Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The overall project objective is to increase the innovation capacity and competitiveness of MOBILE SYSTEMS through the introduction and marketing of an innovative product for global market in one of the thematic areas of ISSS "New technologies in creative and recreative industries.

This project will realize an innovative global product - "Your Books" - a software platform for open access and publishing of e-books, with integrated mobile reader. To achieve the objectives, the project includes the following activities:
1/ Acquisition of new equipment - a server system (1 pc.) for storage and maintenance of a huge platform’s database and mobile devices (4 pcs. of mobile phones and 4 pcs. of tablets) required in the testing process of the platform with its full functionality in real environment.
2/ Purchase of specialized software (3 pcs.), needed to complete the full functionality of the platform.
3/ Use of auxiliary services for access to specialized software libraries, which mediates the process of testing, identification and removal of bugs / errors.

The new project investments require opening of new autonomous office in the town of Varna, where it will be provided with the necessary human and technical resources for the effective implementation of the innovative product.
As a result of the project activities, the company will have an opportunity to both improve its innovative capacity and to lead to commercialization of the innovative product, which will help to improve the market position of the company on a global level and exploit new market niche.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново оборудване, необходимо за внедряване в производството на иновативния продукт (ще бъде извършена чрез закупуването на сървърна система – 1 бр. и мобилни устройства – 8 бр.): Дейността включва закупуване на: - нова сървърна система (1 бр.) за съхранение и поддръжка на огромната база данни на платформата и - мобилни устройства (4бр. мобилни телефони и 4 бр. таблети), необходими в процеса на тестване на платформата с пълните й функционалности в реална среда. Мобилните устройства ще подържат различни версии на операционните системи, за да може да се извършат ефективни тестове, установяване на бъгове/грешки и своевременното им отстраняване. Екипът от програмисти на МОБАЙЛ СИСТЕМС е преминал през няколко етапа на работа докато достигне до настоящето ниво на технологична готовност на продукта, с работно заглавие „Your Books“ – софтуерна платформа за свободен достъп и публикуване на електронни книги, с интегриран мобилен четец: проучване на съществуващите алтернативи и анализ на нуждата от внедряване на подобна платформа във вид на уеб и мобилно приложение в световен мащаб; формулиране на различни концептуални идеи с цел структуриране на финалната визия на продукта; създаване на прототип на продукта. Дейностите, които се изпълняват във връзка с разработването на софтуерната платформа (като уеб и мобилно приложение) са разнообразни и сложни. Това налага тяхното реализиране от високоефективна сървърна система. Спецификата на разработвания продукт изисква огромен ресурс за съхранение на файловете за потребителите (под формата на електронни книги); синхронизиране на достъпа на потребителите до тях; осигуряване на защита на файловете; управление на публикуваните файлове и информация от потребителите; осигуряване на възможност на потребителите да локализират, съхраняват и защитават своята информация. Всичко това налага закупуването на специализирана сървърна система, която да поддържа тези функционалности. За да бъдат направени оптимални тестове на платформата в реална среда, е необходимо закупуването на мобилни устройства с различни версии на операционните системи. Процесът на тестване се извършва на максимален брой различни устройства и операционни системи. Това ще позволи да се предприемат своевременни коригиращи действия с цел внедряването на новата платформа с напълно готови функционалности. Предвидените по проекта инвестиции пораждат нуждата за разкриване на нов самостоятелно обособен офис (нов стопански обект) в Североизточния район на планиране, което ще осигури по-ефективни и оптимални производствени разходи за иновативния продукт. Новоразкритият офис ще бъде разположен в град Варна и ще бъде работно място на висококвалифицирани софтуерни специалисти, ангажирани с подобряването на иновативния продукт. В новия стопански обект ще бъдат разположени мобилните устройства за тестване и сървърна система, като бъдат създадени необходимите условия за нейната поддръжка по електрозахранване, климатизация и свързаност. Новата сървърна система е необходима и за ефективното интегриране и функциониране на предвидените за закупуване специализирани софтуери, необходими за внедряването на иновацията. Чрез обхватните си и стабилни параметри, сървърната система обезпечава безпроблемно работата на програмистите – разработчици на новата софтуерна платформа. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/2014 2.Сключване на договор за доставка (6-ти месец) 3.Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 7-ми месец до 8-ми месец) 4.Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален протокол (от 9-ти до 11-ти месец) 484 022.10 476 746.00
