Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal is developed based on an analysis of the needs of the Roma population living in 4 separate neighborhoods of the town of Lom.
Main target group - 7516 Roma living in segregated communities in the neighborhoods "Humata", "Momin Brod", "Mladenovo" and "Stadiona", with difficult or unequal access to services, socially excluded and marginalized.
The overall goal of the project is to pilot an "Integrated complex for services", through which to improve the conditions and opportunities for people living in the 4 neighborhoods, based on effective integrated approach, sustainable impact mechanisms, active participation of the Roma community and cooperation between local institutions.

Expected results:
- Improved inclusion and empowerment;
- 760 Roma received integrated services;
- Increased level of acceptance of Roma by the majority;
- 5 new jobs created;
- 4th awareness raising campaigns;

The activities are grouped into three main areas:
- Improving the access of Roma from the 4 neighborhoods to better services by creating a qualified multidisciplinary team, building an "Integrated complex for services" by renovating and equipping a former public bath managed by the ROMA-LOM Foundation ", providing integrated services and expanding the capacity of the institutions in the municipality;
- Empowerment of Roma communities through the establishment and development of a Community Development Council and a of Active Advocacy Group, Coordination Mechanism and direct participation in the preparation of a strategy for development of services offered in the next 5 years after the project;
- Establish a sustainable mechanism for counteracting all forms of discrimination through activities to increase the level of acceptance between the Roma and the main population and to counteract discrimination and negative attitudes against the Roma population.
- Activities for sharing good practices -in BG and Norway.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„СЪЗДАВАНЕ И ИЗГРАЖДАНЕ НА КВАЛИФИЦИРАН МУЛТИДИСЦИПЛИНАРЕН ЕКИП ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ИНТЕГРИРАНИТЕ УСЛУГИ. ЗАЕТОСТ НА 2-МА РОМСКИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ И 3-МА ЕКСПЕРТИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ НА ПЪЛЕН РАБОТЕН ДЕН“: ЦЕЛ: -Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена в изпълнение на общата цел и специфична цел 1 на предложението (т.1 от формуляра); -Да се осигури човешки ресурс за работа по проекта и в „Интегриран комплекс за услуги“(ИКУ), и за предоставянето на качествени интегрирани услуги за ромско включване. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1.РАЗРАБОТВАНЕ НА КОНЦЕПЦИЯ И ПЛАН ЗА РАБОТА НА МУЛТИДИСЦИПЛИНАРНИЯ ЕКИП (МДЕ) - експерт на Партньор 1 ще разработи двата документа. МДЕ ще се състои от 3 обособени екипа: Професионален екип на комплекса;Професионален екип от наети лица по определени дейности и услуги и Екип от доброволци от общността; 2.РАЗПИСВАНЕ НА ДЛЪЖНОСТНИТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ/ТЕХНИЧЕСКИТЕ ЗАДАНИЯ НА ЧЛЕНОВЕТЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ЕКИПИ - НА ПЪЛЕН РАБОТЕН ДЕН (ПРД) И ПОЧАСОВО, КАКТО И ЗАДЪЛЖЕНИЯТА НА ДОБРОВОЛЦИТЕ - Екипът на проекта ще разработи длъжностните характеристики/техническите задания/задълженията. В подготовката на проектното предложение бяха идентифицирани следните позиции за Професионалния екип на пълен работен ден: - Управител на ИКУ-ще ръководи и координира цялата работа на комплекса; -Експерт социални услуги-на пълен работен ден; - Психолог–на пълен работен ден; - Експерт заетост-трудов медиатор -2-ма на пълен раб. ден; -Ромски образ. медиатор - 2ма на пълен раб. ден; Разработването на техническите задания на екипа, нает почасово, и задълженията на доброволците, ще се направи с оглед участието им в другите дейности по проекта; 3.ПРОЦЕДУРА ЗА ПОДБОР НА ПРОФЕСИОНАЛЕН ЕКИП НА ПЪЛЕН РАБОТЕН ДЕН И ЕКИП ОТ ДОБРОВОЛЦИ- Екипът за управление на проекта ще разработи критерии за подбор и проведе процедурата. Ще се акцентира на професионалисти и доброволци от ромски произход; 4.НАЕМАНЕ НА ТРУДОВ ДОГОВОР НА ЕКИПА НА ПРД -С одобрените лица ще бъде сключен трудов договор за 18 месеца.Наетите лица ще работят по предоставяне на всички услуги, описани по-долу в дейностите (особено при изпълнение на Дейност 6) и ще участват във всички събития по проекта; 5.ОБУЧЕНИЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ЕКИПИ - обучението ще бъде проведено на база предварително разработена програма, съобразена с нуждите на професионалните екипи за координираните и предоставяните от тях услуги. Ще бъдат включени общо 12 участника - 7те лица на ПРД и още 5 експерти, работещи по другите дейности. Ще се реализират 2 обучения по 3 дни и едно в ИКУ.. 6.ИДЕНТИФИЦИРАНЕ,ОБУЧЕНИЕ И УЧАСТИЕ НА ДОБРОВОЛЦИ -екипа на ИКУ ще проведе подбор на 20 доброволци от общността. Те ще бъдат обучени в двумодулна програма, предварително разработена, по два дни на модул. Доброволците ще се включат във всички дейности по проекта; 7.ОБУЧЕНИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ МЕДИАТОРИ - допълнително обучение на ромските образователни медиатори ще се осигурява чрез предефиниран проект „Изграждане на капацитет за образователно и социално включване“, финансиран чрез Програма „Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи“; 8.УЧАСТИЕ НА ЕКИПА НА ПРД И ДОРОВОЛЦИТЕ В РАЗПИСВАНЕТО НА СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА ПРЕДЛАГАНИТЕ УСЛУГИ ПРЕЗ СЛЕДВАЩИТЕ 5 ГОДИНИ СЛЕД ПРИКЛЮЧВАНЕ НА ПРОЕКТА-екипът на ПРД ще участва активно в разписването на Стратегията в рамките на Дейност 3. ЕТАПИ: 1. РАЗРАБОТВАНЕ НА КОНЦЕПЦИЯ И ПЛАН ЗА РАБОТА НА МУЛТИДИСЦИПЛИНАРНИЯ ЕКИП (МДЕ) - 1-ви - 6-ти м. 2. РАЗПИСВАНЕ НА ДЛЪЖНОСТНИТЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ/ТЕХН. ЗАДАНИЯ НА ЧЛЕНОВЕТЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ЕКИПИ - НА ПЪЛЕН РАБОТЕН ДЕН (ПРД) И ПОЧАСОВО, КАКТО И ЗАДЪЛЖЕНИЯТА НА ДОБРОВОЛЦИТЕ - 5- 7-ми м. 3. ПРОЦЕДУРА ЗА ПОДБОР НА ПРОФЕСИОНАЛЕН ЕКИП НА ПЪЛЕН РАБОТЕН ДЕН И ЕКИП ОТ ДОБРОВОЛЦИ -5-ти- 7-ми м. 4. НАЕМАНЕ НА ТРУДОВ ДОГОВОР НА ЕКИПА НА ПРД - 8 ми м. 5. ОБУЧЕНИЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ЕКИПИ - 7ми-20ти м. 6. ОБУЧЕНИЕ НА ДОБРОВОЛЦИТЕ - 3ти-20ти м. 7. ОБУЧЕНИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ МЕДИАТОРИ - по график 8. УЧАСТИЕ НА ЕКИПА НА ПРД В РАЗПИСВАНЕТО НА СТРАТЕГИЯТА - 8ми-24ти м. 215 634.00 145 544.87
