Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project "Good and safe working conditions in STEARINOS Ltd aims:" To provide for an effective employment Good and safe working conditions in STEARINOS Ltd."
Specific objectives of the project are:
1. To increase the production capacity of STEARINOS LTD, by creating conditions for better and safe working conditions in the company
2. To improve productivity through optimization system for human resources
3. To ensure a healthy and safe working conditions, improve professional, health and social status of workers
These objectives will be achieved through implementation of the following activities:
1: Development and introduction of systems of Labour Organisation, management and development of human resources
2: Provide organized transport to and from the workplace of occupants employees of Stearinos LTD.
3: Provision of means of collective protection and safety of existing machinery and equipment to improve working conditions
4: Supply of personal protective equipment and protective clothing for workers in Stearinos LTD.
5: Implementation and certification of the system for the management of health and safety at work;
6: Repair and equipment of recreational, dining and relaxation in Stearinos LTD.
7: Organization and management of the project;
8: Information and publicity of the project;
Target group in the project proposal will be included in employment persons in STEARINOS LTD, city of Silistra, which consist of 164. A significant proportion of them are over the age of 54 employees and people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и въвеждане на системи за оптимизация организацията на труда, управление и развитие на човешките ресурси: Тази дейност е от голямо значение за Стеаринос ООД, поради това, че липсва система за управление и развитие на човешките ресурси (СУРЧР), липсва политика за обучение и развитие на персонала, няма ясна система за подбор и оценка на персонала, налице е проблем с дисциплината и спазването на работното време,налице са проблеми в комуникацията. Ръководството осъзнава, че това са сериозни проблеми и за това внедряването на такива системи са приоритет във фирмената стратегия. В предприятието работят 26 служители на възраст над 54г. и 9 работника с увреждания за това приоритет при внедряването на тези системи ще бъде оптимизацията на работните процеси във връзка с особеностите на тези служители и въвеждането на практики за удължаване на професионалния им живот. Тази дейност ще се реализира посредством следните конкретни мерки: 1) Разработване и въвеждане на СУРЧР включваща минимум следните компоненти: - подсистема за подбор, вкл. политика за социална отговорност с включена стратегия за разкриване на работни места за хора с увреждания и лица над 54г. - подсистема за текуща оценка и контрол на изпълнението, включваща индивидуални критерии за оценка за всяка длъжност работно място; - подсистема за индивидуална подкрепа на служителите - базирана както на текущата оценка, така и на изготвяне на индивидуални личностови и професионални профили на служителите. На базата на тази система ще се направи вътрешна реорганизация на длъжностите и работните места (ако е необходимо), съобразена с индивидуалните особености на служители. Специален акцент в тази подсистема ще бъде даден на служителите на възраст над 54г. и на тези с увреждания. - подсистема за стимулиране на служителите съобразно индивидуалните постижения на работещите и резултатите от текущата оценка и атестацията. - програма за продължаващо обучение на работното място - вкл. за включване на възрастни служители над 54г. за ментрои и обучители - подсистема за ефективна комуникация в предприятието - политика и осигуряване на добър психоклимат в предприятието, вкл. програма за социални и културни дейности (банкети, екскурзии, културни/спортни мероприятия и т.н.) 2) Въвеждане на иновативна система за организация на труда, насочена към повишаване на производителността и опазване на околната среда в Стеаринос ООД. Тази система ще бъде базирана на съвременни модели и добри практики в организацията на труда и посредством нея ще се въведат конкретни организационни промени на работните места, структурата на управление и организацията на трудовите процеси насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Чрез тази система ще се извърши реорганизация на работните методи и среда с цел да се оптимизират трудовите процеси и попълноценно използване потенциала на работешите и по специално тези над 54г. и тези с намалена трудоспособност. 