Организация и управление на проекта.: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от общинска администрация Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики.
Съставът на екипа за управление на проекта включва 5 експерта, разпределени по съответните позиции:
1. Ръководител проект:
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи.
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН
2.Финансист:
- отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите.
- В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система.
-отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
3. Координатор:
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта;
- осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта;
4. Инвеститорски контрол.
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
- осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР.
5. Експерт "Обществени поръчки"
- отговаря за подготовката на тръжни досиета, съгласуване на тръжна документация, провеждането на обществени поръчки, избор на изпълнители и подписване на договори за всички обществени поръчки, предвидени в рамките на проекта;
- участва в комисии по оценка на постъпилите оферти за избор на изпълнители.
Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите, проектът предвижда серия от мерки, като публични събития, прессъобщения и информационни материали, с информация за целите, дейностите и резултатите по проекта. Със стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувана и на страницата на общината. В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 информационни събития при стартиране и приключване на проекта. При стартиране на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд, а след приключване на строителните дейности ще бъде поставена 1 постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност и визуализация по време на и след приключване на дейностите по проекта.
|
94 260.00
|
0.00
|
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ - първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложение по настоящата процедура.: Наличието на енергийно обследване на сградата, вкл. сертификат за енергийни характеристики е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследването за енергийна ефективност на сградите на спортния комплекс, в обхвата на настоящето проектно предложение е възложено от Община Бургас през 2022 г. и издадените във връзка с това доклади са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Обследванията са придружени от валидни сертификати за енергийни характеристики на сградите, включени в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция. Обект на извършеното обследвание са:
• идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия;
• разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност;
• технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност;
• оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност.
• формиране на пакет от прилагане на ЕСМ.
Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградите:
За двете сгради на спортния комплекс – сграда (спортна зала) с идент.07079.607.85.22 по КККР на гр. Бургас и сграда за административни и допълващи функции към нея с идент. 07079.607.85.3 са изготвени доклади за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на строежа, свързани с удовлетворяване на основните изисквания по чл.169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ. За обектите са изготвени технически паспорти: за сграда (спортна зала) с идент.07079.607.85.22 № ТП -426/01.12.2022г., за сграда с адм. функции към нея с идент.07079.607.85.3 ТП -427/01.12.2022г. В резултат на обследването са разписани мерки за възстановяване и привеждане на сградите в съответствие с основните изисквания с оглед бъдещата и експлоатация. |
6 921.60
|
6 921.60
|
"Инженеринг /проектиране, строителство и авторски надзор/ за внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда Спортна зала „Нефтохимик“ с идент. 07079.607.85.22 по КККР на гр. Бургас и сграда с идент. 07079.607.85.3 оп КККР на гр. Бургас, находяща се в ПИ с идент. 07079.607.85 по КК на гр. Бургас, УПИ I, кв.1, ж.к. "Лазур", гр. Бургас".: Спортна зала „Нефтохимик” – к-с Лазур, гр. Бургас, представлява спортен комплекс, включващ две сгради – сграда (спортна зала) с идент.07079.607.85.22 по КККР на гр. Бургас и сграда за административни и допълващи функции към нея с идент. 07079.607.85.3. Спортният комплекс се намира в ПИ с идент. 07079.607.85 по КККР на гр. Бургас, УПИ I, кв. 1, ж.к. "Лазур", гр. Бургас в близост до Стадион „Лазур“. Сградите са публична общинска собственост и притежават акт за публична общинска собственост № 10212/19.04.2023г. и № 10213/19.04.23г. Сградата на спортната зала е на един етаж е със застроена площ от 2 316м 2. Състои от спортна зала с размери 29.0 м. на 58.5 м. и височина 12.0 м., в която са обособени две спортни зони – зала за волейбол и баскетбол и зала за акробатика и скокове и батут. От двете страни на сградата са разположени ниски тела с височина 4.20 м и 3.85м, в които са разположени спомагателни помещения – съблекални, треньорски стаи, складови и технически помещения. В сградата се влиза през два входа, разположени от запад. През южния вход е изпълнена рампа, осигуряваща достъп до сградата за лица с увреждания. За нуждите на различни видове спорт, в централната част са обособени две спортни зали с площи съответно 604 кв.м и 1040 кв.м. В източната част е обособена фитнес зала с площ 81 кв.м. Сградата е с метална конструкция – стоманени колони и покрити ферми. Стените са с метални панели с LT- ламарина и големи стъклени витрини. Покривът е с метални покривни панели. Сградата на спортната зала се експлоатира повече от 30г. като през годините са извършени частични ремонти. Пристройките към основната сграда от югоизток и югозапад са едноетажни с монолитна стоманобетонова конструкция със скелетно –гредова конструктивна схема с носещи стоманобетонови рамки и външни и вътрешни тухлени стени и плосък покрив.
