Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

Since 2003,  the activities of the Home social patronage is managed and financed by the Municipal Administration - Svilengrad. The capacity of the Home Social Patronage, after the repair and its supplies with modern cooking facilities has increased to 320 users. The offered services are limited mainly in preparation and delivery of food. At the moment, the support services in a home environment only benefit from users of the city twice a week. In operation "Help at Home" was established unit for service in a home environment for 60 users and the employed are 30 staff people. After the project completion are preserved 5 positions - home attendants to the newly opened unit for care at home. In operation "New Alternatives" are employed 51 people who serve 54 user. This project is a complementing and building on the operations "Help at Home" and "New alternatives". The project includes the provision of access to integrated services for 68 users and the social services will be provided by 62 staff people. The Services that will be offered will be tailored to the specific needs of disadvantaged people on the basis of his individual social assessment. The project aims to improve the quality of life and access to social inclusion services for people with disabilities and people over 65 in the inability for self-overcoming of the consequences of social exclusion and poverty. As a result of the implementation of the activities will provide opportunities and support for the effective exercise of their right to independent living and social inclusion, based on their specific needs and opportunities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1. ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Целта на дейността е успешното реализиране на проекта и постигане на поставените цели и резултати. Екипът за организация и управление на проекта като типове позиции и брой хора ще включва: Ръководител екип - 1 бр.; Координатор - 1 бр.; Счетоводител - 1 бр.; Експерт "Обществени поръчки" - 1 бр., които ще бъдат назначени на непълно работно време. Преките отговорности и задължения на всеки един от членовете на екипа по проекта ще бъдат определени при сключване на договорите за организация и управление и/или в длъжностните им характеристики към договорите. Експерт "Обществени поръчки" ще бъде нает на работа за не повече от 6 месеца с цел прозрачното провеждане на тръжните процедури. Тази дейност е свързана със сформиране на екип, ангажиран с организацията и управлението на проекта. Дейността включва срещи между ръководителя, координатора и счетоводителя, и когато е необходимо останалите членове от екипа, изготвяне на план за работа, изготвяне на отчети, мониторинг. Провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители, сключване на договори с външни изпълнители. Ръководителят на проекта отговаря за осъществяване на договора в съответствие с проектното предложение, бюджета и изискванията на Договарящия орган. Отговорност на екипа е координиране популяризирането на проекта, наблюдава своевременната реализация на дейностите в съответствие с поставените цели и ефективността на резултатите. С цел доброто управление на дейностите, предвиждаме членовете на екипа да бъдат лица с опит в изпълнението на проекта. За доброто администриране на проектните дейности е необходимо закупуване на материали и консумативи, което би гарантирали качеството на работата на екипа за организация и управление, както и режийни разходи за телефон с цел по-добра комуникация. 27 722.37 24 776.02
2. ПОДБОР И НАЕМАНЕ НА ПЕРСОНАЛ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ: Целта на дейността е постигане на ефективност на предоставяните услуги чрез почасово ползване на различни социални услуги и осигуряване на заетост на безработни лица. За целта със заповед на кмета на общината ще бъдат определена комисия, която ще проведе конкурс за подбор и наемане на персонал за предоставяне на интегрирани услуги. Резултатите от конкурса се нанасят в бланка, разработена от екипа на проекта и поставените оценки от комисията ще могат да бъдат проверявани и дискутирани с кандидатите, при наличие на спорове. Кандидатите за обслужващ персонал задължително ще се интервюират от екипа на проекта с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Кандидатите представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Ще бъдат наети само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Ще бъдат наети на работа 62 безработни лица към Звеното, създадено по процедура "Помощ в дома" за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Персоналът ще бъде нает на пълен или непълен работен ден, на трудов договор, като почасовото разпределение на услугите, които ще предоставят ще бъде в зависимост от специфичните потребности на потребителите от целевата група въз основа на индивидуална социална оценка. Лицата ще бъдат наети на длъжност „Личен асистент” или "Домашен помощник". Услугите, които ще се предоставят, ще се базират на индивидуалните потребности на потребителя и ще подпомагат неговата интеграция, а не само покриване на основни жизнени потребности. При наемането на личните асистенти и домашните помощници водещо ще бъде желанието на потребителя. За всички работещи лица ще бъде осигурена трудова медицина. Чрез наемането на безработни лица ще се даде възможност на ангажираните лица в семействата в грижа за близки хора, да се върнат към трудова реализация. 0.00 402 952.16