„СЪЗДАВАНЕ И ИЗГРАЖДАНЕ НА УСТОЙЧИВ КООРДИНАЦИОНЕН МЕХАНИЗЪМ“: ЦЕЛ: - Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена в изпълнение на общата цел и специфична цел 2 на предложението (т.1 от формуляра); - Да се овластят ромските общности в 4-те квартала, включително ромските жени и младежи, за активното им участие в процесите по вземане на решения, засягащи техния живот, както на колективно, така и на индивидуално ниво. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: 1. НАЧАЛНАТА ОЦЕНКА НА НУЖДИТЕ И ТЕКУЩОТО НАБЛЮДЕНИЕ НА ПОТРЕБНОСТИТЕ НА ОБЩНОСТТА И ПОТЕНЦИАЛНИТЕ РЕСУРСИ - дейността се реализира от експерти на Партньор 1 - Фондация "РОМА-ЛОМ", който ще разработи дизайн на оценката и наблюдението, ще реализира дейността с помощта на МДЕ и накрая на проекта ще разработи аналитичен доклад. Работата по тази дейност ще бъде изцяло синхронизирана с разписването на Стратегия за развитие на предлаганите услуги през следващите 5 години след приключване на проекта и ще бъде включена чрез текуща информация в събитията в рамките на Координационния механизъм; 2. РАЗРАБОТВАНЕ НА КООРДИНАЦИОННИЯ МЕХАНИЗЪМ (КМ) - експерти на Партньор 1 ще разработи модел на КМ. Ще бъде разработен механизъм, в който се предвижда участието на мултидисциплинарния екип от Дейност 1; структурите на общността, създадени в рамките на Дейност 3 - Съвет за общностно развитие и Група за активно застъпничество; представители на местната власт и институции с ключово значение за ромското включване. С оглед създадените структури на общността в механизма ще бъде разработен специален елемента за включването и участието на ромската общност във вземането на решения на различни нива: в разработването на 5 годишната Стратегия за предоставяне на услугите; при вземане на решения относно бъдещи проекти, с които общината участва; както и механизми за бюджетиране на местната власт с участие на общностните структури; 3. НАЧАЛНА СРЕЩА ЗА СЪЗДАВАНЕ НА КООРДНАЦИОННО ЗВЕНО (КЗ) - експерти на Партньор 1 ще организира и ръководи провеждането на начално среща за създаване на КЗ по проекта. На срещата ще участват 40 лица, представители на мултидисциплинарния екип, Съветът за общностно развитие, Група за активно застъпничество, представители на местната власт и представители на ключови институции. На срещата ще се обсъди и приеме предварително разработен от експерта Правилник за работа на КЗ и Плана за работа на КЗ. Събитието ще бъде широко отразено с помощта на ПР-а по Дейност 11; 4. РЕГУЛЯРНИ СРЕЩИ НА КЗ - експерти на на Партньор 1 ще работи по изпълнение на Плана на КЗ, като организира общо 12 срещи на Координационното звено с участие на по 30 лица от различните структури и институции. На тези срещи ще се предоставя информация за развитието на проекта от екипа за управление; ще се обсъждат текущи проблеми, поставени от Мултидисциплинарния екип, свързани с конкретни случаи, по които се работи; ще се обсъждат проблеми, поставени от Съветът за общностно развитие и Група за активно застъпничество, касаещи общността в 4-те квартали на град Лом. Експертът ще обобщава тези проблеми и тези от тях, които не са решими в рамките на звеното, ще бъдат насочвани към ръководителите на местната власт или конкретни институции; 5. НАБЛЮДЕНИЕ ОТ СТРАНА НА КЗ НА ПРОЦЕСА ПО ИЗГОТВЯНЕ НА СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА ПРЕДЛАГАНИТЕ УСЛУГИ ПРЕЗ СЛЕДВАЩИТЕ 5 Г. СЛЕД ПРИКЛЮЧВАНЕ НА ПРОЕКТА - експерти на на Партньор 1 ще подготвя и предоставя информация на КЗ относно процеса по изготвяне на стратегията, като предварително обсъжда тази информация със СОР и ГАЗ. ЕТАПИ: 1. НАЧАЛНАТА ОЦЕНКА НА НУЖДИТЕ И ТЕКУЩОТО НАБЛЮДЕНИЕ НА ПОТРЕБНОСТИТЕ НА ОБЩНОСТТА И ПОТЕНЦИАЛНИТЕ РЕСУРСИ - 1ви-24ти м.; 2. РАЗРАБОТВАНЕ НА КМ - 2-ри - 4-ти м.; 3. НАЧАЛНА СРЕЩА ЗА СЪДВАНЕ НА КЗ -5-ти месец; 4. РЕГУЛЯРНИ СРЕЩИ НА КЗ -6-24-ти месец; 5. НАБЛЮДЕНИЕ ОТ СТРАНА НА КЗ НА ПРОЦЕСА ПО ИЗГОТВЯНЕ НА СТРАТЕГИЯТА - 6-24ти месец. 16 560.00 10 794.00
„ОВЛАСТЯВАНЕ И УЧАСТИЕ НА РОМИТЕ В ИЗГОТВЯНЕТО И ПРИЛАГАНЕТО НА ПОЛИТИКИ И УСЛУГИ, ЗАСЯГАЩИ РАЗВИТИЕТО НА ОБЩНОСТТА. ИЗГОТВЯНЕ НА СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА ПРЕДЛАГАНИТЕ УСЛУГИ ПРЕЗ СЛЕДВАЩИТЕ 5 Г. СЛЕД ПРИКЛЮЧВАНЕ НА ПРОЕКТА“ : ЦЕЛ: - Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена в изпълнение на общата цел и специфична цел 2 на предложението (т.1 от формуляра); - Да се овластят ромските общности в 4-те квартала, включително ромските жени и младежи, за активното им участие в процесите по вземане на решения, засягащи техния живот, както на колективно, така и на индивидуално ниво. ОПИСАНИЕ: 1.СЪЗДАВАНЕ НА СЪВЕТ ЗА ОБЩНОСТНО РАЗВИТИЕ – СОР-Ще се състои от експертите от мултидисциплинарния екип и избрани представители на ромската общност – лидери на мнение, активни граждани, НПО активисти, младежки лидери, активни ромски жени. СОР ще наброява 20 души и ще има основна роля при разработването на стратегията за развитие на предлаганите услуги за 5 години след приключване на проекта и за осигуряване на устойчивост, и разширяване на резултатите. СОР ще бъде топлата връзка и мост между общността и местната власт и институции. Ще води активен диалог със заинтересованите страни за социалното включване и овластяване на ромските граждани; 2. РАЗВИТИЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ И КАПАЦИТЕТ НА ЧЛЕНОВЕТЕ НА СОР-Предвидено е 4 модулно обучение по следните теми: + “Комуникативни умения и работа в екип” - За успешно сработване на екипа и за развитие на взаимодействия, основани на силните страни на участниците. Участниците усвояват техники за ефективно общуване в процеса на формиране на атмосфера на екипност, групова сплотеност и отношения на доверие в групата; + "Управление и решаване на конфликти" - Участниците разширяват теоретичните си познания за конфликта. Запознават се с различни модели за разрешаване на конфликти; + "Лидерство" - Анализ на модели