3) Внедряване на софтуерна система за управление на човешките ресурси - с цел да се автоматизират разработените документални системи за развитие на човешките ресурси и да се оптимизират процесите по организация и управление на трудовата дейност в предприятието. Тази софтуерна система трябва да бъде базирана на добрите практики в тази област и да бъде адаптирана към специфичните особености и нужди на предприятието. Системата трябва да включва минимум следните модули: - организация и управление на служителите - подбор на нови служители - онлайн управление на кандидатурите за работа в компанията - управление на обученията - управление на оценяването на персонала - управление на заплащането на персонала и др. Системата трябва да дава възможност за онлайн достъп и мобилно приложение. 4) Внедряване на система за контрол на достъпа и работното време на служителите - изграждане на хардуерна и софтуерна система , посредством електронни карти за достъп до отделните халета в предприятието, посредством която да може да се следи трудовата активност, организацията на работния процес и спазването на работното време от работещите. 102 100.00 155 850.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място на пътуващите служители на Стеаринос ООД: Целта на дейността е да се стимулират заетите лица в СТЕАРИНОС ООД, да запазят своята заетост и доходи от труд и да се осигурят адекватни на потребностите на 102 заети лица социални придобивки под формата на транспорт, съобразен с работното време и местоживеенето им. Дейността по осигуряване на организиран транспорт за работещите в СТЕАРИНОС ООД е необходима, поради отдалечеността на предприятието от населените места, в които живеят по настоящ адрес ангажираните по трудово правоотношение лица. Дейността ще обхване голяма част от работещите в производството (102), които наброяват общо 156 човека. Административният персонал от 8 човека и живеещите в близост до СТЕАРИНОС ООД, се превозват с други средства. СТЕАРИНОС ООД не разполага със собствена транспорта база, затова за целта се планира използване външен изпълнител на транспортната услуга. Към настоящия момент,транспортирането на работниците не е организирано по ефективен начин, което налага неговата оптимизация. Организацията на транспорта е следната: Автобусът и бусовете тръгват празни от завода на СТЕАРИНОС ООД и преминават през населените места, за да съберат работещите в първа смяна. Оставят ги в Стеаринос ООД и се оттеглят на гараж. След края на първата смяна, работниците биват връщани по домовете си и се качват ангажираните за втора смяна, които биват транспортирани до предприятието. След края на работния им ден, автобусът и бусовете ги връщат по места и се оттеглят на гараж. Така, в рамките на един работен ден, трите транспортни средства извършват по 3 курса. Маршрутите са два: МАРШРУТ 1:ЗАВОД СТЕАРИНОС-Калипетрово-ЗАВОД СТЕАРИНОС Спирки: 1:СТЕАРИНОС 2:Калипетрово 3:СТЕАРИНОС Общата дължина на маршрута е 30 км. За един ден общата дължина на маршрута, за транспортирането на трите смени е 90 км. По маршрута Завод СТЕАРИНОС-Калипетрово-Завод СТЕАРИНОС, и трите смени се транспортират с малък 20 местен бус, с дължина на маршрута - 15 км. в едната посока. Този маршрут ще се извършва сутрин за превозване на лицата от местоживеенето им до работа. Транспортът ще се извършва от избран за целта външен изпълнител в рамките на настоящия проект, съгласно ПМС 118. Маршрутът ще се изпълнява ежедневно–6 дни в седмицата. Извършват се три курса на ден, според смените на работещите в предприятието, съгласно установеното работно време. По този маршрут ще се превозват ежедневно 20 представители на целевата група. Маршрутът е изцяло съобразен с местоживеенето на заетите лица. Цената на курса с малкия бус е 15 лв. (15лв *312раб. дни =4680лв. годишно на курс*3 курса на ден=14040лв) 30 км*3 курса на ден=90 км. дневно 90 км.*6 дни седмично=540 км. седмично 540 км.*52 седмици=28080 км. годишно*0,50 лв. = 14040 лв. за малкия автобус, с дължина на курса-30 км. МАРШРУТ 2: Завод СТЕАРИНОС-Айдемир-Завод СТЕАРИНОС Спирки: 1:СТЕАРИНОС 2:Айдемир 3:Айдемир център 4:Татарица център 5:СТЕАРИНОС Общата дължина на маршрута е 50 км. За един ден общата дължина на маршрута, за транспортирането на трите смени е 150 км. По маршрута Силистра-Айдемир-Силистра, за първа и трета смяна, транспортирането на работниците ще се извършва с малък 20 местен бус и дължина на курса - 25 кв. в едната посока. Втора смяна - с голям 42 местен автобус. Този маршрут ще се извършва сутрин за превозване на лицата от местоживеенето им до работа. Транспортът ще се извършва от избран за целта външен изпълнител в рамките на настоящия проект, съгласно ПМС 118. Маршрутът ще се изпълнява ежедневно–6 дни в седмицата, по три курса на ден, според смените на работещите в предприятието, съгласно установеното работно време. По този маршрут ще се превозват ежедневно 120 представители на целевата група. Маршрутът е изцяло съобразен с местоживеенето на заетите лица. Цената на курса с малкия бус е 25лв., а с големия-52.50лв. 50 км*3 курса на ден=150 км. дневно 150 км.*6 дни седмично=900 км. седмично 900 км.*52 седмици=46800 км. годишно*0,50 лв. = 23400 лв. 14040+23400=37440 лв. обща стойност на транспорта за една година 37 440.00 36 709.20