3. ОБУЧЕНИЕ НА НОВОНАЗНАЧЕНИТЕ ЛИЦА И ПОСЛЕДВАЩО НАДГРАЖДАЩО ОБУЧЕНИЕ В ПЕРИОДА НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОЕКТА. СУПЕРВИЗИЯ НА СОЦИАЛНАТА РАБОТА НА ПЕРСОНАЛА.: Целта на дейността е да бъде осигурена добра подготовка и ефективност при предоставянето на интегрирани услуги в общността или в домашна среда. Дейността предвижда всички наети лица, които не са преминали въвеждащо обучение, да преминат такова обучение в рамките на 24 часа/три дни/ за предоставяне на услугите. Те ще бъдат запознати с основните изисквания и правила за предоставяне социални услуги и ще включва следните теми: • общи познания за домашните грижи и за необходимите знания и умения; • основни задължения и права • етични стандарти в работата ; • специфика на грижите за хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, и грижи за лица с увреждания; • разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя; • умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; • умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.); • здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги. За постигане на поставените цели е необходимо тези знания да се задълбочат и най-вече да се формират практически умения за работа с потребители, институции и общност. Лицата, които вече са преминали въвеждащо обучение ще бъдат включени в поддържащо обучение. То ще бъде в рамките на 24 часа /три дни/. Надграждащо обучение ще бъде извършено след изминали 6 месеца от работата на обслужващия персонал и извършена оценка. То ще бъде в рамките на 24 часа /три дни/. Обученията ще бъдат проведени в съответствие с параметрите, заложени в Утвърдените методики за предоставяне на социални услуги в общността. Планира се да бъде предоставена психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги, през целия период на изпълнение на проекта при заявена необходимост. 6 696.00 4 464.00
4. ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ НА ПРОЕКТА: Целта на дейността е осигуряване на гласност сред населението за целите и дейностите по проекта, както и информиране на населението за стартиране на предоставяните интегрирани услуги в общността и в домашна среда. По проекта се предвиждат две пресконференции. Първата се предвижда за откриване на проекта след подписване на договора с финансиращия орган с цел информиране на местното население за целта, дейностите по проекта и приноса на финансиращия орган. Предвиждаме и заключителна пресконференция при приключване дейностите по проекта. При стартиране на проекта, в хода на изпълнение и в края на проекта ще бъдат направени 3 официални публикации в местна/и и/или регионална/и медия/и. При стартиране на проектните дейности ще бъдат разработени, отпечатани и разпространени 500 бр. листовки и изработени и отпечатани 2 бр. плакати (минимално размер А3), които ще бъдат поставени на подходящи места. Ще бъде поставена постоянна обяснителна табела на видно място, достъпно за широката общественост, понеже проектът включва закупуване на обзавеждане и оборудване, както и дейности за текущ ремонт. Информация за проекта ще бъде оповестявана периодично и чрез сайта на община Свиленград - www.svilengrad.bg. Ще бъдат изработени и поставени информациионни стикери на подходящо място на закупеното обзавеждане и оборудване по проекта. За срока на набиране на документи за кандидат-потребители и кандидати за персонал, предоставящ социални услуги, на страницата на община Свиленград ще бъде публикувана подробна информация за мястото и времето на приема им. 2 849.40 2 844.00
5. ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПОДКРЕПА ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИТЕ СПОРЕД ТЯХНАТА ИНДИВИДУАЛНА ПОТРЕБНОСТ: Целта на дейността е осигуряване на адекватна помощ на потребителите от целевата група по проекта на територията на община Свиленград. Основен проблем за хората с тежки физически увреждания, лежащо болни, или приковани на инвалидни колички в града, е липсата на мобилни рехабилитационни и медико-социални услуги, предоставяни на терен, директно при самите потребители в тяхната домашна среда. Хората с трайни физически увреждания и семействата им са в изключително трудна социална ситуация - с ниски и недостатъчни доходи, често без близки и роднини. Приковани на болничните легла или инвалидни колички, те са в невъзможност сами да се грижат за себе си и са в зависимост от околните за храна, тоалет, обслужване. Нуждаят се от асистиране