на лидерско поведение. Теоретични аспекти на лидерството. Изясняване на ролята на лидера при формиране и управление на екип; + "Стратегическо планиране" Придобиване на практически знания и умения за стратегически подход при планирането, принципи на стратегическото планиране и разработването на действени програми за развитие и промяна. Това обучение има пряка връзка с разработването на 5 годишната стратегия за развитие на услугите в община Лом 3. ФОРМИРАНЕ НА ГРУПА АКТИВНИ ЗАСТЪПНИЦИ (ГАЗ) – ще включва 15 младежки ромски лидери, активни ромски жени с лидерски потенциал, лидери на мнение в ромската общност. Ще има отговорности в застъпнически действия в защита на определи каузи при изпълнението на проекта и след това. Тази формация има силен устойчив характер предвид усвоените умения и компетентност. Предвидено е следното обучение на членовете на ГАЗ: + „Повишаване на личностната ефективност и мотивация“; + "Обучение по човешки права”; + Провеждане на успешни застъпнически кампании. 4. СЪЗДАВАНЕ НА ДИАЛОГ И ПРОСТРАНСТВО ЗА ИЗРАБОТВАНЕ НА 5 ГОДИШНА СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА УСЛУГИТЕ - СОР и ГАЗ ще работят съвместно за изработване и консултиране на стратегията. Те ще инициират провеждането на два обществени форума със структуриран дизайн за включване на общността при обсъждането на параметрите на стратегията. Предвидено е участието на около 50 души на форум или общо 100 души за двата форума – представители на институции и услуги, общността, медии, НПО. Модератори ще водят общите и груповите сесии на форума. Форумите са добър пример за овластяване на ромската общност, тъй като ще имат възможност за пряк диалог с всички заинтересовани страни по вълнуващите ги теми. Първият форум е повече за събиране на информация и формиране на нагласи за диалог, а вторият ще бъде посветен повече на извличането на идеите на участниците за основните елементи и съдържание на стратегията.Форумите ще се проведат изнесено за по два дни всеки с предвидените общо 100 участника, като за всеки участник се предвиждат 2 броя нощувки със закуска, 2 броя вечери, 2 броя обяди.. 59 362.36 18 935.92
„СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА „ИНТЕГРИРАН КОМПЛЕКС ЗА УСЛУГИ“. СТАРТИРАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ОДОБРЯВАНЕ НА РЕГУЛАЦИЯТА НА КВАРТАЛ „ХУМАТА“ ПО ЗАКОНА ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“: ЦЕЛ: - Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена в изпълнение на общата цел и специфична цел 1 на предложението (т.1 от формуляра); - Да се повиши достъпа на ромите и други уязвими групи от 4-те квартала на общината до по-качествени услуги за социално подпомагане, образование, заетост и здравеопазване. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се изпълнява и координира от екипа на проекта и включва: 1. ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНА ПРОЦЕДУРА ЗА СМР И ОБОРУДВАНЕ НА ИНТЕГРИРАНИЯТ КОМПЛЕКС ЗА УСЛУГИ - тръжната документация ще се разработи от екипа на проекта през първия месец и след одобрението на оператора процедурата ще се проведе по изискванията на ЗОП; 2. СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ ЗА ОБОСОБЯВАНЕ НА КОМПЛЕКСА - ще се използва съществуваща инфраструктура, част от бивша градска баня (около 1000 кв.м.), предоставена безвъзмездно за ползване на Партньор 1 - фондация "РОМА-ЛОМ", която функционира като естествен център на ромската общност и в настоящия момент. Сградата се намира на еднакво разстояние от всичките 4-ри ромски квартала и същевременно е в близост до офисите на държавните институции и тези на местната власт. Ще се реновират 9 помещения в тази сграда, в които ще се извършват услугите по различните дейности. Така ще се създаде необходимата материална среда за функциониране на „Интегриран комплекс за услуги“. Строително-монтажните работи подробно са описани в КСС, приложено в т.11 на формуляра. 3. ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ ЗА КОМПЛЕКСА - ще бъде доставено оборудване, което ще позволи на комплекса успешно и качествено предоставяне на услугите. Най-общо оборудването включва необходимата мебелировка на помещенията в комплекса, доставка на компютърна и копирна техника, както и всичко необходимо за успешната и качествена. Оборудването е подробно е описано в КСС, приложена в т.11 на формуляра. 4. СТАРТИРАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ОДОБРЯВАНЕ НА РЕГУЛАЦИЯТА НА КВАРТАЛ „ХУМАТА“ ПО ЗАКОНА ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА - кандидатът ще стартира процедура по изготвяне и одобряване на регулацията на територията в жилищен район „Хумата“ гр. Лом, вкл. изработване на План за регулация и застрояване. Допълнителна информация е приложена в т.11 на формуляра. ЕТАПИ: 1. ПОДГОТОВКА И ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНА ПРОЦЕДУРА ЗА СМР И ОБОРУДВАНЕ НА ИНТЕГРИРАНИЯТ КОМПЛЕКС ЗА УСЛУГИ - 3 - 6-ти месец; 2. СТРОИТЕЛНО-МОНТАЖНИ РАБОТИ ЗА ОБОСОБЯВАНЕ НА КОМПЛЕКСА - 7- 11 месец; 3. ДОСТАВКА НА ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ НА КОМПЛЕКСА -10ти-11 месец; 4. СТАРТИРАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ И ОДОБРЯВАНЕ НА РЕГУЛАЦИЯТА НА КВАРТАЛ „ХУМАТА“ ПО ЗУТ - 5ти-24 месец. 512 828.24 454 074.21
„РАЗШИРЯВАНЕ КАПАЦИТЕТА НА ИНСТИТУЦИИТЕ В ОБЩИНА ЛОМ, ПРЕДОСТАВЯЩИ РАЗЛИЧНИ ПЪРВИЧНИ УСЛУГИ И ПОВИШАВАНЕ НА ДОСТЪПА И КАЧЕСТВОТО НА СЕКТОРНИ ИЛИ ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ ЗА РОМИТЕ“: ЦЕЛ: - Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена в изпълнение на общата цел и специфична цел 1 на предложението (т.1 от формуляра); - Да се повиши достъпа на ромите и други уязвими групи от 4-те квартала на общината до по-качествени услуги за социално подпомагане, образование, заетост и здравеопазване; ОПИСАНИЕ ДЕЙНОСТТА: 1.