Осигуряване на средства за колективна защита за подобряване условията на труд.: Дейността има за цел повишаване степента на колективна защита в предприятието, чрез изпълнение на препоръките на СТМ базирани на оценката на риска и утвърдената годишна програма с мерки за минимизиране на рисковете на работните места. След направени замервания от СТМ, са установени несъвършенства в осигурената работна среда и са отправени следните конкретни препоръки, с конкретни мерки по отстраняването им: -Осигуряване на стабилни работни столове в администрацията, които да позволяват свобода на движенията и удобна работна поза, седалката и облегалката да се регулират на височина и наклон, с опора за краката. Наличните към момента столове за администрацията не са стабилни, не се регулират и не позволяват удобна работна поза. Чрез подмяна на работните столове в администрацията, ще се предотвратят неправилните и принудителни пози, ще се избегне статичното напрежение и умората и ще се запази за по-дълго време работоспособността на организма. - Осигуряване на благоприятен микроклимат в работната среда на администрацията. Направените замервания на микроклимата в работната среда през зимния период, не съответстват на нормативните изисквания по параметър температура. При неспазване нормите на микроклимат, съществува опасност от увреждане здравето на работещите: *През студения период-студови травми, измръзване, хипотермия, промени в имунната реактивоспособност-податливост на инфекции *През топлия период-опасност от изтощаване, недобра циркулация на кръвта, обезводняване, водещо до припадъци За целта ще се закупят и монтират 2 бр. колонни климатици, с необходимите параметри: Отопление от -15 до +24 градуса, ниски нива на шум, отоплява помещение до 120 кв.м., енергиен клас А+, SCOP-4.67, отдавана мощност 16500кв - Намаляване на нивото на запрашеност на работните места, обуславяно от самия производствен процес. Производството на стеариновите продукти, създава отделяне на голямо количество по-дребни (които се отделят във въздуха) и по-едри (които падат на пода) прахови частици, които затрудняват дишането и създават потенциален риск за здравето на работещите. Според оценката риска работната среда е рискова, дишането е силно затруднено, има опасност от трайни дихателни заболявания. С цел намаляване на запрашеността и вредното въздействие от отделяните стеаринови частици, се планира закупуването на Прахоуловител за производствения цех на стеарина с Мощност-1.5kW; Честота:50 Hz; Филтърна площ:1.5 m²; Засмукваща мощност:2500 (m³∕h); Ниво на шум:80-87 dB(А) За почистване на пода от отпадъчни стеаринови частици,които запрашават работната среда се планира закупуване на 2бр. Индустриални прахосмукачки-Напрежение (Ph/V/Hz)1/220-240/50-60;Вакуум (mbar/ kPa)235/23.5; Контейнер-60l; Мощност-2400kw; Ниво на шум-73db - Подобряването на нивото и качеството на осветеност на работните места:От направените измервания на физичния фактор "осветеност" на работните места, е установено че нивото му не е оптимално. Причина за това са остарялата осветителна инсталация, която води до често "изгаряне" на осветителните тела, както и високите тавани където е разположено осветлението, което затруднява постигане на оптимална осветеност. На моменти нивото на осветеност достига до минималните нормативни изисквания и под тях, което създава опасност от зрителна, нервна и обща умора, главоболие, увреждане на зрението, трудови злополуки и некачествена работа. Затова съобразно препоръките от оценката на риска се планира подмяна на цялата осветителна система в производствения цех за свещи. Етапите, по които ще се осъществят доставките на КПС са: - проучване и избор на подходящи изпълнители за доставка на необходимото оборудване - доставка и монтаж на договорените КПС -тестване на оборудването и замерване на параметрите на работната среда за установяване на необходимата промяна - окончателно приемане с приемо-предавателен протокол 57 100.00 82 064.58
