Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The main objective of this project proposal is to improve the working environment of FLASH TEXTILE LTD by providing good and safe working conditions and investments in personnel development, which will positively affect the productivity of the company. The company employs 25 people of which 2 are under the age of 29 and 3 are over 54 years of age. To achieve the main and specific objectives of the project proposal, we have provided the following activities:
I. Providing on-the-job training; The implementation will consist of training workers and employees about the specific health risks associated with the individual workplace and the methods and means of limiting and preventing them;
II. Development and implementation of human resources management software to improve and optimize the human resources management system in the enterprise;
III. Supporting practices to improve human resource management and environmental protection systems. Developing work organization policies in enterprises to increase productivity and protect the environment.
IV. Provide means of collective protection in order to secure the working environment and eliminate existing harmful factors that negatively affect the work processes and endanger human health;
V. Purchase of PPE and special workwear.
VI. Improvement of the social climate in the enterprise, through differentiation, equipment and furnishing of a dining and rest room.

With the implementation of the planned activities, more adequate and better working conditions will be achieved, which will meet the needs of the external economic environment and the internal needs of the employees of the company.

The project aims to generate a higher added value in overcoming the economic and social disparities in the development of the Ardino-Dzhebel LAG.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 2: Разработване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси, с цел усъвършенстване и оптимизация на системата за управление на човешките ресурси в предприятието;: Организация отговорна за изпълнението на дейността е "ФЛАШ ТЕКСТИЛ" ООД Целта на дейността е оптимизация на управлението и РЧР в предприятието. Необходимостта от разработване и въвеждане на софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието е породена от липсата на единна система за развитие на човешките ресурси, която да е обвързана с визията и стратегията за развитие на фирмата и която да отговоря напълно на потребностите за въвеждане на организационни промени от различен характер. Чрез разработването и внедряването на софтуер за управление на човешките ресурси ще се въведе иновативен модел за организация на труда в предприятието, насочен към повишаване на производителността. Към момента в предприятието няма въведена система насочена към оптимизация и управление на човешките ресурси, което на практика не дава възможност на ефективно управление. Липсват практики за обезпечаване на човешките ресурси- планиране, подбор и наемане, което води неефективно развитие на кадрите в предприятието, както и липса на възможности за непрекъснато усъвършенстване, повишаване на квалификацията им и тяхното професионално развитие. Като съвкупност тези фактори рефлектират върху цялостната производителност на труда, както и върху удовлетвореността на работещите. Разработването, внедряването и практическото въвеждане на софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието ще доведе до повишаване производителността на труда в предприятието и рационалното разпределение на човешки ресурси. Към настоящия момент предприятието разполага с програмен продукт, който несъответства на технологичните и законодателни бързонастъпващи промени и има нужда от подмяна. Софтуерът ще има следните модули и функционалност: - Модул "Персонал"- включва целите, правата, отговорностите и задълженията на позициите в компанията и функционалните характеристики на обособените структурни звена, както и създаване на досиета; - Модул "Планиране, подбор и наемане на персонал" - включва стандарти, критерии и процедури за подбор и планиране на персонал, избор и назначаване. - Модул "Заплати" включват оценка на трудовото изпълнение и резултатите на служителите и установяване на мениджърски и лидерски потенциал в служителя, както и начина и критериите за структуриране на възнагражденията на служителите на база постигнати допълнителни резултати и вложените усилия - бонуси. Включва се отразяването на информация за отсъствия по болест, при отпуск и др., както и изчисляване на месечно трудово възнаграждение; - Модул "Задачи" - включва създаването и въвеждането на нови подходи за даване и възприемане на информация, индивидуални, комуникативни умения, както и неформална комуникация между служителите. - Модул "Съобщения" - включва създаването и въвеждането