Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project aims at social exclusion prevention and poverty reduction through provision of integrated services supporting children between 0 and 7 years old and their families.
The services have complex character and are directed to family support and child raising as well as improving the connections between children and parents.
The services are subdivided with respect to target groups – services for future parents, services for parents and children up to the age of 3 and up to the age of 7. The focus of services for children up to the age of 3 and their families is set mainly upon creation and development parental skills. The support of future parents and parents with very young children is implemented in two ways: through mobile work and through services, provided by the well-equipped Community centre. 
The mobile work aims to support parents in their efforts to meet the demands of the child and cope with the challenges of the surrounding environment. The services, provided outside the home of the child and its family are intended to create a relevant to the needs of the users space. The children between 3 and 7 should be integrated in the Kindergartens and better prepared for schools. Along with the other services, main services are focused on group and individual work with children and their families. The families which will not be able to provide their own transportation will be supported.
The implementation of the project activities will provide for the maintenance of the existing integrated services for early child development within the Social inclusion project /financed with a loan from the International Reconstruction and Development Bank in the period 2008 – 2015/

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Ранна интервенция на уврежданията.: Ранната интервенция на уврежданията ще се извършва посредством екипа в Общностния център и мобилна работа. Целта на услугата е предотвратяване на изоставянето на деца с увреждания и изграждане на специални умения в родителите за отглеждане на децата с увреждания. Тази услуга, в нейната пълна съвкупност от дейности, ще бъде осъществена в АГ болница, в родилни отделения, в женски консултации към здравни центрове, както и чрез работа на мобилен екип в домовете на новородени и деца с увреждания, както и на територията на Общностния център. Дейността се изразява в оценка на нуждите на детето от услуги и специални грижи в съответствие с неговото увреждане или заболяване и оценка на нуждите на семейството. След извършването на оценка, се планират адекватни мерки и услуги в различни области, които да подпомогнат семейството в грижите за детето и да предотвратят или минимизират рисковете от изоставяне на детето. Ще бъдат разпространени анкетни карти сред родителите на децата, чиито резултати ще бъдат обобщени и с цел подобряване качеството на услугата и постигане на максимален ефект с наличните ресурси. - Посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени. Предвижда се мобилен екип от различни специалности, според спецификата на конкретното увреждане, при нужда и медиатор, да извършват посещения в родилните отделения при майката и детето. Всяко от посещенията ще се прави възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. В посещенията ще бъдат включвани също специалист от съответното медицинско заведение. Те ще запознават родителите на бебе с увреждане с основните положения, свързани с грижата за такова дете. Дейността на социалния работник ще бъде насочена към оценка на потребностите на семейството и детето, консултиране във връзка с възможностите за подкрепа в грижите за детето и полагащата се материална и финансова помощ, с цел превенция на изоставянето и повишаване на родителският капацитет. Редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. Този екип ще има задача да осигурява подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа за децата с увреждане и да провежда наблюдение на предоставяните грижи за децата. Специалистите ще информират родителите за съществуващата мрежа от услуги и достъпа до тях; Ще се консултират по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др. Екипът ще предлага обучение за възможни интервенции вкъщи, съобразно типа на увреждането, които да се извършват от родителите. 353 795.60 353 510.24
Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания.: Основната цел на тази дейност е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище.Ще се работи активно с родителите на деца със СОП и учителите в училището за тяхната подготовка и активно участие в процеса на интеграция на детето в масовото училище. Индивидуалната оценка на потребностите ще бъде основа за разработване на индивидуален план за предучилищна подготовка, който ще се разработва с участието на потребителя на услугата, с участието на негов роднина, близък или законен представител, както и чрез експертна помощ, според специфичните потребности на потребителя и специалист/педагог. В рамките на тази дейност децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Дейността обхваща: • оценка на нуждите на децата от подкрепа; • индивидуална работа за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас; • работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година; • групова работа, за запознаване на децата със социалната среда в масовото училище и подпомагане изграждането на социални умения на децата, които предстои да бъдат записани в първи клас. 100 496.95 101 682.19