Доставка на ЛПС и специално работно облекло за работещите в Стеаринос ООД: Тази дейност се състои в доставка и разпределение на ЛПС и работно облекло за всички работници на дружеството. Новозакупеното работно облекло ще отговаря на идентифицираните им нужди, както и на утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Моментното състояние на ЛПС и СРО на всички работещи не е добро. Работните облекла са износени и лесно се прокъсват при контакт с остри повърхности на работните места. Поради лошото им състояние, част от работниците не ползват всички предписани и зачислени ЛПС и СРО. Работното облекло и ЛПС са подложени на множество влияния и замърсяване, които ускоряват темповете на износването му. Самото естество на работа е свързано с специфична поза на тялото и допир с машини и работни маси, което натоварва самите СРО и определя тяхното износване. Поради характера на извършваната работа и не достатъчно високото качество се налага честа подмяна на ЛПС, значително на по-къси интервали от предвидената им годност, което е непосилно за финансовото състояние на фирмата. Често работещите са едновременно изложени на няколко въздействия – неблагоприятен микроклимат, шум, вибрации и интензивни движения. През зимата температурата в работните помещения трудно достига оптимални стойности. Налага се излизане от цеха и извършване на дейност на открито. Затова се налага закупуване и на зимно СРО. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са съобразени с оценката на риска на всяка позиция и са разпределени по следните длъжности, съгласно средносписъчен състав за 2015г. : 146 Нискоквалифицирани общи работници 12 Техници и приложни специалисти 2 Квалифицирани работници и занаятчии 2 Помощен административен персонал 2 Ръководители За всички заети в производството, ще бъдат закупени: -Обувки 1/2 S1-Защитават краката от всички вредности, които възникват съгласно стандарта, на който отговарят: Поглъщане на енергията от ходилата, устойчивост на подметката от масла, дишаща сая, студозащитна подплата, противохлъзгащо ходило и специални защити стоманено бомбе, противопробождаща стоманена вложка.EN345. Предпазват от нараняване в случай на удар или други произшествия -Респиратор противопрахов - Защитава устната кухина гърлото и белите дробове от прах, аерозоли -Ръкавици за химична защита. Предпазват ръцете от контакт с вредни и дразнещи разтвори и концентрирани опасни препарати при приготвяне на разтвори -Антифони 25 дб-Високо ниво на защита, асиметрични.Притежават здрава лента за главата и врата. Разпределят равномерно натиска върху ушите.Имат възглавнички за ушите от мека пяна, ниско ниво на задържане на топлина -Престилка бяла ПВЦ-Защитава облеклото и кожата от вода,пръски от хим. агресивни препарати и др. . -Предпазни очила - Защитават очите.Отговарят на EN 166QEN 170 -Предпазват от попадане на пръски от разтвори, класифицирани като вредни и дразнещи очите: Всички предвидени за закупуване ЛПС и СРО са с по-висок клас от раздаваните до този момент в предприятието, съобразени със срока им на износване. Етапите, по които ще се осъществи доставката са: -провеждане на процедура за избор на доставчик -договаряне с избрания доставчик -доставка и последващ контрол -окончателно приемане с приемо-предавателен протокол и раздаване на ЛПС по длъжности 56 238.40 56 589.86
Внедряване и сертифициране на система за управление на здравето и безопасност при работа: С реализацията на тази дейност се цели оптимален контрол и подобряване на ЗБУТ, чрез внедряване и сертифициране по Стандарта BS OHSAS 18001:2007 в СТЕАРИНОС ООД. С това фирмата възнамерява да спечели доверието на контролните органи по безопасност на труда, да удовлетвори своите работници и служители, от гледна точка на тяхната безопасност и здраве, да намали загубите от общи и професионални заболявания и трудови злополуки, да създаде спокойна и продуктивна обстановка в трудовия колектив. В резултат на това ще постигне намаляване на производствените загуби и увеличаване на производителността на труда. Прилагането на стандарта ще подобри морала на трудовия колектив и предлага потенциално намаляване на оплаквания и по-ниски застрахователни премии по застраховки, свързани с рисковете „трудова злополука” и „професионална заболеваемост”. Поддържането и непрекъснатото усъвършенстване на подобна система свежда до минимум рисковете за здравето и безопасността на работниците и служителите. Предотвратяват се грешките, които водят до злополуки по време на изпълнение на трудовите им задължения. BS OHSAS 18001:2007 съответства, а не противоречи на собствената политика