на нови подходи за даване и възприемане на информация, индивидуални комуникативни умения, както и неформална комуникация между служителите. С проекта се въвежда иновативна за територията на МИГ практика, която е свързана с начина на управление на човешките ресурси в предприятието. Адаптираната система, която ще въведе предприятието ще бъде оптимизиране с мерки за насърчаване на по-младите работници и служители, ще следи за тяхното периодично повишаване на квалификацията, ще изготвя програма за кариерното развитие в подкрепа на младежите до 29 години и хора с увреждания заето в предприятието. Иновативната програма ще внедри политики гарантиращи придобиване на зелени умения и трансформирането на работните места в зелени такива. Ще се заложи изискване за ресурстно ефективна политика, включваща познания за внедряване на технологии и продукти, които биха намалили вредното влияние на околната страна. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ - 4 месец; Етап 2: Сключване на договор с избрания изпълните - 5 месец; Етап 3: Разработване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси - от 5 месец до 13 месеца. 20 600.00 20 600.00
Дейност 3: Подкрепа за практики за усъвършенстване системите за управление на човешките ресурси и опазване на околната среда. Разработване на политики за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Организация отговорна за изпълнението на дейността е "ФЛАШ ТЕКСТИЛ" ООД Извършваните от „Флаш Текстил“ ООД услуги в областта на шивачеството са в съответствие на нормативните изисквания, изискванията на клиентите, възложители и заинтересовани страни, при осигурени ЗБУТ и предотвратяване и ограничаване вредното въздействие върху околната среда. Фирмата се стреми към ефективно използване на наличните материали, човешки и финансови ресурси и капитали с цел удовлетворяване изискванията на възложители, клиенти и обществото. Предпазване и защита на околната среда от замърсяване при извършване дейността на фирмата в съответствие с нормативните изисквания, ефективно управление на генерираните отпадъци и контролирано потребление на природните ресурси. Поради спецификата на шивашката дейност и влагането на значителни количества ръчен труд, ефективното управление на човешките ресурси е от изключително значение за повишаване на конкурентоспособността на „Флаш Текстил“ ООД и устойчивото развитие на компанията в дългосрочен план. Направените вътрешно фирмени анализи на организационната среда открояват определени слабости в прилаганите, към момента, системи за: подбор, развитие, оценка и заплащане на персонала. Отчита се липсата на структуриран анализ на работните процеси и обезпечаването им с необходимите човешки ресурси. Липсва система, определяща изискванията към кандидатите за заемане на всяка конкретна длъжност. Липсва система от критерии за избор на най- подходящия кандидат. Липсват системи за въвеждане на служителите, планиране и извършване текущи обучения, оценка, мотивиране и заплащане според постигнатите резултати. Всички тези слабости, понижават качеството на работните места, влошават средата и създават риск от понижаване мотивираността и производителността на работниците. Реализирането на дейността има за цел да неутрализира идентифицираните слабости и да доведе до качествено оптимизиране на управлението на човешките ресурси в „Флаш Текстил“ ООД. Дейността се състои в: -Разработване и въвеждане в дейността на компанията на Система за РЧР, включваща взаимно свързани политики и организационни практики за: •Обезпечаване с човешки ресурси –планиране, подбор, наемане и назначаване, провеждане на въвеждащи обучения на работното място, вътрешно кандидатстване, планиране на кариерата; •Развитие на ЧР– анализ на потребностите и планиране на обучения, повишаване на квалификацията на служителите, кариерно развитие: •Оценка, мотивиране и възнаграждение на служителите – атестация и оценка на трудовото представяне; проучване ангажираността на служителите; заплащане на труда; гъвкава система на възнаграждения, обвързана с индивидуалните резултати; •Подобряване вътрешната комуникацията и координацията между отделните звена в компания; При разработването на политиките, особен фокус ще бъде поставен на политиките за удължаване професионалния живот на служителите над 54 годишна възраст; Друг важен акцент във всяка политика и процедура ще бъде опазването на околната среда. Ще се разработят мерки, насочени към опазване на околната среда и формирането на екологосъобразно самосъзнание и поведение от страна на работниците при извършване на ежедневните им дейности (намаляване на хартиения документооборот, въвеждане на разделно събиране на отпадъците в офиса, в склада и на обектите, и др.) Описаните политики и практики ще бъдат разработени на база на извършения при подготовката на проекта детайлен анализ на настоящото състояние на управлението на човешките ресурси, ще бъдат съобразени със стратегията за развитие на компанията и ще се основават на свързваната с нея потребност от организационни помени. Разработените политики ще бъдат изключително практически насочени и ще бъдат въведени в компанията чрез изрична писмена заповед на управителя. Реализирането на дейността ще обхване всички длъжности и служители на компанията. Така, целева група по конкретната дейност ще бъдат всички 25 служители, включително 2 лица до 29 години и 3 лица над 54 г. 15 000.00 15 000.00
