Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

This project proposal aims to provide conditions for a new kind of social service supporting disabled children and their families. According the  Child community support services chart for Byala Slatina Municipality has been identified the need of creating a new social service "Day care center for disabled children and their families". The project for the establishment of Day Care Center will provide the necessary social infrastructure for disabled children services within the project realization will be supported the building renovation, rooms reconstruction as well as the furnishing/equipment related to the quality provision of the social service. With the project implementation will be provided an adequate material base, where differentiated premises will functionally meet the needs of the target group - disabled children and young people and their families. The main objective of the project is to provide adequate and effective social infrastructure which guarantees access to a new kind of social service for disabled children and young people and quality community care. This will be achieved through the implementation of several specific objectives aimed at modernization the available infrastructure to ensure social inclusion and equal access to a new community support service.
The project implementation aims to achieve the following results:
- Provided conditions for quality care for disabled children on the territory of Byala Slatina Municipality;
- Established a new type of social service to support disabled children in the community;
- Promoting better social inclusion in all aspects of life.
The main activities of the project are:
- Project management;
- Information and communication;
- Reconstruction and renovation of the building;
- Supply of equipment and furniture.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: За целите на ефективното изпълнение на проекта, дейността по организация и управление предвижда сформиране на експертен екип от служители на бенефициента. Екипът за организация и управление на проекта ще е в състав: ръководител, координатор, счетоводител и технически експерт. Членовете на екипа ще бъдат определени на основание длъжностите, които заемат, отговорностите, които имат в организацията и съответно необходимия опит, който трябва да притежават. За реализиране на дейностите, заложени в проекта, екипът за организация и управление ще осигури добра комуникационна структура и гъвкавост при управлението. Дейността има за цел да създаде условия и предпоставки за ефективна организация, добро управление, законосъобразно и целесъобразно разходване на публичните средства, както и своевременно отчитане на изпълнението. Тя ще бъде постигната посредством избора на екип от компетентни служители съобразно естеството на проекта, който ще планира, организира, координира, контролира и отчита цялостното изпълнение на дейностите с цел гарантиране на тяхната успешна реализация. В началото от изпълнението на дейността, екипът ще подготви подробен план за действие с конкретни задачи, подлежащи на изпълнение, отговорните за това лица и очакваните резултати. Този план за действие ще улесни процеса на изпълнение на проекта и ще даде възможност да се съобрази времето и ресурсите за изпълнение на задачите. В плана за действие ще бъдат описани също и потенциалните рискове и мерките за намаляване на въздействието. За да се гарантира спазването на времето за изпълнение на отделните задачи и графика на дейностите, членовете на екипа ще имат ангажимент да провеждат регулярно /поне веднъж месечно/ срещи, на които ще се обсъждат въпроси по напредъка и реализацията на проекта. Всеки член на екипа за управление ще допринесе за това проектът да бъде успешно финализиран при спазване на хоризонталните принципи, като се съобразява с целите и очакваните резултати. Екипът за организация и управление на проекта /ЕОУП/ ще носи отговорност за: - планиране, организиране и управление на дейностите по проекта; - оценка и разпределение на ресурсите за изпълнение на предвидените дейности; - изпълнение на договорите с външни изпълнители и доставчици ; - комуникация с всички заинтересовани страни, спазвайки принципите на доброто управление; - извършване на периодичен мониторинг и наблюдение на напредъка по проекта; - отчитане на проекта, изготвяне на междинни, технически и финансови отчети, доклади, справки и др.; - проверки на място и изготвяне на констативни протоколи; - контролиране на техническото изпълнение и извършване на СМР дейностите. Всички документи от изпълнението на дейностите по проекта ще се създават и съхраняват съобразно правилата за съхранение и архивиране на ОПРР 2014-2020, описани в Методическите указания. Предвид това, служител от екипа ще бъде определен за отговорник по съхраняване на документите и целостта на досиетата. 6 967.21 6 723.26