на управление за създаване на безопасни и здравословните условия на труд. Освен това е от значение за фирма СТЕАРИНОС ООД в отношенията му с външни структури и субекти–клиенти, контрагенти, доставчици, партньори, застрахователи. Внедрената система BS OHSAS гарантира пред обществото загриженост и отговорност от страна на предприятието и към трудовия колектив, като така се увеличава кредита на доверие. Дейността ще премине през следните етапи: I. Разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа-СУЗБР За да се гарантира високо ниво на ЗБУТ в дружеството, се планира да се разработи и внедри цялостна СУЗБР. Внедряването на СУЗБР ще обхване всички дейности, връзките между тях, взаимодействието със средата и начина на функциониране на фирмата, свързани със ЗБУТ. Ще бъде изготвен анализ за изходното начало на условията на труд, ще се формира информационна база за оценка, ще се определи нуждата от развитие, ще се анализира съществуващата нормативна уредба в предприятието. По този начин ще се осъществи надграждане на създадените вътрешни правила за организация на трудовия процес и ще се премине към въвеждане на стандарти за здраве и безопасност при работа, покриващите приложимите нормативни изисквания и изискванията на стандарт BS OHSAS 18001:2007 Внедряването обхваща: -Обучение на служителите в организацията за работа със СУЗБР -Запознаване с изискванията на стандарта; на документите от СУЗБР (Наръчник, Процедури, Инструкции, Оперативни документи); с вътрешни правила и изисквания; с основните инструменти по осигуряване на безопасност при работа -Внедряване на документите на СУЗБР в оперативната работа; Наблюдение и контрол по внедряването на СУЗБР II. Сертифициране на внедрената система След внедряването на системата за управление на ЗБУТ, тя ще бъде сертифицирана по международен стандарт BS OHSAS 18001:2007. По този начин ще се гарантира международен стандарт на безопасност и здраве на работещите. Тази дейност ще бъде реализирана от външна сертифицираща организация, чрез следните основни дейности: 1. Първоначален сертификационен одит; 2. Същински сертификационен одит; 3. Регистрация и издаване на сертификат по стандарт BS OHSAS 18001:2007 29 400.00 29 400.00
Ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в Стеаринос ООД: Целта на тази дейност е да се създадат по добри условия за отдих, хранене и почивка в работно време на работещите в СТЕАРИНОС ООД. Пълноценната почивка за работещите е много важна поради тежкия характер на трудовата дейност в производството на стеаринови изделия:работа в продължителна правостояща поза, физически труд в рискова работна среда, психо-сензорно напрежение и др. В настоящия момент предприятието разполага със съблекални в производствените цехове и две стаи за хранене, които обаче са крайно недостатъчни и непригодни за организирането на пълноценна почивка и условия за хранене на многобройния персонал. Работниците не успяват да използват пълноценно полагащите им се физиологични почивки, поради липса на достатъчно пространство и условия за всички. Имат нужда от удобни и приветливи помещения, с достатъчно на брой места за сядане, хранене и почивка. Като се добави и недостатъчното им оборудване и липсата на каквито и да било удобства в тях, налице е необходимостта от инвестиции в посока облагородяване на местата за отдих и хранене. През летния сезон, работниците се хранят на открито, на площадката пред цеха, покрита с навес и оборудвана с маси и столове. Условията в битовите помещения не отговарят на санитарно-хигиенните изисквания и се нуждаят от подобрения. След направен анализ на потребностите на работниците, ясно са идентифицирани техните нужди от помещения, в които да ползват своята почивка, да се възстановяват от трудовия процес, да се хранят и общуват помежду си, извън производствената среда. Стеаринос ООД се стреми да осигури на своите работници условия за отдих и почивка, в помещения, които да отговарят на високи стандарти. За целта, ще облагороди 5 помещения за хранене и почивка, с които фирмата разполага. Те са обособена част от производствените цехове и са лесно достъпни от персонала. Първото е с площ 17 кв.м. и е изградено на ниво груб строеж: Към момента липсва какъвто и да било прозорец, няма осветление, а пода е на бетон. Влагата е разрушила мазилката, която трябва да се премахне и поднови. Помещението не е изолирано по никакъв начин. За да може да се ползва по предназначение, се нуждае от следните довършителни дейности: поставяне на ПВЦ прозорец, подготовка и боядисване на стени и таван с латекс, поставяне на ламинат, монтаж на осветителни тела, на обща стойност: 1400 лв. Останалите 4 стаи за отдих и почивка са изградени напълно, но са в незадоволително състояние. Те са различни по размери (16квм.