Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

This project proposal includes activities to improve the material and technical base and introduction of energy efficiency of the Vocational School of Agriculture in Novi Pazar, contributing to the overall modernization of the specific educational infrastructure and reducing final energy consumption and indirectly - to reduce emissions. greenhouse gases in small towns - reference centers of the polycentric system, according to the NCSD.
The measures will have an additional effect, as they will ensure cost-effective operation of the building, which will allow for sustainable management and maintenance. The implementation of the activities set in the project proposal will contribute to:
• Improving the educational infrastructure.
• Reaching energy consumption class "B" in the municipal building.
• Reduction of energy costs.
• Higher level of energy efficiency, which directly contributes to the reduction of final energy consumption and indirectly - to the reduction of greenhouse gas emissions in small towns
• Achieving the indicative national energy saving targets for 2020, set in the National Action Plan for Energy Efficiency 2014-2020;
• Ensuring better air quality, living and working conditions in accordance with the criteria for sustainable development;
• Improving the performance characteristics to extend the life cycle of the building;
• Preservation of the traditional functions of small towns - support centers related to the provision of vocational training, not only for the local population, but also for the population of the surrounding peripheral areas.
The energy saving measures envisaged under the project and the obligatory measures from the inspection of the technical characteristics will be implemented on the basis of the performed inspections for the respective building.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта и публичност: "Община Нови пазар, в качеството си на конкретен бенефициент по ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА „РЕГИОНИ В РАСТЕЖ“ 2014-2020 Г“ приоритетна ос "Регионална образователна инфраструктура", "Подкрепа за професионалните училища в Република България", е пряко отговорна за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности. За ефективното и качествено изпълнение на проект „Подобряване на образователната инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване сградата на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар” и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с управление, координация, мониторинг и контрол, провеждане на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване, осигуряване на информация и публичност и оценка ще бъде сформиран екип, отговорен за управлението на проекта. За управление на дейностите по настоящия проект след одобрение на проектното предложение и подписване на Договор за безвъзмездна финансова помощ ще бъде създадена самостоятелно обособена организационна структура за управление на проекта, както следва: - Ръководител на проект; - Технически сътрудник; -Счетоводител - Инвеститорски контрол; Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. За определяне на Екипа за управление на проекта ще бъде издадена Заповед на кмета на община Нови пазар, която ще включва всички длъжности от екипа за управление на проекта, като се посочва дейността, която ще изпълняват във връзка с проекта, образование, минимална образователно-квалификационна степен за съответната длъжност, основната заплата, където е приложимо и периода на изпълнение, месечния размер и общия размер на възнаграждението, което следва да получи всеки служител и документите, въз основа на които се доказва положения труд от всеки. При изпълнение на възложените задължения, членовете на ЕУП ще спазват европейското и българското законодателство, както и указанията на оперативна програма „РЕГИОНИ В РАСТЕЖ“ 2014-2020" Изпълнението на тази дейност е предвидено, за да се гарантира успешно изпълнение на проектните дейности, добри комуникации между участниците в изпълнението на проектните дейности. На първата среща на екипа за управление на проекта ще бъде извършено разпределение на основните функции и задачи между членовете на екипа и планиране на цялостния процес на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни заседания на Екипа за управление на проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта. Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за визуализация и публичност за популяризиране на получената финансова подкрепа съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г." За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1.Организира официални церемонии за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и за откриване на обекта 2.Публикуване на информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на община Нови пазар; 3. Постоянна обяснителна табела 50/70- 1 бр. * 210,20 лв. = 210.20 лв. 4. Поставяне на билборд 4/3 - 1 бр.*4000 лв. = 4000,00 лв. 5. Пресконференция за стартиране на проекта - 1 бр.*640=640,00 6. Пресконференция при приключване на проекта - 1 бр.*640=640,00 7.Стикери 400 бр. 8.Брошури 100 бр. 25 490.20 25 302.46
Изпълнение на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор): Дейността включва отделни поддейности: Работно проектиране; СМР; Осъществяване на авт. надзор по време на строителството. Дейността се предхожда от извършено обследване за ЕЕ на сградата и обследване за установяване на техническите ѝ характеристики. СМР, които са включени в настоящото проектно предложение се основават на задължителните мерки от докладите на двете обследвания.В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: 1.Работно проектиране:Етап 1 Предоставя се на проектантския колектив на избрания Изпълнител изготвеното енергийно обследване за обекта и цялата друга налична техн. документация за обекта като: техн. паспорт, чертежи схеми и др. на сградата. Предоставяне на Възложителя и ползвателите на обекта, одобреният план-график за посещение на обекта от проектантите, за безпроблемно осигуряване на достъп на проектантите до обекта. Оглед и проверка на наличните архитектурни и конструктивни заснемания.Етап 2 Разработване на работен инвестиционен проект. Проектиране по част "Архитектура". Проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4.Етап 3: Съгласуване и одобрение на работния инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. 2.След издаване на разрешение за строеж ще започне строителството. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове . След проведена процедура за избор на изпълнител на обществената поръчка е избрана фирма, която да извърши строителните дейности, които ще се извършват на база изготвените обследвания. Изпълнението на строителството ще включва следните основни етапи: Етап 1: Изпълнение на СМР при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка, в т.ч.: изпълнение на СМР съгласно одобрените строителни книжа. Етап 2: Законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка в т.ч.: приключване изпълнението на строежа със съставянето на всички актове съгласно Наредба № 2/31.07.2003г.; издаване на Разрешение за ползване.3. В рамките на инженеринга ще бъде осъществяван авторски надзор на изпълнението проект „Подобряване на образователната инфраструктура чрез въвеждане на мерки за енергийна ефективност и обновяване сградата на Професионална гимназия по селско стопанство гр.Нови пазар” . В рамките на дейностите по авторски надзор ще бъде извършено следното: авторски надзор при строителството на обекта в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор; заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове и ще бъде избран изпълнител, който ще извърши изпълнението на инженеринга.Сградата постига над 60% спестявания, в следствие на прилагане на енергоспестяащи мерки. Предвидени са дейности по обновяване на вътрешни помещения и осигуряването на достъпна архитектурна среда съгласно изискванията на Наредба № 4/01.04.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания. 1 154 005.00 1 206 441.79
Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор по време на строителството: Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове по неговото прилагане. След проведена процедура за избор на изпълнител на обществената поръчка ще бъде избрана фирма, която да изпълни дейността. Изпълнение на дейностите по изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор по време на строителството ще се реализират на два етапа Етап І - изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционния проект. След изготвяне на инвестиционните проекти и съгласуването им с експлоатационните дружества, същите ще бъдат предадени на избрания изпълнител за изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствие на инвестиционния проект между съответните части съгласно чл.142, ал.6, т.2 от ЗУТ. Комплексния доклад е основание за издаване на разрешение за строеж на обекта. Етап ІІ - Упражняване на строителен надзор, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 13 000.00 12 900.00
Съгласуване на разработения технически проект: След изпълнение на проектирането от дейност" инженеринг", изготвения проект ще бъде съгласуван с необходимите експлоатацинни дружества, както и с РСПБЗН, за което ще бъдат издадени съответните съгласувателни становища. 1 099.40 33.42
Въвеждане на обекта в експлоатация: След изпълнение на дейност" инженеринг", за да се въведе обекта в експлоатация, възложителят внася за съгласуване в РСПБЗН проектите за окончателно становище. След което се изготвя и окончателен доклад от строителния надзор. В резултат на което се входира искане за Държавна приемателна комисия 1 000.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: В изпълнение на мерките по създаване на условия за модерни образователни услуги чрез подобряване на образователната инфраструктура в професионалните училища и с цел успешното реализиране на настоящото проектно предложение след извършване на строително - монтажни работи е предвидена доставка на оборудване на учебните кабинети. Предвидената за закупуване мебелировка, ще осигурява комфорт и подобрена образователна среда. Мебелите ще са съобразени с функцията на помещенията. Ще бъдат доставени и монтирани следното оборудване: -Ученическа маса -двуместна -125 бр.; -Ученическа маса -едноместна -26 бр.; - Стол ученически двойно укрепен - 300 бр.; - Учителско бюро-7 бр.; -Помощен контейнер към бюро - 7 бр.; - Учителски офис стол-7 бр.; - Учителска дъска 120/240 - 7 бр.; - Етажерка с две вратички без заключване 67/40/164 см - 30 бр.; - Заседателна маса - 4 бр.; - Посетителски стол - 34 бр. 37 509.88 35 982.66
"Изготвяне на обследване за Енергийна ефективност": В резултат на проведена обществена поръчка 00450-2015-0014 "Избор на изпълнител за изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики" е сключен договор с избран изпълнител за изпълнение на следните дейности:; - Обследването за енергийна ефективностследва придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвен по реда на чл.48 от ЗЕЕ. - Докладът от обследването заенергийна ефективност следва изготвен в обхват и съдържание съгласноизискванията, опредени в приложимата подзаконова нормативна уредба (Наредбата почл. 48 от ЗЕЕ). 67 895.52 71 290.30

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).