"ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА" : Дейността включва целия процес по организиране и управление на проектните дейности. В началото на проекта със заповед на кмета на община Сливен ще се сформира екипа за управление на проекта. Ще бъдат разпределени основните функции между членовете на екипа. Екипът на проекта ще се състои от:
- Ръководител на проекта от кандидата - квалификациите и и отговорностите на когото са описани в т.9 от формуляра;
- Координатор на проекта от партньора. Отговорности: Участва в разработването на длъжностните характеристики на експертите, обучителите и различните специалисти; Координира дейността на членовете на екипа и партньорите; Координира реализирането на дейностите по проекта съгласно графика и дава предложения за актуализирането му, при необходимост; Координира логистиката по организирането на събитията по проекта; Координира и осигурява своевременното попълване на отчетните формуляри; Поддържа комуникацията с партньорите, експертите и участниците в събитията във връзка с реализиране дейностите по проекта; Води протоколи от различните събития; Изготвя и публикува информация във връзка с осигуряване на информираност и публичност, относно развитието и резултатите от дейностите по проекта; Изпълнява и други задачи, възложени от Ръководителя на проекта; Участва при изготвянето на отчетите по проекта; Координира дейността си с Ръководителя на проекта.
- Технически сътрудник от кандидата. Отговорности: Приема и систематизира постъпващата кореспонденция в съответствие с установения ред; Предоставя документацията за разглеждане от ръководителя и останалите членове на екипа; Води отчет за получените документи в съответствие с установените правила и изисквания на програмата и осигурява тяхното съхранение; Предоставя информация за дейностите по проекта; Оказва съдействие на останалите членове на екипа при изпълнение на задълженията им; Участва в техническата подготовка на тръжните документи; Участва в работните срещи на екипа и воденето на необходимите протоколи и дневници; Подпомага ръководителя на проекта при организация и координация на всички дейности;
- Експерт човешки ресурси от кандидата. Отговорности: Отговоря за подбора на екипа и личните асистенти и здравния асистент. Работи с екипа на звеното и наетите асистенти. Участва в работните срещи на екипа и воденето на необходимата документация, свързана с човешкия ресурс на звеното; Подпомага ръководителя на проекта при организация и координация на всички дейности;
- Счетоводител от кандидата. Отговорности: Организира, планира и осъществява цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта; Отговаря за правилното и своевременно регистриране на стопанските операции, за вярното и точното оформяне на счетоводните документи; Изготвя всички финансови отчети, справки и информации във връзка с отчитането по проекта и искания за плащане; Изготвя справки по проекта необходими на контролиращите и наблюдаващите органи и институции; Координира дейността си с Ръководителя на проекта, консултира и координира счетоводната дейност на партньорите във връзка с реализацията на проекта.
В първия месец от стартирането на проекта ще бъде разработен актуализиран план за изпълнение на проектните дейности и план за наблюдение и мониторинг. В рамките на дейността ще бъде изготвен график на тръжните процедури и те ще бъдат проведени съгласно изискванията на ЗОП. Ежемесечно ще се провеждат екипни срещи на персонала по администриране на проекта. Членове на екипа на проекта периодично ще провеждат наблюдение и мониторинг на дейностите по проекта чрез посещения в Центъра и отделни потребители на услугите. |
43 596.80
|
43 551.27
|
„РАЗРАБОТВАНЕ НА ПРАВИЛА ЗА ДЕЙНОСТТА НА ЗВЕНОТО”: Дейността включва разработването на Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Правилата ще се разработят от двама експерти на партньора през втория и третия месец на проекта. Правилата ще се базират на съществуващите методики за предоставяне на социални услуги в общността (за Личен асистент, Социален асистент и Домашен помощник), съществуващите стандарти, както и действащите нормативни документи. Целта на разработката е да се опишат детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. В Правилата ще се наблегне на интегрирания характер на услугите за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в общността или в домашна среда. В документа ще бъдат засегнати постигането на хоризонталните принципи на ОПРЧР - Насърчаване на равните възможности и предотвратяването на всякаква дискриминация; Равенството между мъжете и жените.