м., 60кв. м., и две по 14 кв.м.) и състояние. Нуждаят се от строително-ремонтни работи, на обща стойност: 8500 лв. Тук спадат дейности по шпакловка, измазване на стените, поставяне на ламинат и осветителни тела. След като бъдат извършени строително-монтажните дейности, петте помещения ще бъдат обзаведени със закачалки за връхните дрехи на работниците, кухненски шкафове и комплекти маси с пейки, на обща стойност до 10770 лв. Успоредно с мебелирането на помещенията, ще се закупи и оборудване, на обща стойност: 25030лв. За всяка от стаите е предвидено за закупуване: колонен климатик, кафемашина, диспенсер за вода, микровълнова фурна, телевизор, хладилник, а за две от помещенията и бойлер. За многобройния персонал на СТЕАРИНОС ООД, ще бъдат осигурени и основни прибори и съдове за приготвяне, претопляне и съхранение на храна: комплекти за хранене-вилици, лъжици, ножове; чаши, чинии и друга посуда. Необходимостта от това оборудване и обзавеждане произтича от факта, че към момента помещенията не разполагат с необходимата материална база за пълноценен отдих и почивка. В тях е студено през зимните месеци и горещо през лятото, липсват места за сядане и хранене, не разполагат с нужното оборудване за почистване, претопляне и съхранение на храна. След извършване на посоченото СРМ, оборудване и обзавеждане, работниците ще имат помещения с подобрени условия на хранене и почивка. 45 700.00 55 390.00
Организация и управление на проекта: Дейността цели ефективна организация, изпълнение и контрол на предвидените дейности по проекта. Ще се сформира 3-членен управленски екип, избран на база квалификация и опит в областта, както следва: - Ръководител - Счетоводител - Консултантска фирма За целите на проекта към екипа е привлечен ръководител с необходимия професионализъм, като изборът е направен след предварителен подбор на база квалификация и опит, които може да бъдат проследени в приложената автобиография. За ръководител е посочен Красимир Димитров, който притежава опит в успешното реализиране на дейности, подобни на тези, включени в настоящото проектно предложение, свързани с въвеждане на гъвкави форми за оптимизиране на ЧР в компанията, обучение при внедряването на нови системи, осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, оборудване и устойчива заетост. Притежава богата квалификация и опит в сферата на управлението и ще бъде ментор на заетите в процеса на въвеждането им в новите по-добри и безопасни условия на труд. Счетоводителят ще гарантира финансовото планиране и отчетност и ще бъде финансово отговорно лице по проекта. Счетоводителят на проекта и към настоящия момент осчетоводява дейността на СТЕАРИНОС ООД, познава в детайли спецификата в бранша, ползва се с доверието на управителя и работят успешно в екип. Избраната консултантска организация, ще следи за стрикното съблюдаване и законосъобразността, съгласно параметрите на конкретната оперативна програма, ще следи за спазването на срокове и нормативна база, ще обезпечава технически документооборота по проекта. Екипът ще има за цел добро управление на проекта, организиране, контролиране и отчитане на цялостното му изпълнение. Ще се извършва непрекъсната координация между членовете му за по-добро изпълнение на задачите по всяка дейност. Ще се заложи на екипна работа и прозрачност при извършване на дейностите, което да гарантира успеха на самия проект. Екипът своевременно ще планира, подготвя и организира изпълнението на всяка дейност, като ще се грижи за навременното постигане на заложените индикатори и резултати. В рамките на тази дейност, екипът ще изготвя междинни и финални отчети, за коректно отчитане на резултатите пред УО и за осигуряване на финансов ресурс за изпълнение на проекта. Тази дейност ще се реализира посредством следните основни етапи: -Сключване на граждански договори с членовете на екипа -Изготвяне на месечни планове за конкретните задачи и отговорности, които ще бъдат разработвани от ръководителя на проекта, съгласувани от другите членове и ще бъдат утвърждавани от управителя на фирмата -Ежедневна организация, контрол и изпълнение на дейностите на база на изготвените планове и в съответствие с проектното предложение -Отчитане на изпълнението чрез ежемесечни отчети за напредъка и технически и финансови отчети към УО Плановете и конкретните действия по тяхната реализация ще бъдат в пълно съответствие с изискванията в ръководството за изпълнение на проекти по схема "Добри и