Повишаване на компетентностите на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда и за преодоляване на стереотипи и дискриминационни нагласи; за ориентирано към етническото многообразие преподаване, а оттам и повишаване на мотивация на децата за образование: = Тренинг "ОБРАЗОВАНИЕ БЕЗ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ И РАЗВИТИЕ НА ТОЛЕРАНТНОСТ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА"– двудневни обучения за 3 групи по 20 педагози (две от които изнесени) от 9 училища и 6 ДГ. Участниците осмислят философията на образованието без предразсъдъци и придобиват практически умения за работа в мултикултурна среда, свързани с ученето и преподаването в класната стая и в общуването със семейството и общността. Участниците генерират идеи и планове, които да приложат в пряката си работа в мултикултурна среда. = Тренинг “ОРГАНИЗАЦИЯ НА КЛАСНАТА СТАЯ, ОРИЕНТИРАНА КЪМ УЧЕНИКА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ”.Участниците усвояват знания за организацията на средата в класна стая, ориентирана към ученика в началното училище; усвояват структурата, целите и функциите на утринната среща; усвояват знание и методи за интересно, желано и ефективно за всички ученици преподаване, съобразено с различните етноси, култури и език. 2дни,2 групи по 20 педагози от начален етап. = Тренинг “ВКЛЮЧВАНЕ НА СЕМЕЙСТВОТО”. Участниците разбират възможностите, които дава доброто партньорство между училище и семейство; придобиват практически умения за изграждане на сътрудничество със семейството; представят се дейности и техники, имащи за цел да подобрят уменията на участниците за сътрудничество със семейството с прилагане на добри практики. 2 дни, 2 групи по 20 педагози от училище и ДГ. 2.СПЕЦИАЛИЗРАНИ ОБУЧЕНИЯ НА СОЦИАЛНИ ИНСТИТУЦИИ И В ОБЛАСТТА НА ЗАЕТОСТТА -Дирекция социално подпомагане,Бюро по труда, екипи на всички социални услуги, експерти от местната власт-2 групи по 25 участника, 2 дни, едното обучение изнесено. За структуриране на обученията, освен експертно съдържание, ще се ползва информацията, получена от социологическото проучване по Дейност 7.Ще се анализират предизвикателствата при услугите в областта на заетостта и ще се обсъждат ефективни начини за прилагане на действащите към момента превантивни и защитни програми и мерки по Закона за насърчаване на заетостта (ЗНЗ), както и действащите към момента европейски програми и проекти за заетост. Извлечената информация ще има важно значение при разработването на 5-годишната стратегия за развитие на услугите в общината по Дейност 3. 3. "ПОВИШАВАНЕ НА ДОСТЪПА И КАЧЕСТВОТО НА СЕКТОРНИ ИЛИ ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ ЗА РОМИТЕ" -организиране на 3 кръгли маси х 25 участника от всички институции, предоставящи услуги на ромите. Ще се включат и представители на полицията. Фасилитатор от Координационното звено ще разработи дизайн и ще води тези срещи, а в срещите ще участват членове на Съвета за общностно развитие и Групата активни застъпници.Фасилитаторът и Експерт на фондация "РОМА-ЛОМ" ще изготвят доклад от всички проведени срещи с конкретни предложения за подобряване на услугите и повишаване достъпа и качеството на секторни и интегрирани услуги за ромите от 4-те квартала на Лом. ЕТАПИ: 1. 3 обучения "ОБРАЗОВАНИЕ БЕЗ ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ И РАЗВИТИЕ НА ТОЛЕРАНТНОСТ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА": 5, 7 и 9 м. 2. 2 обучения “ОРГАНИЗАЦИЯ НА КЛАСНАТА СТАЯ, ОРИЕНТИРАНА КЪМ УЧЕНИКА В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ”: 6, 9 и 11 м. 3. 2 обучения “ВКЛЮЧВАНЕ НА СЕМЕЙСТВОТО”, 5, 13 и 18 м. 4. 2Специализирани обучения в областта на услугите за заетост: 8 и 11 м. 5. Кръгли маси за секторни и интегрирани услуги: 10, 14 и 22 м. 54 490.00 41 039.43
„ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ В ОБЛАСТТА НА СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ, ОБРАЗОВАНИЕТО, ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО И ЗАЕТОСТТА": ЦЕЛ: - Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена в изпълнение на общата цел и специфична цел 1 на предложението (т.1 от формуляра); ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира основно в „Интегриран комплекс за услуги“ от екипа на ПРД. Ще се предоставят интегрирани услуги в следните 4-ри направления. 1. СОЦИАЛНИ УСЛУГИ - координират/предоставят се от експерт социални услуги по Дейност 1: - "Услуга на едно гише" - Базова. Експерт соц. услуги (или друг от екипа) посреща всички желаещи да получат помощ в комплекса. Извършва ежедневно следните консултации: подаване на заявления за соц. услуги; получаване на валидни документи за самоличност; насочване/асистиране при решаване конкретен проблем в ИКУ или институция. Ще получат 760 роми от 4-те квартала; - "Мобилна услуга на ИКУ" - Два пъти в месеца екипа на ИКУ посещава един от кварталите на Лом и провежда срещи по домовете или в подходящо място изнесени консултации. Лицата, които не могат да получат исканата информация се насочват към допълнителни консултации в комплекса. - Правни консултации - реализират по график от юрист . 2. ОБРАЗОВАТЕЛНИ УСЛУГИ - координират се от Управител на ИКУ с активното участие на 2-та ромски образователни медиатори по Дейност 1: - Наставничество и менторство на ученици, застрашени от отпадане - обр. медиатори ще работят с общо 60 деца от 1 до 7 клас, които са в риск от отпадане. Ще се провеждат текущи срещи с родителите, учителите, децата; - Програма "Алтернатива" - за децата от горната група ще бъдат организирани 4 тематични лагери х 8 дни х 12 деца. - Обучения по ключови компетентности (КК) - ще се включат 192 младежи в следните обучения: КК4 Дигит. компетентност - 4 гр. х 12; КК5 Умение за учене - 4 гр.