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина. : Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина ще се извършва в сградата на ОЦДС, създаден по ПСВ, както и чрез мобилен и мултидисциплинарен екип. Дейността се разделя на три поддейности: 1. Семейно консултиране и подкрепа се предлага с цел разширяване на възможностите за социално вграждане на рисковите групи, чрез развиване на социални умения – общуване, бюджетиране, търсене на работа и родителстване; улесняване на достъпа на уязвими групи хора до различни услуги и институции; повишаване на мотивацията сред високо рискови общности относно семейно планиране чрез предоставяне на информация за репродуктивно здраве, контрацептивни методи, полово-предавани болести; преодоляване на неглижирането и насилието над деца. 2.Предоставяне на психологическа подкрепа и консултация на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Това е услуга, подкрепяща бъдещи родители и родители на деца от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си и ги излагат на риск. Услугата е разположена в общността и се осъществява от мултидисциплинарен екип. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултации на бъдещи и настоящи родители за формиране и развиване на родителски умения. 3.Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина.Дейността е свързана с предоставянето на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини и социални работници с цел преодоляване на недоверието на родителите относно това, че техните деца се чувстват добре в новата среда; включване на всички родители в интегриращи дейности; поддържане на мотивацията на родителите за подкрепа на интеграционния процес и за осигуряване на по-добро образование на техните деца.Дейността цели предварителна работа “на място” за намаляване на стреса и по-бърза адаптация към новата и нежелана среда; индивидуално обучение за преодоляване на дефицити: социални умения, езикова бариера (когато е необходимо); подкрепа за реално включване в живота на групата и в учебния процес по общата учебна програма след изтичането на периода на адаптация; допълнителни дейности за интеграция на децата в групите – организиране на състезания, фестивали и др., чиято подготовка по принцип включва родителите на всички деца; мотивация за по-добро образование; посещения на училища. 377 423.30 377 963.50
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията. : Важен аспект в развитието на бебетата и децата е тяхното здравно, физическо и психомоторно състояние, което може да се установи и проследи само чрез редовни наблюдения от специалисти. Детската заболеваемост, детската смъртност, неполагането на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст са проблеми, които имат своето реално измерение на територията на община Варна. В тази връзка, в рамките на Проекта се предвижда изпълнението на дейности, свързани превенция и грижа за здравното и психично развитие на децата от уязвими семейства в ранна детска възраст. Към тази услуга ще бъдат насочвани с предимство деца, които по различни причини нямат или не посещават личните си лекари. Екипът на услугата ще работи в сътрудничество със здравните заведения на територията на Общината – лични лекари, училищни здравни кабинети и др. Ще се създадат механизми за сътрудничество и взаимодействие между институциите, ангажирани със здравословното състояние на децата в ранна възраст и ще се търсят начини и средства за осигуряване на достъп до качествени медицински грижи. При необходимост децата ще бъдат насочвани към специалисти за консултация и лечение. Тази услуга ще бъде част от „пакета” услуги, които ще се предлагат на децата и родителите с цел прилагане на интегрирания подход при решаването на проблемите на детето и семейството и осигуряване на качествени и адекватни грижи за децата в ранна възраст. Чрез анкетни карти за обратна връзка ще бъде измервана удовлетвореността на потребителите и същите ще бъдат допитвани за предложения за подобряване на дейностите, посредством които се предоставя услугата. В дейността се предвижда да се осъществява редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. 62 019.47 64 670.08
Допълнителна педагогическа подкрепа за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище. : Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. В процеса на изпълнение на дейността е предвидено да се създадат летни групи/училища с цел да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да ги съхранят преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. 7 360.86 11 903.95