безопасни условия на труд" и с всички законови и подзаконови нормативни документи, регламентиращи изпълнението на проекти по ОП РЧР. Управленския екип, ще провежда подбор на външните изпълнители по отделните проектни дейности, ще съблюдава стриктно спазването на изискванията за публичност и визуализация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ и дейностите по осигуряване на ЛПС и КПС за конкретните длъжности и работни места. За целия период на проекта 14 м, екипът се ангажира да осигури благоприятен микро климат на работното място, за да се гарантира ефективната работоспособност и мотивираност на персонала. Членовете на екипа ще сключат граждански договори за целите на проекта, като се гарантира изплащане на възнаграждения с включени осигуровки, съгласно българското трудово законодателство. За реализирането на дейността ще се осигурят всички необходими консумативи за гладкото обезпечаване на административното обслужване. 33 925.36 34 709.64
Oсигуряване на информиране и публичност по проекта: Дейността се изразява във визуализация на безвъзмездната помощ от Европейските Структурни и Инвестиционни Фондове и Оперативна Програма Развитие на Човешките Ресурси и популяризиране на дейностите по проекта и програмата сред целевата група и обществеността. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат реализирани съгласно задължителните изисквания към бенефициентите за мерките по информация и комуникация на ЕС, начините и методите за тяхното изпълнение на ниво конкретен проект. Дейността цели информиране и публичност на широката общественост, за да се гарантира приноса на Европейския съюз за изпълнението на настоящия проект. В рамките на дейността ще бъдат изработени материали, които ще визуализират програмата за безвъзмездна помощ, ще привлекат и стимулират представители на целевата група да вземат участие по проекта. Заинтересованите лица ще бъдат информирани, че дейността на СТЕАРИНОС ООД е подкрепена от Оперативна Програма Развитие на Човешките Ресурси. Тази дейност ще се реализира в две насоки: От една страна ще се визуализира и популяризира програмата и безвъзмездната помощ, а от друга страна посредством това популяризиране ще се стимулират представители на целевата група да участват в проекта. По този начин, освен че обществеността ще се запознае с проекта, повече заети, ще бъдат мотивирани да кандидатстват за по-добри и безопасни условия на труд по настоящия и бъдещи проекти. Ще се приложат необходимите комуникационни мерки, за да бъдат информирани всички участници в проекта, всички заинтересовани лица, пряко или непряко свързани с него. Дейностите ще бъдат в пълно съответствие с „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“ Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат реализирани на територията на гр. Силистра, чрез три етапа, които ще се застъпват и ще продължават през целия период на проекта от 18 месеца: 1. Първоначално представяне и популяризиране на проекта и безвъзмездната помощ пред обществеността, заинтересовани страни и целевата група посредством публична презентация, разпространение на рекламно информационни материали, публикации в сайта на фирмата: http://www.stearinos.com/, интернет информационни страници, съобщения в социалната мрежа и др. 2. Текущо представяне и информиране за реализацията на проекта, чрез поставяне на информационни табели, банери и стикери на местата, където се изпълняват проектните дейности; чрез публикуване на текуща информация за развитието на проекта в специализирани интернет страници, в интернет медии и в социалните мрежи. 3. Финално представяне на резултатите от проекта, чрез заключителна презентация пред работещите във фирмата и заинтересовани страни, както и чрез заключителни публикации в интернет медии, описващи постигнатите резултати по проекта. Самото изпълнение на дейностите ще бъде реализирано от избран външен изпълнител, с необходимия опит и капацитет в провеждане на такива дейности, но с активното участие и съдействие на екипа по управление на проекта. Освен заложените като бюджет дейности по визуализация и публичност, ръководството на СТЕАРИНОС ООД и екипът по управление и организация на проекта поемат ангажимент за текущо и своевременно популяризиране на операцията сред свои партньори, клиенти, доставчици и сред обществеността в населеното място, където ще се реализират проектни дейности град Силистра. Ще се приложат необходимите комуникационни мерки, за да бъдат информирани всички заинтересовани лица, пряко или непряко свързани с проекта. 3 000.00 4 340.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).