х 12 ; КК6 Обще. и гражд. компетентности - 4 гр. х 12; КК7 Инициат. и предприемачество - 4 гр. Х 12; 180 лица ще се включат в КК1 "Общуване на роден език" - 12 групи * 15 обучаеми 3. УСЛУГИ ПО ЗАЕТОСТ - координират се експерт заетост по Дейност 1: - Ще се идентифицира минимум 200 неактивни лица, с които се провежда първоначално интервю, изготвяте се инд. планове, провеждат се консултации съгласно плана и се насочва лицата в програми за заетост, подкрепа и мотивация за търсене на работа; - Организирате се в комплекса ежеседмични срещи с представители от БТ, представители на бизнеса и релевантни лица/институции, имащ ресурс да окажат подкрепа на лицата; - "Клуб Работа" - Идентифицират се 60 лица от целевата група, които се включват за участие в "Клуб работа". Води се от експерт Клуб работа, който провежда индивидуални и групови консултации, предоставя информация за пазара на труда, прави професионална оценка, подпомага при изготвяне на автобиография, заявления за работа и др. - Мотивационен тренинг "ЕНТЕР" - външен експерт - придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и евентуално включване в заетост. Реализира се в рамките на 8 сесии по 2 часа. Експерт заетост ще идентифицира 60 младежи, които ще бъдат организирани в 10 групи по 10 лица; 4. ЗДРАВНИ УСЛУГИ - координират се от Управител на ИКУ, нает на ПРД по Дейност 1 и се предоставят от медицински лица, наети по Дейност 6. - Индивидуални здравни консултиране - извършва се ИКУ и мобилно. Консултиране, диагностиране и насочване към лечение и профилактика на заболяванията;; - Помощна диагностика - измерване на кръвното налягане, телесната темпер. и др. При необходимост здравно не осигурени лица се насочват към амбулаторно или болнично лечение. - Информационни кампании по някои значими здравни теми: Провеждане на 10 кампании в 4-те квартала предварително идентифицирани здравни проблеми сред общността. ЕТАПИ: 1. СОЦИАЛНИ УСЛУГИ - 8-24-ти месец; 2. ОБРАЗ. УСЛУГИ - 8-24-ти месец; 3. УСЛУГИ ПО ЗАЕТОСТ- 8-24-ти месец; 4. ЗДРАВНИ УСЛУГИ - 8-24-ти месец. 182 268.00 52 312.73
„КОМУНИКАЦИЯ И ИНФОРМИРАНОСТ В РАМКИТЕ НА ОБЩНОСТТА, КАКТО И НА ОБЩОТО НАСЕЛЕНИЕ В ОБЩИНА ЛОМ“: ЦЕЛ: - Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена в изпълнение на общата цел и специфична цел 3 на предложението (т.1 от формуляра); - Да се създаде устойчив механизъм за противопоставяне на всички форми на дискриминация и негативни нагласи срещу ромското население в община Лом. ОПИСАНИЕ: 1. ПРОУЧВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ИНФОРМИРАНОСТ и в частност сред ромската общност за наличието на разнообразни услуги в община Лом и възможностите, които те предлагат в сферата на здравеопазването, социалната политика, безработицата и образованието. Външен експерт социолог/организация ще изработи дизайн на представително социологическо проучване. Освен анкетьори, екипите на СОР и ГАЗ също ще бъдат включени в проучването след като бъдат инструктирани. Резултатите от проучването ще послужат като основа за съдържателно ориентиране на информационните кампании и обществените дискусии, описани по-долу. АНКЕТИ СРЕД НАСЕЛЕНИЕТО - роми и българи. Ще бъдат задавани кратки въпроси по въпросите на дискриминацията и етническото различие, които могат да се използват по време на дискусиите и информационните кампании. Анкетата ще бъде изработена от външен експерт. Анкетьори, СОР и ГАЗ ще събират информацията, която ще бъде обобщена от експерта. 2. ПРОВЕЖДАНЕ НА 6 ПУБЛИЧНИ ДИСКУСИИ „МНОГООБРАЗИЕТО Е БОГАТСТВО“: 4-ри в ромските квартали и 2 в кварталите с българско население. Дискусиите имат за цел: 1) запознаване на ромската общност с дейностите по проекта, с действащите услуги и възможностите, които те предлагат, обсъждане на трудностите и предизвикателствата пред достъпа до услуги; 2) подобряване на разбирането от страна на мнозинството в общината за многообразието, ползата от подхода, базиран на опазване на човешките права и необходимостта от развитие на уязвимите етнически общности в полза на цялостното развитие на населеното място. 4-те дискусии в ромските квартали ще бъдат по 4 теми, свързани с услугите и достъпът до тях: здравни, социални, образователни, заетост. Ще бъдат също обсъждани правата и отговорностите на гражданите. Темите на дискусиите с етническите българи ще бъдат по етническото многообразие и приемането на различието. В 6те дискусии ще участват по минимум 30 души с различен етнически произход. 3. ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ „ИМАМ ПРАВО ДА ЗНАМ“. Цели да се повиши обществената осведоменост за предлаганите в общината различни секторни услуги, а също така за правата и отговорностите на гражданите. = Разпространяване на брошура с информация за текущите проекти в община Лом и предлаганите различни услуги. = Изработване на 5 кратки видео клипове с информация за услугите и възможностите които предлагат. Ще се представят онлайн - по Фейсбук, Ютуб, страницата на проекта. = Отпечатване на адаптирана версия на Конвенцията за правата на детето и разпространяване в училищата, където учителите могат да я разглеждат в часа на класа. 4. ПРАВНИ КОНСУЛТАЦИИ за уязвимите групи относно защитата от дикриминация, техните права и възможности съгласно закона. 5. ПУБЛИЧЕН ДЕБАТ „КУЛТУРНО МНОГООБРАЗИЕ ИЛИ КУЛТУРНО ПРЕТОПЯВАНЕ“. Ще участват младежи от гимназиална възраст, по възможност от различните етнически групи. Дебатьорите ще преминат специално обучение преди дебата. Дебатът ще се наблюдава на живо и ще бъде предават онлайн по Фейсбук. ЕТАПИ: 1. СОЦИОЛОГИЧЕСКО ПРОУЧВАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ИНФОРМИРАНОСТ ОТНОСНО УСЛУГИТЕ: 9-10 месец. АНКЕТИ СРЕД НАСЕЛЕНИЕТО: 9-10 месец 2. ПУБЛИЧНИ ДИСКУСИИ: 7, 10, 13, 16, 19, 21 месец 3. ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ: 6 – 24 месеци 4. ПРАВНИ КОНСУЛТАЦИИ: 8 -22 месеци 5. ПУБЛИЧЕН ДЕБАТ: 23ти месец 23 680.00 7 690.80
„ДЕЙНОСТИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НИВОТО НА ПРИЕМАНЕ МЕЖДУ РОМИТЕ И ОСНОВНОТО НАСЕЛЕНИЕ И ЗА ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА ДИСКРИМИНАЦИЯТА И НЕГАТИВНИТЕ НАГЛАСИ СРЕЩУ РОМСКОТО НАСЕЛЕНИЕ“: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: -Да се противодейства на проявите на дискриминация и негативните нагласи срещу ромското население ОПИСАНИЕ: 1.РАЗРАБОТВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА ПЛАН И ГРАФИК ЗА РЕАЛИЗАЦИЯТА НА ДЕЙНОСТТА-ПРД - Екипът на ИКУ ще разработи и реализира ПРД, в който ще е предвидено следното: 2.Развитие и надграждане на съществуващата Фейсбук страница на Фондация Рома Лом-Партньор1 ще работи по развитието и надграждането в която текущо ще се проследяват пряко всички събития, предвидени в рамките на тази дейност, както и ще се публикуват новини и информация за успешни ромски инициативи, реализирали се професионално роми, културни ромски прояви и други подходящи събития. В интернет страницата на проекта ще бъде направена връзка към Фейсбук страницата на дейността. 3.