлетворени критериите за неговото приемане; - да извършва необходимите проверки и изпитвания със собствена апаратура, оборудване и персонал, а при липса на такива може да сключва договор с лаборатория; - да съхранява резултатите от производствения контрол в документация, която съдържа описание на продукта, дата на производство, процедура за контрол, методи за изпитване, резултати от изпитването и критерии за приемане. Акредитираният орган по оценяване на съответствието прави проверка на упражнявания от производителя производствен контрол, прави контролно изпитване на на заявения за изпитване продукт и взема решение за издаване или отказ от издаване на Сертификат за съответствие. Именно за упражняването на ефективен производствен контрол на място е наложително "Сигнализация" да закупи лабораторно оборудване за контрол на качеството на термопластична продукция. Чрез закупуването на лабораторното оборудване ще се постигнат следните резултати: - ще се гарантира качеството и постоянството на експлоатационните показатели на произвежданата термопластична боя в съответствие с националните изисквания; - ще се допринесе за успешната сертификация на произвежданата термопластична боя с изискванията на стандартите: БДС EN 1871:2004; БДС EN 1436:2007+А1:2009 и БДС EN 1970:2013; -ще се постигне последващата устойчивост на постигнатите по проекта резултати 50 500.00 50 450.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез постигане на съответствие и оценка на съответствие на продукти с национални/европейски/международни стандарти.: Сигнализация е бенефициент по ДБФП № BG16RFOP002-2.001-1100-C01, финансиран от ОПИК. В рамките на този проект в момента се изгражда нова производствена база в гр. Ябланица, където ще бъдат произвеждани термопластични изделия за пътна маркировка. Освен производствената линия за термопластични изделия, която ще бъде закупена по проекта, производственото хале ще бъде оборудвано и с производствени мощности за производство на термопластична боя. Термопластичната боя на "Сигнализация" е иновативен продукт, който е собствена разработка. Подадена е заявка за регистрация на полезен модел "Състав на термопластична боя за хоризонтална пътна маркировка" с Вх. №3355 от 22.03.2016 г. в Патентното ведомство Заводът в Ябланица ще бъде открит в началото на 2017 г. и там ще се произвеждат термопластични бои и изделия за пътна маркировка. За гарантиране на техническите показатели на термопластичната боя в съответствие с НСИСОССП и Наредба № РД-02-20-1 от 05.02.2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Р България е необходимо сертифицирането и съгласно изискванията на следните приложими продуктови стандарти: 1. БДС EN 1871:2004 - Материали за пътна маркировка. Физични характеристики 2. БДС EN 1436:2007+А1:2009 - Материали за пътна маркировка. Експлоатационни характеристики на пътната маркировка 3. БДС EN 1970:2013 - Материали за пътна маркировка. Готови материали за пътна маркировка Постигането на съответствие на произвежданата от Сигнализация термопластична боя с изискванията на тези два стандарта е важно условие за използването и при поддръжката на пътищата в страната, както и при бъдещото изграждане на всякакви транспортни инфраструктурни обекти в страната - пътища, магистрали и т.н. Отговарянето на изискванията на двата стандарта е задължително за да може Сигнализация успешно да участва в провежданите търгове за пътно строителство и поддръжка с от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" и общините Изпитването ще бъде извършено съгласно националните изисквания от акредитиран от МРРБ орган за сертификация за проверка на постоянството на експлоатационните показатели на термопластичната боя Процедурата за oценяване на съответствието включва няколко етапа и ще обхване шест разцветки на термопластичната боя: бяло, синьо, червено, жълто, зелено и черно Различните цветове притежават различни експлоатационни качества и това налага отделното им изпитване Етап 1: Подаване на заявление За откриване на процедура по оценяване и проверка на постоянството на експлоатационните показатели на строителните продукти, на органа по оценка на съответствието се прави идентификация на конкретния продукт или група продукти, за които ще се извършва оценяване на съответствието. Прилага се и техническа документация за строителния продукт/и и документация на системата за производствен контрол Етап 2: Първоначална проверка на производствената площадка и на производствения контрол в предприятието. Органът по оценяване на съответствието извършва първоначална проверка на производствената площадка и на производствения контрол. Проверява се дали документираната система за производствен контрол е правилно внедрена и се прилага в съответствие с изискванията на техническата спецификация за производство на продукта и националните изисквания. Етап 3: Първоначално изпитване на типа Извършва се първоначалното изпитване на типа по експлоатационните показатели залегнали в приложимата техническа спецификация за продукта За целта се взема проба от изпитвания продукт, отбелязват се показателите за изпитване и пробата се изпраща към специализирана лабораторията Етап 4: Вземане на решение за издаване или отказ от издаване на Сертификат за съответствие На основание на резултатите от извършеното първоначалното изпитване на типа на продукта, на доклада от проведения одит и на техническата документация, оценителят изготвя доклад за оценяване на съответствието и се взема решение за издаване или отказ от издаване на Сертификат за съответствие 15 000.00 0.