Разработените Правила ще бъдат обсъдени със служители на кандидат и екипа на Звеното и ще бъдат приети като официален документ, чрез утвърждаване от кмета на Община Сливен. Те ще бъдат раздадени на всички участници в проекта по време на обученията и реализацията на различните дейности. |
2 003.32
|
2 003.32
|
"ОСИГУРЯВАНЕ НА ДОСТЪП ДО ИНТЕГРИРАНИ УСЛУГИ ЗА ПОЧАСОВО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИ ЗА СОЦИАЛНО ВКЛЮЧВАНЕ В ОБЩНОСТТА ИЛИ В ДОМАШНА СРЕДА
ЧРЕЗ ПОДКРЕПА И РАЗШИРЯВАНЕ НА ЗВЕНОТО "ДОМАШЕН ПОМОЩНИК" КЪМ ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ, ГРАД СЛИВЕН": Звено "Домашен помощник" е разкрито по Проект BG051PO001-5.1.04-0134-C0001 „Помощник в дома”. В Звеното работят двама социални сътрудници и един директор на патронажа.
В рамките на настоящия проект ще се подкрепи и разшири обхвата на дейност на звеното чрез:
- Професионална подкрепа за персонала чрез медицински специалист/здравен асистент/ - ще предоставя здравни услуги на потребителите, ще работи в екип с личните асистенти (ЛА) и ще може оказва навременна ежедневна грижа. За длъжността ще бъде извършен подбор чрез публикуване на обява с критериите за избор. Комисия от 5 члена ще разгледа и одобри кандидатите. Медицинският специалист ще стартира работата си през трети месец на проекта, за да участва в подбора на ЛА и последният етап от подготовката за работа на Центъра. Основният екип от двама социални сътрудници и един директор да се увеличи с 1 медицински специалист/здравен асистент/ и да специализира работата си, чрез предоставяне на социални и здравни услуги към целевите групи (общо 160 потребителя);
- През третия месец на проекта ще се извърши оценка на потребностите на целевата група по проекта - общо 160 потребители, или след приключване на "Нови алтернативи", в който са включени 152 потребителя. Оценката ще се извърши от екипа на Звеното и от здравния асистент;
- На втори етап (след одобрено ДС) ще се извърши оценка на потребностите на нови до 80 потребителя.
- През третия месец на проекта ще се проведе процедура по подбор на ЛА - общо 65 лица. На втори етап (след одобрено ДС) ще се извърши нова процедура за подбор на ЛА – общо до 40 лица, които ще осигурят по най-добър начин защита на здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услуги. Ще се проведе интервю от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Кандидатите за ЛА ще представят медицинско свидетелство и свидетелство за съдимост. Ще се наемат само кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването, намират се в добро физическо и психическо състояние и не са осъждани. Ще се подпишат трудови договори, изготвен по реда и условията на КТ или ЗЗД. Всеки ЛА ще подпише декларация за спазване на поверителност на личните данни и информация и че е запознават с длъжностна си характеристика. Всеки ЛА ще получи копие от Правилника за вътрешния ред на доставчика;
Дейност на Звеното:
- Подкрепата за дейността на звеното ще стартира от четвъртия месец на проекта и ще продължи 18 месеца. Тя ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка на всеки един от тях. Екипът на Звеното и личните асистенти ще извършват своята дейност на база разработените Правила за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
- Община Сливен е представена от 45 селища - кметства, кметски наместничества и населени места, част от които са планински с общо население 149 918. Тази характеристика на района затруднява максимално достъпът до медицински, здравни, рехабилитационни или други грижи. Затова Звеното ще предоставя приоритетно услуги от мобилен тип /включително в домашна среда/ – и чрез специализиран автомобил за хора с увреждания, който общината притежава и ще предостави при необходимост за работата на звеното.