ИЗРАБОТВАНЕ И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ВИДЕОКЛИп-експертът ще изготви техническо задание за външен изпълнител, в което ще бъде ясно поставена целта на тази дейност и търсенето на максимален ефект върху основното население. След изработването на клипа, той ще бъде публикуван във Фейсбук страницата на дейността и интернет страницата на проекта. 4.ИСТОРИИ НА УСПЕШНИ РОМИ, РЕАЛИЗИРАЛИ СЕ В ЖИВОТА - ще се издирят роми, които са имали успешна кариера в различни сфери на живота, ще се направи интервю с тях и ще публикува информацията във Фейсбук страницата на дейността и интернет страницата на проекта. по модела на т. н. Човешка библиотека 5.КРЪГЛА МАСА НА ТЕМА "ДИСКРИМИНАЦИЯ И НЕГАТИВНИ НАГЛАСИ СРЕЩУ РОМИТЕ-ФОРМИ И ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНОТО МНЕНИЕ И РАЗВИТИЕ"-екипът на ИКУ ще организира кръгла маса, в която ще бъдат привлечени известни юристи, учени, журналисти и ромски активисти. Кръглата маса ще се проведе на подходящо място в общината и ще бъде предавана директно във Фейсбук страницата и съответно в интернет страницата на проекта. Ще бъдат изпратени прессъобщения до медиите, които ще отразят широко събитието. 6.ДВЕ ТВ ДИСКУСИИ - експертът ще организира провеждането на две телевизионни дискусионни предавания в някоя от местните телевизии. Ще бъдат формулирани две теми: едната свързана с културата на ромите и успешни примери за нейното въздействие върху обществото, а другата ще бъде насочена към успехите на ромите в спорта. За целта ще бъдат поканени авторитети от Лом и страната в двете направления, както и успешни роми в областта на културата и спорта; 7.ПРОВЕЖДАНЕ НА КОНКУРС ЗА ПУБЛИЧНА РЕЧ СРЕЩУ РЕЧТА НА ОМРАЗАТА. Желание за участие могат да изразят младежи на възраст от 14до20. Ще има кастинг и ще се определят финалистите, които ще бъдат допълнително подготвени за изнасяне на речта на финала. Ще се организира под егидата на кмета на Лом. Покана ще получи и Председателя на Националния съвет за сътрудничество по етническите и интеграционните въпроси. Ще има жури и награди за първите три места. Видеозаписи на най-силните речи ще бъдат пуснати във Фейсбук или Ютуб. 8.МОНОСПЕКТАКЪЛ „ЦИГАНСКИ КОЛЕЛА“-експертът ще организира провеждането на моноспектакъл с участието на ромска актриса, завършила НАТФИЗ.Събитието ще бъде публично оповестено и широко отразено от медиите. ЕТАПИ: 1. РАЗРАБОТВАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА ПЛАН И ГРАФИК ЗА РЕАЛИЗАЦИЯТА НА ДЕЙНОСТТА - 4 – 24-ти м.; 2. СЪЗДАВАНЕ НА ФЕЙСБУУК СТРАНИЦА НА ДЕЙНОСТТА - 4-24-ти м.; 3. ИЗРАБОТВАНЕ И РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ВИДЕОКЛИП - 4-24 м.; 4. ИСТОРИИ НА РОМИ, РЕАЛИЗИРАЛИ СЕ В ЖИВОТА - 4-24 м.; 5. КРЪГЛА МАСА НА ТЕМА "ДИСКРИМИНАЦИЯ И НЕГАТИВНИ НАГЛАСИ СРЕЩУ РОМИТЕ - ФОРМИ И ВЪЗДЕЙСТВИЕ ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНОТО РАЗВИТЕ" - 12-ти м.; 6. ДВЕ ТВ ДИСКУСИИ - 10- и 15-ти месец; 7. КОНКУРС ЗА ПУБЛИЧНА РЕЧ - 13-ти месец. 8. МОНОСПЕКТАКЪЛ „ЦИГАНСКИ КОЛЕЛА“ - 14-15 м. 23 102.00 0.00
„ИЗСЛЕДВАНЕ И АНАЛИЗ НА НИВОТО НА ПРИЕМАНЕ НА РОМИТЕ СРЕД ОБЩОТО НАСЕЛЕНИЕ В ОБЩИНА ЛОМ“: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Да се оцени ефекта от реализацията на проекта и проведените кампании за повишаване на взаимното приемане и познаване между етносите на територията на Община Лом като се проведе представително социологическо проучване. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността се възлага на външен изпълнител. ПОДГОТОВКАТА НА ДЕЙНОСТТА включва разработване на методика за провеждане на представително социологическо проучване в два етапа сред жителите на община Лом. Извършват се статистически процедури за формиране на представителна извадка с обем не по-малко от 1000 респонденти, която отразява демографската и етническата структура на населението в общината. Идентифицират се не по-малко от 10 експерти – представители на местни институции, организации и заинтересовани страни, с които на всеки етап изпълнителят провежда интервюта за верификация на данните и резултатите от проучването. РАЗРАБОТВА СЕ МЕТОДОЛОГИЯ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ПРОУЧВАНЕТО, дефинира се извадка и метод за подбор на респонденти, изготвя се система от индикатори и инструментариум /въпросници/ за провеждане на проучването в двата етапа. ИНДИКАТОРИТЕ ИЗМЕРВАТ: На ПЪРВИЯ ЕТАП ОТ ПРОУЧВАНЕТО - при започване на проекта за установяване на изходното ниво в степента на приемане на ромите от общото население (по местата за изпълнение на мерките по проекта); На ВТОРИЯ ЕТАП ОТ ПРОУЧВАНЕТО при завършване на проекта индикаторите измерват ефекта от кампаниите и въздействието на проекта за повишаване степента на взаимното приемане и познаване. Дейността включва разработване на въпросници за двата етапа на проучването, дизайн и позициониране на въпросниците за събирането на данни в електронна среда, осигуряване и инструктиране на екип интервюери за провеждането на теренната работа, работа на терен за събиране на информация в двата етапа, обработка, сравнителен анализ на данните, провеждане на интервюта с експерти за верифициране на направените изводи при обработката на информацията и изготвяне на доклад от проведеното проучване. ЕТАПИ: 1. ИЗБОР НА ВЪНШЕН ИЗПЪЛНИТЕЛ – 3-ти месец 2. РАЗРАБОТВАНЕ НА МЕТОДОЛОГИЯ И ИНСТРУМЕНТАРИУМ – 4-ти и 5-ти месец 3. ПЪРВИ ЕТАП НА ТЕРЕННАТА РАБОТА - 6-ти и 7-ми месец 4. ВТОРИ ЕТАП НА ТЕРЕННАТА РАБОТА - 20- ти – 21- ви месец 5. ИЗГОТВЯНЕ НА СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ И ДОКЛАД ОТ ПРОВЕДЕНОТО ПРОУЧВАНЕ – 22-ри- 23-ти месец 34 176.00 19 488.00