Информация и комуникация: Целта на дейността по осигуряване на информация и комуникация е да се информира широката общественост, както и целевите групи на проекта, за новоизградения Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, както и да се отбележи приноса на Европейския съюз /ЕС/ и Европейския фонд за регионално развитие /ЕФРР/ към изпълнените дейности. Дейността по осигуряване на информация и комуникация предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 /ОПРР/ чрез ЕФРР в съответствие с правилата на Европейския съюз за комуникация и визуализация, (чл. 8 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 г. на Комисията) и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Мерките по осигуряване на информация предвиждат използването на следните комуникационни канали: - печатни издания; - електронни медии; - интернет; - публични събития. Използването на различни комуникационни канали ще спомогне за по-добра осведоменост на обществото по отношение на проекта и популяризирането на финансовия принос от страна на Европейския съюз. Широката общественост и медиите ще имат възможността да се запознаят с целите, дейностите и резултатите от провеждането им в рамките на проекта. Информация относно началото, хода и приключването на проектните дейности ще бъде периодично и регулярно публикувана на уеб страницата на Община Бяла Слатина, както и на интернет страница, посветена на проектите на общината. Ще бъдат подготвени също прессъобщения, които ще се публикуват в регионални/местни печатни медии, имащи за цел популяризиране на проектните дейности и финансовия принос на ЕС към проекта. В допълнение, по проекта ще бъдат изработени рекламни материали, които ще спомогнат за популялизиране на проекта и подкрепата от ЕС. За информиране на обществеността и целевите групи, се предвижда провеждане на публични събития - пресконференции, една в началото и една в края на проекта. Първата - встъпителна пресконференция, ще има за цел да запознае местното население с целите на проекта, предвидените дейности, целевите групи и осигурената финансова подкрепа за реализация на проекта. Втората - заключителна пресконференция, цели да се популяризират постигнатите резултати от изпълнението на проекта. В двете събития се предвижда да бъдат поканени представители на различни социални институции, НПО сектор, медии, служители на общинска администрация и други. За участниците в пресконференциите се предвижда да бъдат изработени и раздадени рекламни материали. На закупеното оборудване и обзавеждане ще бъдат поставени информационни стикери. Всички предвидени мерки за информация и комуникация ще се прилагат в съответствие с Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОПРР. 2 820.00 3 384.00
Реконструкция и обновяване на сграден фонд за изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства: Дейността по реконструкция и обновяване на сградния фонд е основна и с нея се цели да се осигури необходимата инфраструктура за създаване на нова социална услуга за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. Идентифицираната като подходяща сграда, в която ще бъде разположен Дневния център и съответно ще се извършат СМР дейности по преустройство и ремонт на помещнията, е неизползваемо крило от Детска градина „Радост“ гр. Бяла Слатина. Сградата на детската градина се състои от 2 крила, като само едното от тях се използва от детската градина. Предвид това, Община Бяла Слатина извърши процедура по смяна предназначението на неизползваемото крило на сградата, обособяване и предоставяне за нуждите на новата услуга. Сградата, обект на интервенция по проекта, за която има отделен акт за собственост и в която ще бъдат реализирани СМР дейности по изграждане на инфраструктурата, представлява масивна двуетажна сграда със застроена площ 230 м2, РЗП 662,73 м2, находяща се в кв. 19 по РП на гр. Бяла Слатина и с административен адрес гр. Бяла Слатина, ул. „Бачо Киро“ №31. В близост до сградата се намира МБАЛ гр. Бяла Слатина, детска градина, други социални услуги, училища и парк. Бъдещият Дневен център е ситуиран в жилищен район, с изградена достъпна архитектурна среда, изградена улична мрежа и тротоари за пешеходци, с което напълно отговаря на градоустройствените и ситуационни изисквания за съотвения вид социална услуга. С оглед на това, че за целите на проекта се използва съществуваща сграда и помещенията в нея следва функционално да отговарят на изискванията за услугата, дейността предвижда изпълнение на СМР за преуствройство и обновяване на материалната база, прилагане на мерки за енергийна ефективност, осигуряване на достъпна архитектурна среда, ремонт на прилежащо дворно пространство и обезопасяване на помещенията. Дейността по реконструкция и обновяване на сградния фонд ще бъде изпълнена посредством "Инженеринг - работно проектиране, СМР и авторски надзор". Предвид това, нейното изпълнение ще се осъществи на 2 етапа: 1. Етап I - Проектиране, съгласуване и одобрение на РП, издаване на разрешение за строеж На този етап ще бъде изготвен инвестиционен проект във фаза „работен проект“, придружен от подробни количествени сметки по приложимите части и подробна количествено-стойностна сметка. След изготвянето на работния проект, същият ще бъде съгласуван с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции. Всички задължителни мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и в техническото обследване, ще бъдат включени в инвестиционния проект. В него ще бъдат включени и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. 