Дейност 4: Осигуряване на средства на колективна защита, с цел обезопасяване на работната среда и премахване на съществуващи вредни фактори, влияещи отрицателно на работните процеси и застрашаващи човешкото здраве;: Вс. ЛПС и СРО са от висок защитен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряване на здравния му статус и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително дълго ще се запазят и експлоатационните им качества. След извършено обследване на рабо. помещения и процеси, СТМ изготвя препоръки за подобряване на БЗУТ, и привеждане на цялостния раб. процес към нормативните изисквания. В тази дейност се предвижда: - Подмяна на съществуващите осветителни тела с по-ефективни и по-енергоспестяващи, за постигане на осветеност в съответствие с изискванията. На база на направените замервания на осветеността в производствените помещения се налага оптимизация на осветеността, с цел минимизиране неблагоприятните последици върху работещите, като умора, главоболие, понижаване на способността на очите да се фокусират върху наблюдавания обект и да задържат фиксация; - Осиг. на лед панели за промишлено осветление, за постигане на осветеност в съответствие с изискванията; - Осиг. на специални системи за осветление - специални електрически инсталации с използване на шинопроводи нар. осветителни шинопроводи. - Подмяна на обикновените работни столове с ергономични такива за седящите работни места с възможност за регулиране на височината на седалката, облегалката и наклона на облегалката. Работните столове ползвани към момента нямат възможност за регулиране и не съответстват на ергономичните изисквания. Продължителното стоене на настоящите столове води до изкривявания. Технолог. операции се характеризират с еднообразни движения, наложен ритъм и принудителна работна поза. Несъответствието на работните места и извършваните операции с биологичните възможности може да доведе до претоварване, умора и болки в гърба, сухожилията, мускулни пренапрежения периферни нервни увреждания, деформация на костите и гръбначния стълб. Със закупуване на ергономичните столове ще се осигурят качествени и добри условия на труд за извършване на ежедневните задължение. По този начин ще се минимизира риска от гръбначни изкривявания. - Осиг. на ергономични постелки на пода за намаляване на умората при правостоящата работна поза. Продължителното стоене върху твърда повърхност в изправено положение може да доведе до умора и здравословни проблеми. При изправена, неподвижна стойка, кръвта в артериите престава да циркулира правилно, повишава се натоварването върху ходилата , което води до мускулни схващания и свличане на свода на стъпалото; Чрез основната си функция „анти-умора“, ергономичните подове постелки облекчават натоварването в краката, стимулират циркулацията на кръвта и намаляват напрежението в кръста, сухожилията и мускулите на краката; Подробното обосноваване и нуждата от закупуване и подмяната на описаните д-сти са подробно разписани в „Програма за минимизиране на риска във Флаш Текстил - гр. Джебел“, което е неразделна част от проектното предложение. - Закупуване на индустриална прахосмукачка. неблагоприятния микро климат със завишена запрашеност на въздуха съдържащ растителни, животински и синтетични власинки и елементи, обосновава острата нужда на 4 броя прахосмукачки. Запрашеността на въздуха зависи от етапа и характера на технолог. процес и от качествата на преработваната суровина. По предписание на СТМ не ефективната вентилация действаща в предприятието е причина за влошена работна среда. Закопуването на прахосмукачките ще изиграе роля за изчистване на производствения прах подобряване на въздуха на раб. помещения и опазване на здравето на работниците. Етапи на изпълнение: 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ - 1 м. 2: Сключване на договор с избрания изпълнител - 2 м. 3: Доставка на средства за колективна защита - 3 м. 62 780.00 62 780.00