„ДЕЙНОСТИ ЗА СПОДЕЛЯНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ – В РАМКИТЕ НА БЪЛГАРИЯ И С ПАРТНЬОРА ОТ НОРВЕГИЯ“: ЦЕЛ: - Дейността е част от цялостната стратегия за реализация на проекта и свързаните/взаимно допълващи се мерки, разработени на базата на анализа на нуждите на целевата група и е насочена да подпомогне изпълнението на общата цел и всички специфични цели на предложението (т.1 от формуляра); ОПИСАНИЕ: Тази дейност ще се реализира паралелно с всички дейности на проекта. Тя включва следните елементи: 1. ПРОУЧВАНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА ПРИОБЩАВАНЕ И ОВЛАСТЯВАНЕ В НОРВЕГИЯ - Експерт на партньора от Норвегия ще проведе проучването. Резултатите от това проучването ще бъдат споделени с членовете на СОР и ГАЗ на онлайн конференции. Споделеният опит също ще бъде използван при разработването на стратегията за развитие на услугите 2. ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНИ ПОСЕЩЕНИЯ ИЛИ ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ - в рамките на тази под-дейност ще се реализира следното: = посещение на общини в България, където има успешни примери и практики за приобщаване и овластяване на ромите – екипите на СОР и ГАЗ ще бъдат разпределени в 3 групи по 4 човека. Ще се извършат три двудневни посещения в общините, където се реализират успешни практики за овластяване. При посещението участниците в трите групи ще се запознаят с реализираните успешни модели, ще имат срещи с представители на общините, местните институции и на ромската общност. Наученото ще бъде представено на планираните обществени форуми в рамките на Дейности 3. Подходящите за реализиране модели ще бъдат включени в стратегията. = представители на посетените общини ще участват в обществените форуми в Лом по Дейност 3 и ще имат пространство и възможност да представят успешни модели и постижения за приобщаване и овластяване на ромската общност пред участниците във форумите. = в допълнение ще се проведат три онлайн конференции с участието на експерти/организации/общини, прилагащи успешни модели за приобщаване и овластяване. В онлайн конференциите ще участват представители на община Лом, на СОР и ГАЗ. Конференциите ще бъдат тематични – 1. приобщаване на децата и повишаване на достъпа до образование; 2. практики за включване и активно гражданско участие на млади роми и ромски жени; 3. модели на успешно прилагане на интегрирани услуги. Ще се проведат в началото на проекта, по средата на проекта и в неговия край. В тях ще участват и партньорите от Норвегия. 3. ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНИ ПОСЕЩЕНИЯ ИЛИ ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ в Норвегия - в рамките на тази под-дейност ще се реализира следното: = посещение на екип в Норвегия - 9 души ще извършат петдневно посещение на място, където се реализират успешен модел за приобщаване и овластяване и ще се запознаят с експертите, които реализират тази модел и с участници. Наученото ще бъде използвано в участието им в рамките на Дейност 3 при изготвяне на петгодишната стратегия за развитие на интегрирани услуги в община Лом; = три онлайн конференции с участието на експерти от Норвегия - в тази под-дейност ще бъдат организирани 3-ри онлайн конференции, които да подпомогнат мултидисциплинарния екип, членовете на СОР и ГАЗ в техните усилия по проекта; ЕТАПИ: 1. ПРОУЧВАНЕ НА ДОБРИ ПРАКТИКИ ЗА ОВЛАСТЯВАНЕ ОТ НОРВЕГИЯ - 6-10-ти месец; 2 ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНИ ПОСЕЩЕНИЯ И ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ В БЪЛГАРИЯ - 9- ти-15-ти месец; 3. ПОСЕЩЕНИЕ В НОРВЕГИЯ НА ЕКИП, РАБОТЕЩ ПО ПРОЕКТА - 9-ти-15-ти месец; 4. ОБМЯНА НА ОПИТ ЧРЕЗ ВЗАИМНО ПОСЕЩЕНИЕ И ОНЛАЙН КОНФЕРЕНЦИИ С ПАРТНЬОРА ОТ НОРВЕГИЯ- 3ти-25 месец. 76 335.00 37 715.70
„ДЕЙНОСТИ ЗА КОМУНИКАЦИЯ И ПУБЛИЧНОСТ В СЪОТВЕТСТВИЕ С АНЕКС 3 НА РЕГЛАМЕНТА“: ЦЕЛ: - Да повиши осведомеността за съществуването и целите на ФМ на ЕИП на широката общественост, съгласно изискванията на Наръчника за комуникация и дизайн на ОФМ, Ръководството за бенефициенти и конкретния Комуникационен план на проекта. ОПИСАНИЕ: Тази дейност се базира на разработения при подготовката на проектното предложение Комуникационен план (приложен към т.11 от формуляра за кандидатстване) и ще се реализира паралелно с всички дейности на проекта. Тя включва следните елементи: 1. ИНФОРМАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ: - Начална пресконференция - Предварително огласяване чрез изпращане на съобщения по електронна поща; Участници – журналисти (ресорни репортери) от различните медии, PR, екип на проекта; Предварително подготвени материали – в тях се съдържа резюме на проекта, цели, задачи и дейности, конкретни данни и др.; Подготовка на кратка обща информация, подкрепящи визуални материали и др. - Информационен ден - Определяне цел на информационното събитие и послания; Изпращане на покани към участниците; Изготвяне на Програма; Подготовка на презентация и информационни материали. Изпращане на покани към медиите – подготвен пресматариал; Провеждане на информационния ден; - Заключителна конференция за представяне резултатите от проекта - Подготовка и изпращане на покани; Изготвяне на Програма; Подготовка на папки с информационни материали за участниците; Изпращане покана за медиите – подготвен пресматериал; Провеждане на събитието. 3. ИНФОРМАЦИОННА УЕБ СТРАНИЦА НА ПРОЕКТА - Ще бъде разработена уеб страница на проекта – с връзка със страницата на Общината и всички партньори. Публикациите ще бъдат на български и английски език. Тя ще предоставя актуална информация на широката общественост, посредством която основните й послания ще достигнат до максимален брой граждани. Хронологично ще представя дейности, събития, изпълнени цели и задачи. Така ще се създаде цялостна картина на изпълнението на проекта, както и неговите постижения; 4. ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ – Община Лом има фейсбук профил с близо 5 000 последователи. Във фейсбук има и сводна група за дискутиране проблемите в Община Лом с около 7 500 членове. Именно там ще започнат потоците на информация по проекта чрез сайта на Общината още преди да бъде готова страницата по проекта; 5. ИНФОРМАЦИОННИ МАТЕРИАЛИ: За целите на дейността ще бъдат разработени, отпечатани и разпространени в рамките на различните дейности по проекта следните информационни материали: - Банер – който ще бъде използван по време на мероприятията по проекта; - Постер - с информация за проекта, неговите цели, очаквани резултати и послания; - Плакат - чието съдържание ще бъде разработено към широката общественост за повече толерантност и разбиране на различността; - Флаер - съвсем кратка информация с най-важните послания на проекта; - Билборд - пред сградата, в която се извършва СМР; - Постоянна табела, след завършване на дейностите по СМР. 6. ПРЕВОД НА МАТЕРИАЛИ ще се правят от ПРа на проекта и ще се използват за популяризиране на проекта на интернет страницата. ЕТАПИ: 1. ИНФОРМАЦИОННИ ДЕЙНОСТИ: - Начална пресконференция - 3-ти месец; - Информационен ден - 14-ти месец; - Заключителна конференция за представяне резултатите от проекта - 24-ти месец; 2. ИНФОРМАЦИОННА УЕБ СТРАНИЦА НА ПРОЕКТА - 5-ти - 24 -ти месец; 3. ПРЕДСТАВИТЕЛСТВО В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ - 1-ви-24ти месец; 4. ИНФОРМАЦИОННИ МАТЕРИАЛИ - 5 - 24ти месец; 5. ПРЕВОД НА МАТЕРИАЛИ - 3-ти - 24ти месец. 9 782.00 5 281.80