Мобилната услуга ще позволи различни специалисти да провеждат консултиране или здравна терапия, психологическа или социална подкрепа (изнесено на терен в домашни условия). Услугите ще включват различни напътствия, консултации, препоръки и различен вид подкрепа за социална рехабилитация, разяснения за различни процедурни проблеми с цел подаване на формуляри, документи и т.н – всичко свързано със заболяването и произтичащите от това проблеми – изолация, различни видове психологически проблеми или такива свързани със социалната дисфункция на индивида;
- Периодично ще се правят екипни срещи екипа и Личните асистенти.
- Дейността ще обхване 240 потребители от целевата група. |
774 545.20
|
755 056.41
|
„ОБУЧЕНИЕ НА ПЕРСОНАЛА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГИТЕ” : Дейността се обуславя от необходимостта служителите на Центъра и личните асистенти да актуализират и поддържат знанията и уменията си за изпълнение на професионални отговорности за работа с уязвими групи - лица с увреждания и техните семейства. Тази необходимост е заложено в "Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент” и стандартите за предоставяне на социални услуги. Според тези документи трябва да се осигурят поддържащи обучения – през периода на предоставяне на услугата и по заявка.
В тази връзка в рамките на проекта ще бъдат осигурени 2 поддържащи обучения с продължителност 80 учебни часа, разпределени в 10 дни за първоначалния персонал по проекта. Обученията ще се проведат под формата на специализирани курсове с теория и работа по практически казуси. Съдържанието на обучението ще бъде внимателно подбрано, с включен анализ на потребностите на обучаемите. На всеки участник в обучението ще бъде издаден Сертификат за завършено поддържащо обучение от името на обучаващата организация, съдържащо темите от конкретното обучение. По този начин всички участващи в обучението ще придобият определено ниво на знания и умения, което да подобри техните позиции на пазара на труда. Дейността ще премине в следната последователност: - Поддържащи обучения – На първи етап: В рамките на 80 учебни часа ще се проведат две поддържащи обучения на персонала с продължителност по 40 учебни часа. Поддържащите обучения ще включват предимно практически теми, фокусирани върху специфичната на техните конкретни задължения. Целта на обученията е да надградят вече получените знания и придобити умения за предоставяне на услуги в дома на потребителя и общността. Обученията ще се провеждат в две отделни групи Х 34 човека. Предвижда се първото обучение да се проведе през 2 -рия месец след стартиране на пряката работа с потребители, а второто след 10-ия месец на проекта.
След одобрено ДС ще се проведе 1 въвеждащо и 1 поддържащо обучение на новоназначения персонал (56 уч. часа). Поради назначаване на още по-нов персонал, на същите ще се проведе 1-во поддържащо обучение по проекта в рамките на 40 учебни часа и 2-ро поддъжащо обучение. Обучаемите ще бъдат разделени в 3 групи с цел по-голяма ефективност на обучението. Обученията се предвижда да се реализират в рамките на общо 120 учебни часа.
|
9 200.00
|
9 123.15
|
„ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА, КОНСУЛТИРАНЕ И СУПЕРВИЗИЯ НА ПЕРСОНАЛА, ПРЕДОСТАВЯЩ СОЦИАЛНИ УСЛУГИ”: Дейността включва следното: - Представяне на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социалните услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани индивидуални срещи за психологическа подкрепа на персонала. Срещите ще се водят от психолог-консултант на партньора.
Общо ще се проведат 160 индивидуални срещи, по 2 часа всяка, по време на които ще се подпомагат личните асистенти и служителите на Центъра в работата им с целевата група.
Целите на тези срещи ще бъдат да се решават конкретни казуси, кризисни ситуации, да подпомогнат наетите лица да опазват и съхраняват здравето и психическото си състояние в работата с клиентите. Ще се търси ефекта на индивидуалното въздействие и възможност да се отдели повече внимания на конкретното лица; - Консултиране на персонала, предоставящ социалните услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани индивидуални и групови срещи за консултации на персонала на Центъра и личните асистенти. Консултациите ще се водят от консултант-социални дейности на партньора. Груповите и индивидуалните консултации ще имат за цел да подпомогнат персонала и наетите лица в решаването на конкретни случаи, в използването на определени знания, умения и техники, които да подобрят качеството на услугата.