Семеен център за деца от 0 до 3 г. : Дейността ще се предоставя в специално обзаведено и оборудвано по ПСВ помещение, обособено в Общностния център , което отговаря на основните хигиенни норми. В Семейния център ще се предоставя почасова или целодневна грижа за деца с и без увреждания. Целева група: Деца от 0 до 3 г. от уязвими семейства с идентифициран риск за детето - Семейства, които получават социални помощи, семейства, в които и двамата родители са безработни, семейства с дете с увреждания. В Центъра ще се обслужват до 10 деца от уязвими семейства с идентифициран риск . Приоритетно ще се обслужват деца на почасова грижа. При необходимост и доказана нужда, престоят на едно дете на целодневна грижа няма да надвишава 3 месеца. Услугата има за цел да подкрепи родителите на деца с увреждания и да подпомогне интегрирането на детето в масовите детски градини – изграждане на умения за самообслужване, създаване на хигиенни навици, развитие на двигателната активност и др. В същото време родителите ще бъдат включвани в различни програми за професионална квалификация и преквалификация, търсене на работа и др. с цел повишаване благосъстоянието на семейството и осигуряване адекватни грижи за детето. За да могат да ползват тази услуга, родителите задължително трябва да участват и в другите услуги по проекта, свързани с подобряване на родителските им умения и предоставяне на подкрепа. 172 731.91 172 617.88
Управление и функциониране на услугите.: 1. Ръководител на Общностен център - 1 бр. Осигурява управление на услугите – осигурява функционирането на социалната услуга от името на общината. 2.Счетоводител/касиер/домакин на центъра -0.5 бр. Изготвя заявка за необходимите материали за осъщетвяването на отделните дейности, осъществява контакт с доставчиците, приема и проверява качеството на доставени материали и коректността на придружаваща ги документация, следи за правомерното им разходване; приема и обработва болнични листи, молби за отпуски, служебни бележки за персонала, подготвя заповеди за отпуски, допълнителни спиразумения, рекапитулации за работните заплати и осигурителните вноски за сметка на работодател и декларации образец 1 и 6 за НАП. Ежедневно информира и предава документацията на счетоводителя по ръководството на проекта за проверка и организиране на плащанията.Подпомагат Счетоводителя при изготвяне искания за средства по проекта. 3.Шофьор - 1 бр. Осигурява придвижването на мобилните екипи и на потребителите. Задължително условие е да притежава документи за правоспособност категория "D" и тахографска карта; 4.Огняр/техническа поддръжка - 1 бр. Отоплението в Центъра се осъществява чрез локално парно. За целта през зимните месеци е необходимо лице с правоспособност за огняр за поддържане на парната инсталация, както и за целогодишна поддръжка на материалната база. 5.Хигиенист - 1 бр. Поддържа хигиената в помещенията за работа и прилежащия терен. 515 797.19 512 956.77
Информиране и публичност по проекта.: Популяризиране на проектните дейности и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност на ЕСФ и Комуникационната стратегия на ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. Основна цел на тази дейност е да информира обществеността за проекта - цели, дейности, резултати. Изпълнението на дейността включва: - Организиране на три пресконференции; - Отпечатване на 2000 брошури за запознаване с услугите, предоставяни в Общностния център; -Информиране на обществеността чрез отразяване на дейностите по проекта на Интернет страницата на Дирекция "Социални дейности" ; - Организиране на Ден на отворените врати; - Плакати - 50 бр. 2 358.00 2 358.00
Организация и управление на проекта.: Основна цел на тази дейност е да се създадат предпоставки за качествено изпълнение на проектните дейности и постигане на заложените в проектното предложение резултати, която продължава през цялото времетраене на проектните дейности. Организацията и управлението на проекта ще се извършват от Ръководител на проекта и сформирания Екип на проекта и ще включва създаване и поддържане на система за вътрешно екипно управление, координация, постоянна отчетност, мониторинг и контрол, включително проверки на място и документални проверки на проектните дейности и разходи. Дейността ще се осъществява в следните етапи: 1.Формиране на екип за управление на проекта. По линия на тази дейност ще бъде организирана встъпителна среща на екипа по проекта. Ще бъдат определени правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване. Времевият график на изпълнение на дейностите ще бъде прегледан и актуализиран с оглед датата на стартиране на дейностите по проекта след подписване на договора за БФП. Екипът ще провежда редовни срещи за докладване на напредъка и ще изготвя месечни протоколи от тях. 2. Организация на ефективното управление на проекта. С оглед да бъдат обезпечени дейностите ще се изработят вътрешни правила за управление и координация. С тези правила ще се осигури ефективна работа на всеки от членовете, адекватно разпределяне на задачите и тяхното изпълнение, както и ефективна комуникация и координация на хоризонтално и вертикално ниво. 3. Подготовка на документация и провеждане на процедури за подбор на персонал в различните услуги в Общностния център. 4.Техническа и финансова отчетност по проекта. Дейността включва подготвяне на договори с персонала по проекта, водене на финансово - счетоводната документация и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта. Веднага след стартиране на дейностите по Проекта ще бъде изготвена заповед за избор на Екип. Ръководителят и техническия сътрудник са от структурата на общинската администрация, а счетоводителя ще бъде назначен на втори трудов договор, съгласно изискванията на Методиката. 176 171.59 171 782.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).