„ОДИТ НА ПРОЕКТА“: ЦЕЛ: Целта е да се реализира пълна проверка на съответствието на планираните с реално извършените разходи, както и да се докаже целесъобразността им по отношение на ползвания по линия на ФМ на ЕИП 2014-2021 финансов ресурс./ ОПИСАНИЕ: Ще бъде извършен финансов одит по проекта, съгласно Ръководството за бенефициента за изпълнение на проекти, финансирани от Финансовия механизъм на европейското икономическо пространство 2014-2021. По този начин ще бъде осигурена допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и целесъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и на спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Одитът ще потвърди, че отчетените от бенефициента разходи са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната финансова помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в АДБФП. За извършване на финансовия одит ще бъде избран външен изпълнител в съответствие с действащото законодателство. Изпълнителят ще представи като краен резултат от работата си 1 междинен одиторски доклад в края на първата проектна година и 1 обобщен доклад за цялостното финансово изпълнение на проекта. Изпълнителят ще трябва да изработи един междинен одиторски доклад – в края на първата проектна година, както и окончателен доклад, съдържащ всички разходи, направени за целия период на изпълнението на проекта. ЕТАПИ: 1. Междинен одиторски доклад - 18ти-24-ти месец; 2. Окончателен одиторски доклад - 18ти - 24ти месец. 59 752.00 0.00
„УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА“: ЦЕЛ: - Да ръководи и подпомага цялостната реализация на проекта и постигане на всички заложени резултати и индикатори; - Да гарантира целесъобразността на разходите по проекта. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се изпълнява от екип за управление, в който ще участват 4 лица: - Ръководител на проекта от кандидата - който ще ръководи цялостната реализация на проекта, както и подготовката и провеждането на тръжните процедури.; - Координатор на проекта от Партньор 1 - фондация РОМА-ЛОМ" - който ще отговаря за връзката с ромската общност и ще контролира пряко изграждането на ИКУ и неговото функциониране; - Технически сътрудник на проекта от кандидата - който ще отговаря за техническата документация на проекта, изготвянето на междинните технически отчети и финалния технически отчет на проекта; - Счетоводител на проекта от кандидата - който ще поддържа счетоводна отчетност на аналитично ниво, по отношение на разходите, свързани с изпълнението на проекта, така че информацията да позволи лесното идентифициране и проследяване на разходите по проекта. Най-общо дейността включва следните елементи: 1. НАЗНАЧАВАНЕ НА ЕКИПА - Екипът ще бъде назначен със заповед на кмет на община Лом през първия месец от евентуалното стартиране на проекта; 2. АКТУАЛИЗИРАНЕ ГРАФИКА НА ПРОЕКТА - При евентуалното стартиране на проекта екипът на проекта ще извърши актуализация на графика на проектните дейности; 3. ИЗГОТВЯНЕ ТРЪЖНИТЕ ПРОЦЕДУРИ - В срок от един месец след подписване на договора, екипът на проекта ще изготви цялата тръжна документация и ще я предостави на Програмния оператор за осъществяване на последващ контрол върху обществените поръчки, съгласно Ръководството за бенефициенти; 4. СЪЗДАВАНЕ И РАБОТА НА ПРОЕКТЕН СЪВЕТ - Ще бъде създаден Проектен съвет с участието на екипа на проекта и представители на всички партньори. Проектният съвет ще се събира на всеки 6 месеца за обсъждане на текущата реализация на дейностите, както и за обсъждане, и решаване на възникнали проблеми; 5. ИЗГОТВЯНЕ НА МЕЖДИННИ И ФИНАЛНИ ДОКЛАДИ - Екипът на проекта работи от самия старта на проекта по подготовката на всички отчетни документи съгласно "Ръководство за бенефициенти за изпълнение на проекти по програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвими групи" на ФМ на ЕИП; 6. ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНИ ПРОЦЕДУРИ - Екипът на проекта ще изготви документацията по тръжните процедури, заложени в т.10 План за външно възлагане на формуляра, съгласно изискванията на нормативната уредба; 7. КООРДИНАЦИЯ С ЕКИПИТЕ И УЧАСТНИЦИТЕ В ОТДЕЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ - Екипът на проекта ще осъществява текуща координация с екипа на „Интегриран комплекс за услуги“ и всички експерти, назначени по проекта. Ще изготвя длъжностни характеристики и технически задания съобразно нуждите на съответната дейност. 8. ТЕКУЩО НАБЛЮДЕНИЕ И МОНИТОРИНГ НА ДЕЙНОСТИТЕ - Екипът на проекта ще извършва текущо наблюдение и мониторинг на проектните дейности чрез осъществяване на посещения на място, преглед на документацията по проекта, срещи с екипа на проекта и други подходящи форми. Провеждане на първоначален контрол на представената в отчета документация; 9. ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА РЕДОВЕН КОНТРОЛ НА ПРОЕКТНИТЕ ПАРТНЬОРИ - с цел удостоверяване степента на постигане на заложените индикатори и на приноса му за постигане целите на проекта. ЕТАПИ: 1. НАЗНАЧАВАНЕ НА ЕКИПА - 1-ви месец; 2. АКТУАЛИЗИРАНЕ ГРАФИКА НА ПРОЕКТА - 1-ви- 2-ри месец; 3. ИЗГОТВЯНЕ ТРЪЖНИТЕ ПРОЦЕДУРИ - 1-ви месец; 4. СЪЗДАВАНЕ И РАБОТА НА ПРОЕКТЕН СЪВЕТ - 1-ви - 24-ти месец; 5. ИЗГОТВЯНЕ НА МЕЖДИННИ И ФИНАЛНИ ДОКЛАДИ - 1-ви - 25-ти месец; 6. ПРОВЕЖДАНЕ НА ТРЪЖНИ ПРОЦЕДУРИ - 1-ви-12-ти месец; 7. КООРДИНАЦИЯ С ЕКИПА НА "ИНТЕГРИРАНИЯ КОМПЛЕКС ЗА УСЛУГИ НА УЯЗВИМИ ГРУПИ" И УЧАСТНИЦИТЕ В ОТДЕЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ - 2-24-ти месец; 8. ТЕКУЩО НАБЛЮДЕНИЕ И МОНИТОРИНГ НА ДЕЙНОСТИТЕ - 1-25-ти месец; 9. ОСЪЩЕСТВЯВАНЕ НА РЕДОВЕН КОНТРОЛ НА ПРОЕКТНИТЕ ПАРТНЬОРИ - 1ви - 25ти месец. 109 250.00 57 080.12

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).