Сградата за административни и допълващи функции се състои от два надземни етажа и е със спомагателни функции към спортната зала и е с РЗП 458 м2. В нея се помещават административни, обслужващи и санитарни помещения. Сградата е с масивна бетонова конструкция и външни стени от тухлена зидария и плосък покрив.
За подготовка на проектното предложение на двете сгради е извършено обследване за енергийна ефективност, които показват, че при сегашното състояние на сградите не се осигуряват изискваните санитарно-хигиенни норми за топлинен комфорт.Съществуват топлинни загуби през ограждащите елементи (външни стени, покрив, под и дограма). За сградите са изготвени и технически обследвания и технически паспорти. В резултат от обследванията са разписани мерки за подобряване на енергийната ефективност в сградите, подобряване на експлоатационните им характеристики и осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. За привеждане на сградите в съответствие с нормативните изисквания за нормална експлоатация ще бъдат изпълнени:
-всички задължителни енергоспестяващи мерки /ЕСМ/, предписани в обследването за енергийна ефективност, които ще доведат до постигане на клас на енергопотребление „А“ за двете сгради- ЕСМ по ограждащи елементи; мерки по сградни инсталации; мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, включващи: изграждане на фотоволтаична инсталации (ФВи) за производство на енергия от слънцето за собствени нужди с инсталирана мощност 52,92 kWp на сградата на спортната зала и (ФВи) с инсталирана мощност 8,64 kWp на сградата с административни и допълващи функции към нея; слънчева инсталация за битово гореща вода, които ще се монтират на покривите на сградите, както и всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките.
-всички мерки, предписани в техническите обследвания и съгласно техническите паспорти на сградите;
-всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021г.
В обхвата на дейността ще се изготвят инвестиционни проекти за двете сгради, ще се изпълнят строителните дейности и осъществи авторски надзор на обектите. |
1 317 422.93
|
16 200.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка, изпълнение на строителен надзор на обектите и въвеждане в експлоатация.: В рамките на дейността е предвидено осигуряване на всички консултантски услуги и съгласувателни процедури, осигуряващи законосъобразното протичане на процесите и въвеждане в експлоатация на строежите. В рамките на конкретната дейност са включени под-дейности:
1/ „Извършване на оценка на съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите“. Обект (сграда спортна зала) е IV категория по смисъла на чл.137, ал.1 т.3 буква „в“ от ЗУТ и чл.6, ал.3 т.4 от Наредба № 1 от 30 юли 2003г. за номенклатурата на видовете строежи. Обект (сграда с адм. функ) е V категория по смисъла на чл.137, ал.1 т.5 буква „а“ от ЗУТ и чл.10, ал.4 от Наредба № 1 от 30 юли 2003г. за номенклатурата на видовете строежи. Двете сгради са част от спортен комплекс. ОСИП обхваща проверка на проверка на съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта, пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления. Преди стартиране на СМР на сградите Консултантът ще има ангажимента да изготви и предаде Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите съгл. чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ.
2/ "Изготвяне на независима експертна оценка, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР". За целите на отчитане на стойностите на индикаторите, заложени в проекта, след приключване на дейностите по СМР на сградите ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор. Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност по настоящата процедура, пряко обвързана с крайната цел на проектното предложение и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и предварително заложени индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, след приключване на дейностите по СМР и предаване обекта на Възложителя. Разходът за изготвяне на независима експертна оценка е собствен принос на Община Бургас.
3/ „Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обектите, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ“. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултанта изпълняващ строителен надзор на обектите ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционните проекти и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство.
Ангажимент на консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорти на строежите съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г., при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Продължителността на дейностите по изпълнение на строителен надзор ще съответства на графика за реализация на строително-ремонтните дейности на обектите до тяхното завършване, въвеждане в експлоатация и ще приключи с предаване на цялата документация на Възложителя.
4/Съгласуване и въвеждане на обектите в експлоатация: След изготвяне на инвестиционните проекти ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъде осигурено законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане на обектите в експлоатация. |
56 520.00
|
0.00
|