В рамките на проекта ще се проведат 30 групови и 95 индивидуални консултации;
- Супервизия на персонала, предоставящ социалните услуги: В рамките на проекта ще бъдат организирани супервизии на персонала от психолог-консултант на партньора. Супервизиите ще обхванат целия персонал на Центъра и наетите лица. Всяка супервизия ще трае 6 часа и ще включва минимум 10 участника. Предвижда да бъдат създадени 6 групи по 10 участника, с които да се проведат общо 57 супервизии.
|
21 000.00
|
21 274.09
|
„МОТИВАЦИОННА И ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИТЕ, СПОРЕД ТЯХНАТА ИНДИВИДУАЛНА ПОТРЕБНОСТ”: Дейността включва реализирането на две основни направления:
- Мотивационна подкрепа цели повишаване нивото на мотивация на потребителите към ползване на социалната услуга. Тя ще се реализира чрез индивидуални срещи с представителите на целевата група. Включва и специализирана консултативна работа по предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните близки с цел осигуряване на система от подкрепящи действия в домашна среда. Ще бъде предоставяна информация в областта на социалната закрила за възможностите за подкрепа; изисквания, срокове и насочване към съответните инстанции, от които може да бъде получена подкрепа,съобразно проблема. Дейността ще се осъществява ежемесечно, като за целта се предвиждат домашни посещения на потребителите от специалисти, съобразно предварителната заявка на проблема. Ще се извършва от социален работник /психолог /мед.специалист;
- Психологическа подкрепа - Дейността ще се реализира чрез индивидуални срещи с целевата група. Ще включва консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно потребностите на всеки един от потребителите. Индивидуалната работа ще бъде насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Това е изключително важно за потребителите с оглед постигане на позитивна промяна в ценностните нагласи и справяне с негативните последици от заболяването. При психологическата подкрепа като индивидуална дейност ще се спазва нужната поверителност от страна на водещия. В случаите, когато по време на дейността бъдат констатирани актове на насилие спрямо потребителя ще бъдат подавани сигнали съгласно нормативната уредба. Дейността ще се извършва в дома на потребителя по предварително изготвен график за посещения ежемесечно. Ще се реализира от психолог. |
4 180.00
|
2 810.27
|
„ИНФОРМИРАНЕ И ПУБЛИЧНОСТ”: В рамките на тази дейност ще бъдат организирани три пресконференции. Първата ще се проведе непосредствено след одобряване на проекта и след избор на изпълнител на дейностите по Информиране и публичност и ще има за цел да информира широката общественост за целите, задачите на проекта и предстоящите дейности по него. Втората пресконференция ще се организира 18 месец от стартирането на проекта и има за цел да информира широката общественост за напредъка на дейностите по проекта. Третата ще се организира в края на проекта и ще има за цел да представи резултатите по проекта и начините за осигуряване на тяхната устойчивост. Ще бъдат изработени информационни плакати за популяризиране на проекта във всичките 45 населени места в общината, които ще се поставят на входа на всяко кметство и на сградата на общинската администрация; рекламни материали за всяка от трите пресконференции - по 30 бр. за всяко събитие: химикали, тефтери, флашки и брошури. Ще бъдат изработени 2 цветни табели, с размер 50/70, за поставяне на входа на Звеното и на офиса за администрирането на проекта, съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще се направят две публикации в местен вестник. Ще бъдат изработени 2 клипа за популяризиране на проекта, дейностите, които се изпълняват и постигнатите резултати. Клиповете ще се излъчват в местна радиостанция, за да достигнат до широката общественост. Разходи за изготвянето и излъчването на 1 клип за популяризиране на дейностите, който ще се излъчва 50 пъти - 500 лв.; Разходи за изготвянето и излъчването на 1 клип за постигнатите резултати, който ще се излъчва 50 пъти - 500 лв. През целия период на проекта на сайта на община Сливен ще бъдат публикувани новини относно хода на проекта. |
3 285.00
|
3 214.08
|