Придобиване на специализирани софтуери, необходими за внедряването на иновативния продукт (ще бъде извършена чрез закупуването на специализирани софтуери - 3 бр.): Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 3 бр. специализирани софтуери (ДНА), необходим за внедряването на иновативния продукт. По своята същност иновацията представлява уеб базирана платформа и мобилно приложение за достъп до е-книги с вграден електронен четец, който се базира на собствена софтуерна библиотека за визуализация и управление на EPub и PDF файлови формати. За да бъде възможно най-ефективна Платформата за свободен достъп, публикуване и четене на електронни книги трябва да е разработена в съответствие с определени стандарти, да поддържа определени файлови формати и да притежава специфични функционалности. Към момента екипът от програмисти на МОБАЙЛ СИСТЕМС е разработил прототип на иновативния продукт, притежаващ базов интерфейс, но за да бъдат развити пълните му функционалности, те се нуждаят от специализирани софтуери. Функционалностите, модулите и последователността на тяхното въвеждане в действие са определящи при избора на софтуерен продукт за разработване на иновативната платформа „Your Books”. На базата на извършено проучване и анализ на функционалностите на иновативната платформа, екипът на МОБАЙЛ СИСТЕМС установява необходимостта от определени специализирани софтуери за нейното окончателно завършване. Поради спецификата на иновативната платформа, включваща уеб и мобилно приложение, предвидените за закупуване специализирани софтуери са: 1/ Специализиран софтуер за уеб модул, необходим за интеграция и поддръжка на функциите „log in“ (вход) и конзола за качване на книги и произведения в ePub и PDF формат. 2/ Специализиран софтуер за интеграция и поддръжка на функциите на мобилното приложение за Android. 3/ Специализиран софтуер за интеграция и поддръжка на файл браузър в електронния четец за Android. Новозакупените софтуери ще съответстват на спецификата и предназначението на функционалностите на иновативния продукт и ще доведат до неговото успешно реализиране на световния пазар. Използването на тези специализирани софтуери е непосредствено свързано с осигуряването на ефективна сървърна система и мобилни устройства, като тези нови инвестиции пораждат нуждата от разкриването на нов стопански обект (в гр. Варна). Чрез новозакупените активи, разположени в новия стопански обект, ще се осигури оптимална работа на ангажираните специалисти по завършването и подобряването на иновативния продукт. След придобиването на специализираните софтуери, компанията ще извърши интегриране на прототипа и завършване на готовия продукт, готов за внедряване на пазара за продажба. Стъпки на изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/2014 2.Сключване на договор за доставка (6-ти месец) 3.Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол (от 7-ми месец до 8-ми месец) 4.Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален протокол (от 9-ти месец до 13-ти месец) 480 000.00 480 000.00
Помощни услуги в подкрепа на иновациите чрез осигуряване на достъп до библиотеки, необходими за подобряването на внедрявания по проекта продукт: В дейностите по програмиране, библиотеката е колекция от подпрограми, които се използват за разработка на софтуер. Библиотеките съдържат код и данни, които предоставят услуги на независими програми. Към момента Мобайл Системс разполага с разработен прототип, както и с интерфейс, но за да се завършат напълно функционалностите на приложението, следва да се осигури достъп до специализирани библиотеки, чрез които да се създадат условия на екипа програмисти да осъществят процеса на тестване, идентифицирането и отстраняването на бъгове/грешки. В рамките на дейността е предвидено да се ползват външни услуги за достъп до следните специализирани софтуерни библиотеки: 1/ Библиотека за управление на бъговете по време на тестването. Тази библиотека ще се използва от софтуерните разработчици за проследяване, организиране и приоритизиране на бъгове, функционалности и подобрения в разработвания продукт. Това позволява улеснена информираност и улеснено взаимодействие между програмистите, благодарение на модулите в библиотеката за проследяване и мониторинг на разработваните функционалности, подобрения, проследяване и отстраняване на бъгове, поддържане на техническа документация. 2/ Библиотека за интерактивнo отстраняване на грешки – осигурява контрол на потока, интеграционно тестване, лог файлове, наблюдение (приложения, система), профилиране, статистически контрол на процеса и специални дизайн тактики за подобряване на откриването на бъговете. Библиотеката дава възможност на програмиста да следи изпълнението на дадена програма, да я спре, да я рестартира, да заложи точки на прекъсване на програмата (breakpoints), както и да променя стойностите в паметта. По този начин чрез използването на такъв тип библиотека, ще могат да се идентифицират не само действителните грешки, но и евентуалните такива. 3/ Библиотека за профилинг – тази библиотека е необходима за събиране и анализиране на генерираната информация докато тече процеса по доработка и подобряване на функционалностите на новото приложение. Профилинг библиотеката представя тази информация под формата на списъци, графики и други подобни визуални подходи. По този начин се разбира и анализира какво е нужно на програмиста, за да подобри своя код в посока на оптимизация на поведението на приложението. Профилинг библиотеката включва: богат избор от различна информация по поведението на приложението, нужна за диагностицирането на различни проблеми като например сфери на високо потребление на ресурсите; сортиране, филтриране и визуализирана хронология на идентифицираните проблемни моменти; опция за отдалечен анализ. 4/ Библиотека за автоматизирано разработване на тестови ситуации от страна на QA екипа, които веднъж създадени, могат да се употребяват много пъти при различна среда. Тестерите ще могат да създават и поддържат тестови ситуации за приложението, което е в процес на разработка и да ги предават чрез сорс контрол на програмистите, осигурявайки напълно тествани продукти. Това улеснява взаимодействието между тестерите (QA екипа) и програмистите. Достъпът до такъв тип специализирани софтуерни библиотеки е изключително полезно при разработването и завършването на даден продукт, тъй като високото им ниво на автоматизация значително ускорява времето до пазарната реализация на новия продукт, като същевременно подобрява качеството и стабилността на функционалностите му. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 9-ти до 11-ти месец) съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. 2. Сключване на договор за услуга (12-ти месец). 3. Получаване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 13-ти месец до 18-ти месец). 434 000.00 434 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).