The introduction of new equipment in the manufacture of Bulgarian Rose AD increases the production capacity and the capacity of the company as a whole. Beside the positive effect on the turnover of the company, the introduction of new equipment inevitably leads to an increase in the volume and the variety of tasks in the activities of organization and management of the supply and distribution, the relationships with contractors and the utilization of waste from production.
This project is a result of the arising need for improvement in the management capacity, achievement of sustainable growth and greater extent of internationalization of the company in terms of its increasing production capacity. Within 17 months will be implemented the following activities: acquisition and introduction of ICT based software for business process management (new modules in the ERP system) in the enterprise; and purchase of new equipment, contributing to the introduction of these new modules in it. The envisaged activities encourage the use of ICT and services for the company’s activities and create conditions for the automation and optimization in the management of the above activities in the company.
As a result from the project will be improved over 5 processes for organization and management of the activities in Bulgarian rose and will be introduced 3 organizational innovations. The overall effect of the project for the company will be long lasting, consisting in the presence of real conditions for strengthening and improving management and production capacity of the company, which will inevitably lead to sustainable growth of the company, creation of new and improvement of competitive advantages for expand and better presence in the dynamic and highly competitive foreign markets.
The project is in line with the EU horizontal policies for sustainable development and equality and non-discrimination and contributes to the implementation of those horizontal principles.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
1) Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги в Българска роза АД чрез придобиване и въвеждане на нови ИКТ базирани софтуерни модули към ERP системата за управление на бизнес процесите в предприятието: Дейността е насочен към насърчаване използването на ИКТ и услуги в Българска роза, които да осигурят реални условия за укрепване и усъвършенстване на управленския и производствения капацитет на дружеството, да автоматизират и оптимизират основни бизнес процеси и дейности и да въведат нови модели на организация и работа. По този начин на Българска роза ще се гарантира устойчив растеж, по-висока конкурентоспособност и по-успешно присъствие на външните пазари. Изпълнението на дейността е ключово за стабилизирането на текущото състояние на дружеството и предотвратяване на бъдещ сериозен дисбаланс, в резултат на постигнат сериозен производствения капацитет, но ограничен управленски такъв, поради липса на адекватен инструментариум и средства за него.
Ето защо, инвестициите в придобиване и въвеждане на нови ИКТ базирани модули към управленската система в дружеството спомагат за изпълнението на дейността и постигането на целите й. Необходимо е и е планирано придобиването на следните ключови за дейността модули, които ще имат съответните функционалности:
• Взаимоотношения с клиенти (CRM):
- създаване и управление на меркетингови кампании (МК)
- планиране и отчитане на приходи и разходи по МК
- управление и следене на събития: срещи, телефонни обаждания, входящи и изходящи писма, e-mail
- управление на задачи: свързани с контрагенти, МК, събития, оферти, покупки, продажби, заявки, поръчки и др.
- индивидуални календари на служители (дневно, седмично, месечно разписание)
- управление и контрол на взаимоотношенията с контрагентите
- съхраняване и предоставяне на достъп до фирмената информация и документация
- помощ при контактуването с клиенти
- планиране на задачи и отразяване на изпълнението им
- следене на оплаквания от клиенти, задачи по тях, рекламации
- класификация и анализи.
• Взаимоотношения и процедури за подбор на доставчиците:
- създаване на база данни на текущи и потенциални доставчици на фирмата
- архивиране и справки за извършените дейности и паричен поток във връзка с доставените суровини и материали
- провеждане на процедури по събиране на оферти от доставчици и подбор според техните условия
- сключване на договори и проследяване на тяхното изпълнение.
• Управление на доставките, вътрешно-складовата дейност и експедицията с помоща на баркод етикетиращи принтери и четци/PDA устройства
- отпечатване и етикетиране на входящите суровини и материали с баркод етикети
- изписване на суровини и материали от склад с помоща на баркод четци/pda устройства
- отпечатване и етикетиране на готовата продукция на изход от производствен цех
- приемо-предаване на готова продукция от производствен цех към склад суровини и материали с помощта на баркод четци/pda устройства
- експедиция на готова продукция от склад с помощта на баркод четци/pda устройства
• Управление на отпадъците:
- регистриране на възникване и съхранение на отпадъците
- отразяване на складови движения на отпадъците
- създаване на необходими справки и отчети
- анализи и справки
Стъпките за изпълнение на дейността включват: етап I. Проучване (изготвяне на специализирано задание за отделните модули); етап II. Имплементация (изготвяне на модулите и инсталацията им в ERP системата); етап III. Внедряване (реално въвеждане на съответните модули в работата); и етап IV. Мониторинг (проследяване за определен период „поведението” на системата и новите модули в нея).
Следователно дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфичните цели на проекта.
Срокът за придобиване и въвеждане на нови ИКТ базирани софтуерни модули към ERP системата е 12 проектни месеца.
80 000.00
80 000.00
2) Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги в Българска роза АД чрез инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждането на ИКТ базираните софтуерни модули за ERP системата в предприятието: Дейността е свързана с придобиването на ново оборудване и специализирани софтуерни приложения, задължителни за въвеждането и ползването в дейността на новите ИКТ базираните софтуерни модули за ERP системата на Българска роза. Целта на дейността е насърчаване използването на ИКТ и техните възможности, за да се създадат условия за усъвършенстване на управленския и производствения капацитет, автоматизиране и оптимизиране на ресурсите и доставките, подобряване на производствения процес и въвеждане на нови модели на организация и работа.
Инвестициите по тази дейност допринасят за изпълнението и постигането на целите й, тъй като са предвидени за:
1/ Доставка на 6 броя мобилни баркод четци - задължителни устройства за внедряване на модул „Управление на доставките, вътрешно-складовата дейност и експедиция” и използването му от съответните звена в предприятието.
2/ Доставка на 4 броя етикетен баркод принтер - задължителни устройства за внедряване на модул „Управление на доставките, вътрешно-складовата дейност и експедиция” и използването му от съответните звена в предприятието.
3/ Доставка на 1 брой сървърна конфигурация - задължителна за интегриране на всички нови модули към съществуващата ERP система.
4/ Доставка на 1 брой софтуер за управление на бази данни /сървърен лиценз/ - необходим за интегриране на модулите и разширяването на наличните база данни.
5/ Доставка на 15 броя софтуер за управление на бази данни /клиентски лиценз/ - необходими за добавяне на нови потребители на ERP системата
Следователно дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфичните цели на проекта.
Срокът за доставките е планиран в рамките на 2 проектни месеца.
69 502.34
69 502.34
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN