Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

Project "Improving working environment in Hospital for active treatment Haskovo JSC by providing good and safe working conditions" aims to improve the working environment in the hospital by providing good and safe working conditions, effective and flexible forms of work organization and human resources management in order to improve job quality and labor productivity.

Specific project objectives are:
1) To increase the efficiency of work performance of enterprise and rational use of resources through the development and introduction of a system for human resources development in the hospital; 
2) To optimize workflow by introducing flexible forms of employment / systems for professional and career development / new models of work organization aimed at increasing productivity and environmental safety / new practices for planning, selection and recruitment / optimization of internal communication through the development and introduction of a system for human resources development;
3) To create conditions for prevention and reduction of occupational accidents and diseases through purchase of dishwasher - disinfecting machines and construction of lifts;
4) To provide safe and healthy working conditions for employees through the purchase of personal protecting equipment and clothing; 
5) To increase the knowledge and competencies of employees about specific health risks associated with the work places and the methods and means of their reduction and prevention through training under the topic "Preventing contamination with blood and other biological fluids during performance of working activities related to the performance of official duties of persons for specific workplace.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да създаде условия за успешна реализация на проекта. Дейността цели създаване на предпоставки и методика за изпълнение на проекта, които да спомогнат за постигане на заложените проектни цели и очаквани резултати. Дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване следните етапи: 1) Фаза 1 - Сформиране на проектен екип, състоящ се от 1 ръководител проект, 1 координатор и 1 счетоводител, които ще бъдат отговорни за техническото и финансово управление на проекта. 2) Фаза 2 - Провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставчици на активи и услуги по отделните дейности. През първите 5 проектни месеца МБАЛ Хасково ще проведе процедури за избор на изпълнители, за извършване на дейностите по доставка на ЛПС и специално работно облекло, доставка на оборудване, СМР и обучение и изпълнител на дейност 2. При осъществяване на избор на изпълнител МБАЛ Хасково ще съблюдава предвидените в ЗОП/2016 г. условия, както и изискванията на Управляващия орган. На база прогнозната стойност на предвидените услуги и доставки, както и въз основа на указанията от Управляващия орган, ще се реализират съответните видове процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпи към сключване договори с избраните доставчици. 3) Фаза 3 – Управление на проекта. Третата фаза от дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване дейностите по провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на изпълнението на проекта, финансово управление, координация с Управляващия по програмата орган и цялостна координация на проектните дейности и представителите на целевата група. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. 21 000.00 21 000.00
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: Цел на дейността - създаването на стратегия, методи, документи, инструменти и конкретни действия насочени към актуализация и надграждане на системите за управление и развитие на човешките ресурси в МБАЛ Хасково. В рамките на дейността ще бъдат оптимизирани работните процеси, включително чрез въвеждане на възможности за гъвкаво работно време, с цел по-лесното съвместяване на професионалния и личен живот и насърчаване опазването на околната среда чрез „виртуализиране“ на основните процеси и премахване на значителна част от документооборота на хартиен носител. Основните елементи на системата включват: 1. Анализ и актуализация на организационната структура Актуализирането на организационната структура включва: • Актуализация на целите, правата, отговорностите и задълженията на отделите/позициите в компанията и функционалните характеристики на обособените структурни звена; • Разработване и прилагане на ефективни методи и индикатори за измерване и оценка на постигнати резултати/цели; • Установяване на ясно субординация и правила за спазването й. 2. Анализ и разработване на система за подбор на персонал – урегулиране на дейностите по подбор на персонал чрез създаване на стандарти, критерии и процедури за подбор. Създаване на процедури по планиране на персонал, набиране и подбор на кандидати, избор и назначаване на подходящи такива. 3. Анализ, разработване на системата за адаптация и ориентация на новопостъпили служители – системата регулира методите и отговорниците за ориентация на новите служители по отношение на бъдещите им дейности, правилата и нормите в дружеството, както и различните фирмено-културни специфики. 4. Анализ, разработване на системата за оценка трудовото изпълнение и резултати на служителите – Резултатите от системата за оценка служат като стабилна база за регулиране на възнаграждението и дефиниране потребностите от обучение и професионално развитие на персонала. Резултатите, получени от действието на тази система са стабилна база за даване на обратна връзка към служителите. Внедряването й в дейността повишава ангажираността и продуктивността на персонала и мотивира служителите за усъвършенстване, стремеж за професионална реализация и удовлетвореност от постигнатите резултати. 5. Анализ, разработване на системата за професионално и кариерно развитие – Системата за професионално и кариерно развитие работи в две основни направления: • Повишаване на професионалната квалификация на служителите – в следствие резултатите, получени от системата за оценка се създава програма от обучения за всеки един ключов, за компанията служител. Програмата е насочена към развиване силните му страни и преодоляване на някои професионални дефицити. Резултати – по-високо качество на работата и по-висока трудова мотивация; 6. Анализ, разработване на системата за възнаграждения и бонуси - регламентиране на начина и критериите за структуриране на възнагражденията на служителите на база постигнати резултати и вложените усилия. Резултат – постигната по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати. 7. Анализ, разработване и/или актуализация на системата за предаване на опит – структуриране на взаимодействието между опитните служители, на възраст над 54 години и младите служители, без практически трудов опит. Основната цел е създаване на добри условия за предаване на опит между различните поколения. 8. Създаване на тренинг програма за мениджърите и служителите - цели се структуриране, актуализиране и надграждане на професионалните знания и умения на служителите и мениджърите. 9. Анализ и предложения за подобряване комуникацията в отделите и компанията - анализ на начина на комуникиране на задачите между служители и отдели, подходи за даване и възприемане на информация, индивидуални комуникативни умения, както и неформална комуникация в компанията. 48 000.00 48 000.00
Подобряване условията на труд в МБАЛ Хасково : Дейността е свързана с подобряване условията на труд в болничното заведение чрез закупуване на Миално – дезинфекционни машини и изграждане, доставка и монтаж на асансьорна уредба. Към настоящия момент МБАЛ Хасково не разполага с миялно-дезинфекционно оборудване, което да обслужва операционните зали на отделенията по хирургия, ортопедия и травматология, урология и акушерство и гинекология, поради което дейностите по измиване, дизинфикциране и подсушаване на общия хирургичен инструментариум се извършват ръчно, а това по своему е предпоставка за нараняване на медицинския персонал, условие за развитие на вътреболнични инфекции и риск за пациентите. Ръчните манипулации включват накисване, ръчно измиване и подсушаване преди опаковането им за стерилизация. Това увеличава риска за персонала от убождания, порязвания и наранявания, както и води до чест контакта на персонала с химични агенти. Закупуването на Миално – дезинфекционни машини за нуждите на отделенията по хирургия, ортопедия и травматология, урология и акушерство и гинекология ще автоматизират процеса на измиване, дезинфекциране и подсушаване на хирургичния инструментариум и ще доведат до подобряване на здравословните и безопасни условия на труд, посредством: - намаляване на вътреболнични инфекции с 5%; - намаляване на необходимото време за подготовка на инструментариума за стерилизация с 50%; - намаляване на риска за пациентите с 15%; - намаляване на риска от убождане и порязване на персонала с 5%; - намаляване на контакта на персонала с химични агенти с 30%; - значително намаляване на количеството използвани опасни материали при предоставяне на специализираните болнични услуги; - повишаване качеството на хирургичните манипулации и съответно – качеството на лечение на пациентите чрез минимизиране на риска от инфекции; - повишаване удовлетвореността на лекуваните пациенти; В допълнение, предвиденото оборудване отговаря и на мерките на ЕС за насърчаване развитието в областта на околната среда и ресурсната ефективност чрез: - намаляване на количеството използвани опасни материали при извършваните манипулации по измиване, дизинфикциране и подсушаване на общия хирургичен инструментариум; - намаляване на използваните ресурси от енергия и вода - предвидената апаратура е висок клас енергийно ефективно оборудване. Предвидената за изграждане асансьорна уредба води до подобряване условията на труд в болницата поради следните причини: Липса на асансьор и подстъп за инвалиди, тясно и стръмно стълбище и павилионна структура на МБАЛ Хасково води до затруднен достъп на работещите и пациентите до Отделенията по инфекциозни болести и уши – нос и гърло. Също така, дейността на болницата е свързана и с голям брой дейности, свързани с ръчното боравене с тежести, като боравене с тежка медицинска апаратура, торби с пране, съдове с вода, артикули за еднократна употреба, медицински изделия, почистващо оборудване и много други предмети, които трябва да бъдат пренесени до определеното помещение, болнична стая или на определен етаж. Всичко това води до рискове за служителите на болницата, свързани с голямо напрягане на опорно-двигателния апарат, особено в областта на гърба, кръста, краката и на раменете/ръцете. В резултат от това при медицинския персонал се провокира преждевременна умора, вследствие на което може да се стигне до мускулно-скелетни увреждания в съответните области. С цел значително подобряване на условията на труд в болничното заведение, както и общия здравен статус на неговите служители се предвижда именно изграждане на асансьорна уредба, която да намали цитираните вредни за здравето рискове. Цялостен ефект от изпълнението на дейността е подобряване на работната среда чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, което от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в болничното заведение. 122 000.00 122 000.00
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Предвид спецификата на болничната дейност, честия контакт на медицинския персонал с най-различни вещества, част от които опасни за здравето, е предвидено закупуване на нови ЛПС и специално работно облекло, съгласно утвърдения списък а работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа. Предвидените за закупуване лични предпазни средства се използват, когато рисковете не могат да бъдат избегнати или намалени в достатъчна степен, чрез средства за колективна защита или посредством мерки, методи и процедури при организация на работата. Съгласно извършена оценка на изправността и срока на употреба на наличните ЛПС, беше констатирано, че същите се нуждаят от подмяна, констатирани са работни места с недостиг и липса на предпазни средства. Това налага тяхното планиране за закупуване и подмяна на амортизираните. Съществено значение за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд за медицинския персонал имат специалното работното облекло и ЛПС. Необходимостта от закупуването на нови такива, произтича поради изтичането срока на годност и износването на самото работно облекло и ЛПС. МБАЛ Хасково АД ще закупи и осигури нови и по-модерни предпазни средства и специално медицинско работно облекло за своите служители, с оглед подобряване на безопасността и здравето на работещите и комфорта на работното място, чрез по–добро качество на ЛПС. В рамките на дейността ще бъдат закупени следните видове ЛПС и специално работно облекло, съгласно съществуващия утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място: Медицински обувки - 572 бр. - предпазват от подхлъзване и от контаминация с кръв и други биологични течности Гонадна престилка - 5 бр. - предназначени за лекари и рентгенови лаборанти в Отделение по образна диагностика, предпазв от опасни йонизиращи лъчения Защитна оловна яка - 16 бр. - предназначени за лекари и рентгенови лаборанти в Отделение по образна диагностика; лекари и операционни медицински сестри в Ортопедо-травматологично отделение. Предпазва от опасни йонизиращи лъчения. Предпазни ръкавици-оловна защита - 4 бр. - Предпазва от опасни йонизиращи лъчения. Предпазно оловни престилки/лице и гръб/ - 6 бр. - Предпазва от опасни йонизиращи лъчения. Предпазно оловни престилки/ Престилка и предници/ 12 бр. - Предпазва от опасни йонизиращи лъчения. Защитни оловни очила - 6 бр. - Предпазва от опасни йонизиращи лъчения. Предпазни очила за оперативно поле - 65 бр. - предпазващи от контаминация с кръв и други биологични течности, предназначени за лекари и опарационни медицински сестри в оперативните звена. Защитен шлем лице за оперативно поле - 52 бр. - предпазващи от опасни йонизиращи лъчения, предназначени за лекари в оперативните звена. Стерилна еднократна хирургическа престилка - 300 бр. - предпазва от контаминация с кръв и други биологични течности; Стерилни еднократни урологични престилки - 75 бр. - предпазва от контаминация с кръв и други биологични течности Гумени ботуши - 6 чифта - предназначени за защита на долните крайници; Работно яке (зимно) - 18 бр. - предназначено за защита от студ Работен панталон (зимен) - 18 бр. - предназначен за защита от студ Работен костюм (гащеризон) - 10 бр. - за предпазване на тялото от нараняване Защитни ръкавици - 7 чифта - за защита от контаминация с биологични течности Обувки работни - 25 чифта - за предпазване на долните крайници от нараняване Диелектрични боти до 20 кW - 3 чифта - предпазващи от поражения от ел. ток Диелектрични ръкавици до 2.5 кW - 3 чифта - предпазващи от поражения от ел. ток Цялостен резултат от закупуването на ЛПС и работно облекло е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд на заетия в МБАЛ Хасково АД персонал. 49 413.93 49 067.86
Обучение на тема "Превенция на контаминация с кръв и други биологични течности по време на извършване на работните дейности свързани с осъществяване на служебните задължения на лицата за конкретното работно място": Предвиденото обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място цели: • Усвояване на основните нормативни изисквания, нормите, правилата и мерките за безопасен и здравословен труд на работното място; • Поддържане на необходимото ниво на знания и умения по безопасност и здраве при работа на работещите през целия период на трудовата им дейност в съответствие с изискванията на съответната професия и дейност; • Повишаване на компетентността на служителите и работниците по отношение на спазването на стандартите по безопасност и здраве при работа чрез провеждане на обучение; • Създаване на условия за превенция и намаляване на предпоставките за трудови злополуки и професионални заболявания с минимум 25%; • Подобряване на професионалния и здравния статус на работната сила; В рамките на дейността ще бъдат включени 492 души - лекари, висш немедицинси персонал и специалисти по здравни грижи. С цел максимална ефективност на обучителния материал, лицата ще бъдат разделени на групи, в зависимост от сферата им на компетенции и заеманата им длъжност. Предвид големия брой лица, които ще бъдат обучени, се предвижда обучението на всяка група да е с максимална продължителност от 16 учебни часа. В рамките на дейността ще бъдат разгледани следните обучителни модули: Модул 1: Политика за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Права, задължения и отговорници на учасниците в трудовия процес, свързани с осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд Модул 2: Премахване, превенция и защита. Предотвратяване на опасността – европейският подход. Информиране и повишаване на осведомеността. Модул 3: Правилна употреба на медицински изделия, включващи механизми за защита от остри предмети. Модул 4: Риск, свързан с експониране на кръв и телесни течности. Превантивни мерки, които включват стандартни предпазни мерки, безопасни системи на работа, правилна употреба и процедури за обезвреждане на отпадъци, значението на имунизацията, в съответствие с процедурите на работното място. Модул 5: Процедури за докладване, реагиране и мониторинг и тяхното значение. Мерки, които се предприемат в случай на наранявания. Докладване. Модул 6: Реагиране и последващи действия. След приключване на всички обучителни модули, лицата ще попълнят кратък тест за проверка на усвоените нови знания. В допълнение, след края на обучителния курс, всеки един от участниците ще получи сертификат, удостоверяващ придобитите нови знания и умения. 28 000.00 28 000.00
Информиране и публичност : В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ, МБАЛ Хасково АД ще предприеме следните дейности: 1) Поставяне на разяснителна табела с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз и Република България чрез ЕСФ на местата за изпълнение на проекта; 2) Поставяне на стикери на закупените в рамките на проекта активи и стопански инвентар, с информация за проекта и получената финансова подкрепа; 3) Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта документи и материали. Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).