2. Етап II - Изпълнение на СМР, осъществяване на авторски надзор и въвеждане на обекта в експлоатация На този етап и след издаване на разрешение за строеж се предвижда извършване на СМР дейности по реконструкция и обновяване на сградата. Посредством тяхното изпълнение ще се обособят следните помещения: Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; Кабинет логопед/психолог; Зала за индивидуална работа; Зала за групова работа/дневен престой; Санитарни помещеня с баня за потребителите и персонала; Кухня/разливочно и трапезария; Психосензорна зала; Спално помещение за потребителите; Коридори, фоайета и складове. По отношение на прилежащото дворно пространство се предвижда да се направи ревизия на настилката, подравняване, ремонт на ограда, обособяване на сензорна градина и кът за отдих. Във връзка със спазването на инвестиционния проект при изпълнението на СМР дейностите, авторите на проекта ще осъществяват авторски надзор. С това ще се гарантира точното му изпълнение и спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. След реализацията на СМР, обектът ще се въведе в експлоатация, като за целта Община Бяла Слатина ще подготви необходимата документация. 274 000.00 345 994.42
Доставка на оборудване и обзавеждане: Дейността ще допринесе за подобряване качеството на предоставяната услуга. С цел постигането на комплексно модернизиране на социалната инфраструктура, освен предвидените строителни и обновителни дейности, по проекта се предвижда да бъде извършена доставка на оборудване и обзавеждане, гарантиращо комфорта на потребителите и персонала при предоставянето на ефикасна специализирана помощ на децата с увреждания и подкрепа за техните семейства. Към момента на кандидатстване, в сградата, в която ще бъде поместен Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, липсва необходимото за целите на предвижданата социална услуга оборудване и обзавеждане. За да отговори на изискванията и за да функционира ефективно, Дневният център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства се нуждае от оборудване/обзавеждане за всички помещения, които ще се обособят. Тези помещения са предназначени за занимания на потребителите, работа на специалистите, развитие на личностни умения на децата с увреждания, игри и почивка, придобиване и развитие на полезни навици и умения. С оглед на това и предвид изискванията на Насоките за кандидатстване, в рамките на дейността се предвижда да бъде доставено обзавеждане и оборудване за следните помещения: 1. Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; 2. Кабинет логопед/психолог; 3. Зала за индивидуална работа; 4. Зала за групова работа/дневен престой; 5. Фоайета и складове; 6. Санитарни помещения с баня за потребители и персонал; 7. Стая за персонала с място за преобличане; 8. Кухня/разливочно и трапезария; 9. Психосензорна зала; 10. Спално помещение за почивка на потребителите; 11. Стая за ръководителя на центъра. Предвиденото оборудване и обзавеждане на помещенията от една страна ще обезпечи предоставянето на качествени услуги и грижи за децата с увреждания, а от друга - ще осигури благоприятна работна среда за персонала, който ще предоставя услуги и подкрепа. То е съобразено с естеството на подкрепа и същността на новата услуга, свързана с цялостно обслужване на децата с увреждания през деня, предоставянето на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, рехабилитационни потребности, организация на свободното време и личните контакти. Освен това, оборудването и обзавеждането е съобразено с предвидената площ за всяко отделно помещение и безопасността на потребителите и техния престой в Дневния център. Взето е предвид и това, че при провеждане на заниманията с децата, специалистите и екипа на Дневния център ще трябва да разполагат с необходимото оборудване, предназначено за обучение, придобиване на умения в различните сфери, овладяване на елементарни познания в различни сфери, междугрупови отношения и др. Доставката на предвиденото оборудване и обзавеждане цели след приключване на проекта, сградата да бъде напълно готова за предоставянето на новата социална услуга. С оглед на това, оборудването и обзавеждането включва голям брой артикули, които са необходими за нормалното функциониране на Дневния център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства. 61 640.66 54 017.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).