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система.: Предвидените дейности по проекта ще допринесат за усъвършенстването на производствените дейности и за повишаване качеството на обслужване на клиентите на Сигнализация ООД. Като част от дейността ще бъдат извършени услуги по изграждане, разработване и внедряване на ERP система включваща и модул за управление на отпадъците от дейността. Въвеждането на ERP система за управление на бизнес процесите във фирмата ще доведе до цялостно подобряване на управлението и организацията на дейността и повишаване на конкурентоспособността и имиджа на дружеството. Внедрената ERP система, заедно с вече въведения във фирмата стандарт ISO 9001 ще допринесе за постигането на повишено доверие от клиентите, вследствие на оптимизиране на процеса на обслужването им. Вътрешната полза за фирмата, внедрила програмен продукт за организиране, управление и контрол на производствената и търговската дейност на фирмата е в това, че се въвежда строг организационен ред, който изключително подпомага управленския екип. Това гарантира недопускане грешки от организационен характер. Необходимите модули на системата, които ще бъдат подобрят цялостната организация на дейността във фирмата са: - Модул Бригади - Управлява дейностите на всички работници и бригадири по обекти и машини; - Модул Заплати - Пресмята всички заработки по обекти на база предварително дефинирани услуги по обекти, бригади и времеви интервали; - Модул Машини - Дава възможност да се следят всички извършени дейности от машините и известява за предстоящи обслужвания и техния вид; - Модул Обекти - В този модул се задават всички параметри на един обект: материали, бригади, машини, срокове. Следи каква работа е извършена и каква предстои, колко материали са употребени, колко пари са заработени и всички останали елементи по обекта; - Модул Планиране - Показва какви обекти предстоят и какво ще е необходимо за завършване на проекта, като материали и бригади; - Модул Потребители - Управлява видовете потребители и техните права в програмата; - Модул Складово Стопанство - поддържа основни данни за складовете на фирмата и цени; заприхождаване на артикули в склада по различни характеристики, изготвяне на отчети. Показва всички налични на склад продукти, разделени по категории и количество; - Модул Справки - Показва всички необходими справки по предварително зададени критерии; - Модул Услуги - Управлява всички услуги, които се извършват от фирмата и техните стойности; - Модул Управление на отпадъците - Обслужване на всички производствени дейности на системата, които са свързани с управление на отпадъците. Регистър за количеството на отпадъците – вложени суровини, материали и остатъчен продукт (отпадъци – оптимизиране на CAD проектирането). Поддържане на регистър, чрез който в системата се въвеждат и актуализират структурирани данни за управление на отпадъците. Регистър, чрез който в системата се въвеждат и актуализират данни за отпадъците от производствената дейност. Чрез регистъра се организират и дейностите по събирането на отпадъците, съхраняването им на площадките за временно съхраняване. Регистър „Опазване на околната среда“ – за авариите и повредите по машините с цел избягване замърсяването на околната среда при разлив на течни смазочни и други продукти/суровини. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1- ви до 3-ти месец). Съставен за проекта Екип ще организира процедурата по избор на изпълнител в съответствие с изискванията на ОПИК и ПМС 160/08.07.2016 г. 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец). След приключване на процедурата за избор на изпълнител и представянето на всички изискуеми документи, ще пристъпим към сключването на договор с избрания кандидат. 3. Разработване на ERP система (от 4-ти до 10-ти месец). 4. Внедряване на разработената специално за нуждите на "Сигнализация" ERP - система. След внедряването, тестване на системата, допълнителни донастройки и обучение на служителите ще бъде подписан приемо - предавателен протокол (11-ти - 12-ти месец). 484 110.00 484 110.00
Визуализация на проекта.: В съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г., където са заложени отговорностите на бенефициентите в процеса по информация и комуникация от задължителен характер ще се изготвят визуализационните дейности по проекта. В рамките на проекта ще бъдат изработени 2 информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място при входовете на офиса в град София и производствената база в град Ябланица. Също така ще бъдат изработени 50 визуализационни стикера с оглед оповестяване на информацията за финансовия принос на ЕФРР чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 - 2020 г. Информационното табло в град Ябланица ще бъде поставено пред входа на производствената база. Стикерите ще бъдат поставени на лабораторното оборудване, закупено по проекта, както и на работните станции и мобилните устройства (за бригадирите на обекти), с осигурен достъп до внедрената ERP - система. Тези информационни материали ще бъдат разработени съгласно всички изискванията за визуализация на помощта от ЕС. Правилата за визуализация и упоменаването на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" ще се спазват във всички отчети и документи при изпълнение на договора, както и във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта. Във всяка информация, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и окончателен), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).