Дейност 5: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Организация отговорна за изпълнението на дейността е "ФЛАШ ТЕКСТИЛ" ООД. Цели: Да се осигурят БЗУТ на работниците и да се подобри професионалния и здравния им статус. Целта е да се осигурят качествени и съвременни ЛПС и СРО, съответстващи на динамиката на производствения процес и оценката на риска. Осн. идентифицирани рискове, съответно проблеми на целевата група са : Производствен прах: -Растителен /предимно памук/; -Животински /вълна/; -Синтетичен произход Хим. в-ва:-съдържат се елементи от избелване, боядисване, и апретиране на тъканите. Хим. в-ва /киселини, основи, хлор, формалдехид, анилин и др. Във фирма „ФЛАШ ТЕКСТИЛ“ООД , работят 25 лица на 19 от тях ще бъдат осигурени ЛПС. Длъжностите и вида на ЛПС са описани от СТМ и утвърдени от ръководството на „ФЛАШ ТЕКСТИЛ“ ООД в Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и работа, съгласно Наредба 3 на МТСП и МЗ от 19.04.2001 г., след извършена оценка на риска на различните работни места. Към момента ръководството на фирмата осигурява работно облекло и ЛПС за минимална защита. Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с нормативната база и след класифициране на основните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се закупят нови по-ефективни и предпазващи работно облекло и ЛПС, осигуряващи по–висока защита по време на работа. По този начин ще бъде минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите. За целевата група, чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят: За длъжностите Контрольор качество, Пакетировач, Машинен оператор-шиене, Крояч: - Работна манта – антистатична, антиалергична, която облекчава работата и защитава тялото на работещия; - Чехли – ергономични, ортопедични, антистатични, противохлъзгащи, За длъжността Монтьор текстилно оборудване: - Работна манта- антистатична; - Обувки – естествена кожа, изолиращи, противохлъзгащи; - Диелектрични ръкавици; Етапи на изпълнение: Етап 1: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ - 1 месец Етап 2: Сключване на договор с избрания изпълнител - 2 месец Етап 3: Доставка на СРО и ЛПС - 3 месец 2 289.00 2 289.00
Дейност 6: Подобряване на социалния климат в предприятието, чрез обособяване, оборудване и обзавеждане на стая за хранене и отдих.: Организация отговорна за изпълнението на дейността е "ФЛАШ ТЕКСТИЛ" ООД Дейността цели да се създадат оптимални условия за хранене и отдих на работното място, като по този начин се спомогне за намаляване на умората и превенция на стреса сред работниците и служителите в предприятието. В обектът липсва обособено помещение за храненето и отдих на работниците. Затова са предвидени дейности по обособяване, оборудване и обзавеждане на мястото за отдих и хранене на работниците, с цел осигуряване на социални придобивки и подобряване на социалния и хигиенния климат в предприятието. С реализиране на дейността ще се удовлетворят нуждите от ефективна почивка и намаляване на стреса и напрежението в работата. Кандидатът разполага със собствени помещение, в което се предвижда да се извърши текущ ремонт, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Наличното помещение е 48 кв.м. (втори етаж) от съществуваща сграда, което може да се обособи в стая за хранене и отдих. В тази връзка са предвидени следните ремонтни дейности: -Шпакловане на стени, таван с мрежа и грундиране -Обръщане на ъгли с перфориран винкел -Доставка и монтаж на алуминиева дограма за прозорци -Доставка и монтаж на алуминиева дограма за врати -Доставка и направа на фаянс -Доставка и полагане на замазка -Доставка и монтаж на ламинат с включени первази -Боядисване на стени и тавани Вид на ремонта: текущ ремонт Размер на помещението : 48 кв.м. В помещението е предвидено да се обособи зона за хранене и кухня и зона за отдих. След извършване на ремонта ще се закупи и необходимото оборудване и обзавеждане за помещението за хранене и отдих, както следва: -телевизор – 1 бр. -инверторен климатик – 1 бр. -хладилник – 1бр. -микровълнова фурна с електронно управление – 1бр. -кафе машина, тип ЕСПРЕСО – 1 бр. -диван(293/170) – 1бр. -Кухненски шкафове/горени и долни/ - 3 м. -1 бр. -Маса 90/210/75 за зоната за хранене – 1 бр. -Маса 60/110/45 за зоната за отдих – 1 бр. -Стол – 6 бр. -Мивка -1 бр. -Смесител – 1бр. ЕТАПИ: Съгласно Условията за кандидатстване най-ранната индикативна дата за сключване на договор е предвидено да бъде юни 2019 г. и стартиране на дейностите от юли 2019 г. в тази връзка за първи проектен месец се прима месец юли 2019 г. Изпълнението на тази дейност ще премине през 3 етапа: ЕТАП 1 : Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител за СМР, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ (8-ми месец) ЕТАП 2: Сключване на договор с избрания изпълнител за СМР (9-ти месец) ЕТАП 3: Извършване на строително-монтажни дейности (от 9-ти до 11-ти месец) ЕТАП 4: Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане, съгласно ПМС 160/2016 г. и ЗУСЕСИФ (10-ти месец) ЕТАП 5: Сключване на договор с избрания изпълнител за доставка на оборудване и обзавеждане (11-ти месец) ЕТАП 6: Доставката на оборудване и обзавеждане ( от 11-ти до 13-ти месец) 27 462.11 27 462.11

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).