Предоставяне на грижа в дома: За предоставянето на интегрираната социална усуга ще бъде сформиран Екип за управление на услугата, състоящ се от координатор, домашни санитари, медицинска сестра, социален работник и шофьор. Координаторът, социалният работник и шофьора ще бъдат назначени 2 месеца преди стартиране предоставянето услугата в домашна среда. Те ще извършват прием на заявления, подбор на кандидат-потребителите на услугата, снемане на психологичен и здравен статус и изготвяне на индивидуална оценка на потребностите, на базата на която ще бъдат сключени договорите с потребителите за предоставяне на услугата, след което ще продължат да изпълняват дейностите по проекта за срок от 20 месеца.
Основните дейности по предоставянето на интегрираната почасова здравно-социална услугата е за период от 20 месеца за 37 потребители на услугата, които ще получават интегрирани здравно-социални услуги, психологическа подкрепа, ще получават информация за профилактика на здравето и социално значими заболявания, съгласно индикираните ежедневни потребности в индивидуалната им оценка.
Предоставянето на услуги от социален характер на лицата изложени на риск от социално изключване и на психологическа подкрепа на целевата група ще се осъществи от Социалния работник.
Медицинските услуги за потребителите в домашна среда, като поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства, консултации и информация относно превенция и консултация за здравето и социално значими болести и др. ще се предоставя от Медицинска сестра.
Ще бъдат назначени Домашни санитари за предлагането на почасови услуги като закупуване на лекарства, хранителни продукти и продукти от първа необходимост и др., заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителя), помощ в домакинството-поддържане на хигиена в помещението и лична хигиена, съдействие при приготвяне на храна, съобразно здравословното състояние на лицето и др.
Координаторът ще отговаря за цялостното проследяване и изпълнение на интегрираната здравно-социална услуга.
За осигуряване на транспорт на персонала предоставящ услугите от/до домовете на лицата ще бъде нает Шофьор.
Здравната услуга ще бъде предоставяна от външен изпълнител за общината от т.нар. „дигитален асистент" чрез дигитално устройство поставено на ръката на потребителя, свързано с КОЛ-център, което ще включва: 6 пъти на 24 часа автоматични измервания на пулс, кръвно налягане, температура; История на измерванията за последните 24 часа и до 1 година назад; SOS - паник бутон за моментално свързване с кол-център и втори запаметен номер (личен асистент, близък), двупосочна комуникация – телефонна връзка; Вграден GPS тракер – проследяване на маршрут, моментна локация; Вграден жироскоп – моментално автоматично свързване с кол-център и втори запаметен номер при необходимост /особено за хора с деменция или аутизъм/; Непрекъсната 24 часова ангажираност на кол-център, който реагира на отклонения от нормалното състояние на потребителя с обаждане, здравна консултация, а при нужда се подава сигнал към спешна помощ.
За всеки потребител ще бъде съставено досие, в което се съхраняват и подържат екземпляри от изискуемата работна информация. Услугите ще се предоставят почасово на база на идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в резултат на извършена оценка на индивидуалните потребности и подбор на потребителите.
Преди стартирането на дейността ще се проведе въвеждащо обучение за служителите непреминали такова, като и по време на изпълнението на дейностите ще се проведе и едно поддържащо обучение.
Планирани са провеждане на периодични супервизии на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда
Преди стартирането на дейността персоналът ще бъде снабден с работно облекло и лични предпазни средства, консумативи и материали. Осигурена е и Служба по трудова медицина. |
338 839.19
|
259 385.78
|