и помощ при изпълнение на ежедневните си дейности. Услугите, които ще се организират и предоставят на обслужваните лица в обичайната домашна среда са: поддържане на лична хигиена; хигиена на жилищните помещения, обитавани от ползвателя; съдействие за снабдяване с необходимите технически помощни средства, при ползватели с увреждания; закупуване на храни и вещи от първа необходимост; закупуване на лекарства; както и административни и други услуги в общността. За целта ще бъдат назначени 62 лица, които ще обслужват 68 потребители. При стартиране на дейността ще бъдат сключени договори с наетия персонал, разписани длъжностни характеристики с конкретната часова ангажираност за лицата. С цел да се запази личното достойнство на потребителя и да се отчетат неговите потребности и желания е нужно да се изслуша мнението му, особено в случаите, когато е свързано с вземане на самостоятелни решения и отговорности. Социалните работници, наети за изготвяне на индивидуалните планове за грижи на всеки потребител ще посетят дома на лицето и съвместно с него и неговото семейство ще разпишат дейностите по подкрепа на потребителите на услуги. Ще бъдат наети Социални работници - 2 бр., като работата им ще включва съвместно със социалните работници от Дейност "Социално подпомагане" изготвяне на оценка на потребностите на потребителя и разработване на тази база на индивидуален план за грижи съвместно с потребителя в зависимост от потребностите му и наетото лице като при необходимост ги актуализират. Провеждането на среща с наетия персонал в дома на потребителя ще се извърши от социалните работници по проекта с цел уточняване на индивидуалните потребности на всеки потребител на комплексна социална услуга. Ще се извършват периодично мониторингови срещи в дома на потребителя. Разходът за възнаграждения на социалните работници, които ще извършат цитираните по-горе услуги е заложен в т 12.1 от бюджета. След извършване на психологични изследвания на всеки от потребителите се изготвя психологична характеристика, съобразно която се набелязва включване в мероприятия, целящи качествена интеграция и социална помощ. Ще се провеждат консултации и социална работа със семействата и близките на потребителя с цел по-добро съжителстване и разбиране в семейството му. 450 768.85 5 347.34
6. ТЕКУЩ РЕМОНТ, ОБЗАВЕЖДАНЕ И ОБОРУДВАНЕ НА ПОМЕЩЕНИЯ, В КОИТО ЩЕ СЕ ПРЕДЛАГАТ УСЛУГИТЕ: Цел на дейността е да се създаде подходяща среда за предоставяне на интегрираните услуги за потребителите. Дейността предвижда ремонт на помещения, в което ще се предоставят социалните услуги, които се състоят от кабинет на социалните работници и стая за персонала. Помещенията са за подпомагане на дейността на създаденото Звеното, създадено по процедура "Помощ в дома" за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда. Ремонтните дейности включват изкърпване на локални места, и други непредвидени съпътстващи строителни дейности /ако е необходимо/, както и боядисване на помещенията. Предвиждаме закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на тези помещения, което включва гардероби - 10 бр.; бюро - 1 бр.; принтер - 1 бр.; компютърна конфигурация - 1 бр., в т.ч. компютър, мишка, клавиатура, монитор. Чрез изпълнението на дейността ще се създаде подходяща материална база за предоставяне на услугата за потребителите на целевата група. Чрез създаването на подходяща среда за потребителите от целевата група ще се гарантира и качеството на предлаганите услуги. Закупуването и доставката на оборудване и обзавеждане е свързано с разширяване дейността на Звеното, създадено по „Помощ в дома” и е необходимо за предоставяне на по-качествени услуги на целевата група. 11 912.40 10 981.82
7. ПОДБОР НА КАНДИДАТ ПОТРЕБИТЕЛИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СВИЛЕНГРАД: Целта на дейността е задоволяване в максимална степен потребностите на повече нуждаещи се хора от целевата група на територията на община Свиленград. Подаването на документи от кандидат потребителите или техни законни представители ще се извършва в офиса на проекта. Необходимите документи за кандидатстване са: заявление по образец, Решение на ТЕЛК/НЕЛК или протокол от ЛКК, удостоверяващ невъзможността за обслужване на лицето, документ за самоличност или за дете - удостоверение за раждане (копие), декларация, относно ползване на социални услуги по други програми и проекти, пълномощно за подаващия заявлението. Всеки пет дни ще се изпраща списък на кандидат потребителите до Дирекция „Социално подпомагане”, съдържащ: три имена, ЕГН, актуален адрес, степен на увреждане и телефон. Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извършва от социалните работници в ДСП. На базата на професионалните оценки на колегите от Дейност "Социално подпомагане" социалните работните по проекта ще разработят индивидуален план за грижи съвместно с потребителя и наетото лице като при необходимост ги актуализират. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).